Новият HR-V осигурява уникално изживяване зад волана и бърза реакция, съчетана с мощната и икономична двумоторна технология e:HEV, включена като стандартно задвижване за първи път в модела. Следващото поколение на популярния компактен SUV предлага водещи в класа пространство, комфорт, практичност, безопасност и технологии, всичко това въплътено в eдновременно дръзкия и елегантен дизайн като на спортно купе. Напълно новият HR-V е поредното попълнение в хибридната e:HEV гама на Honda, наред с представените през 2020 г. следващи поколения на CR-V и Jazz. Инженерите на Honda са се фокусирали върху активния начин на живот.
Обявени са и цените за България >>
Задвижващата технология e:HEV осигурява оптимален микс от икономичност и динамика
Напълно новият HR-V е оборудван стандартно с e:HEV – високотехнологичната задвижваща хибридна система на Honda без необходимост от зареждане с електричество, спечелила признание в цяла Европа.
Ниски вредни емисии и незабавна реакция
Системата e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). Технологията е плод на 20-годишния опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в пътните автомобили, така и във Формула 1. За HR-V, мощността на е:HEV е увеличена до 131 к.с. и 253 Нм въртящ момент срещу 109 к.с. при Jazz. При HR-V тя дори е по-компактна, отколкото беше при малкия градски модел. Броят на клетките на батерията е увеличен с 25% и това осигурява по-голям енергиен запас. Блокът за управление на захранването (PCU) е с по-малък размер и сега то е намерило място в моторния отсек. Охлаждането е водно вместо въздушно. Предавателното число между електромотора и колелата е понижено, а това на свой ред подобрява динамиката на HR-V. HR-V отделя вредни емисии от CO2 от 122 г/км (WLTP) и изразходва 5,4 л /100 км (WLTP) и ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.
Оптимизирани режими на управление
Системата e:HEV се отличава от всички останали подобни по неусетния начин, по който се сменят трите режима на управление. Интелигентният захранващ блок (IPU) автоматично и непрекъснато превключва цикъла на движение между електрическо задвижване, хибридно или такова на двигател с вътрешно горене съобразно специфичната пътна ситуация.
При шофиране с постоянно висока скорост (примерно на магистрала) системата оперира с бензиновия двигател, тъй като в този случай той предлага оптималното съотношение между икономичност и динамика. При необходимост от по-високо ускорение в случаите на изпреварване актуалният режим е хибридният. Допълнително в този случай двигателят с вътрешно горене захранва и батерията.
Спортният режим може да бъде активиран от селектора. При този избор резултатът е още по-бърза реакция при подаването на гориво, докато при икономичния ‘Econ’ климатичната система се настройва за оптимален разход на енергия. В позиция ‘Normal’ автомобилът е с най-добър баланс между „двата свята“ шофьорът има възможност да превключва през всички работни режими.
Реакция като при електромобил
За увеличено усещане тип „електромобил“ шофьорът трябва да постави в позиция В селектора на трансмисията, при което е наличен избор за различни нива на възстановяване на енергията при намаляване или спиране. Нивото на рекуперацията ѝ може да бъде допълнително увеличено, когато лостът е в традиционната позиция D и шофьорът използва лостчетата зад волана.
Преминаването между различните режими на управление, включително и стартирането на двигателя с вътрешно горене в ролята на генератор за електроенергия става много по-неусетно. Трансмисията с фиксирана предавка изразходва по-малко енергия за разлика от конвенционална система с планетарна предавателна кутия, при която се получава високо ниво на триене.
Най-важното е, че тази разработка на Honda натрупва повече време за електрически пробег при движение в градовете спрямо конкурентните хибриди, предлагани на пазара в момента.
Ноухау от Formula 1® и хибридно наследство
Инженерното ноухау, натрупано от Honda с програмата Formula 1 Hybrid Power Unit вдъхнови технологията e:HEV.
