Honda, заедно с JAS Motorsport, Honda Performance Development (HPD) и Mugen ще предложат състезателна версия NSX GT3 за продажба по целия свят за сезона 2018. Колата вече е победител в много състезания от сериите IMSA WeatherTech SportsCar в Северна Америка. Honda NSX GT3 има право да се състезава в повече от две дузинасерии, сертифицирани от ФИА по целия свят, включително: в Европа – сериите Blancpain GT, 24 часа на Нюрбургринг; серията Pirelli World Challenge и IMSA SportsCar в Северна Америка; в Азия – шампионатът Blancpain GT и GT сериите, клас GT300 в Super GT в Япония; австралийския GT шампионат и Intercontinental GT Challenge.
Поръчките за NSX GT3 се поемат от JAS Motorsport, които отговарят за продажбите и обслужването на клиенти в Европа, Азия (включително Китай) и Южна Америка, както и от HPD в Северна Америка и от Mugen в Япония. NSX GT3 е проектиран от Honda R & D в Япония в сътрудничество с JAS Motorsport в Милано, Италия. Развитието на автомобила е осъществено като съвместен проект през последните три години, който включва и HPD от края на 2015 г. с над 85 000 км изминат пробег в състезания. Първоначалната партида от 12 автомобила ще бъде произведена за началото на състезателния сезон през 2018 г.
Производствените 3,5-литрови, V6 състезателни двигатели с двоен турбокомпресор са построени успоредно с техните сериини версии в завода за двигатели Анна в Охайо, САЩ. Състезателният двигател използва същите конструктивни спецификации като производствения NSX, включително блока, главите, клапаните, коляновия вал, буталата и системата за смазване. Шестстепенната състезателна скоростна кутия със сервоусил за смянате осигурява мощта на задните колела на NSX GT3, а най-съвременните шасита и аеродинамични пакети завършват с впечатляващите отличителни белези на NSX.
Автомобилът с тяло от карбоно, готово за състезание за NSX GT3, се предлага за продажба на начална цена от 465 000 евро, доставена от JAS Motorsport. Предлагат се допълнителни опции и пълна поддръжка на клиенти, включително части и продажби, обучение и инженерни услуги.
"Honda са изключително горди, че стартира програмата NSX GT3 Customer Racing", заяви Робърт Уотърстън, ръководител на Motorsport в Honda Motor Europe. "Вече видяхме качеството на автомобила, доказано от победите му в САЩ и способността му да води убедително води в 24 часа на Дайтона. С подкрепата на клиентите на Honda, JAS Motorsport, HPD и Mugen очакваме да видим как NSX се бори за победа в най-престижните GT3 състезания в света през 2018 г. и след това".
"NSX GT3 е създаден, за да се конкурира на най-високо ниво", каза Алесандро Мариани, главен изпълнителен директор на JAS Motorsport. "Той съчетава най-съвременната технология за рали GT3 с красив и ефективен дизайн и най-новата спецификация за безопасност на ФИА. Вече видяхме колата да печели в САЩ и сега сме готови да й предложим за продажба навсякъде по света, за да се радват състезателите".
NSX GT3 допълва невероятното наследство на първото поколение NSX в моторния спорт, включително победата в категорията GT2 от 24 часа в Льо Ман през 1995 г. и три корони в Super GT (включително бившия шампионат на All Japan GT) между 2000 и 2009 г.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
|
Тип |
Двоен турбокомпресор DOHC V6/75° |
Положение |
Надлъно, средноразположен |
Диаметър и ход |
91 x 90 мм |
Обем |
3501 куб. см |
Мощност/ въртяш момент |
Отговарящ на правилата на ФИА |
Конструкция |
Блок и глава от лек луминии |
Бутала |
Алуминиеви |
Клапани |
24 клапана, IN/EX VTC, разпределителен вал задвижван с верига |
Впръкване на гориво |
Директно впръкване |
Смазване |
Система със суха камера |
Управление на газта |
Drive-by-Wire система |
Контрол запалване |
Електрическо |
Турбокомпресор |
2 Off – Mono Scroll |
Ауспуси |
Две тръби с каталисатор |
Размери |
|
Междуосие |
2630 мм |
Дължиня |
4612 мм |
Широчина |
2040 мм |
Следа отпред |
1715 мм |
Следа отзад |
1687 мм |
Тегло |
1240 кг |
Трансмисия |
|
Скоростна кутия |
XTRAC полуавтоматична, 6-степенна, секвенциална |
Съединител |
ZF/SACHS карбонов, електронен |
|