Победа на Honda в IndyCar

Алекс Палу от Chip Ganassi Racing Honda взе първата си победа за сезона, след като изпревари стартиралия от първа позиция Кристиан Лундгард, който слезе до 4-о място в заключителните етапи на състезанието.

Алекс Палу и екипът на Чип Ганаси използваха мощна комбинация от скорост и стратегия, за да спечелят GMR Гран при на шосейното трасе на легендарната Indianapolis Motor Speedway. Тази конфигурация бе използвана и от Формула 1. Сега на обикновената писта, испанецът взе първата си победа за сезон 2023 в IndyCar. Шампионът от сериите за 2021 г. Палу (The American Legion Honda) стартира трети и стигна до победата с 16.8006 сек. пред втория Пато О’Уорд. Победителят от Индианаполис 500 за 2016 г. и негов съотборник Александър Роси завърши трети. Последната победа на Палу бе в последното за сезона състезание в Монтерей миналия септември на пистата Лагуна Сека. Стартиралият от първа позиция Кристиан Лундгард (Hy-Vee Honda) завърши 4-и, като това е най-добрият му резултат за сезона. Феликс Розенквист оформи топ 5, като също направи най-добрият си резултат за сезона и донесе на отбора три от първите пет финални позиции. Изработването на правилната стратегия за гумите за състезанието от 85 обиколки предизвика значително затруднение на стратезите и инженерите на питлейна още в петък, а и снощи, в деня на състезанието. Шестима от най-добрите 10 на старта започнаха състезанието на първичния „черен“ модел на гумите Firestone. Четирима стартираха с алтернативни „червени“. Правилата на IndyCar изискват всеки пилот да използва и двете смеси за гуми по време на шосейни и улични състезания. Палу даде знак за намерението си за победа и показа скоростта си в обиколка 1. Той скочи от трето на първо място, като на завой 13 изпревари Лундгаард. За следващите 65 обиколки Палу, Лундгаард, О’Уорд, Розенквист, Роси, Скот Диксън, Греъм Рахал и Маркос Ериксон си размениха първото място, тъй като лидерите излизаха от трасето от 14 завоя и 3,930 км, за да изпълнят избраните от тях стратегии за гуми и гориво. Постоянното разбъркване държеше стратезите на нокти, тъй като един грешен ход можеше да се окаже решаващ, ако жълт флаг бе показан в неподходящия момент. Но състезанието остана без жълт период. Така резултатът се сведе до комбинация от интелигентност, скорост и изпълнение. И никой не го направи по-добре от Палу и мозъчния тръст на Чип Ганаси.Палу направи последното си спиране на обиколка 60, като избра използвани основни гуми Firestone, Те първоначално са по-бавни от алтернативните с по-мека смес, но чиято по-твърда смес издържа няколко обиколки по-дълго от алтернативните и се оказа по-добрият избор за постоянни времена за обиколка. Скоростта на Палу и с двете смеси Firestone се оказа твърде голяма. Той натрупа преднина в последните обиколки. Палу водеше в 52 от 85-те обиколки, следван от Лундгард с 13 обиколки начело. Победата изкачи Палу до върха на класирането на сериите в най-важния месец от календара. Той води със 174 т. на втория О’Уорд със 168  след пет състезания този сезон. Следващото състезание от IndyCar  сериите е 107-ото Индианаполис 500 на 28 май, на класическия овал от 2,5 мили на  Indianapolis Motor Speedway.