WTCR: Петият сезон на Тиаго Монтейро, 11-и с Honda

Тиаго Монтейро е пред петия си сезон от WTCR – Купата на ФИА за туристически автомобили (FIA World Touring Car Cup) Това е и 11-ият пореден за португалската звезда с Honda. След като се възстанови от бактериалната инфекция на гръдния кош, която го принуди да пропусне финала от миналия сезон, 45-годишният Монтейро започва 2022 г. с нов отбор – LIQUI Moly Team Engstler. Но със същия дългогодишен съотборник Атила Таси. Вече оборудваният с гуми Goodyear  автомобил Honda Civic Type R TCR също е тестван. Ето какво каза бившият пилот от Формула 1 преди състезанието на трасето в По, което е по улиците на града на 7 и 8 май. За възстановяването от болестта… „Възстановяването ми премина много добре. Имах свободен целия месец декември. Наистина се отпуснах колкото е възможно повече и се възстановявах бавно. До януари успях да започна да тренирам тялото си, за да се върна в нормалните граници. Всичко вече вървеше добре. Все още се чувствах малко по-уморен от обикновено, но нищо повече от това и до средата на февруари се върнах напълно към нормалната си форма. Не е хубаво да пропускаш някое състезание, но като погледна назад беше добре, че това се случи в края на сезона. Имах възможност през зимата да се възстановя. Но този период вече е почти забравен.“ За сътрудничество с Таси… „Да продължим заедно с Атила е страхотно. Разбрахме се много добре от самото начало, наистина сме близки и работим прекрасно заедно. Винаги е бил бърз, но е по-млад и в началото може би е бил малко по-агресивен. Но сега той е бърз и постоянен. Симулира ме и аз да съм на предела на моите възможности, което е добре. Това е положителна конкуренция и я приветствам.“ За преминаването към LIQUI MOLY Team Engstler… „Беше страхотно да посрещнем LIQUI MOLY Team Engstler в семейството на Honda Racing и да започнем да работим с тях. Това е много важен договор с нов екип, идването на нова марка и наистина съм щастлив, че мога да помогна на отбора в този преход. Мисля, че изборът беше добър, защото с моя опит мога да съдействам за бързото им интегриране с Honda. Участвал съм в много отбори, откакто съм с Honda – първо с JAS в световния шампионат за туристически автомобили на ФИА, след това с Boutsen Ginion Racing, KCMG, ALL-INKL.DE Münnich Motorsport и сега LIQUI MOLY Team Engstler в WTCR. Това е голямо предизвикателство. Engstler наистина доказаха своя опит на пистата и извън нея в продължение на много години. Това е страхотен, силен отбор и много професионален екип. Да работиш за бивш съперник в състезанията… „Състезавах се срещу Франц [Енгстлер] в WTCC в продължение на много години. Когато започнах през 2007 г., той беше състезател. Той винаги е бил страхотен джентълмен и професионалист. После той също стана много добър собственик на отбор. Така че се радвам, че най-накрая ще мога да работя директно с него.” За предишния опит с Honda Civic Type R „Това е нещото, което трябва да има един пилот. Почти е задължително. Не можете да пристигнете в WTCR без известен опит с марката, с която работите. Независимо дали става дума за пилотите или инженерите, или и двете. Нивото е твърде високо, конкуренцията е твърде силна и няма достатъчно време да се учите и усъвършенствате, за да стигнете до стандарта. Трябва да сте на върха веднага. Страхотната отправна точка на екипа на LIQUI MOLY Team Engstler е, че са професионалисти и достатъчно опитни. Но има много малки детайли, които не можете да знаете за колата, без да сте работили по нея. Така че работата ми с Атила и помощта от JAS Motorsport вече започна да насочва инженерите възможно най-бързо. Това е от решаващо значение в този предсезонен тестов период. Това е огромна част от нашата подготовка, така че не се съмнявам, че ще бъдем готови за първия кръг.“