Верстапен триумфира в Австрия, пета победа за Honda

За първи път от 1988 г. насам болид от Формула 1, задвижван от двигател на Honda печели пет поредни Гран при. Това е факт благодарение на доминиращата победа на Макс Верстапен в Гран при на Австрия. Пилотът си осигури първа позиция пред съотборника си от Red Bull Racing Серхио Перес, станал 3-и. Двамата караха със средномеки гуми. Пиер Гасли и Юки Цунода от Scuderia AlphaTauri, другия тим, задвижван от Honda, стартираха с меки. Макс се изстреля напред още в началото. След чистото преминаване през първите няколко завоя, Перес бе атакуван от Ландо Норис на четвъртия завой и бе принуден  да отстъпи второто място на пилота на McLaren, като мина през чакъла и изостана до 10-о място, а самият Норис бе наказан. Стартирането с меки гуми означаваше, че пилотите на AlphaTauri първи ще осъществят своите пит-стопове. Юки Цуонда го направи се хвърли в 12-та обиколка, а Пиер Гасле на следващата. И двамата пилоти сложиха твърди гуми, но Юки получи наказание от пет секунди за пресичане на бялата линия при влизането си в питлейна. Механиците на Гасли пък се забавиха със смяната на дясната предна гума. Двамата пилоти на Red Bull направиха по-дълъг стинт със средномеките си гуми и направиха пит-стоп в една и съща обиколка. Верстапен влезе в 32-та обиколка, а Перес го последва няколко секунди след това. Макс запази комфортната си преднина, докато Серхио продължи да се бори и два пъти участваше в близък дуел с Шарл Льоклер. И в двата случая мексиканецът получи наказание от пет секунди за изтласкване на другата кола извън пистата. Той обаче продължи да се движи напред и изпревари  Даниел Рикардо в 53-та обиколка, точно когато Луис Хамилтън пред него направи още един стоп. Перес преследваше Хамилтън за четвъртото място, но не успя да задмине неговия Mercedes. Това позволи на Карлос Сайнц да стопи разликата от 10 секунди, като изпрати Серхио Перес на шесто място в крайното класиране. Макс Верстапен имаше толкова голяма преднина, че успя да направи втори пит стоп за оставащите 11 обиколки и да реализира най-бързата обиколка на състезанието, като подобри времето с повече от 1,5 сек. Така за първи път в кариерата си той взе Големия шлем – първа позиция, победа, най-бързата обиколка и лидер във всяка от седемдесетте и една обиколки. Пилотите на AlphaTauri останаха със стратегия с два стопа, след като стартираха с меки гуми. Гасли направи второто си спиране в 45-та обиколка, като това го доближи до десетката. Втората спирка на Юки Цуонда бе шест обиколки по-късно. Той трябваше да изпълни петсекундното си наказание на стопа. Така той отпадна от зоната на точките и завърши 12-и. Пред него Гасли се изкачи напред, но не можа да се пребори с Даниел Рикардо и Шарл Льоклер стана девети. Това е 84-а победа на Honda във Формула 1. Макс Верстапен увеличи преднината си в шампионата на пилотите до 32 точки. Red Bull води в класирането на конструкторите с предимство от 44 точки. Участието на Honda в тази серия от страхотни резултати бе признато с прекрасен жест – техническият директор Тойохару Танабе беше поканен на подиума, за да получи трофея на победител Конструктор от името на отбора.
Тойохару Танабе беше поканен на подиума, за да получи трофея на победител Конструктор от името на отбора