Новини

Най-накрая McLaren Honda напомни за славните години на пистата. Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо стигна до шестото място, а в топ 10 влезе и вторият пилот Дженсън Бътън, който финишира 10-и.

Това е най-доброто класиране на Алонсо, откакто е в тима от Уокинг. По-впечатляващ обаче бе фактът, че най-бързата обиколка на испанеца бе само с четири десети по-слаба от тази на победителя Нико Розберг. Фернандо Алонсо остави зад себе си разочароващата квалификация и в състезанието даде всичко, за да се представи добре. Той стартира от 14-а позиция, успя да се измъкне от мелето на катастрофи в началото и задържа 7-ото място, а заради отпадането на Макс Верстапен, мина едно място напред.  След състезанието Алонсо каза, че Red Bull ще бъде неговата цел в следващите кръгове от Формула 1 през този сезон. Испанецът е убеден в това, че McLaren вече има кола, която може да се бори с по-силен съперник.

Състезателният директор на отбора Ерик Булие пък каза, че колите на McLaren Honda могат да се движат дори с темпото на Williams, ако не се е наложило да пестят гориво. За следващия старт в Испания, Булие обещава сериозни подобрения. 

 

Верният фен на машините Honda – д-р Илиян Илиев, получи днес ключовете на чисто новия си скутер Forza 125. В това няма нищо странно, ако това не беше мотоциклет №10 от марката Honda за д-р Илиев.

Преподавателят по патоанатомия в Медицинска академия получи ключовете си на церемония в шоурума на Бултрако моторс в присъствието на свои колеги и приятели, които дойдоха да отпразнуват 10-ия мотоциклет на д-р Илиев. Сам той дойде на церемонията с другата си двуколесна машина – уникалният NM4 Vultus.

Докторът кара мотоциклет от 1982 г. и първата му машина е бил чешки CZ 350, за който дълго е чакал ред и едва се е вредил в тогавашната Мототехника. Първата Honda, 250-кубиков Rebel  идва доста по-късно, но пък директно от Япония. От тогава д-р Илиев се влюбва безрезервно в марката и остава верен на Honda до днес, не само на две колела, но и на четири. Мотоциклетите си ги купува винаги от Бултрако – CBR125 R, 125 PS, 125 PCX, Forza 300, Integra, Vision 50  и др.

Той взема първия скутер Forza 125, който е внесен у нас. Машината бе представена миналата година на изложението EICMA Милано и се смята за един от най-луксозните, икономични и екологични 125-кубикови скутери на Honda. 

Honda Aircraft Company достави първият HondaJet в Европа. Това стана по време на тържествена церемония по време на AERO 2016 г., което се провежда в Фридрихсхафен, Германия от април 20-23.
Президентът и главен изпълнителен директор на Honda Aircraft Company  Мишимаса Фуджино  каза: „Предоставянето на първия HondaJet в Европа е значим момент в нашето присъствие на пазара на леките джетове. Първите ни клиенти, които са направили своя избор да летят с HondaJet са щастливи да видят Honda в небето. Ние сме щастливи да видим радостта на лицата им, когато те приеха доставката на самолета си.“

Първият HondaJet, който се появява в Европа ще бъде използван от от Rheinland Air Service, изключителен дилър на HondaJet за Централна Европа. Йоханес Граф фон Шаесберг – председател и главен изпълнителен директор на Rheinland Air Service каза: „Повече от 40 години Rheinland Air Service е отдала на европейския пазар на бизнес авиацията с поддръжка на самолети, на техния ремонт и основен ремонт, както и продажбите на въздухоплавателни средства, обслужване и зареждане с гориво. За нас е чест да бъдем партньори с Honda Aircraft Company и да сме изключителен дилър на HondaJet за Централна Европа. С доставката на нашия HondaJet, ние с нетърпение очакваме самолетът да демонстрират своята водеща в класа си функционалност и икономия на гориво на нашите клиенти. "
The HondaJet е изцяло разработен наново, с изключителен дизайн, с използвани съвременни технологии и иновации. Окачването на двигателя в конфигурацията HondaJet Over The Wing (OTWEM), естествено ламинираното крило и композитния фюзелаж са разработени от дългите изследователски дейности на Honda. Тези иновации идват, за да направят HondaJet най-бързият, най-голям и най-икономичния самолет в своя клас.
The HondaJet е произведен в Honda Aircraft Company със седалище в Грийнсбъро, Северна Каролина. HA-420 HondaJet получи типово сертифициране от FAA през декември 2015 г.

