
Алекс Палу, трикратният шампион в сериите IndyCar, започна защитата на титлата си за сезон 2025 по впечатляващ начин. Той триумфира в първото състезание за сезона, което се проведе на слънчевите улици на Сейнт Питърсбърг.
Алекс Палу от Chip Ganassi Racing Honda триумфира в Firestone Гран при на Сейнт Питърсбърг, като даде силен старт на сезона си и стремежа си към трета поредна титла. Той победи съотборника си Скот Диксън, който кара 90 обиколки без радиокомуникация.
Палу стартира осми и спечели 12-ата си победа в кариерата в сериите. Отборът на Чип Ганаси осигури първото си класиране 1-2 от юли 2023 г. на пистата Мид-Охайо. Двукратният шампион от серията Джоузеф Нюгардън завърши 3-и, като Диксън го изпревари за второ място в последната обиколка.
Спечелилият първа позиция Скот Маклафлин завърши четвърти. Така Team Penske се присъедини към Chip Ganassi Racing Honda с двама пилоти в челната четворка. Маклафлин беше един от седемте пилоти отпред, водейки в 40 обиколки на състезанието. Кайл Къркууд, роден във Флорида и живеещ във Флорида, завърши 5-и в своето домашно състезание с №27 Chili Honda Andretti Global.
Палу поведе окончателно в обиколка 75, когато Феликс Розенквист направи последния си стоп. Това беше кулминацията на състезанието от стратегии за разделяне. Пилотите, които стартираха с по-здравите, по-малко издръжливи алтернативни гуми Firestone Firehawk, включително Палу, Диксън и Нюгардън, скочиха в бокса в обиколка 3 по време на единствения жълт период.
Това се оказа решаващо. Палу наследи лидерството в три четвърти от състезанието и се отправи към финалната линия. Той направи страхотно бързи входна и изходяща обиколки около последния си питстоп в края на 72-ия тур. Затвори своя съотборник Диксън, който не можа да обсъди стратегията с екипа си. Скот реагира на хода на Палу в бокса, като спря една обиколка по-късно, след като беше забавен от гъст трафик.
Палу дръпна с 0,8186 от секундата след обиколка 95. Диксън също печелеше позиция на трето място зад Нюгардън. Лидерът Палу увеличи разликата си до 1,6938 секунди при белия флаг в края на обиколка 99. Преднината му нарасна още повече по време на последния тур на пистата с дължина 1,8 мили и 14 завоя.
В същото време Диксън и Нюгардън се бориха за второ място. Диксън изпревари своя колега победител от Индианаполис 500 и шампион от серията Нюгардън в завой 10 на последната обиколка.