Новият „нейкед“ от среден клас е оборудван с 4-цилиндров двигател, чиято мощност  е по-висока с 3 кВт от тази на предишния модел. Подобрената генерация издава и впечатляващ звук, а предното окачване Showa Dual Bending Valve в комплект с подобрени спирачни апарати Nissin осигурява надеждност и комфорт. Още по-оголената конструкция разкрива красотата на двигателя и е заявка за безкомпромисно поведение.

4-цилиндровите машини от среден клас дълго време бяха ключови за мотоциклетната гама на Honda. Истинските представители на този сегмент са перфектни за начинаещи мотоциклетисти, тъй като осигуряват лесно постижими и приятни показатели на двигателя, съчетани с минимална маса.

Дебютиралият през 2014 г. CB650F продължава тази традиция. Проектиран от екип от млади инженери, той утвърждава високото качество на моделите с ниска маса за всички представители от средния клас на Honda със специален реверанс към великолепните образци на CB400 от 70-те.

Еволюцията на модела за  2017-а повишава още повече нивото на адреналина. Новият CB650F е по-мощен и с още по-вълнуващ „саундтрак“. Още „по-оголен“ и с още по-прецизно управление, той крие силни страни, които никак не са за пренебрегване.

Садатака Окабе, лидер на проекта за 17YM CB650F: 

“Истинските 4-цилиндрови мотоциклети от средния сегмент са важни за традициите на Honda. По-големите размери не винаги са по-доброто решение и с CB650F  2017 искахме да дадем на мотоциклетистите в по-големи дози от важните неща – мощност, ускорение, стил и добро управление – без да добявяме допълнителни килограми и без да повишаваме цената. Също искахме да им дадем и по-високи показатели и ново оборудване като LED осветление и ново предно окачване SDBV.”

Дизайнът

По-високият пик на мощността идва от променените настройки на всмукателните клапани, а новият „свободен“ ауспух дава на CB650F великолепен тласък до червената зона на оборотите, в случая – 11 000 об/мин, докато по-късите предавателни отношения осигуряват по-добро ускоряване. С увеличената мощност, новият ракурс позволява пъргавина още от ниския диапазон на оборотите и гръмовен рев с увеличаването им.

Управлението му става още по-прецизно благодарение на окачването на предната вилка Showa Dual Bending Valve и пренастроените спирачни апарати Nissin. Дизайнът на CB650F е такъв, че мотоциклетът изглежда жилав в буквалния смисъл на думата – с по-малки странични и предни обтекатели,. Предната и задната светлини са вече LED, докато гумираните ръкохватки осигуряват комфорт при пътуване на по-дълги разстояния.

Двигателят

Версията за следващата моделна година е с допълнителни 3кВт мощност и така този показател е нараснал до 67 кВт при 11 000 об/мин. Увеличението, което се усеща от 9000 об/мин идва от новото управление на потока при всмукателната и изпускателната система. По-късите всмукателни тръби пълнят четири 32-милиметрови дроселови отвора от въздушната кутия, която сама по себе си е с по-широки всмукателни канали, а дясно разположената изпускателна система 4 към 1 вече е с вътрешна структура с двоен байпас в заглушителя, като по този начин е редуцирано обратното налягане.

С по-късите предавателни отношения от втора до пета предавка, новият CB650F е още по-бърз от предишното поколение.

Леко увеличеният максимум на въртящия момент от 64 Нм е възможен при 8000 об/мин, докато еластичността на двигателя позволява плавен преход към шеста предавка още от 1200 об/мин.

Допълнителна доза акустична наслада доставя гърленият рев на двигателя при ниските обороти, преминаващ в неистов вой при високите, като по този начин ни напомня за състезателното минало на 4-цилиндровите мотоциклети Honda.

649-кубиковият силов агрегат с компактна вътрешна архитектура е куплиран с 6-степенна предавателна кутия. Цилиндрите му са под ъгъл от 30 градуса, а главата на 16-клапанния DOHC е с директно задвижване на валовете, диаметърът и ходът на буталата са регулирани на 67 х 46 мм при степен на сгъстяване от 11,4:1.