Оригиналният Honda Insight от 1999 г., утвърди Honda като лидер в хибридните технологии. В исторически план това е и първият хибриден модел, излязъл на европейския пазар и въвел технологията Integrated Motor Assist (IMA). Тя залага предимно на двигателя, подпомаган от електромотор и рекуперация на енергията при спиране.
Honda продължи да развива хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва при Jazz, CR-V, новата генерация на HR-V и в бъдещия нов Civic от единадесето поколение.
Стилистиката на луксозен SUV се среща със съвременната дизайнерска философия на Honda
При проектирането на третото поколение на HR-V инженерите на Honda са дали напълно нов облик на популярния компактен SUV. Проучването на производителя показа, че съвременните купувачи избират продуктите не само на основата на показателите и естетиката, но се водят и от това как даденият артикул се вписва в начина им на живот и дали отговаря на индивидуалните им потребности.
В резултат на това каросерията на HR-V от трета генерация съчетава облика на купе и на SUV и това постига рядката и желана комбинация от луксозно излъчване, динамика и завидно вътрешно пространство. Моделът се придържа към семплата и съвременна дизайнерска философия на Honda, напълно в духа на новите модели, като същевременно надгражда нейната репутация на производител на качествени, функционални и практични автомобили.
Гладкият силует на HR-V е постигнат благодарение на увеличения до 188 мм пътен просвет, стойност, близка до тази на класическите пълноразмерни автомобили с четири задвижващи колела. Височината на модела е намалена с 20 мм спрямо предишното му поколение.
В духа на луксозните SUV автомобили е пораснал и стандартно предлаганият размер на колелата – 18 цола. Гумите с размер 225/50R18 се отличават с най-широкия външен диаметър в класа на 18-цоловите.
Умни решения в оборудването за водещи в класа комфорт на интериора и практичност
За да поддържат баланса между стилистиката на луксозен SUV и изключителното вътрешно пространство, инженерите на Honda са подредили по умен начин хибридните агрегати в шасито и моторния отсек. Находчивите решения включват разполагането въздушните колектори и други компоненти над горната част на двигателя, което отваря място за електромоторите и генератора.
С 20% спрямо излезлите преди това хибридни модели на Honda e намален и размерът на блока за управление на захранването (PCU). Така допълнителната 12-волтова батерия също е вместена в моторния отсек, като по този начин се освобождава пространство в задната част на автомобила. Това е възможно, тъй като за подобрената генерация на този блок са използвани най-новите електронни компоненти.
Ключова роля за увеличението на пространството играе централното разположение на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Агрегатите на отоплението, вентилацията и климатизацията (HVAC) са далеч по-компактни и това позволява интериорът да се придържа към по-ниска и хоризонтално ориентирана линия в името на по-добра видимост напред и усещане за повече простор.
Нов еталон за комфорт в интериора
Чувството за връзка с външния свят започва още от отличната видимост напред. Постигната е с редица подобрения, като започнем от новата позиция на шофьорската седалка, която е с 10 мм по-висока спрямо тази в предишното поколение на HR-V. Прозорците са оформени така, че да се вкара повече естествена светлина в интериора.
Стабилизираните седалки на Honda от следващо поколение са със структурна поддръжка на възглавниците, заменила досегашните класически пружини. Тази конфигурация осигурява шофиране без умора при дълги пътувания и увеличава комфорта при всекидневна употреба на автомобила. За допълнително удобство при шофиране контролните уреди са разположени възможно най-удобно в зоната зрителното поле на шофьора. Интуитивното, прегледно подредено и лесно за употреба разположение на бутоните за управление на аудиосистемата и вентилацията и всичко останало допълнително увеличава усещането за простор.
