Опитните наблюдатели в Гран при, никога губеха вярата си, че Honda ще спечели при завръщането си във Формула 1.
Въпреки че Honda преживя тежки времена в началото на завръщането си във Формула 1 през 2015 г., тези, които бяха свидетели как техните двигатели, доминираха в края на 80-те и началото на 90-те години, знаеха колко безпощадна е японската компания в техническото развитие и в стремежа си към успех.
В началото на 2019 г. те уверено прогнозираха, че Honda ще победи в първата половина на сезона. Когато Макс Верстапен спечели Гран При на Австрия в своя Red Bull RB15, те доказаха, че са прави. Те разбраха мисленето на техния инженеринг във Формула 1, а хората от отбора промениха основната философия на компанията.
Когато Toro Rosso премина към Honda RA 618H за 2018 г., те установиха, че той е значително по-различен от предишния захранващ агрегат. Honda продължи да използва същата система с турбокомпресор, която беше използвана успешно от Mercedes от началото на турбохибридната Формула 1 през 2014 г. Имаше предимства при пакета в началото, въпреки че двигателят бе изтеглен още по-назад в шасито поради монтажа на компресорната секция на турбото в предната част на цилиндровия блок. Причината е, че задният край на силовия агрегат е по-обемен. Това даде малко аеродинамично предимство при оформянето на капака на двигателя и изтеглянето на въздушния поток, преди да стигне до задното крило.
През този сезон имаше редовни срещи, на които присъстваха Honda, Toro Rosso и инженери от Red Bull Technology. От Red Bull обаче бяха достатъчно впечатлени от представянето на Toro Rosso, за да се убедят, че партньорството с Honda е правилният път да продължат напред през 2019 г. Те бяха особено впечатлени, че през 2018 г. инженерите на Toro Rosso бяха подпомогнати от желанието на Honda да работи толкова близо с тях и да помага за развитието на аеродинамичния пакет и на други компоненти.
Друг плюс бе, че моторът RA619H в основата си е много подобен на RA618H и дори на RA617H от 2017 г. Това улесни много ефективната интеграция на двигателя в шасито на Red Bull RB15. По времето, когато Red Bull беше напълно ангажиран и получи цялата необходима информация, шефът на екипа Кристиан Хорнър беше силно ентусиазиран от видяното. Той разкри, че процесът на интеграция е най-доброто, което са преживели. Не беше хипербола. В интервютата си Хорнър също разкри колко се радват техните инженери да работят за първи път с истински партньор за двигатели, а не само с доставчик.Toro Rosso вече бе загатнал през 2018 г., че Honda RA618H е доста мощна и Пиер Гасли беше много доволен от представянето. Когато новият RA619H се тества за първи път на динамометъра през зимата на 2018/19 г., вече беше ясно, че представянето е обещаващо. Хорнър тогава го описа като „ракета“.Когато Макс Верстапен за пръв път се опита да пробва RA619H в Red Bull RB15 в първия тест на Барселона, той беше изключително ентусиазиран от представянето му. Макс заяви, че има повече мощност, отколкото през 2018 г. Тя не е само върхова, а в широк диапазон от обороти.Доставянето на тази мощност също беше подобрено. Улесни се по-плавната смяна на предавките от висока към ниска. Това направи колата по-стабилна при спиране и при понижаване на скоростта, докато се влиза в завоите. Австралийската Гран при в Мелбърн в началото на сезона показа, че все още има лек дефицит на голяма мощност спрямо Mercedes и Ferrari. Но през сезона бяха въведени три отделни еволюции на силовия агрегат и всяка от тях беше подобрение. До средата на сезона Верстапен смяташе, че са наравно с Mercedes. Когато отидоха на по-голямата надморска височина в Мексико Сити, която е на около 2250 м над морското равнище, колите изглеждаха, че имат повече мощ от тези на своите съперници.На испанската Гран при, преработеното предно крило и крайните плоскости, подобриха баланса на автомобила. След това серия от по-малки, но много важни подобрения в Канада, Франция и Австрия, направиха колата конкурентна. Постепенно и надеждността на задвижващата система се подобряваше. Това даде възможност на пилотите да натискат двигателите по-здраво както в квалификациите, така и в състезанията.Развитието на силовия агрегат и шасито най-накрая се изплати. Верстапен спечели драматичната Гран при на Австрия, която е домашна за Red Bull. Това бе първата победа на Honda във Формула 1 от Унгария през 2006 г. Две състезания по-късно Макс го направи отново с блестящ триумф в дъжда в Германия, когато повечето му съперници направиха грешки. Red Bull, Toro Rosso и Honda продължиха да постигат напредък през останалата част от сезона. Именно към последната част на сезона партньорството наистина ярко блесна. Верстапен, Red Bull и Honda отново бяха на върха и се насладиха на най-впечатляващата от своите победи, като доминираха в Бразилия.И така, както предсказаха верните хора, Honda спечели през 2019 г. Не веднъж, а три пъти. А Макс Верстапен се класира на трето място в световния шампионат, зад доминиращия дует на Mercedes. Имаше силни изяви и от Toro Rosso, тъй като Данийл Квят завърши на трето място в Германия, а Пиер Гасли бе втори в Бразилия. Това донесе на Honda първо и второ място. Заради инцидента с Люис Хамилтън в последния етап, Алекс Албон от Red Bull не може да направи успеха 1-2-3. Въз основа на толкова силна първа година заедно, Honda и Red Bull вярват, че страхотни неща са възможни и през 2020 г. Стига сезонът да може да започне.