Събитието съвпада с отбелязването на четвъртвековния успех на Honda с хибридите.
Производствената версия на емблематичния модел ще достави „радост от шофирането“ чрез перфектен баланс между динамика на управление и горивна ефективност.
Хибридният Prelude ще се присъедини към напълно електрифицираната масова гама на Honda за Европа.
Honda отбеляза 25-годишната си връзка с хибридите с европейския дебют на представения през миналата година в Япония Prelude Concept. Производителят потвърди, че серийният модел се завръща в Стария свят преди първото си публично представяне на Фестивала на скоростта в Гудууд от 11 до 14 юли. Prelude въплъщава дългосрочния ангажимент на Honda към електрификацията в стилен и динамичен пакет.
Първото издание на легендарния модел атакува европейските пазари преди 45 години. Тогава той изигра ролята на своеобразна визитна картичка на авангардната технология на Honda, при това в продължение на 5 поколения до 2001 г. Новият модел обещава завладяваща комбинация от стил и изтънченост, въплътени в хибридно задвижване.
„Prelude“ означава уводна част на музикално произведение. Моделът е пример за това, че Honda носи „радостта от шофирането“ на клиентите в цяла Европа.
Томоюки Ямагами, главен инженер и ръководител на проекта в Honda Motor, сподели: „Новият Prelude не само отваря нова страница в нашата непрекъснато развиваща се хибридна история, но и е продукт на 25 години пионерско изследване и развитие на хибриди. Емблематичният модел демонстрира продължаващото значение на хибридните задвижвания като част от стратегията за електрификация на автомобилите на Honda. Това е ключова стъпка към нашия ангажимент до 2040 г. 100% от продажбите на нови превозни средства да бъдат такива с електрически батерии или водородни горивни клетки“.
Четвървековна традиция в хибридната иновация
Тази година Honda отбелязва четвърт век като пионер в хибридните технологии след представянето на революционното купе Insight, първият масово произвеждан хибриден модел в Европа през 1999 г. Оттогава марката продължа да е новатор в разработването на технология за бензиново-електрическо задвижване , с гама от модели, помогнали на шофьорите да направят най-плавното, удобно и рентабилно преминаване към електрифицирано бъдеще.
След Insight Honda лансира Civic IMA през 2003 г. Моделът съчетава безстепенна трансмисия (CVT) с 1,3-литров i-VTEC 4-цилиндров двигател и електрически мотор с 20 конски сили, за да предложи повишена горивна ефективност. Седем години по-късно беше представен CR-Z с уникалната паралелна хибридна система IMA на Honda, 1,5-литров бензинов двигател и механична предавателна кутия, за да предложи идеален баланс между завладяваща динамика на шофиране и икономия на гориво.
През 2011 г. Jazz Hybrid продължи традицията благодарение на компактния характер на хибридната система Honda IMA, предлагайки прословутата си практичност, вкл. и патентованите магически седалки Honda Magic Seats, и 300 литра багажно пространство. Пет години по-късно с NSX в сегмента на суперавтомобилите бе представен и най-технологично напредналия за времето си хибриден задвижващ механизъм с 4х4.
Днес масовата гама на Honda е напълно електрифицирана, като Jazz, Civic, HR-V, ZR-V и CR-V стандартно се предлагат със задвижвания e:HEV. Отличават се с усъвършенствани агрегати и превключват безпроблемно между електрически, хибриден и двигателен режими без необходимост от намеса на водача. Всички тези модели съчетават лесното управление и вълнуващото изживяване зад волана с изключително конкурентната си енергийна ефективност и ниските вредни емисии.