Силното представяне на Red Bull Racing доведе до намаляване на разликата в шампионата на конструкторите в Гран при на Катар, тъй като Макс Верстапен направи брилянтно състезание след наказание.
След дълго разследване на квалификациите, стюардите решиха да дадат на Макс наказание за старт от пет места назад на решетката, за неспазване на жълтите знамена в края на Q3. Това стана, след като признаха, че са „съпричастни“ към ситуацията след объркване, когато става дума за съобщения от състезанието. Така Верстапен слезе на седмо място в решетката. Подобно наказание имаше и Валтери Ботас, макар и с три места назад. Затова пък Пиер Гасли излезе на първия ред.
Когато светлините угаснаха, Пиер се задържа втори в завой 1, но падна на трети при втория, докато Макс направи зашеметяващ старт. Той бе 4-и още на първия завой. Преминаването на Фернандо Алонсо принуди Верстапен да направи отбранителни действия и да му попречи да стигне до 3-о място. Той изпревари Гасли в края на третата обиколка и Alpine на Алонсо обиколка по-късно, за да стане втори.
Серхио направи също толкова добър старт, за да скочи от 11-о на 9-о място в първата обиколка, докато Юки Цунода остана осми, преди Серхио Перес да го изпревари в завой 4. След това мексиканският пилот продължи напред, като атакува Карлос Сайнц в завой 1, преди да използва DRS, за да задмине Естебан Окон за 6-о място в началото на деветата обиколка.
В същото време двойката на Scuderia AlphaTauri започна да се бори с гумата с мека смес. Цунода загуби две позиции и направи първия си питстоп за среднмеки в края на деветата обиколка. Пиер Гасли го последва четири обиколки по-късно, след като самият той загуби още две позиции, включително една от Перес. Но това означаваше, че и двамата са били в трафик на писта, на която е трудно да се изпревари.
В 16-та обиколка Серхио Перес изпревари Ландо Норис за четвърто място точно преди Верстапен да влезе в бокса обиколка по-късно за първи път, за да сложи средномеки гуми. Серхио го последва в две обиколки по-късно. Верстапен пак бе втори, а Перес трябваше да изпреварва.
Впечатляващата битка с Шарл Льоклер, помогна на Перес да стане 5-и. След това той отново се бори с Фернандо Алонсо за 4-и, като успя да направи хода, след като премина от колело до колело през завой 1 и завой 2.
След пукането на гума от Валтери Ботас в 33-та обиколка, повечето отбори решиха да не се опитват да прилагат стратегия на едно спиране. Пилотите на AlphaTauri спряха в 35 и 36 обиколка, като Гасли беше първи, а след него – Цунода.
След това и Верстапени Перес направиха втори питстоп в обиколка 41, а Макс запази второто място. Перес стана 7-и и трябваше да си пробива път към подиума. Задмина Ланс Строл за 6-о място в оставащите 11 обиколки и след това обиколи Естебан Окон при завой 1 за 5-о място. Преди да стане 4-и, Норис спря. За съжаление закъснялата виртуална кола за безопасност попречи на по-нататъшен напредък и Серхио остана далеч от третото място. Все пак добави 12 т. към резултата на отбора.
Макс направи най-бързата обиколка точно преди периода на VSC и направи пит-стоп за меки по време на жълтия период. Така добави допълнителната точка в последната си обиколка, за да завърши отличното възстановяване с 19 точки, запазвайки преднината си в шампионата на пилотите. Спечелените 31 точки от Red Bull Racing, доведоха отбора до пет точки разлика от лидерите в класирането на конструкторите.