Кевин Бенавидис от екипа на Monster Energy Honda завърши втори в третия етап на рали Дакар 2018. Аржентинският пилот излезе на второ място в генералното класиране, след като финишира втори в пробега от Писко до Сан Хуан де Маркона. Съотборникът му Рики Брабек се представи добре, като завърши 4-и, но за съжаление лидерът след втория етап Хуан Бареда загуби много време и изостана.
Третият етап предложи още един пробег през пясъците на пустинята по високи дюни. Маршрутът бе 296 км в специален етап плюс около 208 километра секции за връзка, преди да стигне до бивака, разположен в Сан Хуан де Маркона. За пореден път в района на Ика, ездачите трябваше да се справят с бързи офроуд участъци, без видим път и високи дюни, където най-важна е навигацията. Бивакът ще остане на същото място за следващите два дни.
Monster Energy Honda имаше разнообразен от към емоции ден. От една страна Кевин Бенавидис влезе в битката за подиума след ден, изпълнен с умела и агресивна езда. Той стана втори – на 3:03 мин. след победителя Сам Съндерланд, който излезе отново начело в класирането. Така Кевин вече е втори в общото класиране на 4:38 мин. след Съндерланд. Рики Брабек също направи великолепно каране и финишира 4-и в етапа – на 3:55 мин. в сложния за навигация етап, като в общото класиране излезе на 5-а позиция на 8:00 мин. от лидера.
Младият чилийски ездач Хосе Игнасио Корнейо стана 9-и с частната Honda CRF450 RALLY и сега е вече 13-и в общото класиране. „Начо“ беше доволен от резултата след разумно каране, което се надява да продължи и в следващите етапи.
Не така добре се развиха нещата за Хуан Бареда, който се срина от първо на 15-о място. Той стартира първи по трасето, но направи грешка и пое по неправилен път, далеч от планирания маршрут, като загуби 27 минути и стана 30-и в етапа. Мишел Метж също обърка пътя и остана без референтни точки. Той завърши 11-и в етапа и сега е 9-и във временното класиране.
Четвъртият етап днес ще стартира и финишира в Сан Хуан де Маркона. Стартът е на плажа и по случай 40-годишнината на ралито, ще напомни за началните години на Дакар, като първите петнадесет мотоциклета стартират заедно. Дюните доминират в пейзажа на 330-километровия маршрут, който тръгва от пясъците на Тихия океан, преди да достигне над 2000 метра над морското равнище.