Honda Civic Type R, фейслифтът на HR-V и плъгинхибридната версия на новото поколение на CR-V дебютират в Интер Експо Център в столицата
Най-бързият сериен автомобил с предно предаване, Honda Civic Type R, ще е звездата на щанда ни по време на започващия от 18 октомври Автомобилен салон София 2024, когато новото издание на горещия хечбек ще бъде представено за първи път пред широката публика в България. Подготвили сме още две забележителни премиери в лицето на фейслифта на хибридния HR-V, както и на плъгинхибридната версия на CR-V.
Общо 8 автомобила и 5 мотоциклета ще бъдат разположени на щанда на Honda с площ близо 318 кв. м в зала 2 на Интер Експо Център в столицата. Освен премиерите експонатите са: фейслифтът на Jazz, напълно новият хибриден кросоувър ZR-V, пълната хибридна версия на CR-V, емблематичният Civic, спортният CBR 1000 SP, градските легенди Forza 750 и ST125 Dax, „голият“ CL 500 и къстъма Rebel 500.
Honda Civic Type R
Още с дебюта си горещият хечбек за пореден път завоюва титлата за най-бърз автомобил с предно предаване в света. Бензиновият 2-литров 4-цилиндров VTEC TURBO двигател на Honda Civic Type R е комбиниран с 6-степенна механична предавателна кутия. Максималната му мощност е 329 к.с. при 6500/мин, максималният въртящ момент на силовия агрегат – 420 Нм при 2500-400/мин.
Honda Civic Type R спринтира от място до 100 км/ч за 5,4 секунди и развива максимална скорост от 275 км/ч.
С размери 4594 мм дължина, 1890 мм широчина и 1401 мм височина, новият Civic Type R е с 13 мм по-нисък и с 15 мм по-широк от предходната си генерация. В оборудването са включени и 19-цолови матово черни джанти, комбинирани със специално разработени за модела гуми Michelin Pilot Sport 4S 265/30R.
Въпреки спортната си натура Type R е и практичен хечбек и се радва на изключително голям за този клас автомобили багажник с обем до 1212 л.
За безопасността се грижи пакетът от системи и асистенти, обединени под името Honda SENSING.
Honda CR-V e:PHEV
Двигателят с вътрешно горене и в двете версии на CR-V е бензинов, 2,0-литров, 4-цилиндров, с директно впръскване по цикъл на Atkinson с макс. мощност 148 к.с. Съчетан е с мощен електрически мотор с максимални 184 к.с.
Разработена на основата на доказалата се вече система e:HEV за самозареждащи се хибриди, батерията на e:PHEV е с по-голям капацитет (17,7 кВтч) и с олекотно вградено зарядно. Високоволтовата батерия позволява и пробег от 81 км само в електрически режим. Плъгинхибридната версия на CR-V отделя едва 18 г/км вредни емисии СО2 и изразходва едва 0,8 л/100 км в комбиниран режим при напълно заредена батерия.
Двата варианта на CR-V са с еднакви размери, но на фона на изключително ниския разход на плъгинбрида резервоарът му е с обем от едва 46,5 л срещу 57 л при пълния хибрид.
Портът за зареждане е разположен над предния ляв калник и се отваря с едно натискане на капачето. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията и това е чудесно решение при студено време с минусови температури. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа.
И за двете версии е валидно, че това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Това е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса.
В обновения Honda HR-V e:HEV са надградени неговите силни страни като стилния му дизайн, енергийната му ефективност, съчетана с отлични динамини показатели и съвременни технологии и това определено ще се хареса на купувачите на компактни SUV автомобили.
Тонираните стъкла са включени в стандартното оборудване за всички нива. Промените в интериора се изразяват в още по-ергономичен дизайн на централната конзола. Добавени са нови цветове и специално оборудване Advance Plus. Патентованата система „магически седалки“ Honda Magic Seats продължава да бъде актуална и в това издание на модела.
Новото ниво на оборудване Advance Plus надгражда познатото Advance Style, но добавя ексклузивни трицветни акценти на изпълнената в черно Crystal Black радиаторна решетка. Оборудването включва и стъклен панорамен покрив.
Изживяването зад волана на HR-V става още по-добро, засилена е структурната здравина на автомобила, а шумът и вибрациите са сведени до минимум. Хибридната система e:HEV остава непроменена и предлага съвършен баланс между икономията на горивото, ниските вредни емисии и високите динамични показатели. Както и досега задвижаващата система съчетава 1,5-литров бензинов двигател с вътрешно горене и максимална мощност 107 к.с. и електромотор (131 к.с.).
В оборудването на HR-V вече е включен и асистентът за подпомагане при движение в задръстване за полуавтономно шофиране при натоварен трафик. Богатият технологичен пакет за безопасност Honda SENSING осигурява спокойствие на път и към него е добавена система от камери с няколко перспективи за още по-добра 360-градусова видимост около автомобила при двете най-високи нива на оборудване.