Honda, заедно с JAS Motorsport, Honda Performance Development (HPD) и Mugen ще предложат състезателна версия NSX GT3 за продажба по целия свят за сезона 2018. Колата вече е победител в много състезания от сериите IMSA WeatherTech SportsCar в Северна Америка. Honda NSX GT3 има право да се състезава в повече от две дузинасерии, сертифицирани от ФИА по целия свят, включително: в Европа – сериите Blancpain GT, 24 часа на Нюрбургринг; серията Pirelli World Challenge и IMSA SportsCar в Северна Америка; в Азия – шампионатът Blancpain GT и GT сериите, клас GT300 в Super GT в Япония; австралийския GT шампионат и Intercontinental GT Challenge.

Поръчките за NSX GT3 се поемат от JAS Motorsport, които отговарят за продажбите и обслужването на клиенти в Европа, Азия (включително Китай) и Южна Америка, както и от HPD в Северна Америка и от Mugen в Япония. NSX GT3 е проектиран от Honda R & D в Япония в сътрудничество с JAS Motorsport в Милано, Италия. Развитието на автомобила е осъществено като съвместен проект през последните три години, който включва и HPD от края на 2015 г. с над 85 000 км изминат пробег в състезания. Първоначалната партида от 12 автомобила ще бъде произведена за началото на състезателния сезон през 2018 г.

Производствените 3,5-литрови, V6 състезателни двигатели с двоен турбокомпресор са построени успоредно с техните сериини версии в завода за двигатели Анна в Охайо, САЩ. Състезателният двигател използва същите конструктивни спецификации като производствения NSX, включително блока, главите, клапаните, коляновия вал, буталата и системата за смазване. Шестстепенната състезателна скоростна кутия със сервоусил за смянате осигурява мощта на задните колела на NSX GT3, а най-съвременните шасита и аеродинамични пакети завършват с впечатляващите отличителни белези на NSX.
Автомобилът с тяло от карбоно, готово за състезание за NSX GT3, се предлага за продажба на начална цена от 465 000 евро, доставена от JAS Motorsport. Предлагат се допълнителни опции и пълна поддръжка на клиенти, включително части и продажби, обучение и инженерни услуги.
"Honda са изключително горди, че стартира програмата NSX GT3 Customer Racing", заяви Робърт Уотърстън, ръководител на Motorsport в Honda Motor Europe. "Вече видяхме качеството на автомобила, доказано от победите му в САЩ и способността му да води убедително води в 24 часа на Дайтона. С подкрепата на клиентите на Honda, JAS Motorsport, HPD и Mugen очакваме да видим как NSX се бори за победа в най-престижните GT3 състезания в света през 2018 г. и след това".

"NSX GT3 е създаден, за да се конкурира на най-високо ниво", каза Алесандро Мариани, главен изпълнителен директор на JAS Motorsport. "Той съчетава най-съвременната технология за рали GT3 с красив и ефективен дизайн и най-новата спецификация за безопасност на ФИА. Вече видяхме колата да печели в САЩ и сега сме готови да й предложим за продажба навсякъде по света, за да се радват състезателите".

NSX GT3 допълва невероятното наследство на първото поколение NSX в моторния спорт, включително победата в категорията GT2 от 24 часа в Льо Ман през 1995 г. и три корони в Super GT (включително бившия шампионат на All Japan GT) между 2000 и 2009 г.

 

ПРОМОЦИИТЕ НА HONDA

 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

Тип

Двоен турбокомпресор DOHC V6/75°

Положение

Надлъно, средноразположен

Диаметър и ход

91 x 90 мм

Обем

3501 куб. см

Мощност/ въртяш момент

Отговарящ на правилата на ФИА

Конструкция

Блок и глава от лек луминии

Бутала

Алуминиеви

Клапани

24 клапана, IN/EX VTC, разпределителен вал задвижван с верига

Впръкване на гориво

Директно впръкване

Смазване

Система със суха камера

Управление на газта

Drive-by-Wire система

Контрол запалване

Електрическо

Турбокомпресор

2 Off – Mono Scroll

Ауспуси

Две тръби с каталисатор

Размери

Междуосие

2630 мм

Дължиня

4612 мм

Широчина

2040 мм

Следа отпред

1715 мм

Следа отзад

1687 мм

Тегло

1240 кг

Трансмисия

 

Скоростна кутия

XTRAC полуавтоматична, 6-степенна, секвенциална

Съединител

ZF/SACHS  карбонов, електронен