За пореден път Скот Диксън с кола PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda преодоля хаоса, за да спечели състезание от сериите NTT INDYCAR. Диксън триумфира в осеяния с повишено внимание Chevrolet Detroit Grand Prix, по улиците на Детройт.

Шесткратният шампион на IndyCar победи колегата си от Indianapolis 500, Маркъс Ериксон, с 0,8567 от секундата. Второто място е най-добрият резултат на Ериксон за сезона с Delaware Life Honda, от тима на Andretti Global. Маркъс Армстронг завърши трети в Root Insurance Chip Ganassi Racing Honda за първото си класиране на подиума в кариерата. Така коли, задвижвани от Honda окупираха подиума в Детройт.

Диксън поведе в шампионата с 18 точки от съотборника си Алекс Палу с втората си победа за сезона. Първата му бе през април в Acura Grand Prix на Лонг Бийч. Диксън спечели 58-ата си победа в кариерата, като вече е на 9, от възможността за изравняването на рекорда на Ей Джей. Кайл Къркууд завърши с най-добър резултат за сезона – 4-ти с AutoNation Honda, на Andretti Global. Александър Роси продължи силната си форма, като закръгли челната петица.

Диксън и Хъл отново направиха магия. Те избраха да направят последния си пит-стоп внимателно в края на обиколка 56 и се надяваха на достатъчно жълти знамена, за да им стигне горивото до финала в обиколка 100. Стратегията проработи до съвършенство, тъй като имаше още два предупредителни периода след последния стоп на Диксън, за да му позволи да спести достатъчно от 100% възобновяемото състезателно гориво на Shell. Така стигна до финала, като парира зареждащия Ериксон.

Тази стратегия е помагала неведнъж в легендарната кариера на Диксън. Диксън направи невероятна икономия на гориво, за да спечели през април в Лонг Бийч и направи същото миналия август на World Wide Technology Raceway, като направи едно спиране по-малко от всеки друг пилот.

В центъра на Детройт Диксън можеше да кара до финала на състезанието по временната улична писта с девет завоя, дълга 2,65 км. След това Ериксон изпревари Къркууд за трето място и насочи погледа си към Армстронг.

Междувременно Диксън се справяше с турбуленцията и по-бавното темпо на пилота на Gainbridge Honda Колтън Херта, който стартира от първа позиция. Той бе точно пред него в опашката на водещата обиколка. Само 1,6 секунди разделиха първите трима в обиколка 94.

Диксън, Ериксон и Къркууд бяха сред осемте пилоти от 27, които не спираха за гуми за дъжд. Това им помогна да се издигнат по-напред в класирането и да влязат в позиция, за да спечелят топ пет, когато лекият дъжд спря. Триото направи само два стопа през цялото състезание.

Следващото състезание от сериите е тази неделя, 9 юни – Grand Prix Road America в Елкарт Лейк, Уисконсин.