Възраждане: Изцяло новият Civic Type R – състезателна кола за пътя

• Серийната версия на Civic Type R ще бъде представена на Автосалона в Женева 2015 • Характерен с високи обороти, изцяло новият 2.0-литров VTEC турбо двигател  предлага по-голяма мощност и въртящ момент спрямо всички предишни двигатели в серийните автомобили на Honda. • Функционалността диктува формата с впечатляващи спойлери за оптимизиране на въздушния поток, за да се подпомогне производителността и стабилността
• Изцяло нова система на окачване, уникална за Type R, гарантира отлична характеристика на управление и постигане на максимална мощност.
• Нов режим + R увеличава реакцията на шасито и двигателя при по-спортно шофиране.
• В процес на разработване Civic Type R е постигнал максимална скорост от 270 км/ч.

През 2015 г. идва дългоочакваният горещ хечбек Honda Civic Type R. Определен като „състезателен автомобил за пътя", изцяло новият Civic Type R ще постави нови стандарти в сегмента на автомобилите хечбек с предно предаване. Серийната версия на най-новата гореща икона на Honda ще бъде представена за първи път в 85-ото издание на Моторшоуто в Женева (от 5 до 15 март; на щанд 4250, зала 4).

Автомобилите Type R се превърнаха в култ по целия свят, а новият модел оправда високите очаквания. За първи път в света се предлага новият 2.0-литров VTEC турбо двигател на Honda, агресивният стил и новите технологии в шасито се комбинират, за да се постигне едно уникално усещане при шофиране.

Новият Civic Type R се захранва от най-екстремните и високоефективни двигатели в 22-годишната история на червената емблема "H", като поставя началото на нова ера за марката Honda.

Изцяло нов 2.0-литров турбо VTEC двигател
Сърцето наCivic Type R е един изцяло нов турбо бензинов двигател с директно впръскване и с обем 2,0 литра VTEC, който дава мощност, въртящ момент и представане, които досега не са срещани в сегмента на хечбеците с предно задвижване. Изходната мощност е 310 к.с. при 6500 об/мин., а максималният въртящ момент е 400 Нм при 2500 об/мин., много по-високи показатели от всеки предишен модел на Honda Type R. 

Червената линия е обозначена при 7000 об/мин., а двигателят е част от следващо поколение Earth Dreams Technology на Honda. Той включва нова модерна VTEC технология с турбокомпресор, която дава висок въртящ момент от ниски обороти и продължително ускорение. Ускорението на Civic Type R е без прецедент при автомобилите с предно задвижване. От 0 до 100 км/ч. този хечбек ускорява само 5.7 секунди. Това го прави хечбекът с предно задвижване с най-бързо ускорение, а има и водеща в класа максимална скорост от 270 км/ч.

Новият двигател е комбиниран с шест степенна механична трансмисия, на която предавките се сменят перфектно, бързо и задвижването се насочва към предните колела.

Функционалността диктува формата
Промените в стайлинга, които са уникални за Civic Type R, придават на автомобила агресивна, целенасочена форма, но почти всички имат и функционално предназначение. Елегантният аеродинамичен и ефективен дизайн, отразява възможността на автомобила да развива високи скорости. Фокусът върху аеродинамиката осигурява стабилност при високи скорости и високи нива на притискане.

За да се постигне тази цел, Civic Type R е бил обект на изчерпателен аеродинамичен анализ, тестване и развитие. Това е постигнато чрез компютърно CFD моделиране и тестове във въздушния тунел на Honda в Сакура, Япония, специализиран за моторни спортове. Там бе поставено и началото на развитието на двигателя на Honda за Формула 1.

Във връзка с работата по развитието на автомобила, бяха направени изпитания на прототипи, както на пътя, така и на пистата, включително на тази за Формула 1 на Сузука, на Нордшлайфе, на Нюрбургринг и на тестовото съоръжение на компанията Такасу.

Новият, почти напълно плосък долен под на автомобила, изтегля въздушния поток, който е направляван от заден дифузьор, като така се оптимизира притискането и ефективно прилепя колата на пътя. Задното крило е взето от Type R Concept. Структурата на крилото, ъгълът, височината и формата, както и нейните вертикални странични плоскости са внимателно проектирани да оптимизират притискане, без да причиняват увеличение на съпротивлението при по-високи скорости. Това спомага за подобряване на поведението на пътя, особено в бързите завои.

Широкият сплитер и дълбоките странични прагове също управляват въздушния поток и намаляват съпротивлението, а предната броня е с форма, специално за отвеждане на турбуленцията около предните колела, като повишава стабилността при високи скорости и намалява силите, които повдигат колата.

