Уникален двигател и иновативно купе обещават „моментална реакция“ за водачите на Honda NSX

Цялостният подход към дизайна и технологиите при производството на новата Honda NSX доведе до един супер автомобил, който отговаря на всички желания на водача за безпрецедентна прецизност и "моментална реакция" –  качества, чиято комбинация определя NSX – New Sports eXperience (ново спортно изживяване). Новият NSX отново показва съвременната представа за супер автомобил, както това стана с първата генерация на NSX преди четвърт век.

Усъвършенстван дизайн и авангардните инженерни решения са съчетани с модерни технологии, за да се даде възможност на NSX да реагира моментално на желанията на водача: за ускорение, спиране или завиване, като предоставя интуитивно усещане при шофиране. От най-голямо значение са най-сложния и високотехнологичен агрегат в сегмента на супер автомобилите, активното задвижване на всички колела, 9-степенната скоростна кутия с двоен съединител и ултра подсилено шаси.

Тед Клаус, главен инженер и лидер за глобалното развитие на новият NSX казва: "Нашите инженери проучват всички нови технологии, за да се създаде кола, която дава нова дефиниция на понятието  супер автомобил, като предоставя невероятно изживяване за водача. В резултат на това на NSX е образец на новия спортен опит и предоставя водещи в класа си поведение на пътя, ускорение и вълнуваща, вдъхваща доверие динамика."

Най-авангардното задвижване в сегмента на супер автомобилите

На първо място от многото иновации е Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive (Sport Hybrid SH-AWD), първата по рода си технология сред супер автомобилите. Комбинацията от нови технологии, вградени в агрегата Sport Hybrid SH-AWD на NSX му осигуряват невероятно поведение на пътя. Сърцето на новият Sport Hybrid SH-AWD е средно разположеният двигател V6 – 3.5 л с два турбокомпресора, куплиран към изцяло новата 9-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител (9DCT) и Direct Drive Електромотор към задните колела. Това съществено се подсилва от монтираните на предния мост два допълнителни електромотора – Twin Motor Unit (TMU), които предоставят независимо задвижване на всяко едно от предните колела. Това решение осигурява на NSX активно задвижване на всички колела.

Новата 9-степенна предавателна кутия с двоен съединител (9DCT) прави възможно почти моментално превключване на предавките, а двата предни електромотора предоставят  допълнителен въртящ момент по време на смяната, за да се осъществи плавно превключване при ускорение. С цел да се осигури незабавна реакция на педала на газта, задният електромотор действа директно върху коляновия вал на двигателя. Като работи в синхрон с бензиновия двигателя чрез сложен алгоритъм, директния задвижващ електромотор допринася за плавно, линейно и непрекъснато ускорение, които нямат аналог в класа. TMU допринася много за невероятното сцепление на NSX, поддържа регенеративното спиране и не позволява отклонение от курса на волана чрез Direct Yaw Control  на Honda.

От място TMU осигурява незабавен въртящ момент, както и допълнително сцепление при задвижването на всички колела, като позволява пряк контрол при ускорение. При спиране в завой, Sport Hybrid SH-AWD използва TMU да се намали скоростта в комбинация с механичните спирачки на NSX, като същевременно Direct Yaw Control осигурява прецизно завиване. При излизане от завоя, Sport Hybrid SH-AWD позволява на газта да се подаде по-рано и с по-голяма увереност.

Използването на тази система дава усещането, че автомобила предвижда действията на водача. Системата е в състояние да повдигне увереността на водача в себе си, като възприеме по-добре своите шофьорски способности и така дава максимума от комбинацията между човек и машина, както и удоволствие от динамиката на NSX. Характерът на динамичното поведение на NSX може да бъде съобразено с предпочитанията на водача чрез интегрираната динамична система (IDS – Integrated Dynamics System). Четири ръчно избираеми динамични режима – Quiet, Sport, Sport + и Track, отключват широка гама от нови преживявания, чрез коригиране динамичните показатели на автомобила, включително на ускорението спирачките, кормилната уредба, активните амортисьори, звука на изпускателната система и най-вече на задвижващата система на четирите колела Sport Hybrid SH-AWD.