Въпреки че като цяло размерите на автомобила са сходни с тези на предишното поколение, новият HR-V се отличава с повече пространство за краката и раменете. Освен 35-те милиметра увеличение на пространството за краката при втория ред седалки са въведени и две допълнителни нива на наклон. Платформата позволява и в новата генерация на HR-V да се запази изключително практичната система „магически седалки“ на Honda, предлагащи богато разнообразие от конфигурации според необходимостта. Долната им част може да бъде вдигана като при столчетата в киносалон по отделно за всяка от тях, а облегалките им – да бъдат свалени до получаването на товарно пространство с равен под.
Вентилационна система
Най-впечатляващата особеност е уникалната система за разпръсване на въздуха. С L-образните си вентилационни отвори, разположени в горните ъгли на бордовото табло, тя е концептуално нов подход в областта на климатизацията. По този начин е гарантирано усещането за ободряващ полъх на почти истински бриз за всички пътници и шофьора.
От сензорния циферблат е възможно превключване между два режима. При първия въздушната струя се насочва през нормалния вентилационен отвор, като системата генерира полъх, подобен на истински бриз. Вторият активира системата за разпръсване на въздуха и тя дискретно насочва лекия бриз към страничните прозорци, а полъхът просто леко „гали“ бузите на предните пътници. Въздушният поток преминава и към тавана, като създава леко завихряне, което не духа директно към пасажерите. През лятото образувалият се като възглавница около предните и задните седалки въздушен слой блокира топлината от нагорещените отвън стъкла. На същия принцип той изолира и студа през зимата. Седалките от втория ред също са с добра вентилация благодарение на отворите в задната конзола. Комбинацията от тези характеристики осигурява равномерна вътрешна температура, независимо от метеорологичните условия. Пътниците от втория ред също се радват на облагите от системата, като въздушният поток идва към тях чрез отвора на задната конзола.
Водещо в класа пространство за багаж
Следвайки принципа M/M (максимум човек, минимум машина) при разработването на автомобила, инженерите на Honda са постигнали водещо в класа пространство за багаж с много възможности за реорганизация на пространството. С помощта на умното разположение на частите от хибридната система и патентованата от Honda технология „магически седалки“ е постижим равен багажен под. Ниският праг на багажника за по-лесно товарене не е за сметка на вдъхновената от спортните купета линия на покрива. В автомобила можем да вкараме и бордове за сърф, както и два планински велосипеда с демонтирани предни колела. Налично е и допълнително пространство под дъното на багажника.
Удобството при товарене е още по-голямо с функцията за безконтактно отваряне на багажника ‘Power Tailgate Walk Away Close’*. Функцията „умен ключ“ (smart key proximity function) открива кога ключът е извън автомобила, за да стартира автоматично затварянето на вратата на багажника.
Пространството за съхранение на дребни вещи в HR-V е оптимизирано, а централната конзола се намира точно в средата на купето и е с преден джоб с USB портове за зареждане отпред и отзад*, допълнени от подложката за безжично зареждане. Първокласната аудиосистема с 10 говорителя, външен усилвател* и сензорното активиране на осветлението в купето допълнително засилват луксозното излъчване на интериора и комфорта като цяло.
* Според нивото на обзавеждане
Създаден за наслада от шофирането
Подобрения в окачването и кормилната система
Торсионната твърдост на кормилната колона е увеличена с 15% и това осигурява по-плавна смяна на посоките. Първоначалният ъгъл на завъртане е по-директен спрямо този при предишното поколение на HR-V и това дава по-прецизно и по-линейно усещане при маневриране.
Частите на окачването са с понижено триене. Отзад втулките са запълнени с течност и осигуряват отличен комфорт.
Друга усъвършенствана система е асистентът за векторно разпределение на въртящия момент при завой (AHA), който също подобрява динамичната стабилност на автомобила, особено при неизбежно маневриране с висока скорост при аварийни ситуации.
Спирачна сила
За надеждното спиране се грижи мощна спирачна система с 293-милиметрови вентилирани дискове отпред и 282-милиметрови отзад. Специалната електрическа сервоспирачка, свързана със системата e:HEV, плавно контролира регенеративното спиране.
