Новини

Електрическите Saloon и Space-Hub представят и новата стилизирана емблема на марката. Компанията заявява намерението си да постигне пълна въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности до 2050 г.

Honda представя концепцията си “0 Series” с два нови електрически прототипа Saloon и Space-Hub на изложението за потребителска електроника CES 2024 в Лас Вегас. Те ще положат началото на нова глобална серия на марката. Предвидено е продажбите ѝ да започнат първоначално през 2026 г. в Северна Америка и поетапно да обхванат всички световни пазари. Наред с концептуалните разработки дебютира и нова стилизация на фирмената емблема, известна като “H mark”, която ще е характерна за новата електрическа гама.

Ключовата за Honda 0 Series дизайнерска философия е обозначена като „Thin, Light, and Wise“ (фин, лек и мъдър). Петте нейни елемента са артистичният подход, системите за безопасност AD/ADAS, интернет на „нещата“ (компютърна мрежа от свързани физически обекти, обединени от датчици и софтуери за взаимодействие помежду им и с външната среда, ), удоволствие от шофирането, постигнато с чрез усещането за единение между човек и машина, както и изключителна енергийна ефективност. Разработен е интернет сайт, посветен на Honda 0 Series (https://0.honda/en/).

С идеята за прогрес и движение напред е разширено е рекламното послание на марката „силата на мечтите“ – The Power of Dreams – How we move you.

Honda 0 Series
Honda 0 Series е новата електрическа серия, символ на огромната трансформация на гамата, новото начало от нулата и поредната крачка в посока на концепцията M/M (максимум човек, минимум машина).

Honda възнамерява да постигне въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности до 2050 г. В духа на този план компанията се стреми да увеличи дяла на продажбите си на електрическите си модели, в това число и тези с горивни клетки до 100% в глобален мащаб до 2040 г.За да създаде продукти от ново поколение, производителят ще се върне на стартовата позиция, от нулата, така че новите концепции да са истинска повратна точка в историята на Honda. Не на последно място в новата концепция е типичният за марката принос за обществото – постигане на нулев отпечатък за околната среда за целия жизнен цикъл на автомобила.

Thin:

Ниска маса за автомобила, отлична аеродинамика, постигнати благодарение на нова платформа за електромобили, отличаваща се с нисък под.

Light:

Спортни показатели и електрическа енергийна ефективност, с които хората неизменно свързват Honda като производител.

Wise:

Автомобилите от марката „помъдряват“ благодарение на натрупаното от Honda през годините познание и технологии.

Ключовите моменти в „нулевата серия“ на Honda:

1) Артистичен дизайн, който поражда отклик:

Дизайнерската концепция “The Art of Resonance” носи идеята за отклик в околната среда, обществото и потребителите. Именно с тази идея Honda ще продложи продукти за устойчива мобилност, които ни трогват, впечатляват ни и разширяват възможностите във всекидневния ни живот.

2) AD/ADAS за безопасност и спокойствие:

Още през 2021 г. марката даде практична насока на автомобилната мобилност от трето ниво с представянето на новото издание на Legend, оборудван с пакета от системи и асистенти за безопасност, наречени Honda SENSING Elite и включващи автоматизирано шофиране от трето ниво (вкл. и условно автоматизирано управление за ограничени зони). Honda 0 Series надгражда с ADAS (advanced driver-assistive system), в която ще са приложени технологиите от споменатия Honda SENSING Elite. Нещо повече – от втората половина на 20-те години на нашия век тази гама ще разчита и на системи за автоматизирано шофиране (AD). Те са разработени на основата на фирмената концепция за фокусирана върху човека безопасност. Ще включват изкуствен интелект, сензори, технологии за разпознаване / вземане на решения и за мониторинг на шофирането, за да постигнат естествена, изключително прецизна и подобна на човешко поведение способност за предсказване на риска, така че хората да могат да използват безопасно и спокойно функциите за автоматизирано шофиране. Системите AD ще увеличат броя на ситуациите, при които то ще стане част от управлението по скоростните пътища, както и ще спомогне някои от наличните вече за магистрали автоматични функции, да бъдат приложими и при движение по всички улици.