Марката Honda представи две специални версии на супербайка Honda CBR1000RR Fireblade. Това са SP TT и Black Edition.
както може да се заключи от името, Black Edition е чисто черен мотоциклет с гланцирано покритие на резервоара и страничните панели. Моторът наистина изглежда доста стилно.

Първият вариант е трицветен мотоциклет, в който личат цветовете на  HRC. Но не е само това, защото това са цветовете на легендарния пилот от ТТ на остров Ман – Джон Макгинес. В него са вградени допълнителни детайли, които подобряват не само външния вид, но и техническите характеристики. Става дума за елементи като например изпускателната система Akrapovic, която е в стил MotoGP. Други са и джантите, а също и ръкохватките, които са от фирмата Gilles.
Двете версии на супербайковете са в ограничени бройки и се предлагат само на британския пазар.  Цената на Honda CBR1000RR Fireblade SP Black Edition е 12 200 паунда, а на Honda CBR1000RR Fireblade SP TT Special Edition – 17 000 паунда.

Пилотите на Honda Михаел ван дер Марк и Ники Хейдън стъпиха на в 4-и кръг от световния шампионат в клас Супербайк на пистата Ассен в Холандия.

Ники Хейдън стана трети в първото състезание. Той финишира след победителя – световния шампион Джонатан Риа и Час Дейвис. За легендата на MotoGP и новак в шампионата, това е първи подиум в сериите. Михаел ван дер Марк не успя  да завърши, защото падна.

Във втората надпревара обаче Михаел ван дер Марк се реваншира пред собствена публика. Кой стана също 3-и след съотборници Риа и Том Сайкс. Така пилотът на Honda постигна 75% подиуми на домашната си писта. Шести във втория старт стана другият пилот на Honda Ники Хейдън. 

Кайл Смит от екипа на CIA Landlord Insurance Honda спечели състезанието в клас Суперспорт (WSSP) на холандската писта Ассен. Той бе асистиран на подиума от Джино Риа и световния шампион Кенан Софоглу.

Студеният вятър, който се раздуха на пистата преди старта не попречи на Софоглу да направи добър старт, а след него бе пилотът на Honda Джей. Пи. Джейкъбсън, които изпревариха стартиралия от първа позиция Ранди Круменахер. Жул Клузел пък започна борба за да влезе в топ 10 отново, след като направи лош старт. Тогава обаче се изля порой и бе показан червен флаг.

Джейкъбсън катастрофира и започна да бута своята Honda до бокса, за да види дали може мотора да се оправи за рестарта. Пилотите отново се наредиха на старта в реда, в който бяха при показването на червения флаг. Джейкъбсън бе на първа позиция, но той и Клузел не направиха добър старт. В същото време Круменахер и Софоглу внимателно поеха по трасето, следвани от Джино Риа, а  Джейкъбсън и Смит започнаха битка за подиума.

Круменахер излезе от пистата на последния шикан и това го лиши от място на подиума. Джейкъбсън загуби контрол над мотоциклета си в коварните условия на трасето. Битката в последната обиколка бе между двамата британци Кайл Смит и Джино Риа, а след тях бе Софоглу. Смит пресече финала с 0.8 сек. пред Риа и спечели победата, а Софоглу стана 3-и, като добави нови точки в актива се.

Четвърти остана Круменахер, следван от Алекс Балдолини, 6-и бе украинецът Иля Михалчик, а на 7-а позиция се класира Аиртон Бадовини от екипа на Lorini с Honda CBR600RR.

Марк Маркес от екипа на Repsol Honda спечели доминантна победа в Гран при на Америкa в Остин. Това е втора поредна победа на Маркес, който след 3 кръга поведе убедително в класирането в клас MotoGP. Той има аванс от 21 точки пред Хорхе Лоренсо с Yamaha, който завърши 2-и в Тексас. Неговият съотборник Валентино Роси падна още в началото на състезанието и не взе точки. Дани Педроса с Honda и Андреа Довициозо се удариха и също не завършиха, което даде шанс Андреа Яноне да се качи на подиума.

На старта поведе Маркес, който тръгна от първа позиция, а след него бяха Лоренсо и Роси. Двамата пилоти бързо бяха изпреварени от Андреа Довициозо на дългата обратна права. Дови дори  атакува лидера Маркес. Малко след това Роси, който изостана до 6-а позиция, падна в завой 2 и нямаше как да продължи състезанието. Лоренсо вдигна темпото, справи се с Довициозо и се опита да подгони откъсналия се на 2 сек Маркес. Зад тях и Педроса притисна Довициозо, но не прецени добре спирането си за първия завой и 15 тура преди финала отнесе съперника си в страховит инцидент. Двамата като по чудо не пострадаха, но бяха аут от надпреварата. Така трети излезе Яноне.