Допълнително спирачният педал е преместен удобно съобразно ергономията с цел да се сведе до минимум умората при шофиране на дълъг път. Разстоянието между двата педала е намалено с 5 мм, като е увеличена повърхността на този за подаване на газта. Тази малка промяна създава голяма разлика в усещането при преместване на крака.
Електронната спирачна система включва: електронна система за динамичната устойчивост (VSA), система за подпомагане на спирането (BAS), асистент за потегляне под наклон (HAS) и автоматично задържане на спирачката (ABH). За първи път в Европа HR-Vе наличен с асистент за спускане по наклон, опериращ при минимална скорост от 3 км/ч. Платформа, проектирана за водещи в класа динамика и комфорт
Актуалната глобална компактна платформа на Honda бе настроена за новия HR-V спрямо увеличената якост на стоманата, използвана за каросерията му. Стомана с ламбда коефициент 980 е приложена в централната част на пода и от вътрешната страна на централната колона, като това допълнително увеличава здравината, но и намалява масата с 1,5 кг. Пръстеновидната структура е добавена към C-колоните за допълнително укрепване на шасито.
Високотехнологична свързаност
Напълно новият HR-V предлага изключително богат инфоразвлекателен пакет.
Лесният за употреба 9-инчов сензорен интерфейс е проектиран, за да сведе до минимум разсейването на шофьора, операционното време, което отнема боравенето с на най-често използваните контролни уреди е намалено на половина спрямо предишното поколение на модела. Всичко е станало още по-безопасно и ергономично. Интерфейсът на системата е в привичния стил на смартфоните със скролване през страници и списъци. Дисплеят може да бъде конфигуриран с персонални настройки.
Богатият пакет от вградени приложения позволява и така наречения „mirroring“ чрез приложенията Apple CarPlay (с WiFi или кабелна връзка) и Android Auto (само с кабел). Собствениците могат да разчитат на опцията за абонамент за WiFi, за да разполагат с интернет в автомобила си по всяко време.
Свързани услуги
Платформата My Honda+ бе настроена специално за новия HR-V, съгласно обратната връзка, получена от клиентите на модела. Допълнително Honda възприе подхода „свързването като услуга“ (Connectivity-as-a-Service) с възможност за т. нар. „програмиране по въздуха“ (over-the-air – обновяването на софтуера се случва дистанционно от облачен сървър чрез клетъчна или WiFi връзка). Семейството и приятелите също могат да се възползват от предимствата на My Honda+ след добавяне на данните им в приложението.
По-широкият обхват на услугите със свързаност включва виртуален приборен панел, дистанционно заключване и отключване, достъп до актуалните данни за състоянието на автомобила и история на инспекциите по него, данни за абонаменти, както и в най-близко време ще бъдат налични и възможности за напомняния за сервизни обслужвания, онлайн резервации за поддръжка.
Допълнителният пакет Safety and Journey позволява на клиентите дистанционно да изпращат планираните си маршрути към техните сателитни навигационни системи, както и да записват и споделят историята на всяко пътешествие. Това позволява на потребителите да локализират автомобила си лесно в приложението My Honda+. В случай на спешност те ще могат да активират с натискането на един бутон дигиталната пътна помощ на Honda, при което локацията на автомобила се споделя автоматично с доставчика на услугата. За допълнителна сигурност собствениците ще бъдат известени в случай, че автомобилът им бъде преместен от предварително дефинираната географска зона.
Оперираният от смартфон дигитален ключ е допълнително удобство, тъй като може да бъде споделян с приятели и семейство. Той отключва и заключва дистанционно вратите, включва електрическата система на автомобила и оперира с прозорците. Чрез него се получават и известия за статуса на HR-V. Дигиталният ключ работи с надеждната Bluetooth технология и Android или iOS.
