Indy 500: Алекс Палу с Honda печели за първи път на овал в Индианаполис

Мястото на Алекс Палу сред легендите на Indianapolis 500 вече е осигурено. Трикратният шампион на сериите Indycar Палу с Chip Ganassi Racing Honda спечели първата си победа на овал в кариерата. И то триумфирайки в най-голямото състезание от всички – 109-то Indianapolis на пистата Indianapolis Motor Speedway. „Най-доброто мляко, което съм опитвал“, каза Палу на подиума на победата след обилна глътка от традиционната бутилка мляко за победители. „Вкусът е толкова добър. Какво невероятно чувство.“ Палу спечели предпазливо, когато новобранецът от серия „500“ Нолан Сийгъл катастрофира в завой 2 на последната от състезанието с 200 обиколки. Алекс Палу с №10 DHL Chip Ganassi Racing Honda спечели историческа първа победа в кариерата си на Индианаполис 500 в шестото си участие на легендарния овал. Той изпревари Маркус Ериксон и никога не изостана, заявявайки: „Невероятно е да спечелиш. Какво по-добро място от Индианаполис?“. Това е пета победа на Палу в шест състезания този сезон, с което той увеличи преднината си в шампионата до колосалните 115 точки пред Пато О’Уорд. Палу стана и първият испански пилот, спечелил Indianapolis 500.

Палу, на 28 години, стана вторият пилот под 30-годишна възраст, спечелил Индианаполис 500 през последните десет години (след Александър Роси през 2016 г.), и първият 28-годишен победител от Бъди Райс през 2004 г. С тази победа Chip Ganassi Racing отбелязаха своята шеста победа в Indianapolis 500, изоставайки само от Team Penske. Това е първи успех за отбора от 2022 г., когато Маркус Ериксон (също с Honda) спечели, а сега завърши втори за втори път в последните три години. Победата на Алекс Палу е 16-та за двигател на Honda в Indianapolis 500, като го нарежда сред великите шампиони и осигурява лика му на купата Borg-Warner Trophy като първия испанец с това отличие. Дейвид Малукас, завръщайки се след контузия, постигна най-доброто си кариерно класиране на „500“ с трето място, следван от Пато О’Уорд на четвърто (негово четвърто класиране в топ 4 без победа) и Феликс Розенквист на пето.

Робърт Шварцман, стартирал от полпозишън като новак, отпадна в 87-ата обиколка след инцидент в бокса, завършвайки 29-ти. Лидерът Палу направи последния си питстоп в 168-ата обиколка, играейки рискована игра с горивото. Малукас излезе пред Палу след своя стоп, но Палу бързо го изпревари, възползвайки се от трафика. След последния си питстоп, Ериксон излезе начело пред Палу и Малукас. Палу се движеше втори зад Ериксон, пестейки гориво и изчаквайки момента за атака, докато Ериксон се бореше с турбулентния въздух от забавени болиди. Но Палу изненада публиката от 350 000 души в 187-ата обиколка, като използва аеродинамичното теглене от колата на Ериксон и се гмурна под шведа, влизащ в завой 1 за последната от 22-те смени на лидерството в състезанието. Ериксон остана близо до Палу през следващите 13 обиколки, но така и не се доближи достатъчно, за да се бори за второто си място в състезанието.