MotoGP: Триумф на Маркес и двоен подиум за Honda

Марк Маркес с Honda спечели Гран При на Аржентина, след като водеше от старта до финала на пистата Термас де Рио Ондо. С тази победа двукратният световен шампион излезе начело в класирането. Втори и трети се класираха Валентино Роси  и  другият пилот на Repsol Honda Дани Педроса. Двамата пилоти на Ducati се „самоунищожиха“ на последния завой, на последната обиколка, непосредствено преди финала.

Тъй като имаше проблеми (много бързо износване) на задната гума на Скот Рединг по време на 4-ата свободна тренировка, дирекцията на състезанието реши на намали състезателната дистанция от 25 на 20 обиколки, като на 9-а, 10-а или 11-а обиколка пилотите трябваше да сменят машините си. Алейш Еспаргаро бе единственият пилот, който използва твърда задна гума. Всички останали стартираха с твърда предна и средномека (медиум) задна гума. Хорхе Лоренсо излезе начело в първия завой, докато Андреа Яноне  направи страхотен старт, но имаше контакт с Педроса. Това прати испанеца извън топ 10. Довициозо  поведе, преследван от Валентино Роси, а Маркес бе след тях, като изпревари Лоренсо. Маркес изпревари Роси, а после и Лоренсо. До финала бе недостижим.

Дойде време за смяна на моторите. Маркес и Роси влязоха в една и съща обиколка, но Марк беше по-бърз и излезе първи, а след него бе Тито Рабат. Роси бе 3-и. Докторът си върна позицията,  а след него бяха двамата от Ducati, които се бореха за 3-ото място. Винялес започна атаки на Доктора, но направи грешка и Яноне го настигна на 18-ата обиколка. Винялес се хлъзна и падна, като лиши своя екип от подиум. В същото време Яноне мина от вътрешната страна и изпревари Роси, а секунди по-късно същото направи и Довициозо. Последната обиколка двамата вече се виждаха на подиума. Роси не можеше да издържи на мощността на Ducati. Яноне обаче атакува Дови от вътре и двамата се удариха. По-скоро Яноне подсече Дови. Двамата катастрофираха на завой 12. Довициозо добута мотора си до финала и стана 13-и. 

От този инцидент спечели Роси, който стана втори след Маркес, а трети бе Педроса, който допълни успеха на Honda.