3) IoT – интернет на нещата и свързани технологии

Благодарение на тази технологии моделите от линията Honda 0 Series ще бъдат едновременно забавни за шофиране и свързване. С използването на AI и множество данни автомобилът ще научи много неща за предпочитанията на потребителя си, за поведението на шофьора и ще прави редица предположения. Освен това колата ще осигурява информация за заобикалящата среда и ще осигурява водена навигация от началната до крайната точка, която пътниците ще трябва да изминат, включително и след излизането от колата. Превозното средство дори ще разбира чувствата на потребителите си. Колкото повече те ползват автомобила си, толкова повече ще се сближават и разбират с него. Именно в това се изразява същността на израза „забавна свързаност“.
4) Удоволствие от шофирането и усещане за едно цяло с автомобила

Технологиите на моделите от 0 Series, наред с ниския им профил и аеродинамиката им, ще създават ободряващо усещане за спортна динамика и единство между автомобила и човека.
5) Изключителна електрическа енергийна ефективност

Моделите от нулевата серия на Honda ще разполагат с e-Axles*2 (състои се от мотор, инвертор и предавателна кутия и превръща електрическата енергия в задвижваща сила) с отлична ефективност на преобразуване на мощността, леки батерии с висок капацитет и отлични аеродинамични характеристики.

Ще предлагат и безпроблемни зареждане и функциониране на батерията, съчатени с дълъг живот. За моделите от нулевата серия, които ще бъдат пуснати на пазара през втората половина на 20-те години бързото зареждане от 15% до 80% ще се случва за около 10-15 минути. Освен това с помощта на усъвършенстваната технология за управление на акумулаторната система, Honda се стреми да ограничи влошаването на капацитета на батерията до по-малко от 10% след 10 години на употреба.

Saloon

Saloon е флагманската концепция от нулевата серия на Honda. Отличава с нисък профил, спортен стил, вълнуващ дизайн и много вътрешно пространство. Инструменталният панел включва интерфейс човек-машина (HMI) и потребителски интерфейс.

Space-Hub

Space-Hub на свой ред е разработен с идеята хората да получат повече във всекидневието си. Затова автомобилът предлага гъвкаво вътрешно пространство, което незабавно можем да преобразим според желанията си и е връзка между хора и общества.

Новата стилизация на емблемата H

Актуалната емблема на Honda има дълга история от последното си обновление през 1981 г. насам. За да отбележи следващото поколение на електромобилите си, Honda представя ново стилизирано лого „H“, което повече прилича на две протегнати ръце. Ще бъде въведено със следващото поколение електромобили.

 

Напълно новите модели ZR-V и e:Ny1, шеста генерация на CR-V, както и фейслифтът на Jazz бяха представени в шоурума на марката на бул. „Ботевградско шосе“ в столицата.

Три екологични SUV модела на Honda изненадващо пристигнаха в България, броени месеци след световната си премиера в Германия. Напълно нови попълнения в гамата на японската марка са хибридният ZR-V и електрическият e:Ny1, а шестата генерация на бестселъра CR-V вече е пораснала към по-горен сегмент. Малко по-рано на българския пазар дебютира и фейслифтът на хибридния Jazz. Всички те бяха представени в шоурума на марката на бул. „Ботевградско шосе“ в столицата.

Инж. Петър Спасов, директор следпродажбено обслужване в Бултрако АД, официален представител на Honda сподели: „С тези модели японският производител утвърждава плановете си да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 г., както и нулева смъртност при ПТП с участието на автомобил Honda благодарение на обогатения технологичен пакет за безопасност Honda Sensing“.

