Популярният модел е обновен, мощността е пораснала, в гамата влиза и ниво на оборудване Advance Sport
Японският производител Honda представи официално фейслифт на хибридния Jazz. Нивата на оборудване Elegance и Advance са с нов дизайн на радиаторната решетка, както и с по-тъмни вложки на фаровете. По-отчетливо скулптурираните предна и задна брони са допълнени от изпъкнала долна част, което придава на Jazz по-устремена линия. Променени са цветовете за алуминиевите джанти на нивото на оборудване Advance.
Jazz Crosstar също е подложен на редица промени във външния вид, които подчертават неговия приключенски облик. Радиаторната решетка тип „пчелна пита“ е съчетана с нови брони със сребристи вложки, оформени като протектори под каросерията и странични „престилки“. Промените се изчерпват с новото покритие на алуминиевите джанти и новия син цвят Fjord Mist blue.
Отвътре нивата на оборудване Elegance и Advance са с променени цветови схеми, материали и покрития, докато вариантът Crosstar е с нова тапицерия на седалките, както и с променено бордово табло, ново покритие за него и за централната конзола, както и за минималистичния волан.
Новото ниво на оборудване Advance Sport
Новото ниво на оборудване Advance Sport е в нов ексклузивен цвят Urban Gray и включва уникално покритие на предната броня, спортна броня, както и блестящи черни странични огледала, 16-инчови колела, които правят Jazz e:HEV още по-привлекателен.
Отвътре Advance Sport също се радва на подобрения, целящи да увеличат първокласното спортно усещане за версията. Седалките са тапицирани с комбинация от сива еко кожа и черен синтетичен велур, а новият 3-спицев волан, централният подлакътник и панелите на вратата са декорирани с контрастен жълт шев.
Още по-добри показатели на хибридната e:HEV система
Освеженият Jazz e:HEV запазва високоефективната прогресивна хибридна технология на Honda. Най-новото ѝ поколение е с два електромотора, икономичен бензинов двигател, автоматична трансмисия, а трите интелигентни режима на задвижване ще осигурят високи нива енергийна ефективност в реални условия.
Задвижващият електромотор е получил допълнителна порция от 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport).
Автоматичната трансмисия на Honda при новия Jazz e:HEV също е била пренастроена, за да стане още по-плавно управлението, а шофирането – още по-завладяващо. Crosstar, Elegance и Advance са с още по-добра реакция при ускоряване. За да бъде отличен Advance Sport от останалите нива на оборудване, настройките на педала на газта са променени, за да се увеличи задвижващата мощ и да се подобри реакцията на автомобила при употребата му. Преработено е линейното управление на превключването и така точката на оборотите на бензиновия двигател е вдигната до 6300 об/мин. Спортната версия се радва и на редица промени в настройките на окачването. Ходът на предната пружина е намален с 8%, а на задната – увеличен с 20%. Това намалява надлъжните сили за по-фокусирано и динамично шофиране. Добавени са и нови по-стегнати пружини за повишено сцепление и повече стабилност при вземане на завой с висока скорост.
Възможност за малко ремарке
В унисон с желанието на клиентите Jazz e:HEV става още по-функционален и всички модели вече са способни да теглят до 500 кг под формата на малко ремарке или багажник за колело.
Фейслифтът на Jazz си остава водещ в класа по отношение на интериорното пространство. Ключова за увеличения вътрешен простор, както и при актуалния модел, си остава уникалната за този клас автомобили централна позиция на горивния резервоар, директно под седалките.
Това позволява на Jazz да запази изключително практичната си патентована от Honda система, наречена „магически седалки“.
Honda SENSING осигурява богат пакет за безопасност
За да допълни богатия пакет на новия Jazz, Honda осигурява един от най-богатите и високотехнологични пакети от системи за безопасност в класа.
С помощта на още по-широкообхватна камера с още по-висока разделителна способност е постигната подобрена видимост около автомобила, в това число и разпознаване на граничен край на пътя без бордюри или крайпътна маркировка, а системите за активна безопасност са преработени така, че да се сведе до минимум намесата им при ежедневно шофиране.
Асистентът за движение при задръстване вече функционира още от нулева скорост.
Към всички тези системи трябва да добавим стандартните десет въздушни възглавници, включително и тези за коленете на шофьора и пътника от предната седалка и предните централни въздушни възглавници. Обновените Jazz и Jazz Crosstar ще бъдат оборудвани със същите технологии за активна безопасност и асистенти за шофьора, за които моделите получиха максималната оценка от 5 звезди по време на краштестовете на независимата организация Euro NCAP през 2020 г.
Предвидено е европейските продажби на фейслифта на двете версии на Honda Jazz да започнат поетапно през 2023 г.