И двете версии на новата генерация на Honda CR-V e:HEV и e:PHEV със SENSING 360 получиха максимална оценка от пет звезди в последните тестове за безопасност на независимата организация EuroNCAP. Като въплъщава ангажимента на японския производител за нулева смъртност до 2050 г. при пътен инцидент с участието на МПС от марката, шестото поколение на CR-V разполага с редица подобрени и модернизирани технологии за постигане на едно от най-високите нива на безопасност на пътниците и пешеходците в своя клас.

Honda SENSING 360 разполага със 100-градусова камера, насочена напред, радар с милиметрови вълни и четири ъглови радара, за да предложи пълен 360-градусов обзор около автомобила. Разпознаването на обекти чрез изображение, с актуализираната предна камера на CR-V и откриването на обекти чрез радар, позволяват на модела да идентифицира пътни линии, ръбове, мотоциклети, велосипедисти и други превозни средства.

В Honda SENSING 360 е включена и система за предупреждение за страничен трафик отпред. Тя е проектирана да открива наличието на превозни средства в ляво, в дясно и пред автомобила, преди да издаде звукови, визуални и сензорни сигнали. Така водачът е предупреден, ако се приближава с твърде голяма скорост.

Ако той не успее да реагира, спирачната система за смекчаване на сблъсъка се задейства. Тя автоматично прилага лек спирачен натиск, за да помогне за намаляване на вероятността от или силата на челен удар. Ако системата усети неизбежен сблъсък, тя ще спре рязко автомобила.

В допълнение към Honda SENSING 360, за да отговори на строгите стандарти за безопасност при сблъсък на Euro NCAP за защита на възрастните пътници, каросерията на CR-V включва редица структурни елементи за подобряване на цялостната пасивна безопасност на автомобила.

Това включва страничната рамка и горен елемент на шасито, проектирани с множество пътеки на натоварване за ефективно абсорбиране на енергията от сблъсъка далеч от пътниците. В допълнение, А-колоната е проектирана и подсилена, за да потиска деформацията на пътническата клетка.

Тези структурни подобрения са включени в шасито на CR-V, за да отговарят на новата мобилна прогресивна деформируема бариера (MPDB), усъвършенствана европейска мобилна деформируема бариера и тестове за удар при 32 км/ч. Поради увеличения размер на батерията на варианта e:PHEV, към шасито са добавени допълнителни напречни елементи на пода, за да се сведе до минимум деформацията на пода от странични сблъсъци.

В допълнение към по-здравото и по-защитено шаси, всички варианти на оборудването на новия CR-V включват общо 11 въздушни възглавници като стандарт. Има включително въздушни възглавници за коленете и за двамата пътници отпред, за да се намалят нараняванията при челни удари. Също и странични въздушни възглавници за защита на пътниците на предните и задните седалки.  За първи път се предлага предна централна въздушна възглавница, която предотвратява сблъсък между водача и пътника отпред при страничен удар.

Това ниво на защита е разширено за всички пътници, не само за възрастни. Колата също така постигна добър резултат в категорията за защита на деца, благодарение на интегрираните ISOFIX монтажни точки, които отговарят на най-новите европейски стандарти i-Size.

Версията Elegance на CR-V e:HEV, оборудвана със системата SENSING на Honda, постигна оценка от четири звезди в новите, по-строги тестове на EuroNCAP.