- Honda Jazz e:HEV постигна максимална 5-звездна оценка на тестовете на Euro NCAP
- С новата предна централна въздушна възглавница и технологията за Honda SENSING моделът се радва на най-богатия в историята си пакет за безопасност
- Наред с други масово произвеждани модели Jazz e:HEV е сред първите модели, тествани по новия стандарт, който включва и изпитание както наранявания, причинени на пътниците, така и за деформациите на другите автомобили, участвали в инцидента
- Ангажираността на Honda за изключителна безопасност на всички пътници допринася за това Jazz да остане един от най-надеждните автомобили в класа си
Новият Honda Jazz e:HEV получи максимална оценка от пет звезди в тестовете за безопасност на Euro NCAP, като с поредната им сесия влизат в сила допълнителни, още по-строги изисквания. Jazz е с нова технологична структура на каросерията си и в стандартното му оборудване влиза изключително богат пакет от технологии за активна безопасност и асистенти за шофьора. Комбинацията от грижливо надградени техники за активна и пасивна безопасност утвърждава репутацията му на един от най-безопасните пътнически автомобили.
Наличен единствено с хибридно задвижване, новият Jazz е първият модел на Honda в Европа, оборудван стандартно с предна централна въздушна възглавница. Тя се намира в задната част на шофьорската седалка и се разгъва в пространството между водача и пътника от първия ред, предотвратявайки по този начин вероятността при страничен удар главите им да се сблъскат.
С цел да се осигури прецизното разположение на въздушната възглавница така, че при отварянето си да осигурява максимална защита, тя е закрепена с три връзки, които я отвеждат около шофьора в крива траектория. За да е възможно това, модулът ѝ е проектиран така, че да се събере в горната част на подложката на шофьорската седалка.
Новата предна централна възглавница е съчетана с намаляващите вероятността от движение настрани при удар обтегачи на предпазните колани за водача и пътника до него. Двамата са допълнително предпазени от увеличения във височина централен подлакътник. Този новаторски подход е в състояние значително да намали нараняванията в областта на главите за всички пътници.
Централната въздушна възглавница е една от общо десетте, монтирани в Jazz e:HEV, сред които система от странични i-side за задните седалки. Тази двукомпонентна структура е разположена в подложката на задните седалки и се активира, за да предпази пътниците от удар във вратите или в С-колоните в случай на страничен удар. Тя е компактна по размер, за да остане място за уникалната система „магически седалки“ на Honda, превърнала се във визитна картичка на Jazz.
Системите за пасивна безопасност са допълнени от водещата в автомобилния бранш активна технология Honda SENSING, която вече включва и подобрена широкоъгълна камера с по-висока разделителна способност, заместила мултифункционалната от предишното поколение на Jazz. Тя разпознава повече пътни настилки и знаци. Наборът от системи Honda SENSING, станал част от стандартното оборудване за всички модели на Honda, също включва адаптивен автопилот, система за спазване на пътната лента и още една за предотвратяване на напускането на пътното платно, наред с много други асистенти.
При разработването и проектирането на новия Jazz инженерите от Honda са използвали вътрешнофирмената технология ACE (Advanced Compatibility Engineering) за структурата на каросерията, която е чудесна основа за представянето на автомобила по отношение на пасивната безопасност. При катастрофа тя разпределя енергията равномерно в предната му част и също намалява предаването на ефектите от удара по целия автомобил.
“Безопасността е от изключително значение за нас и ние сме въодушевени, че автомобилът ни получи максималната оценка от пет звезди по новата тестова процедура на Euro NCAP“, коментира Такеки Танака, главен ръководител на проектите в Honda. “С пълната инженерна промяна на Jazz успяхме да внедрим в модела още по-съвременни структурни технологии и най-новите системи за пасивна безопасност, за да осигурим изключителна защита за шофьора и пътниците при всички видове пътни инциденти. С добавянето на обогатен набор от технологии за безопасност и асистенти за водача още в стандартното ниво на оборудване, ние гарантирахме, че Jazz остава един от най-безопасните автомобили в класа си. Ключова нова характеристика на модела е подобрената видимост през панорамното челно стъкло и сме горди, че постигнахме това без никакви компромиси с цялостното му представяне по отношение на безопасността при катастрофа – такова нещо няма да видите в друг автомобил“.
Още по-строгият нов начин на оценяване на Euro NCAP разглежда и въздействието на ударната сила в случай на катастрофа. Важен етап от тестовете на организацията бе да се прецени дали Jazz e способен да запази пътниците си и едновременно с това да намали деформациите в другия автомобил, участник в инцидента. Новият начин на оценяване изисква ударните сили да се насочват към онези части от структурата на колата, където енергията може да бъде погълната ефективно и безопасно, оставяйки пътниците в купето доколкото е възможно незасегнати, без да ги излага на въздействието на спирането при висока скорост. При Jazz и двете операции могат да функционират едновременно при катастрофа.
Тестовете вече разглеждат още по-задълбочено опасностите при страничен удар и ситуацията след това. Стандартите, прилагани към системите за автономно аварийно спиране също са преразгледани и изпитанията сега вземат под внимание и сигнализацията, предупреждаваща шофьора.
Новото четвърто поколение на Honda Jazz дебютира в стария континент през лятото на 2020 година с прецизна и динамична задвижваща хибридна система. Това е първият модел от програмата на марката за 100-процентова електрификация на масовата ѝ европейска моделна гама.