2.0-литров турбо двигател VTEC с директно впръскване и аеродинамични характеристики доставят най-добрата в класа максимална скорост от 270 км/ч.

  • Уникални вентилационни отвори, решетки, спойлери и престилки допринасят за повишаването на силата на притискане и минимизиране на съпротивлениетто.
  • Изцяло новият Honda Civic Type R в Шампионско бяло ще направи световен дебют на автосалона в Женева 2015.

Изцяло новият Honda Civic Type R ще включва много атрактивни подобрения, които са направени, благодарение на дълги аeрoдинамични разработки и изпитания, както на компютър, така и в аеродинамичен тунел. Резултатът е автомобил с изключителна стабилност при високи скорости и високи нива на притискане.
 
Превъзходната аеродинамика помага да извлечете максимума от двигателя с обем 2.0 литра с директно впръскване VTEC с турбо. С новия Civic Type R може да постигне максимална скорост от 270 км/ч., ненадмината от конкурентите с предни задвижващи колела.

Новата, почти напълно плоска най-долна част на автомобила, отвежда директно въздушния поток и съчетана със задния дифузьор, помага за оптимизиране на притискането и ефективното прилепяне на колата към пътя. Промененото задно крило дава на колата силно визуално присъствие и ефикасна допълнителна притискателна сила, благодарение най-вече на структурата на широката част на крилото.

Широкият преден сплитер и дълбоките странични прагове също управляват въздушния поток и намаляват възможността от повдигане, а предната броня е с форма, която отвежда турбуленцията около предните колела, като подобрява прилепянето и укрепва стабилността при високи скорости.

За да помогне на водача да контролира чудовищната мощност на Type R, колата е оборудвана с висококачествен спирачен пакет Brembo за предните колела, разработен специално за този автомобил. В предната част има четирибутални апарати, които прилагат спирачна сила на 350 мм перфорирани дискове. Нови са 19-цоловите лети джанти, които са уникални за Type R, допълват визията на калниците и монтираните по-големи спирачни дискове.

Охлаждането е друг основен фокус за проектантския екип, който е направил няколко външни модификации на дизайна. Увеличени са горните и долните решетки в предната броня, има отвори над колелата на предните панели и вентилиращи процепи в прилежащите краища на предните калници. В тази комбинация се осигурява по-голямо охлаждане и вентилация, за голямата мощност на двигателя.