Хибридният CR-V пристигна в България!

• От 63 990 лв. с ДДС започват цените за Honda CR-V Hybrid у нас • Новата система i-MMD • Три възможни режима • Технически характеристики Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела и вече може да бъде открита в шоурумите на дилърството ни Бултрако Моторс. От 63 990 лв. с ДДС започват цените за нея у нас. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането – Style Plus и Premium купувачите ще могат да избират между двата вида предаване.
2019 Honda CR-V Hybrid
Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент. И бензиновата и хибридната версии са с предно предаване стандартно, но и двете могат да бъдат поръчвани със система за задвижване и на четирите колела от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System™). Новата система i-MMD Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя (единият от които всъщност е електрогенератор), които задвижват автомобила в електрически режим и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене, работещ по цикъл на Аткинсън и макс. мощност 145 к.с. (107 кВт). Eдиният електрически мотор е с макс. мощност 184 к.с. (135 кВт). Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.
2019 Honda CR-V Hybrid
Три възможни режима Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент. Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система. В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.
2019 Honda CR-V Hybrid
 
ДВИГАТЕЛ/ЕЛ. МОТОР
ДВИГАТЕЛ 2.0 i-VTEC HYBRID
4 клапана на цилиндър,цикъл на Atkinson
Диаметър x ход мм 81,0 x 96,7
Работен обем куб. см 1993
Степен на компресия 13
Макс. мощност (ДВГ) кВт / к.с. 107/145
@ об/мин 6200
Макс. мощност (ел. мотор) кВт / к.с. 135/184
Макс. мощност (сумарна) кВт / к.с. 135/184
Mакс. въртящ момент (ДВГ) Нм 175
@ об/мин 4000
Макс. въртящ момент (ел. мотор) Нм 315
 
ПОКАЗАТЕЛИ 2.0 i-VTEC HYBRID FWD 2.0 i-VTEC HYBRID AWD
0 → 100 км/ч (сек) 8,8 9,2
Максимална скорост (км/ч) 180 180
Вредни емисии по унифицирания световен стандарт WLTC*    
Умерен режим CO2 (г/км) 179 188
Среден режим CO2 (г/км) 122 123
Натоварен режим  CO2 (г/км) 129 142
Високо натоварен режим CO2 (г/км) 189 202
Комбиниран режим CO2 (г/км) 156 166
Разход на гориво по WLTC, умерен режим (л/100 км) 7,9 8,3
Разход на гориво по WLTC, среден режим (л/100 км) 5,4 5,4
Разход на гориво по WLTC, натоварен режим (л/100 км) 5,7 6,3
Разход на гориво по WLTC, високо натоварен режим (л/100 км) 8,3 8,9
Разход на гориво по WLTC, комбиниран режим (л/100 км) 6,9 7,3