Indycar: Диксън с Ganassi Racing Honda печели състезанието в Торонто
Шесткратният шампион в сериите Indycar Скот Диксън спечели първата си победа от май 2021 г. насам, постигната на овала Texas Motor Speedway. Новозеландецът триумфира на състезанието Honda Indy Toronto в канадския град. За Диксън това бе дълга поредица от 23 състезания без успех и втората най-дълга серия в кариерата на Кивито.
Скот Диксън финишира със своя болид №9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda с 0,8106 от секундата над Колтън Херта в кола №26 Gainbridge Honda. Така Honda постигна двоен триумф в Канада.
Победата беше и 52-ата в кариерата на Диксън, който се изравни по този показател с друга легенда – Марио Андрети – №2 в списъка с победи в Indycar за всички времена. Води Ей. Джей. Фойт с 67 първи места. Четвъртата победа в кариерата на Диксън в Торонто увеличи рекорда му до 18 последователни сезона в сериите, в който той има поне едно първо място. Също така той печели състезания в рекордните 20 сезона общо.
Феликс Розенквист завърши трети, за да вземе първия си подиум след единствената своя победа в кариерата в сериите през юли 2020 г. на Road America. Греъм Рейхъл с №15 United Rentals Honda, завърши 4-и – най-добър резултат за сезона. След него бе лидерът в шампионата Маркус Ериксон с №8 Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.
Така Ериксон увеличи преднината си от 20 на 35 точки пред втория – Уил Пауър в класирането на сериите. Пауър завърши 15-ти, след като започна 16-ти на старта.
Диксън е пети в класирането, на 44 точки зад своя съотборник от Chip Ganassi Racing – Ериксон. Ако триумфира като шампион, Диксън ще се изравни с Фойт като победител в сериите за всички времена в историята на Indycar.
gДиксън, който тръгна втори, използва хитра стратегия, като влезе в бокса по-рано в състезанието, за да поведе за първи път в 32-ата от общо 85 обиколки. „Кивито“ преследва носителя на наградата за първа позиция Колтън Херта в първите 17 обиколки на пистата по улиците на Торонто. Трасето е с 11 завоя и дължина 2,250 км, конструирано около Exhibition Place. Екипът на Ganassi извика Диксън за гориво и за смяна на алтернативните „червени“ гуми на Firestone с основните „черни“ гуми в 17-ия тур.
Този ход накара Andretti Autosport да извика Херта в бокса за идентична смяна на гумите в обиколка 18. Диксън обаче беше вече със загрети нови гуми и изпревари Херта, който бе с още студени след спирането му в бокса. Тази маневра за изпреварване се оказа решаваща. Диксън излезе начело в 32-ата обиколка, когато Пато О’Уорд му предаде лидерството, след като най-накрая направи първия си пит-стоп.
Състезанието беше забележително чисто за първите 44 обиколки. Имаше само един жълт флаг за две обиколки в началото, когато контакт повреди кола № 51 Deloitte Honda на Такума Сато. Но коварната, неравна писта с нейните твърди и високи стени, предизвика три жълти периода между обиколки 45 и 60.
Това даде шанс на Херта и на други пилоти да прескочат Диксън при рестартирането. Той обаче се задържа твърдо отпред и пое водачеството до финала в обиколка 61. Тогава Ринус ВанКий влезе в бокса. Диксън водеше в 40 от 85-те обиколки, а ВанКий беше втори с 18 като лидер.
Херта не успя да изпревари Диксън при последния рестарт на състезанието в обиколка 66. Тогава Колтън се съсредоточи върху огледалата си и устоя на интензивния натиск на връхлитащия го Розенквист. Така Херта надделя за второ място над шведа с 0,5384 сек. на финала.
След победата си Диксън ще раздели $10 000 с екипа си и благотворителна организация по свой избор за победата като част от PeopleReady Force for Good Challenge.