Управлението на топлината е друг основен фокус на проектантския екип, повлиял няколко видими външни модификации на дизайна. Увеличени са горните и долните решетки в предната броня, като така се позволява да влиза по-голям обем охлаждащ въздух в отделението за двигателя. Въздушният поток се насочва към изходящ отвор над колелата на предните панели, в отвори в арките на предните калници, за да се осигури по-добро охлаждане и вентилация, а също и по-висока мощност на двигателя.

Новите леки, но много здрави 19-цолови лети джанти, които са уникални за Type R, допълват визуалните промени. Те изпълват уголемените арки на калниците с гуми 235/35R19 гуми, които са разработени специално за Type R.
За да може водачът да управлява чудовищната мощност на Type R, колата е оборудвана със спирачна система Brembo с висока производителност, разработена специално за колата. Отпред са четирибутални спирачни апарати, които прилагат силата си на перфорирани дискове 350 мм.

Type R се предлага в пет отличителни цвята, които придават нов стайлинг и добавят визуално въздействие. Освен Championship White, споделен от поколения Type R автомобили, клиентите могат да избират Crystal Black (перлен), Polished Metal (металик), Brilliant Sporty Blue (металик) и Milano Red.

Кокпит със спортна обстановка
Доста естетически и функционални подобрения в кабината засилват спортния характер на Type R. Както и при предишните Type R модели, топката на скоростния лост е направена от обработена алуминиева сплав. Високата облегалка на спортните седалки е комбинирана с черен плат с велурен ефект с червен двоен шев и осигурява на водача и пътника на предната седалка достатъчно странична опора при преминаването на остри завои. Двоен червен шев има и на облечения с черна кожа волан и маншета на лосата за скоростите.  

Нови окачване и технологии за по-добро управление
Редица нови системи за окачване, уникални за Type R, са въведени, за да се постигнат уникални характеристики на управление и да се постигне максимално сцепление с пътя. Новата Adaptive Damper System, разработена специално за Type R, позволява непрекъснат независим контрол на всяко колело, за да се достигне невероятно поведение на пътя, производителност, ограничено натоварване на колелата по време на рязкото ускорение и спиране, както и поддържане на стабилност при пътуване. Това означава също така, че колата е по-удобна и еластична при спокойно шофиране и умерена скорост на дълъг път. 

Съвременна Dual Axis Strut система на предното окачване помага за подобряване с 50% на окачването в сравнение с това на стандартния Civic и повишава високата стабилност при висока скорост, както и по-лесното завиване с кормилната система. В задната част, H-образната торсионна греда в окачването наType R е конструирана с поръчкови сплеснати тръби, като подобрява устойчивостта при преопръщане и дава със 180% по-голяма стабилност в завои с висока скорост. Тези системи са допълнени с електрическо сервоуправление Dual Pinion, което помага за по-бързата реакция на волана и да се подобри усещането при управлението.

Нов режим "+ R" увеличава адреналина при шофиране
Новият Civic Type R дебютира с новия бутон "+ R", който увеличава реакцията на шасито и задвижващите системи. Резултатът е още по-интензивно преживяване зад волана. Той е идеален за пистата и със сигурност ще бъде оценен от истинските любители на спортното шофиране.

Когато се активира режима + R, отзивчивостта на двигателя става по-видима, променя се въртящият момент, колата става по-агресивна, но и по-послушна в ръцете на водача. Силата на новата Adaptive Damper System се увеличава с 30%. Така поведението на колата става по-стегнато, по-гъвкаво и с по-висока производителност.

Изцяло новият GT пакет включва нови подобрения
Клиентите ще имат възможност да оборудват техния нов Civic Type R с изцяло нов GT пакет. Външно пакетът GT Pack добавя червени акценти към предния и задния сплитер, като така се постига още по-голям атрактивен ефект.

Водачът ще се възползва от допълнителното удобство на предни и задни сензори за паркиране, сензорно включване на фаровете вечер, датчик, който включва автоматично чистачките при дъжд, електрическо сгъване на огледалата. Интегрирана сателитна навигация Garmin (включително четири години с безплатни ъпдейти на картата) се добавя към информационно-развлекателна система HondaConnect. Любители на музиката ще бъдат привлечени чрез добавяне на CD плеър и осем високоговорителя, ъпгрейдвана 380 вата стерео система.

Всички пътници ще оценят автоматичния двузонов климатроник, а изискаността в салона се поддържат от червено осветление.
GT пакетът също така включва системата Advanced Driver Honda Assist. Този цялостен пакет от базирани на сензори технологии за безопасност включва Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition system,  High-Beam Support System, Blind Spot Information и Cross Traffic Monitor. Системата на Honda- City-Brake Active, е част от стандартното оборудване на Civic Type R.

Изцяло новият Honda Civic Type R ще бъде пуснат в продажба в Европа от това лято. Пълните спецификации ще бъдат обявени своевременно.