Indycar: Къркууд с AutoNation Honda печели с перфектна стратегия в Нешвил

Кайл Къркууд с AutoNation Honda използва комбинация от интелигентна стратегия и висока скорост, за да спечели Гран при на Big Machine Music City по улиците на Нешвил. Къркууд от Юпитер, Флорида, взе втора победа в кариерата си и за този сезон в сериите Indycar. Това е втори успех на пилота на Andretti Autosport на улична писта, с кола AutoNation Honda. Къркууд стартира осми, но победи тръгналия от първа позиция Скот Маклафлин с 0,7633 от секундата след късен рестарт. Лидерът в шампионата Алекс Палу (The American Legion Honda) завърши трети за Chip Ganassi Racing. Той увеличи преднината си до в класирането до 84 точки пред най-близкия преследвач и роден в Нешвил Джоузеф Нюгардън, който стана четвърти. Шесткратният шампион от сериите и победител в Нешвил за 2022 г. Скот Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) завърши челната петица. Къркууд отблъсна Маклафлин при рестарта три обиколки преди края. Това стана след период на червен флаг от 11 минути. Паузата беше предизвикана от задръстване на 11-и завой на три коли в обиколка 75 от общо 80. При рестартирането в края на обиколка 77, Къркууд се изстреля на 11-и завой по временното трасе с дължина 2,1 мили. Маршрутът включва  две минавания над Мемориалния мост на ветераните от Корейската война на обиколка. Къркууд отвори веднага преднина от 1,6 секунди след зеления флаг. Къркууд водеше най-много обиколки в състезанието 34 от 80-те, включително в последните 27 тура. Но стратегът на отбора Брайън Херта може би е проправил пътя на победата с решаващо стратегическо решение в началото на състезанието. То насочи Къркууд към предната част на групата през по-голямата част от дистанцията. В 14-та обиколка Палу влезе в бокса от първите пет по време на втория жълт период. Очакваше се и другите автомобили в челната група да направят същото, но всички останаха извън бокса и се опитаха да удължат живота на своите алтернативни гуми. Къркууд най-накрая направи първото си спиране в обиколка 29, след като водеше. Той остана втори след Палу, който бе с различна стратегия – лизане в обиколка 33. Къркууд поведе в обиколка 45, когато Палу влезе в бокса и предаде лидерството на съотборника си Ромен Грожан след последното му спиране в бокса на обиколка 52. https://cars.honda.bg/wp-content/uploads/sites/5/site//2/5e03f30c15e9ddf692f0d4edf10cea74.jpgКогато всички спирания на лидерите се редуваха, Къркууд беше отпред в обиколка 54 и не изпусна лидерството. Ранната стратегия за Палу и Chip Ganassi Racing в бокса се основаваше на изобилие от жълти флагове през първите две години на това улично състезание. Имаше средно по 8,5 жълти периоди през 2021 и 2022 г. Но това почти се оказа обратен ефект, тъй като имаше само две предупреждения в първите 71 обиколки. Палу бягаше трети и в рамките на няколко обиколки може би се нуждаеше от бързо, скъпо последно спиране за гориво. То бе добре дошло при третия жълт флаг в обиколка 71. Новобранецът Линус Лундквист (AutoNation/SiriusXM Honda) от Meyer Shank Racing се удари в стената в завой 11. Това извади следващия жълт флаг и червеният след това, с последвалото рестартиране, които спасиха мястото на Палу в челната тройка. Така той има преднина от точки за повече от 1,5 състезания пред Нюгардън. До финала на сезона са само четири старта.