Новини

19-годишният Тим Гайсер – пилот на HondaGariboldi и новак във висшия клас записа името си в книгата за рекордите. Младият словенец взе двойна победа в първото си състезание в кралския клас MXGP. Шампионът по мотокрос в клас МХ2 за миналата година Гайсер стана и най-младият пилот, спечелил във висшия клас на световния шампионат по мотокрос на ФИМ.

Словенецът каза: „Бях много спокоен, когато дойдох в Катар. Нямах никакво притеснение. Не знаех какво да очаквам, но знаех, че имахме добра зимна подготовка, добри тестове и добра подготовка с отбора. Така че дойдох на Лосаил просто за да дам най-доброто."

В клас MXGP в първия манш триумфираха двамата пилоти на Honda. Първи стана Тим Гайсер, а след него бе заводският пилот на HRC – руснакът Евгений Бобришев. Трети финишира Ромен Февър с Yamaha. Във втория манш отново Гайсер бе първи, а след него бяхa Февър и Бобришев. Така на подиума за Гран При на Катар стъпиха двама пилоти на Honda – Гайсер с пълен актив от 50 т., Февър и Бобришев на 3-о място. При производителите Honda води с 50 т.

Българският пилот Петър Петров започна отлично участието  си в световния шампионат по мотокрос в клас МХ2. Той стана 6-и в първия кръг на трасето Лосаил в Катар. В двата манша той стана 6-и и спечели общо 30 т. Другият наш пилот – Майкъл Иванов с КТМ взе 2 т. от първия манш.  В този клас първи бе двукратният световен шампион Джефри Херлингс (Холандия).

Президентът и СЕО на Honda Такахиро Хачиго обяви, че концепцията EV-CUB, която бе показана в Токио миналата година, ще влезе в сериино производство след 2 години. Машината ще се предлага на първо време само в Япония.
Honda атакува пазара на електрически мотоциклети, като потвърди намеренията си да направи батерии за захранването на машини в близко бъдеще. Моделът за масово производство ще носи името EV-Cub, като ще бъде разработен на базата на електрически мотоциклет на EV-CUB Concept. След Япония, машината ще се продава и в основните страни от АСЕАН, които бяха най-големият пазар за серията Honda Cub.
Всъщност EV-CUB се появява два пъти в концепция. За първи път е показан още през 2009 г. по време на автомобилното изложение в Токио. Преработен вариант, но с част от новите елементи, концепцията бе показана на същото събитие през 2015 г. Освен това Honda показа и концепция на новия Super Cub, като актуализиране на оригиналния Super Cub.

В Барселона завършиха първите тестове на тимовете от Формула 1. Там отборът на McLaren Honda представи новия си болид МР4-31, който е с редица подобрения. В Барселона стана ясно, че спортният шеф на Honda за проекта във Формула 1 Ясухиса Арай, в края на февруари ще бъзе заменен от Юсуке Хасегава.

През 2016 г. надеждите са за доста по-добро представяне на колата. Решението за Арай е било взето по време на среща на Борда на директорите на Honda в Япония.Освен идването на Хасегава като шеф бе одобрена по-широка структура на персонала. Останалите отговорности в моторспорта на Арай ще бъдат поети от отдела по Научноизследователска дейност и шефът на компанията в Сакура Кенджи Оцу. Арай засега ще остане на позицията си, за да бъде съветник по време на периода на предаване на длъжността. 

Колата на McLaren – MP4-31 не е променена много и изглежда по-скоро еволюция на миналогодишния болид. Големите подобрения се очакват в задвижващата система на Honda. Промените по болида са: допълнително скъсен нос; входната част на S-Duct-a под носа е уголемена, за да мине повече въздух към по-горните повърхности, преодолявайки стръмния наклон на носа; рамената на управляващия механизъм са монтирани пред горните носачи; горното задно рамо на носача е поставено много по-ниско.

McLaren се върна към стандартната геометрия на окачването за тази година. Освен това е ревизирана скоростната кутия и са променени точките на захващане на окачването към нейния корпус. Honda са поставили две допълнителни тръби под основната изпускателна тръба според новите правила. 

HRC стартира нова телевизионна поредица, която ще се казва Honda Racing TV. С този нов формат състезателният департамент на Honda въвежда феновете в света на различните активности на Honda Racing.

Вече е пуснат първият епизод, в който водещ е звездата на траяла, испанецът Тони Боу, който е многократен световен шампион с екипа на Repsol Honda. Според прес съобщението на Honda, поредицата ще се излъчва в канала на Honda Pro Racing в YouTube през целия състезателен сезон на 2016 г. Епизодите ще са осем. Засега не е ясно дали Боу ще бъде основния водещ или и други пилоти на Honda ще вземат микрофона, за да разкажат интересни неща и особености за своите спортни дисциплини.
Поредицата е посветена изцяло на моторните спортове на две и четири колела. В първия епизод освен Тони Боу, който говори за траял, може да се види световният шампион от MotoGP Ники Хейдън, който сега премина в заводския отбор на марката в WSBK, кадри от рали Дакар 2016, как пилотът на LCR Honda Джак Милър се пробва на писта с колата от WTCC на Castrol Honda, и разбира се Тони Боу, който говори за траял.

