Двукратният шампион в сериите IndyCar Алекс Палу отбеляза перфектен старт на месец май с втора поредна победа. Той спечели от първа позиция на пистовото трасе на Индианаполис Мотор Спийдуей (IMS). Палу финишира със своя болид № 10 DHL Chip Ganassi Racing Honda, на 6.6106 секунди пред Уил Пауър.

Състезанието на обикновена писта предхожда легендарната надпревара Индианаполис 500, на овала от 2,5 мили (4,02 км). Тренировките за 108-ия Индиполис 500, започват във вторник, а квалификацията е следващата събота и неделя. Денят на състезанието е неделя, 26 май.

Испанецът Палу спечели своята 10-та победа в кариерата и първа победа за сезона, от която взима точки. С този успех Палу взе преднина в шампионата на сериите NTT IndyCar с 12 точки пред Пауър, който завърши втори за трети път в четири състезания този сезон.

Кристиан Лундгаард пое лидерството от Палу в първата от общо 85 обиколки на състезанието. Той обаче завърши трети с № 45 Hy-Vee Honda, на Rahal Letterman Lanigan Racing. Коли на Honda заеха три от първите пет места в класирането. Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън завърши четвърти в № 9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, а Маркъс Армстронг беше пети в № 11 IU Simon Cancer Center Honda.

Отборът на Ganassi спечели последните три пътни състезания в IMS, като Палу стана двукратен победител в това събитие, а Диксън спечели Gallagher Grand Prix миналия август. Колтън Херта, който дойде с преднина в точките, стартира от 24-то място, за да завърши 7-ми в кола № 26 Gainbridge Honda, на Andretti Global. При това, той беше изхвърлен от пистата от своя съотборник Маркъс Ериксон в началото на състезанието. Херта падна до четвърто място в класирането, на 25 точки зад Палу.

Лундгаард поведе в завой 2 на началната обиколка – една от рекордните 13 смени на лидер в състезанието. Той остана отпред, докато направи първия си питстоп в обиколка 19, заедно с Палу, който бе втори. Преди това Пауър направи първото си спиране на обиколка 18. Така бе сложено началото на тристранна тактическа битка, която беше както за стратезите и екипите в бокса, така и за пилотите до края на състезанието.

Пауър влезе в бокса в обиколка 39, опитвайки се да измести лидера Лундгаард, който влезе в бокса в следващата обиколка в отговор на изненадващото ранно спиране на Пауър. Изглеждаше, че Пауър, който бе отпред веднага с горещи гуми Firestone Firehawk, може да изпревари Лундгаард, когато последния излезе от бокса в обиколка 40.

Но № 28 Delaware Life Honda на Ериксон беше между Лундгаард и Пауър, позволявайки на Лундгаард да запази предимството си. Междувременно Палу спря в обиколка 41 със стратегия за изпреварване и напусна бокса пред Лундгаард.

Когато останалите направиха своите стопове, Палу се озова начело в обиколка 45 и постоянно увеличаваше разликата си спрямо Лундгаард. Палу окончателно излезе начело в обиколка 65. След единствения жълт период Палу отново дръпна при рестарта в обиколка 68 и натисна педала докрай, за да осигури победата.