Двойна победа и подиум за отборите на Honda в EWC и WTCR Словакия ринг

Този уикенд на пистата Словакия ринг, източно от Братислава, бе първият европейски старт от сериите на ФИА World Touring Car Cup (WTCR) и световният шампионат по издръжливост на ФИМ – Endurance World Championship (EWC). Honda, със Civic Type R и мотоциклета CBR1000RR Fireblade, бе единственият производител, който участва и стъпи на подиума и в двете състезания. Honda Civic Type R TCR постигна сензационен двоен успех с първо и второ място на Словакияринг. Двамата пилоти на ALL-INKL.COM Münnich Motorsport – Нестор Гиролами и Естебан Гуерери увеличиха преднината си във WTCR. Гиролами стартира втори във втората надпревара и се бори за лидерство в първите обиколки. След това излезе начело на една трета от дистанцията и спечели третата се победа през този сезон. За тима това е 4-а победа. Съотборникът му Естебан Гуерери стартира като ракета от 6-а позиция и излезе на 3-о място още на старта. Той мина на втора позиция преди края и осигури третия си подиум през този сезон. След като бе 6-и в третия старт и 15-и в първото, сега той е на 2 точки от Бебу, както наричат Гиролами. Причината е, че Бебу отпадна в първата обиколка  на състезание 1, заради масова катастрофа, а след това излетя с висока скорост в чакъла по време на третия старт. В него той бе 24-и. Тимът ALL-INKL.COM Münnich Motorsport води при марките с 50 т. При мотоциклетите шампионите в EWC сериите – екипът на F.C.C. TSR Honda France направи героична битка в надпреварата „8-те часа на Словакия ринг“. Това бе 3-ия кръг от шампионата. Пилотите Фреди Форе, Майк ди Мелио и Джош Хук станаха 3-и и стъпиха на подиума. Другият отбор – Honda Endurance Racing с Ранди де Пюние, Себластиен Жимбер и Йони Ернандес също здраво се бориха за победата,  но заради лошите атмосферни условия пресякоха финала на 8-о място. В последните две години на пистата Словакия ринг, условията са тежки и трасето е мокро. Квалификацията беше трудна, заради мократа писта. След това в деня на състезанието, стартът и първите часове бяха на ярко слънце, но в последните три часа също заваля дъжд. Състезанието завърши героично с подиум за F.C.C. TSR Honda France. Екипът имаше проблем в ранните етапи на надпреварата, тъй като при влизане в пита Майк ди Мелио падна. Механиците се задействаха бързо Fireblade се върна обратно на пистата. В последните часове тримата пилоти на Honda догониха своите съперници, за да пресекат финала на трето място. Honda Endurance Racing се бореше за победата в началото със спечелилите състезанието YART. Де Пюние, Жимбер и Ернандес бяха много бързи, но стремежът към победата означава да се кара на ръба. Де Пюние обаче излезе в зоната за сигурност. За щастие мотоциклетът Fireblade не бе повреден и след ремонт продължи. След това се наложи и още един ремонт на CBR1000RR. Във финалния стинт кара Жимбер и тимът взе нови 15 т.