Honda планира да пусне два нови супербайкa

Honda планира да пусне два нови супербайка – сериозно променения CBR1000RR Fireblade и изцяло новия RVF1000 V4, който ще бъде вдъхновен от репликата на MotoGP машината – RC213V-S.

Ако бъде дадена зелена светлина на новия Fireblade, той ще се появи през 2017 г. и ще бъде базиран на сегашния CBR1000RR, но ще бъде по-спортен, освежен и ще има електрониката на състезателния супербайк. Независимо от актуализациите, моделът Fireblade ще продължи да бъде насочен към тези, които искат да имат бърз и удобен мотоциклет, който е настроен и построен да се използва на пътя, а не да вдига шум на пистата.

Тези, които искат нещо бързо и различно, ще трябва да насочат своето внимание към RVF1000 V4. В годината, когато на бял свят се появи RC213V-S, от Honda не са решили каква спецификация и на каква цена ще бъде RVF. Говори се, че RVF ще бъде близо до RC213V-S, нещо като клонинг. Ще бъде обаче много по-различен мотор, отколкото шосейната спецификация на MotoGP машината, пусната тази година. RVF1000 V4 ще бъде пътен мотоциклет, който споделя много елементи и дизайнерски решения с RC213V-S, като използва далеч по-рентабилни решения.

В Милано шефът на R&D департамента на Honda Тецуо Сузуки каза, че работят с Honda RacingCorporation (HRC) по три нови машини: „Има три проекта, които Honda подготвя и всички са поставени под сериозен анализ в момента. Пазарът на супербайкове се промени много през последните няколко години и ние трябва да сме сигурни, че ще вземем това предвид в нашите решения.Трите отворени за нас опции включват нов заместник на Fireblade, новият RVF1000, а също и по-евтина версия на RC213V-S. Ние ще работим по трите паралелно и вероятно ще се спрем на една или може би две, от трите опции, които да влязат в производство. По отношение на бъдещето на Fireblade ние не искаме да направим нещо, което е толкова екстремно, както някои мотори, като Yamaha R1M например. Изпълнението и концепцията за Fireblade, не е насочена към пистата. Идеатае той да се използва на пътя. По отношение на възможността за RVF1000, то ще търсим възможност да е по-евтин вариант на RC213V-S, като използваме платформата и двигателя.“