Мотоциклетът, с който можеш да обиколиш света

Или как се минават 400 км. на един дъх…

Пловдив – Шумен – Варна с CRF 1000 L Africa Twin, продължителен тест на Димитър Грозев

 

 Когато застанах за първи път пред мотоциклета на 2016 година останах с леко смесени чувства. Изглеждаше ужасно голям, висок и тежък. Гледах го внимателно и разучавах всичките му системи- ABS, TC, G-mode, DCT transmission.Завъртях ключа и видях изцяло дигиталното табло в много приятен син цвят. На него се показва цялата налична информация за движението/(може би по-добре е основните характеристики – все пак показва доста параметри и при нулева скорост) по най-добрия и четим начин. Всичко е много интуитивно и се свиква буквално за минути.  Запалих мотоциклета и се чу страхотният звук на паралелния двуцилиндров двигател, представен от резонаторното гърне. Дойде моментът да се кача върху машината и въпреки че височината на седалката  е  870 мм,  изведнъж всичко си дойде на място. Окачването, което е настроено много прецизно, накара мотоциклета да „клекне“ под мен  и да имам досег със земната повърхност, въпреки че не съм от най-високите (178 см).  Веднага прави впечатление масивното  и достатъчно широко кормило. Регулируемата по височина седалка е достатъчно широка и дълга за всеки вкус, като не е много мека, но не е и прекалено твърда. Само трябваше да дойде и денят, в който да изпробвам всички възможности на мотоциклета.

 Най-накрая – чакаше ме нова Africa Twin 2016, черна на цвят с механична трансмисия и ABS. Трябваше да изпитам качествата й на Adventure Bike. Какъв по-добър маршрут от Пловдив до Варна през Шумен? Избрах него, защото предлага магистрално каране, извънградско, планинско и дори черен път.

 

Невероятната лекота на управлението

Заредих 18,8 литровия резервоар и тръгнах в посока АМ „Тракия“. Още с първите километри усетих невероятаната лекота на управление и удивително прецизната смяна предавките. Карах с около 120 км/ч първите 40-50 км, за да усетя добре мотоциклета, а и защото беше доста студено. Ветрозащитата е на много добро ниво. За моя ръст предпазната слюда е перфектна и не се получава никакво завихряне, а предпазителите за ръцете(серийно вграждани) вършат повече от добре работата си. Забелязах показанията на бордовия компютър след около 100 км с нормално темпо по магистрала  да показват цифри от порядъка на 4,5-4,8 л/ 100 км, което е малко за 1000-кубикова машина с тегло 232 кг и водач с тегло 80 кг. Реших да увелича темпото, за да премина по-бързо иначе така скучната и пуста магистрала рано сутрин. Карах с около 150 км/ч , а при изпреварване просто навивах леко газта и мотоциклетът ускоряваше мигновено до 170-180 км/ч без никакви затруднения и каквито и да било признаци на несигурност. След отбивката за Шумен тръгнах в посока „Петолъчката“. По този прав участък поддържах около 100 км/ч, докато не започнаха много приятните завои на „Ришкия проход“. Africa-та се държеше повече от прилично и отзивчиво, въпреки че на места пътят беше влажен и с доста пясък. На няколко пъти TC ми сигнализира, че е се е включил при ускорението на излизане от завой, но без да се намесва рязко. Изпреварванията по този живописен път се превръщат  в детска игра с мощния 70 кВт двигател и наличните още от ниски обороти 98 Нм.

 

Стабилна и извън пътя

 

След като достигнах околовръстното шосе на Шумен, се наложи да изпитам и off-road възможностите на мотоциклета. Целият път беше посипан с едър чакъл , изровени огормни дупки и много кални локви. Карах много предпазливо отначало, но Africa-та се държеше много стабилно и „friendly“. Увеличавах скоростта и удоволствието беше несравнимо – 21-инчавата предна джанта и 18-инчовата задна такава правеха този път да изглежда все по-привлекателен. Няколко пъти се наложи да изпробвам силата на предната спирачка, която е с два диска по 310 мм и  ABS, а задната е с 256 мм, и с единичен диск с възможност за изключване на ABS.  Спирачното усилие е изключително добре разпределено, без следа от потъване на предницата и нестабилност в мотоциклета. Когато се включих в AM “”Хемус”, погледнах средния разход – уредите отчитаха  удивителните 4,9 л/100 км, нивомерът на бензинза показваше една чертичка, но не беше влезнал в резерва, а разполагах с още 80 км. Поддържах скорост около 120 км/ч  и се замислих, че не съм спирал за почивка, а бях запленен от пътуването. Причината се дължеше на приятно изправената стойка, удобното и широко кормило, перфектаната (за мен) седалка и добрата ветрозащита. На 50 км преди Варна решх да спра за малко, за да заредя бензин, ей така, за всеки случай, защото не познавах добре машината и с колко км запас разполагам в резервата.

 

700-800 км дневно? Не е проблем!

След 400 км и приблизително 5 часа върху един  от най-прекрасните Adventure мотоциклети се чувствах прекрасно, без никаква умора или каквато и да било болка в тялото. Мога да твърдя, че с този мотоциклет могат на ден да се изминават 700-800 км без особени трудности за водача. С  Africa Twin 1000 LA бих обиколил света с най-голямо удоволствие, естествено, екипирана с Travel Pack. А цената на този прекрасен мотоциклет е повече от привлекателна за класа на големите  Adventure Bikes.