Новият „нейкед“ от среден клас е оборудван с 4-цилиндров двигател, чиято мощност е по-висока с 3 кВт от тази на предишния модел. Подобрената генерация издава и впечатляващ звук, а предното окачване Showa Dual Bending Valve в комплект с подобрени спирачни апарати Nissin осигурява надеждност и комфорт. Още по-оголената конструкция разкрива красотата на двигателя и е заявка за безкомпромисно поведение.
4-цилиндровите машини от среден клас дълго време бяха ключови за мотоциклетната гама на Honda. Истинските представители на този сегмент са перфектни за начинаещи мотоциклетисти, тъй като осигуряват лесно постижими и приятни показатели на двигателя, съчетани с минимална маса.
Дебютиралият през 2014 г. CB650F продължава тази традиция. Проектиран от екип от млади инженери, той утвърждава високото качество на моделите с ниска маса за всички представители от средния клас на Honda със специален реверанс към великолепните образци на CB400 от 70-те.
Еволюцията на модела за 2017-а повишава още повече нивото на адреналина. Новият CB650F е по-мощен и с още по-вълнуващ „саундтрак“. Още „по-оголен“ и с още по-прецизно управление, той крие силни страни, които никак не са за пренебрегване.
Садатака Окабе, лидер на проекта за 17YM CB650F:
“Истинските 4-цилиндрови мотоциклети от средния сегмент са важни за традициите на Honda. По-големите размери не винаги са по-доброто решение и с CB650F 2017 искахме да дадем на мотоциклетистите в по-големи дози от важните неща – мощност, ускорение, стил и добро управление – без да добявяме допълнителни килограми и без да повишаваме цената. Също искахме да им дадем и по-високи показатели и ново оборудване като LED осветление и ново предно окачване SDBV.”
Дизайнът
По-високият пик на мощността идва от променените настройки на всмукателните клапани, а новият „свободен“ ауспух дава на CB650F великолепен тласък до червената зона на оборотите, в случая – 11 000 об/мин, докато по-късите предавателни отношения осигуряват по-добро ускоряване. С увеличената мощност, новият ракурс позволява пъргавина още от ниския диапазон на оборотите и гръмовен рев с увеличаването им.
Управлението му става още по-прецизно благодарение на окачването на предната вилка Showa Dual Bending Valve и пренастроените спирачни апарати Nissin. Дизайнът на CB650F е такъв, че мотоциклетът изглежда жилав в буквалния смисъл на думата – с по-малки странични и предни обтекатели,. Предната и задната светлини са вече LED, докато гумираните ръкохватки осигуряват комфорт при пътуване на по-дълги разстояния.
Двигателят
Версията за следващата моделна година е с допълнителни 3кВт мощност и така този показател е нараснал до 67 кВт при 11 000 об/мин. Увеличението, което се усеща от 9000 об/мин идва от новото управление на потока при всмукателната и изпускателната система. По-късите всмукателни тръби пълнят четири 32-милиметрови дроселови отвора от въздушната кутия, която сама по себе си е с по-широки всмукателни канали, а дясно разположената изпускателна система 4 към 1 вече е с вътрешна структура с двоен байпас в заглушителя, като по този начин е редуцирано обратното налягане.
С по-късите предавателни отношения от втора до пета предавка, новият CB650F е още по-бърз от предишното поколение.
Леко увеличеният максимум на въртящия момент от 64 Нм е възможен при 8000 об/мин, докато еластичността на двигателя позволява плавен преход към шеста предавка още от 1200 об/мин.
Допълнителна доза акустична наслада доставя гърленият рев на двигателя при ниските обороти, преминаващ в неистов вой при високите, като по този начин ни напомня за състезателното минало на 4-цилиндровите мотоциклети Honda.
649-кубиковият силов агрегат с компактна вътрешна архитектура е куплиран с 6-степенна предавателна кутия. Цилиндрите му са под ъгъл от 30 градуса, а главата на 16-клапанния DOHC е с директно задвижване на валовете, диаметърът и ходът на буталата са регулирани на 67 х 46 мм при степен на сгъстяване от 11,4:1.