Всички услуги за свързаност на Honda се поддържат на мощния и обезопасен глобален сървър на компанията, както и на европейската ѝ телематична платформа. Услугите ще бъдат налични на 17 европейски пазара и на 13 езика.
Богат пакет за безопасност Honda SENSING
Напълно новият HR-V идва с широка гама от системи за безопасност. Стандартно в цялата гама са налични със система за автоматично превключване между къси и дълги светлини и информация за мъртвата зона на видимостта. При по-високо оборудваната версия Advance към пакета е добавен и следенето на страничния трафик, а при ниво Advance Style вече откриваме и допълнителни LED фарове, включващи се в завой.
Основна роля в системата играе широкоъгълната камера с висока резолюция, заместила мултифункционалната с датчици и сензори от предишното поколение на HR-V. Показателите на монокулярната камера също са подобрени спрямо наскоро въведената с актуалното поколение на Jazz. Тя разпознава още по-прецизно, защото в нея е използвана технологията AI (изкуствен интелект). Примерно спирачната система за предотвратяване на ПТП вече е способна да открие наличието и на мотоциклет пред автомобила.
Както и всички нови модели на марката, следващото поколение на HR-V е обзаведено с набора от усъвършенстваната система системи за активна безопасност Honda SENSINGTM.
Подобренията при нея включват:
Спирачна система за предотвратяване на ПТП с нова шиорокообзорна камера (CMBS) с подобрено опериране през нощта и способност за откриване на пешеходци дори и при липса на нощно осветление. Системата „разпознава“ още по-добре велосипедисти и е способна да приложи спирачно усилие, дори когато HR-V пресича през или завива около траекторията на друг автомобил.
Адаптивният автопилот автоматично контролира разстоянието до предния автомобил в лентата, позволявайки на HR-V да следва общия трафик дори и при ниски скорости в задръстване. Системата включва и функцията „следване при ниски скорост“ и промените във времето за ускоряване при смяна на лентите и изпреварване.
Системата за автоматично спиране при ниска скорост си служи със звукови сензори, разположени от всеки край на автомобила, за да открие опасност от потенциален удар със стена или друго препятствие.
Асистентът за спазване на пътната е лента вече оперира от по-ниски скорост и в диапазона на 72 до 180 км/ч.
Подобрената система за предотвратяване на напускане на пътното платно подпомага шофьора да не се отклони от пътя, разпознавайки маркировъчни линии, трева или чакъл.
Системата за разпознаване на пътни знаци използва информацията от предната широкообхватна камера, като автоматично разпознава и показва знаците на 7-инчовия LCD дисплей непосредствено, след като автомобилът премине покрай тях. Възпроизвежда на екрана едновременно два пътни знака.
Интелигентният ограничител разпознава ограниченията на пътните знаци за скорост и я настройва спрямо тях.
Контрол на ускорението за предотвратяване на ПТП отпред и отзад – щом тази система установи интензивно опериране с педала на газта, дори, когато автомобилът е спрял или се движи с ниска скорост, се активират визуални и звукови сигнали, като същевременно се ограничава подаването на газ, за да бъдат избегнати внезапни и нежелателни резки движения на автомобила напред или назад.
Пасивна безопасност в новия HR-V
Каросерията на всяко HR-V е изградена на основата на разработената от Honda технология ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™), която осигурява максимална защита на пътниците в купето при удар.
Състои се от мрежа от структурно свързани елементи, които разпръскват енергията от удара в предната част на автомобила, намалявайки не само предаваните към пътниците в купето сили, но и ефекта от сблъсъка върху другата кола.
За предпазване на пешеходците Honda адаптира клиренса под капака и ефективността му по отношение на „поглъщане“ на силата на удара, както и разпределянето на силите, действащи върху бронята при сблъсък.
Пасажерите на борда на HR-V ще бъдат предпазени от многобройни въздушни възглавници, предните седалки са със защита срещу камшичен удар.