Формула 1: Верстапен с трета победа за сезона, триумфира във Франция

Макс Верстапен спечели Гран при на Франция, а Серхио Перес направи подиума двоен – първият за Red Bull Racing през този сезон. Този успех означава, че за първи път от 1991 г. автомобилите, задвижвани от Honda, са спечелили три поредни победи. Състезанието беше вълнуващо, а победата бе решена със стратегия и изобилие от близки двубои. В зоната на точките влезе и екипът на Scuderia AlphaTauri, които също се задвижват с Honda. След катастрофата на Юки Цунода в началото на квалификацията в събота, се наложи да се смени скоростната кутия на неговата кола AlphaTauri. Също така и пода за една от различните спецификации,  на използваната използва при квалификацията. Естествено се направиха и промени в настройката на окачването също. Затова се наложи Юки да стартиро  от питлейна. Това значи, че той може да се включи в състезанието едва след като последната кола е освободила изхода от питлейна. Цунода стартира със средномеки гуми като останалите три автомобила, задвижвани от Honda, които се класираха на квалификацията с този компаунд. Въпреки дъжда сутринта преди старта, самото състезание беше на сухо. Масс Верстапен стартира от първа позиция и запази преднината си извън линията, но след това имаше презавиване на завой 1, което го принуди да пропусне завой 2 и да даде преднина на Луис Хамилтън. Перес и Пиер Гасли бяха съответно на четвърто и шесто място. В първите няколко обиколки след старта си от питлейна, Юки постигна бърз напредък, за да изпревари пилотите на Haas и Williams. Беше първият от автомобилите, задвижвани с Honda, който направи пит стоп, когато премина на твърди гуми в 15-та обиколка. Гасли трябваше да спре в бокса в 17-та обиколка, в отговор на заплаха от Даниел Рикардо, но за съжаление загуби позиция. Макс влезе в 18-та обиколка в отговор на спирането на Mercedes. Red Bull бе в добра позиция в тази част от състезанието, докато Макс държеше Валтери Ботас на разстояние. След това прескочи Хамилтън една обиколка по-късно, за да си върне чистата преднина. Серхио Перес влезе в пита на 24-та обиколка, като се върна на четвърто място. Верстапен бе под натиск от Люис Хамилтън и всички се безпокояха за деградацията на гумите. От Red Bull направиха смелия ход за нов питстоп в 32-та обиколка. Макс Макс спря от лидерската позиция, за да сложи медиум гуми и се опита да преследва първите трима. Перес позволи на Верстапен да преследва двойката на Mercedes. След като направи поредица от най-бързи обиколки, Макс затвори и изпревари Валтери Ботас и стана втори девет обиколки преди края. Все още имаше голяма разлика между него и Хамилтън. Той продължи преследването, докато Перес хвана Ботас и направи смела атака от външната страна на високоскоростния завой Синжес, за да заеме 3-о място. В крайна сметка Макс Верстапен се залепи за лидера две обиколки преди края. Изпревари Хамилтън с мощна и решителна атака обиколка и половина преди финала, за да вземе третата си победа за сезона. С най-бързата обиколка той увеличи преднината си в шампионата до 12 точки. След близък двубой с Ландо Норис, Пиер Гасли успя да изпревари пилотите на Ferrari,  с няколко силни атаки. Отмъкна 7-ото място от Карлос Сайнц в 36-та обиколка. Оттам той доближи двете коли на McLaren и беше точно пред Даниел Рикардо,  който имаше проблем със скоростната кутия в последната обиколка. Гасли обаче остана 7-и и взе 6 точки, след поредното впечатляващо каране. Юки Цунода стигна до 11-то място на даде етап, но след като беше един от първите пилоти, които направиха питстоп, гумите му се износиха и той се класира на 13-то място.След като Red Bull отбеляза 41 от максимално възможните 44 точки, преднината в шампионата на конструкторите също бе удължена до 37 т. пред Mercedes, докато AlphaTauri остават 5-и, но спечели шест точки и намали преднината на Ferrari.