Разходът на гориво от 21 км/л (WMTC режим) дава възможност за изминаването на 350 км с един резервоар, чийто обем е 17,3 л. Силовият агрегат на CB650F отговаря на изискванията на директивата EURO 4.

Шасито

Стоманената рама с диамантообразна структура на CB650F е с двойни елипсовидни реи с размер 64 мм x 30 мм и е със специален баланс на твърдостта – т.е. – те са по-твърди в зоната на седалката и по-гъвкави в зоната на вилката. Така е постигнато балансирано управление с високо ниво на обратна връзка с ездача. Наклонът е настроен на 25,5° със следа от 101 мм и колесна база от 1450 мм. Собствената маса на мотоциклета е едва 208 кг.

Новото окачване на предната вилка, 41-милиметровото Showa Dual Bending Valve (SDBV) подобрява комфорта при езда и управление. То осигурява пропорционално заглушаване на отскока с по-стегната компресия, отколкото е характерно за 120-милиметров ход на вилката.

Шестспицевите колела са обути в радиални гуми с размер 120/70-17 отпред  и с 180/55-17 отзад и включват L-образни въздушни вентили за по-лесна поддръжка. Подобрените двубутални предни спирачки Nissin работят с 320-милиметрови дискове  отпред и 240-милиметрови отзад. Двуканалният ABS е стандартен.

Позицията за езда е изтеглена леко напред, като по този начин мотоциклетистът е позициониран по-близко до предното колело. По-плоските тръбни ръкохватки са с оптимизирана маса и са стегнати в гумено покритие за още повече комфорт. Височината на седалката на седалката е 810 мм.

Бордовото табло е с два големи дигитални дисплея. В ляво са оборотомерът и скоростомерът, а в дясно са датчикът за гориво, часовникът, одометърът и предупредителните светлини. Двете страни са с бяла подсветка.

Цветовете:

CB650F е с тъмни стойка, шарнири и колела, с бронзов капак на двигателя, а опциите за цветовете на модела са следните:

Червен – Millenium Red

Сребърен металик – Sword Silver Metallic

Метализиран перленобял – Pearl Metalloid White

Матиран черен металик – Matt Gunpowder Black Metallic

Перлено син – Pearl Spencer Blue

4. Технически характеристики

ДВИГАТЕЛ

 

Вид

4-цилиндров, течно охлаждане, 4-тактов,  DOHC

Engine Displacement (cm³)

649 куб. см

Диаметър х ход  (мм)

67.0 x 46.0

Степен на сгъстяване

11,4:1

Макс. мощност при об/мин

67 кВт/11 000 об/мин

Макс. въртящ момент

64 Нм/8000 об/мин

ГОРИВНА СИСТЕМА

 

Обем на резервоара

17,3 л

Разход на гориво

21 км/л

ЕЛЕКТРИЧЕСКА СИСТЕМА

 

Стартер

Електрически

Акумулатор

12V/8.6AH

Алтернатор

343Вт

СЪЕДИНИТЕЛ

 

Вид съединител

Мокър, многодисков

Трансмисия

6-степенна

Крайна предавка

Верига

ШАСИ

 

Размери (ДxШxВ)

2110 x 775 x 1120 мм

Колесна база

1450 мм

Кастър ъгъл

25.5

Височина на седалката

810 мм

Клиренс

150 мм

Маса незареден

208 кг

ОКАЧВАНЕ

 

Предна гума

41 мм телескопична вилка SDBV

Задна гума

Амортисьор с регулирано натоварване

КОЛЕЛА

 

Предни гуми

120/70ZR17 M/C (58W)

Задни гуми

180/55ZR17 M/C (73W)

СПИРАЧКИ

 

ABS

2-канален, хидравличен,  двудисков, 320 мм отпред, 240 мм отзад

ИНСТРУМЕНТИ И ЕЛЕКТРИЧЕСТВО

 

Фарове

LED

Стопове

LED