Honda представи RC213V-S от MotoGP за пътя

Honda RC213V е машина изключително за състезания, с които марката спечели два поредни шампионата в класа MotoGP през 2013 г. и 2014 г. Сега Honda направи промени в спецификацията на RC213V, които представи като RC213V-S, с който ще може да се кара по обикновени пътища. Така Honda доказва, че може един състезателен да се превърне в пътен мотоциклет RC213V-S, който вече се продава от 13 юли 2015.

През 1954 г. Honda заяви, че ще участва в състезанието ТТ на остров Ман, което тогава бе част от световния шампионат на писта Гран При. Honda разработи свои собствени състезателни мотори и през 1959-а, пет години след декларацията, стъпи на островa. През 1961 г. Honda спечели TT надпреварите и в двата класа. Общият брой на състезателни победи в световния пистов шампионат за Honda достигна безпрецедентните 600 през 2005 г., които вече станаха 696 до 14 юни 2015 г. Тъй като в ТТ на остров Ман Honda позиционира състезателните си дейности в по-голямо разнообразие, това е "лаборатория на колела" за марката. В нея се включва обратната връзка от широкообхватните технологии, разработени на базата на конкуренцията в тези надпревари, като после ги прилага в обикновените сериини модели. Така компанията дава възможност на състезателните технологии да спомогнат за поддържане, развитие, отлично представяне и надеждност на мотоциклетите Honda.

Новият RC213V-S не е просто резултат от обратната връзка на технологиите, създадени от Honda в състезанията, за да ги превърне в модел за търговската мрежа. Това по-скоро представлява ново начинание, което да направи възможно една машина, разработена за конкуренцията в MotoGP, да се движи по обществените пътища. За да се спечели в MotoGP е необходимо един мотор да бъде най-бърз в света. Виждането на Honda обаче е, че и ездачът трябва да маневрира с мотоциклета добре, той да е лек за управление и използване. С други думи, Honda има един принцип, при който най-бързата машина в света е и тази, която се управлява най-лесно. Откакто се състезава на остров Ман, Honda последователно е разработвала състезателни мотоциклети, които са лесни за управление. Така Honda постига победа след победа на пистата, но прави машина за управление по пътя.

RC213V-S е разработен в съответствие с този принцип на Honda. Така става възможно RC213V, който е спечелил две поредни титли в MotoGP за 2013 г. и 2014 г., да се движи по обществените пътища. RC213V-S е наследил спецификациите на RC213V във всички ключови аспекти в производството. Така те определят RC213V освен като мотор от MotoGP и като  обикновен масов модел на производство, като са премахнати непреодолимите различия – малко тегло, намалено триене и прецизна обработка на компонентите, висококачествени експертни умения при обработка на материалите. В допълнение RC213V-S е снабден с контролни технологии, използвани за RC213V. Състезателният мотор има само необходимите части, с които печели, които се променят и настройват съобразно пилота и пистата. За да може да се направи спецификациите като RC213V-S, с който може да се кара по пътя, са направени само  минималните необходими промени.

Целите на развитие на RS213V-S е в пресъздаване на колкото е възможно по-пълната прилика с прототипа и усещането при неговата езда, вместо да се опитва да отговори на динамичните показатели на RC213V. Все пак, за да се даде възможност на езда в диапазони на скоростта, които да се приближават до RC213V, като опция се предлага спортен кит, който е на разположение само за каране на състезателни писти. Така RC213V-S дава възможност да се  изпита усещането на езда на RC213V не само по пътя, но и на по-високо ниво – на затворени състезателни трасета.

За разлика от RC213V, при RC213V-S са направени минималните възможни промени, които дават възможност на мотоциклета да се движи по пътя. Мотоциклетът наследява зъбната предавка на разпределителния вал, но вместо пневматични клапани, те се задвижват от пружини. Трансмисията с бърза смяна на предавките е променена с конвенционална. Тези промени са същите спецификации като за RCV1000R, която се състезава в категорията Open и се продава на пазара.

Монтирани бяха и доста допълнителни неща, необходими за каране по пътя. Това са: фар, задна споп светлина, осветление и стойка за регистрационната табела, предни и задни мигачи, ляво и дясно огледало за задно виждане, скоростомер, ауспуси с катализатор, звуков сигнал, ключ за запалване Honda Smart, стартер, странична стойка и др.

Други промени са в ъгъла на завиване от 15 на 26 градуса, гумите са RS10 на Bridgestone Corporation, предните спирачни дискове са изработени от неръждаема стомана, произведени от Yutaka Giken Co., Ltd., спирачните апарати и накладки са от Brembo S.p.A.