През 2017 г. се навършват 25 години от създаването на Honda Fireblade. За да се отбележи събитието, Honda събра сериозна колекция мотоциклети Fireblade на пистата Рокингам във Великобритания.

Определено може да се каже, че Honda FireBlade дава визията на модерния супербайк, още когато машината бе представена за първи път през 1992 г. Вместо да търси по-голяма мощност от 750-кубиковия двигател, Honda увеличи обема до 900 куб. см и направи мотоциклета колкото се може по-лек. Той дори се оказа по-лек от CBR600 по онова време. С тазгодишния Fireblade става ясно, че Honda е запазила своята ДНК, защото новият SP тежи само 196 кг и има мощност от 189 к.с.

Honda имаше селекция от машини Fireblade на събитието – от оригиналния модел 1992 г. до най-новия мотор. За някои от гостите, оригиналният FireBlade се е появил, когато те все още са били в пелени. Затова мнозина искаха да се докоснат и дори да карат именно първия модел, за да изпитат удоволствието от него. Седалката е по-голяма от тази на днешните машини, мотоциклетът доста тежи, а огледалата му са грозни, но пък дават добра визия. Двигателят е абсолютно гъвкав, с реално използваема мощност в абсолютно целия диапазон на оборотите. Ускорението е добро, спирачките – също. Всеобщо бе мнението, че ако Honda направи сега байк, който да прилича на FireBlade vintage от 1992 г. и да тежи като днешния, щеше да се продава много добре.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА HONDA FIREBLADE >>

FireBlade е първият модел с впръскване на гориво и затова се усеща като модерен спортен мотор. Двигателят на този модел е по-скоро като 4-цилиндров агрегат на съвременен супербайк – с много въртящ момент и изключително балансиран. Сега Fireblade доставя брутална ефективност, съчетана с много мощност, свръхдобри спирачки и управление, което би се харесало на 99% от мотоциклетистите. Затова новият Fireblade наистина е стъпка в класа.

Още факти за Honda Fireblade:

 

  • Цените на новия Fireblade за 2017 г. завършват на 25, в чест на 25-годишнината на мотоциклета.
  • Ще бъдат произведени само 500 мотоциклета с пътна хомологация, от специалния Fireblade SP2 за 2017 г.
  • Първият резервоар за гориво от титан в масовия мотоциклет е монтиран на Fireblade SP за 2017 г. Това спестява 1 кг от мотора със стандартния резервоар.
  • Тадао Баба се пенсионира до 2004 г. В негово чест буквата „В“ във FireBlade е станала голяма.
  • Honda Fireblade за 2017 г. има 65% по-добро съотношение на мощност спрямо теглото в сравнение с оригинала от 1992 г.
  • TFT дисплеят на Fireblade 2017 автоматично се настройва на нивото на светлината на околната среда, така че винаги остава ярък и ясен.
  • Съвременният ECU, въведен в  CBR929RR Fireblade за 2000 г., може да третира всеки цилиндър поотделно; има двойни 3D карти за профила на впръскване на гориво за всеки цилиндър.
  • Името на FireBlade се смята за (много) свободен превод от френски на английски на японската дума за мълния.