В битка за 4-ото място спореха Маверик Винялес и Алеиш Еспаргаро. Победител в двубоя бе Винялес след серия от изпреварвания между двамата. Отпред Маркес нямаше проблеми и постепенно увеличи преднината си на над 6 сек на финала, доказвайки, че на пистата в Остин е непобедим.

Словенският пилот Тим Гайсер с Honda спечели Гран При на Аржентина – 4-и кръг от световния шампионат по мотокрос в големи клас MXGP. В клас МХ2 българският пилот Петър Петров завърши 5-и, а победата спечели Джефри Херлингс.

Това е втората победа на Гайсер за сезона след първия старт за сезона в Катар. Там Тим Гайсер спечели и двата манша. Тук в първия най-бърз бе германецът Mакс Нагъл, следван от Антонио Кайроли и Тим Гайсер с Honda. Четвърти стана заводският пилот на Honda Евгений Бобришев. Във втория манш обаче Гайсер бе неудържим и победи, което му осигури и крайната победа в Гран При на Аржентина. След него финишираха Кайроли и лидерът в класирането на световния шампионат Ромен Февър. На подиума асистенти на Гайсер бяха Кайроли и Нагъл. Лидер в класирането е Ромен Февър със 172 т., следван от Тим Гайсер – 169 т., а трети е Кайроли със 144 т.

В първия манш в MX2 Петров се представи отлично и стана 6-и. Победата спечели Джефри Херлингс, следван от Макс Ансти и Александър Тонков. Във втория манш Петров бе по-назад в класирането – 8-и. Победата отново бе за Херлингс, който от началото на сезона има 100% успеваемост и е лидер в класирането с пълен актив от 200 т. от 200 възможни. 

Honda активно работи по система, която ще даде възможност на мотоциклетистите да контролират какво става зад гърба им, в т. нар. мъртва зона, без да обръщат главата си. Както подсказват новите патентни заявки на Honda, компанията планира да използва камери и радари с близък радиус на действие, които ще наблюдават от мотоциклета слепите зони на ездача и ще го предупреждават за наличие на транспортни средства.

Системата ще бъде независима и няма да бъде на основата на връзка с други превозни средства или с пътната инфраструктура. Тъй като системата още е на база проект, не е ясно как ще работи. Знае се обаче, че системата на Honda може да разпознава други мотоциклети, скутери, автомобили, микробуси, камиони и др. Предупредителните светлини ще бъдат или на ръчките, или на приборния панел. Може предупрежденията на водача да бъдат и във вид на вибрации на ръкохватката на мотора от съответната страна, откъдето идва опасността.

 

Honda Civic WTCC завърши успешно първия кръг от шампионата на ФИА за туристически автомобили WTCC. На пистата Пол Рикар във Франция отборът постигна победа и двоен подиум.

В първото състезание Роб Хъф стана победител в дебюта си като пилот на заводския тим на Honda. Той спечели първата си победа, след като поведе пред стартиралия от първа позиция Хуго Валенте. Това бе 28-и успех на британския пилот. Другите двама пилоти с Honda също се класираха добре. Норберт Михелиц стана 3-и, а Монтейро – 4-и. 

Във втория старт пилотът на екипа Castrol Honda World Touring Car – Монтейро, спечели второ място, а 3-и стана Норберт Михелиц. Така заедно с първото място на Хъф, Honda поведе в шампионата на производителите. Тиаго стартира втори, но изостана с една позиция при старта. След това отново стана втори. В същото време Михелиц тръгна в атака от 6-о място и стигна до 4-а позиция, изпревари Иван Мюлер на половината дистанция, за да оформи двойния подиум. Така Монтейро е втори в шампионата на пилотите с 34 т., 3-и е Хъф с 33, а след него е Михелиц с 30.

Победителят от първата надпревара Роб Хъф излезе извън пистата на първия завой, а след това бе наказан. Това отпрати Роб от 9-и – последен, но шампионът за 2012 г. в WTCC, въпреки разбитата си кола, спечели 10 места за 16 обиколки и финишира 6-и. Хъф спечели наградата на TAG Heuer за най-бърза обиколка за уикенда. Следващият кръг е в Словакия на 16-17 април.