Разходът на гориво от 21 км/л (WMTC режим) дава възможност за изминаването на 350 км с един резервоар, чийто обем е 17,3 л. Силовият агрегат на CB650F отговаря на изискванията на директивата EURO 4.
Шасито
Стоманената рама с диамантообразна структура на CB650F е с двойни елипсовидни реи с размер 64 мм x 30 мм и е със специален баланс на твърдостта – т.е. – те са по-твърди в зоната на седалката и по-гъвкави в зоната на вилката. Така е постигнато балансирано управление с високо ниво на обратна връзка с ездача. Наклонът е настроен на 25,5° със следа от 101 мм и колесна база от 1450 мм. Собствената маса на мотоциклета е едва 208 кг.
Новото окачване на предната вилка, 41-милиметровото Showa Dual Bending Valve (SDBV) подобрява комфорта при езда и управление. То осигурява пропорционално заглушаване на отскока с по-стегната компресия, отколкото е характерно за 120-милиметров ход на вилката.
Шестспицевите колела са обути в радиални гуми с размер 120/70-17 отпред и с 180/55-17 отзад и включват L-образни въздушни вентили за по-лесна поддръжка. Подобрените двубутални предни спирачки Nissin работят с 320-милиметрови дискове отпред и 240-милиметрови отзад. Двуканалният ABS е стандартен.
Позицията за езда е изтеглена леко напред, като по този начин мотоциклетистът е позициониран по-близко до предното колело. По-плоските тръбни ръкохватки са с оптимизирана маса и са стегнати в гумено покритие за още повече комфорт. Височината на седалката на седалката е 810 мм.
Бордовото табло е с два големи дигитални дисплея. В ляво са оборотомерът и скоростомерът, а в дясно са датчикът за гориво, часовникът, одометърът и предупредителните светлини. Двете страни са с бяла подсветка.
Цветовете:
CB650F е с тъмни стойка, шарнири и колела, с бронзов капак на двигателя, а опциите за цветовете на модела са следните:
Червен – Millenium Red
Сребърен металик – Sword Silver Metallic
Метализиран перленобял – Pearl Metalloid White
Матиран черен металик – Matt Gunpowder Black Metallic
Перлено син – Pearl Spencer Blue
4. Технически характеристики
ДВИГАТЕЛ |
|
Вид |
4-цилиндров, течно охлаждане, 4-тактов, DOHC |
Engine Displacement (cm³) |
649 куб. см |
Диаметър х ход (мм) |
67.0 x 46.0 |
Степен на сгъстяване |
11,4:1 |
Макс. мощност при об/мин |
67 кВт/11 000 об/мин |
Макс. въртящ момент |
64 Нм/8000 об/мин |
ГОРИВНА СИСТЕМА |
|
Обем на резервоара |
17,3 л |
Разход на гориво |
21 км/л |
ЕЛЕКТРИЧЕСКА СИСТЕМА |
|
Стартер |
Електрически |
Акумулатор |
12V/8.6AH |
Алтернатор |
343Вт |
СЪЕДИНИТЕЛ |
|
Вид съединител |
Мокър, многодисков |
Трансмисия |
6-степенна |
Крайна предавка |
Верига |
ШАСИ |
|
Размери (ДxШxВ) |
2110 x 775 x 1120 мм |
Колесна база |
1450 мм |
Кастър ъгъл |
25.5 |
Височина на седалката |
810 мм |
Клиренс |
150 мм |
Маса незареден |
208 кг |
ОКАЧВАНЕ |
|
Предна гума |
41 мм телескопична вилка SDBV |
Задна гума |
Амортисьор с регулирано натоварване |
КОЛЕЛА |
|
Предни гуми |
120/70ZR17 M/C (58W) |
Задни гуми |
180/55ZR17 M/C (73W) |
СПИРАЧКИ |
|
ABS |
2-канален, хидравличен, двудисков, 320 мм отпред, 240 мм отзад |
ИНСТРУМЕНТИ И ЕЛЕКТРИЧЕСТВО |
|
Фарове |
LED |
Стопове |
LED |