Формула 1: Драматичната надпревара в Джеда изравни Верстапен и Хамилтън

Драматичното първо състезание в Джеда за Гран при на Саудитска Арабия остави титлата на пилотите да се реши във финалния кръг, докато Red Bull Racing все още се бори при конструкторите. След силна квалификация за всичките четири автомобила, задвижвани от Honda, надеждите бяха големи за състезанието. Макс Верстапен запази третата си позиция на старта, като Серхио Перес остана пети. Въпреки това и двамата пилоти на AlphaTauri загубиха позиции. Пиер Гасли падна от шесто на осмо място, а Юки Цунода слезе до 12-ти след лек контакт с Естебан Окон. Автомобилът за сигурност в 10-та обиколка отвори възможността за спиране в бокса. От Red Bull извикаха Перес, а Верстапен остана та пистата, за да поеме преднината от двамата пилоти на Mercedes. Оказа се, че стратегията е правилна, тъй като състезанието скоро беше обозначено с червен флаг, за да се ремонтират бариерите след катастрофата. Това означаваше, че Макс може да смени гумите си за нов комплект твърди и да запази преднината за рестарт. При рестартирането Макс се нареди на полпозишън, Пиер бе 7-и, Перес – 8-и и Цунода 11-и. Четиримата бяха с гуми с твърда смес и успяха да издържат до края. За съжаление, докато Верстапен се бореше, за да запази преднината извън линията, Перес беше хванат в средата с Шарл Льоклер отляво и Пиер Гасли отдясно през завой 3. Контактът с Ferrari го постави в бариерата и го извади от състезанието. Тази катастрофа предизвика нов червен флаг. Стюардите информираха Макс Верстапен, че трябва да отстъпи две места в резултат на пресичане на завой 2 при първоначалния старт. Това означаваше, че той ще се подреди на трето място за следващия рестарт на 17-та обиколка. Пиер Гасли беше шести тъй като състезанието се рестартира за трети път и все още с твърди гуми. Цунода беше 12-и и със същите средомеки като Макс. Верстапен използва тези гуми с голям ефект, за да поведе в завой 1 при рестарта. Гасли остана 6-и, докато Цунода направи впечатляващ рестарт, за да се изкачи на 9-о място. За съжаление той имаше инцидент със Себастиан Фетел, който повреди предното му крило и спечелил петсекундно наказание. Това го прати 14-и на финала. Докато състезанието продължаваше, Верстапен беше въвлечен в вълнуваща битка с Люис Хамилтън, опитвайки се да държи на разстояние своя съперник за титлата, докато двойката се бореше. Веднъж и двамата пилоти минаха широко при завой 1, докато се бореха за позиция, но на Макс беше наредено да отстъпи преднината, след като се смяташе, че е напуснал пистата и е спечелил предимство. В опит да отстъпи позицията, Верстапен беше ударен отзад от Хамилтън и след това получи сурово наказание от пет секунди за първоначалния инцидент. Вече втори със стари средно меки гуми, Макс безопасно докара колата на второ място. Този резултат го изравни с Хамилтън за последния кръг за сезона в Абу Даби. Далеч от хаоса, Пиер Гасли направи силно състезание и демонстрира добро темпо през цялото време. Той затвори Даниел Рикардо в заключителните обиколки, но трябваше да се задоволи с шесто място и още осем точки, които го преместват отвъд границата от 100 точки за първи път в неговата кариера. И двата шампионата ще се решат на пистата Яс Марина. Макс Верстапен е начело, поради броя на състезанията, които е спечелил през този сезон, а Red Bull трябва да преодолее дефицита от 28 точки, за да стане шампион при конструкторите.