Лас Вегас, 20 май 2024 г. На започващото от днес изложение ACT Expo 2024 (Advanced Clean Transportation) Honda представи концептуална разработка на камион с горивни клетки от Class 8 (тежкотоварни машини над 14 тона). С нея марката дава заявка, че търси бизнес партньори за производство на превозни средства със задвижване по тази технология, предвидени за пазарите в Северна Америка. На щанда на марката присъстват и други нейни продукти с нулеви вредни емисии, вкл. и прототип на безпилотен автомобил (Autonomous Work Vehicle), както и напълно нов Honda CR-V e:FCEV 2025.

За да постигне плана си за въглероден отпечатък за всичките си продукти до 2050 г., японският производител възнамерява да разшири дейността си в сферата на задвижването с водород.

“Товарните автомобили, вкл. и камионите от Class 8, при които горивните клетки са най-добрата алтернатива с нулеви вредни емиси на дизеловите двигатели с вътрешно горене, са ключов момент от стратегията на Honda за водородното задвижване“, коментира Райън Харти, заместник вицепрезидент в сектор „Устойчивост и бизнес развитие“ в American Honda Motor Co., Inc.

Камионът на Honda от Class 8 е задвижван от три нови системи с горивни клетки, произвеждани вече серийно в джойнтвенчърното предприятие на марката и General Motors (GM) в Браунстаун, Мичиган. Те са плод на 10-годишна съвместна разработка на японската компания и американския гигант.

Honda посочва четири основни направления за първоначалното приложение на новите системи с горивни клетки: леки електромобили, товарни машини, станции за зареждане и строителна техника.

На щанда си на изложението ACT Expo компанията демонстрира и други продукти и технологии с нулеви вредни емисии. Това са 2025 Honda CR-V e:FCEV, първият сериен водороден плъгин хибрид в Америка и Honda Autonomous Work Vehicle (AWV) – електрически прототип за безпилотен високопроходим автомобил, способен да изпълнява повтарящи се задачи.

 

Технически характеристики на Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck Concept Specifications:

Дължина x широчина x височина (мм)           8000 x 2400 x 4000

Обща маса на влекача с ремаркето (кг)         37 273

Влекач (кг): 12 918

Товар (кг): 24 255

Макс. скорост          113 км/ч

Пробег с едно зареждане           при максимално натоварване  644 км

Мощност на системата от горивни клетки     240 кВт, комбинирано: 80 кВт x 3 системи

Водороден резервоар      Под високо налягане от 700 бара H2, резервоар: 82 кг

Батерия        120 кВтч високоволтова батерия