3,66 лв. ще струва изминаването на 100 километра с електромобила при зареждане с ток на дневна тарифа, а обслужванията за 100 000 км ще възлизат на 236,78 лв. с ДДС
Първият екземпляр от напълно електрическия модел на Honda, обозначен с простичкото име „e“, пристигна миналата седмица в България. Цените на носителя на престижното звание „Световен градски автомобил на годината 2021“ започват от 66 990 лв. с ДДС. Моделът от ново поколение е истински гостенин от бъдещето със своята технологичност и симпатичния си кокетен дизайн. Honda e е с компактни размери за по-лесно паркиране (3894 мм дължина, 1752 мм широчина, вкл. страничните и камери, 1512 мм височина), задно предаване, независимо окачване и перфектно разпределение на масата между предния и задния мост в отношение 50:50. Макар и по-малък от Jazz, той има идентична по размер колесна база – 2530 мм, което го превръща в пълноценен 5-местен автомобил. За първи път в компактния клас страничните огледала са заменени от система от камери.
2,11 лв/100 км? Мисията – възможна!
„3,66 лв. ще струва изминаването на 100 километра с Honda e при зареждане с ток на дневна тарифа, а на нощна удоволствието ще е още по-евтино – 2,11 лв. Дори при зареждане само от публични станции цената на 100 километра пътешествие е все така атрактивна – 8 лв. За сравнение ще посочим, че с бензиновия Honda Jazz от предишното поколение стойността е 12, 78 лв. при средна цена на бензина 2,13 лв. за литър“, коментира инж. Петър Спасов, директор следпродажбена дейност в Бултрако АД, официален представител на Honda у нас.
Каква е цената на обслужването до 100 000 км на Honda e? Тя е равносилна на 2 литра масло на трансмисията и 2 смени поленов филтър на обща стойност 236,78 лв. с ДДС, докато обслужванията компактен бензинов автомобил (пример – предишното поколение на Jazz) биха възлизали на 1452,46 лв. с ДДС, е изчислил инженерът.
Зареждането
Спортно задно предаване и електромотор с макс. мощност от 136 к.с. и макс. въртящ момент от 315 Нм – това позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да използвате за целта и домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.
Стандартно моделът се предлага с кабел за битово електричество, с който зареждането не се различава от това на мобилния ви телефон или лаптопа ви. В този случай се използва монофазен ток, 10 А и мощност 2,3 кВт. Допълнително може да се поръчва ССЕ стенно зарядно с букса Тип 2 или фиксиран кабел (т. нар. „къмпинг букса“). В случая параметрите са монофазен ток, 16 А и 3,7 кВт мощност.
Зарядната станция Honda Power Charger в базовия си вариант е допълнително устройство, което включваме директно към контакт за битово електричество и дава възможност за бързо зареждане. Тя разполага с максимална зарядна мощност 22 кВт при трифазно свързване и 7,4 кВт при монофазно. Подходяща е за ползване в домашни условия. Добрата новина е, че е съвместима и с конкурентни електромобили. По-технологичните варианти на Honda Power Charger, обозначени с S и S+, дават възможност за ползване на смарт-приложения за планиране на зареждането на автомобила и позволяват само оторизиран достъп с карта с код, като S+ дава възможност за изграждането на свързана мрежа от зарядни, особено подходящо при наличието на автопарк.
Три нови технологии и режим на управление с един комбиниран педал
Цели три нови технологии за безопасност въвежда Honda в новия модел. Първата от тях е контрол на ускорението за предотвратяване на ПТП (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е сигнализация за потегляне на предния автомобил (Lead Car Departure Notification System).
Голямо улеснение е технологията режим на управление с един комбиниран педал. При активиран Single Pedal Control шофьорът има възможност едновременно да ускорява, забавя и дори да спира автомобила само с помощта на педала на газта, нещо изключително удобно при движение в градски трафик.
Две оборудвания и две версии на мощността на електромотора
Две са нивата на оборудване, като по-високото, Honda e Advance, включва избор между 16- или 17-цолови джанти от алуминиева сплав, увеличена до 113 кВт (154 к.с.) мощност на двигателя, система от камери (Centre Camera Mirror System), които излъчват образ директно в огледалото за обратно виждане. Двигателят на базово оборудваната версия е с макс. мощност 100 кВт (136 к.с.). Максимумът на въртящия момент и за двата варианта е в размер на 315 Нм.
35,5-киловатчасова батерия, тежаща 228,4 кг и разположена под пода, осигурява пробег от 222 км (по Световния унифициран стандарт WLTP) при заряд 80%, постижим при половинчасово зареждане.
Honda Parking Pilotпаркира вместо вас
12 звукови сензора изчисляват размера на потенциалното свободно място за паркиране, а широкообхватна камера различава бялата линия на точката за паркиране. Когато шофьорът натисне бутона на таблото, нововъдената система Honda Parking Pilot започва да търси наличните места за паркиране. В случай, че открие на дисплея се очертава дигитална схема с места за паркиране. Шофьорът избира желаната позиция, натиска отново горе-споменатия бутон и паркирането започва, без да се налага водачът да оперира с волана, да сменя предавки или да натиска каквито и да било педали. Системата паркира паралелно, диагонално и т.н., стига мястото да е отбелязано с бяла линия. В случай, че такава няма, отново е възможно, стига сензорите да отчетат достатъчно пространство за автомобила
Асистентът Honda Parking Pilot е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance, когато е съчетано със 17-цолови джанти, и оказва пълна помощ на шофьора при всички възможни сценарии за паркиране.
Дизайн и свързаност
Красивата гладка аеродинамична линия продължава от капака на Honda e до панорамното челно стъкло и абсолютно плавната извивка на тънките A-колони и така се създава илюзията, че стъклата в автомобила нямат рамки. Буксата за зареждане на автомобила е разположена централно на предния капак. Тя е защитена под високоякостно стъкло.Този изчистен дизайн продължава и в интериора, а декорацията пълноразмерните сензорни LCD екрани, които опасват бордовото табло по цялата му широчина и са с възможност за превключване и размяна на екраните. Материите са приятни на допир, седалките приличат на уютен диван с текстилна тапицерия, а декоративните елементи с ефект на естествено дърво допълнително засилват първокласното излъчване на тази изискана атмосфера.
Багажникът е с минимален обем от 171 л при изправени задни седалки, а при сгънати капацитетът му достига до 861 литра.
Nice post. I used to be checking continuously this blog and I’m inspired!
Very ueful indo specifically the closing section 🙂 I take care of such information a lot.
I was seeking this certasin information for a very long time.
Nice post. I used to be checking continuously this blog and I’m inspired!
Very ueful indo specifically the closing section 🙂 I take care of such information a lot.
I was seeking this certasin information for a very long time.
Thank you andd best of luck. http://Boyarka-Inform.com/