Електрическите Saloon и Space-Hub представят и новата стилизирана емблема на марката. Компанията заявява намерението си да постигне пълна въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности до 2050 г.
Honda представя концепцията си “0 Series” с два нови електрически прототипа Saloon и Space-Hub на изложението за потребителска електроника CES 2024 в Лас Вегас. Те ще положат началото на нова глобална серия на марката. Предвидено е продажбите ѝ да започнат първоначално през 2026 г. в Северна Америка и поетапно да обхванат всички световни пазари. Наред с концептуалните разработки дебютира и нова стилизация на фирмената емблема, известна като “H mark”, която ще е характерна за новата електрическа гама.
Ключовата за Honda 0 Series дизайнерска философия е обозначена като „Thin, Light, and Wise“ (фин, лек и мъдър). Петте нейни елемента са артистичният подход, системите за безопасност AD/ADAS, интернет на „нещата“ (компютърна мрежа от свързани физически обекти, обединени от датчици и софтуери за взаимодействие помежду им и с външната среда, ), удоволствие от шофирането, постигнато с чрез усещането за единение между човек и машина, както и изключителна енергийна ефективност. Разработен е интернет сайт, посветен на Honda 0 Series (https://0.honda/en/).
С идеята за прогрес и движение напред е разширено е рекламното послание на марката „силата на мечтите“ – The Power of Dreams – How we move you.
Honda възнамерява да постигне въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности до 2050 г. В духа на този план компанията се стреми да увеличи дяла на продажбите си на електрическите си модели, в това число и тези с горивни клетки до 100% в глобален мащаб до 2040 г.За да създаде продукти от ново поколение, производителят ще се върне на стартовата позиция, от нулата, така че новите концепции да са истинска повратна точка в историята на Honda. Не на последно място в новата концепция е типичният за марката принос за обществото – постигане на нулев отпечатък за околната среда за целия жизнен цикъл на автомобила.
Thin:
Ниска маса за автомобила, отлична аеродинамика, постигнати благодарение на нова платформа за електромобили, отличаваща се с нисък под.
Light:
Спортни показатели и електрическа енергийна ефективност, с които хората неизменно свързват Honda като производител.
Wise:
Автомобилите от марката „помъдряват“ благодарение на натрупаното от Honda през годините познание и технологии.
Ключовите моменти в „нулевата серия“ на Honda:1) Артистичен дизайн, който поражда отклик:
Дизайнерската концепция “The Art of Resonance” носи идеята за отклик в околната среда, обществото и потребителите. Именно с тази идея Honda ще продложи продукти за устойчива мобилност, които ни трогват, впечатляват ни и разширяват възможностите във всекидневния ни живот.
2) AD/ADAS за безопасност и спокойствие:
Още през 2021 г. марката даде практична насока на автомобилната мобилност от трето ниво с представянето на новото издание на Legend, оборудван с пакета от системи и асистенти за безопасност, наречени Honda SENSING Elite и включващи автоматизирано шофиране от трето ниво (вкл. и условно автоматизирано управление за ограничени зони). Honda 0 Series надгражда с ADAS (advanced driver-assistive system), в която ще са приложени технологиите от споменатия Honda SENSING Elite. Нещо повече – от втората половина на 20-те години на нашия век тази гама ще разчита и на системи за автоматизирано шофиране (AD). Те са разработени на основата на фирмената концепция за фокусирана върху човека безопасност. Ще включват изкуствен интелект, сензори, технологии за разпознаване / вземане на решения и за мониторинг на шофирането, за да постигнат естествена, изключително прецизна и подобна на човешко поведение способност за предсказване на риска, така че хората да могат да използват безопасно и спокойно функциите за автоматизирано шофиране. Системите AD ще увеличат броя на ситуациите, при които то ще стане част от управлението по скоростните пътища, както и ще спомогне някои от наличните вече за магистрали автоматични функции, да бъдат приложими и при движение по всички улици.
3) IoT – интернет на нещата и свързани технологии
Благодарение на тази технологии моделите от линията Honda 0 Series ще бъдат едновременно забавни за шофиране и свързване. С използването на AI и множество данни автомобилът ще научи много неща за предпочитанията на потребителя си, за поведението на шофьора и ще прави редица предположения. Освен това колата ще осигурява информация за заобикалящата среда и ще осигурява водена навигация от началната до крайната точка, която пътниците ще трябва да изминат, включително и след излизането от колата. Превозното средство дори ще разбира чувствата на потребителите си. Колкото повече те ползват автомобила си, толкова повече ще се сближават и разбират с него. Именно в това се изразява същността на израза „забавна свързаност“.
4) Удоволствие от шофирането и усещане за едно цяло с автомобила
Технологиите на моделите от 0 Series, наред с ниския им профил и аеродинамиката им, ще създават ободряващо усещане за спортна динамика и единство между автомобила и човека.
5) Изключителна електрическа енергийна ефективност
Моделите от нулевата серия на Honda ще разполагат с e-Axles*2 (състои се от мотор, инвертор и предавателна кутия и превръща електрическата енергия в задвижваща сила) с отлична ефективност на преобразуване на мощността, леки батерии с висок капацитет и отлични аеродинамични характеристики.
Ще предлагат и безпроблемни зареждане и функциониране на батерията, съчатени с дълъг живот. За моделите от нулевата серия, които ще бъдат пуснати на пазара през втората половина на 20-те години бързото зареждане от 15% до 80% ще се случва за около 10-15 минути. Освен това с помощта на усъвършенстваната технология за управление на акумулаторната система, Honda се стреми да ограничи влошаването на капацитета на батерията до по-малко от 10% след 10 години на употреба.
<Saloon><Space-Hub><Новата стилизация на емблемата H>