В бъдещите серии ще има репортажи от Формула 1, WTCC, MotoGP, WorldSBK, MXGP, пистови мотоциклетни и автомобилни състезания, надпревари за издръжливост и др.

Първият епизод може да се види на този линк – https://www.youtube.com/user/HondaRacingEurope 

Марк Маркес от екипа на Repsol Honda бе най-бърз в последния ден от тестовете на пистата Филип Айлънд в Австралия. Испанецът постигна 1:29,158. За трите дни официални предсезонни  изпитания, най-бърз остана Маверик Винялес.

Последната сесия в Австралия бе изпълнена с инциденти – общо 13, като 11 пилоти паднаха на пистата.  Филип Айлънд  предостави в последния ден най-добрите условия за тестове на пилотите от трите дни. За първи път пилотите веднага излязоха на пистата, а още в първите си обиколки 7 от тях разбиха бариерата от 1:30 мин. за обиколка. В средата на деня заваля пак дъжд, а пилотите се прибраха в боксовете. След това обаче, Тито Рабат и Алейш Еспаргаро катастрофираха за втори път, последвани от Брадли Смит и Кал Кръчлоус LCR Honda на завой 4 – фибата Honda. Червен флаг бе показан един час преди финала, след като Данило Петручи претърпя инцидент на завой 8. Италианецът счупи дясната си ръка и бе закаран в болница в Мелбърн. Световният шампион Хорхе Лоренсо катастрофира на 10-и завой, а лошият късмет не подмина и най-бързия пилот – Марк Маркес също падна на фибата Honda (4-и завой).

Така най-бърз бе Маркес от екипа на Repsol Honda, който изпревари с 0.141 сек. Маверик Винялес. Карл Кръчлоу се нареди 3-и с последната си 58-а обиколка от сесията. Едно от най-изненадващите постижения за деня бе от Хектор Барбера, който стана 4-и с 1:29.361, а съотборникът му Лорис Баз  стана 6-и, като между тях се вклини Валентино Роси – на 0,277 сек. от Маркес. На 7-о място бе Дани Педроса, като даде най-доброто си време в средата на деня. Той изпревари Пол Еспаргаро и Хорхе Лоренсо, а топ 10 оформи Андреа Довициозо – на 0.702 сек. от Маркес.

Благодарение на времето си от четвъртък – 1:29.131, Маверик Винялес оглави класирането за тестовете и си тръгна като най-бързия пилот от Австралия. След него е заводският пилот на Honda Марк Маркес, а 18 минути преди края на последния ден, 3-и стана пилотът на LCR Honda Кал Кръчлоу с време 1:29,348. Въпреки трудния трети ден, шампионът Лоренсо си тръгва от Филип Айлънд 4-и, но само на 4 хилядни пред Хектор Барбера.

Пилотите и отборите ще се върнат на пистата на 2 март за третата, последна тестова сесия преди началото на сезона. Тя ще бъде в Катар, на Лосаил. 

Honda Motor Europe обяви, че пуска сериозно обновена версия на популярния си мини стрийтфайтър MSX125. Този модел на Honda продължава традицията за създаване на малки мотоциклети за забавление, отдих и движение в града. Така MSX125 е второто поколение на машината, наследила оригиналния Monkey от 1963 г.,а след това и другите култови модели Dax и Ape.

Мотоциклетът ще бъде на пазара в Европа от тази пролет. Във версията за 2016 г. MSX 125 е получил нова, по-агресивна визия, с която определено прилича на мини стрийтфайтър. Резервоарът и страничните панели са нови, а фарът е с променена форма и с LED светлини. Ауспухът, който при настоящата версия е разположен високо до седалката, сега е свален по-ниско долу, има нова форма и по-компактни размери.

Двигателят на MSX 125 за 2016 г.  е същият – 125-кубиков едноцилиндров с въздушно охлаждане и мощност 7.2 кВт при 7000 об/мин. Максималният въртящ момент е 10.9 Нм при 5500 об/мин. Диаметърът и ходът на буталото са 52,4 х 57,9 мм, степента на сгъстяване – 9,3:1. Предавателната кутия е 4 степенна, а задвижването е с верига.

MSX 125 e доста компактен, с размери 1760 х 755 х 10101 мм, като височината на седалката е 765 мм, а междуосието е 1200 мм. Резервоарът за гориво е с обем 5,5 л, а разходът на 100 км – 1,52 л. Радиусът на завой е 1,2 м.

Първата версия на MSX125 бе представена през 2013 г. и стана бързо популярна по цял свят, защото освен с икономичния си двигател, мотоциклетът може да се управлява с категория A1. Освен това е много удобен за града, за собствениците на кемпери и къмпинг каравани. Машината често се използва и в падока от отборите в моторните спортове. 

Екипът на Repsol Honda представи мотоциклета си RC213V за тазгодишния шампионат в MotoGP в Джакарта. Отборът спря там на път за Австралия за втория предсезонен тест. На представянето присъства министърът на младежта и спорта на Индонезия Имам Нахрави, който потвърди плановете на страната да бъде домакин на кръг от MotoGP в близко бъдеще.

Презентацията с участието на пилотите Марк Маркес и Дани Педроса бе на пистата Сентул. Присъстваше и изпълнителния вицепрезидент на HRC Шуей Накамото и шефа на отбора Ливио Супо. За втора поредна година представянето на отбора е именно в Индонезия, където има много фенове на MotoGP.
Марк Маркес каза: „Не преставам да се радвам и възхищавам, когато виждам колко много хора харесват и поддържат MotoGP тук, в Индонезия. За нас и за мен лично е чест да съм тук и да представим нашия RC213V на пистата Сентул, както и да се срещна с много фенове. Сега заминаваме в Австралия, където ще продължим работата по развитието на новия двигател и новата електроника. За трите дни в Сепанг направихме няколко крачки в правилната посока. Трябва обаче да направим нови във Филип Айлънд и съм сигурен, че инженерите на HRC и отборът ще направят още подобрения, за да свикнем с новата електроника.“

Дани Педроса коментира: „Направихме представяне на отбора и се гордея, че съм част от Repsol Honda през цялата ми кариера  в MotoGP. Тази година се чувствам в добра физическа форма и съм готов да започна новия сезон. Ние се сблъскахме с много промени и ни предстои много работа, но аз съм готов. На Сентул разбрах, че хората ни вярват и това е отлична мотивация за предстоящите тестове на Филип Айлънд. Радвам се, тези изпитания са на три различни писти при различни атмосферни условия. Така по-добре ще усетим новите двигател, електроника и гуми.“ 

Популярният нов SUV на Honda – HR-V, спечели още една престижна награда – Нова кола на годината (New Car of the Year), която е част от наградите на списанието AM.

За да се спечели престижната награда Нова кола на годината, гласуват онлайн читателите на AM през целия февруари. Победителят трябва да има изключителни качества, впечатляващи динамични характеристики и да е предназначен за максимален брой хора.

HR-V бе показан за първи път по време на автомобилното изложение в Париж през октомври 2014 г. С  HR-V компанията Honda навлиза в бързо развиващия се сегмент на малките SUV-ове в Европа. Автомобилът е в продажба от средата на миналото лято. Той е с централно разположен резервоар за гориво, като така се открива максимален простор в купето и се постига уникален външен дизайн, който напомняна купе, с остри, динамични линии в горната и долната част на тялото.

Стефан Бриърс, главен редактор на списание AM, коментира: „Това бе важна премиера за марката през 2015 г., с която Honda се върна в бързо развиващия се сегмент на пазара. Сега читателите на AM избраха за победител HR-V, благодарение на външния вид, приличащ на купе, на впечатляващата практичност, ефективни двигатели и добри цени. Въпреки че предлагането е ограничено, този автомобил ще направи чудеса при своите дилъри и ще привлича клиенти от други марки.“

Филип Кросман, управляващ директор на Honda UK добави: „Това е фантастично признание за новия HR-V, което показва колко популярен и харесван е при дилърите и клиентите. 16 години след като оригиналният HR-V бе представен, стартира нашето завръщане в сегмента на кросовърите, където бяхме пионери с първото поколение, което бе успешен и търсен модел в нашата мрежа."

Honda Motor планира да започне производството на спортния байк с малък обем, но със сериозна мощност – CBR250RR. Очаква се производството на четвъртлитровия мотоциклет да започне в средата на тази година. Машината ще се поизвежда в Тайланд и Индонезия.

Мотоциклетът няма да бъде вариант на сегашния, а със съвършено нов двуцилиндров двигател с паралелно разположение на цилиндрите и впечатляваща мощност. За продажба на пазарите в Европа и Америка може да бъде подготвен аналогичен мотор, но за него подробности не се съобщават. Новият мотоциклет на Honda ще бъде крачка напред в сравнение със сегашния доста евтин CBR250R. Това означава, че много от неговите части ще са с високо качество – по-добър заден амортисьор, два или повече режима на движение и дори трaкшън контрол. ABS в Европа е задължителна за всички мотори с обем над 125 куб. см. Tази система ще бъде налична за пазара на Стария континент. В Северна Америка обаче антиблокиращата система на спирачките ще е опция.