„Чакането си струваше, ще поетапно ще пристигнат още бройки от електрифицираната гама на Honda, така че ще успеем да отговорим на търсенето от страна на клиентите ни“, заключи Ангелина Деведжиева, изп. директор на Бултрако Моторс, оторизиран дилър на Honda. „Очаква се в най-скоро време в България да започнат продажбите и на електрическия скутер за европейския регион – EM1e:“, побърза да добави Димитър Пашев, бранд мениджър на секция мотоциклети към представителството на Honda.

 

Honda e:Ny1

Напълно новият електрически Honda e:Ny1 е динамичен и практичен SUV от сегмент B, насочен към по-младите купувачи. Моделът е с бели „H“ емблеми отпред, в центланите капачки на джантите и на волана. Новост е изписването на цялото име на марката отзад, стил, който наред с новата емблема ще видим и в бъдещите електрически модели на Honda.

По размери e:Ny1 се доближава до HR-V: 1584 мм височина, 1790 мм широчина и 4387 мм дължина при 2607 мм колесна база. 18-инчовите джанти от алуминиева сплав са включени в стандартното обзавеждане за всички нива. Панорамният покрив е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance, като за първи път в модел на Honda той е изработен от специално стъкло с микроскопично покритие, което увеличава термалната ефективност и намалява нивата на инфраред и ултравиолетовите лъчи.

Електрическият SUV e изграден върху новата платформа на Honda с предно предаване, e:N Architecture F. Тя ще бъде използвана глобално във всички бъдещи електрически модели на марката от сегмент В.

Интелигентно поставеният „3 в 1“ задвижващ агрегат, включващ блока за управление на мощността, електромотора и трансмисията, натоварва предния мост с едва 77,4 кг. 150-киловатовият мотор осигурява макс. въртящ момент от 310 Нм и ускорява автомобила от място до 100 км/ч за 7,6 сек. Максималната скорост е 160 км/ч.

Компактната 68,8-киловатчасовата литиевойонна батерия, разположена под пода на e:Ny1, осигурява до 412 км пробег (WLTP), с възможност за бързо зареждане от 10% до 80% прибл. за 45 мин с помощта на DC и CCS конектор. Този метод дава възможност за 11 минути да се постигне заряд, достатъчен за пробег от 100 км. Стандартното зареждане с AC кабел в диапазона 10-80% отнема шест часа.

Благодарение на усилията на инженерите ускоряването и регенеративното спиране (обратното ускорение) се случват плавно, нещо нетипично за електромобил.

Най-новото издание на пакета от системи за безопасност Honda SENSING е включено още в стандартното оборудване. Комплект външни камери следят ситуацията във всички посоки, асистентът Honda Parking Pilot покрива шест вариации на различни сценарии при паркиране и излизане.

Системата от предни камери включва и широкоъгълна с ефективен 100-градусов обзор. Друга камера е разположена в задната част на автомобила, предвидена е и по една за всяка врата, като резултатът е 360-градусово наблюдение за ниво на оборудване Advance.

Ниската линия на отвора на багажника, чийто обем е 361 л и достига до 1176 л според конфигурацията на седалките, улеснява товаренето.

С помощта на Honda Connect можете да управлявате дистанционно зареждането на e:Ny1 било в домашни условия, било на обществена зарядна станция.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 в шорума ни на „Ботевградско шосе“ 326. Фотография: Тони Тончев

ZR-V – богато оборудван хибриден SUV със спортно ДНК

Напълно новият SUV от C-сегмент предлага перфектната комбинация от изискан стил, практичност, хибридно задвижване и предно предаване. По размери ZR-V се нарежда между HR-V и CR-V. Новият хибриден SUV е висок 1620 мм ненатоварен, широк е 1840 мм и е дълъг 4568 мм при колесна база 2657 мм. Той е с 50 мм по-широк от HR-V и с 59 мм по-нисък от CR-V.

Оптимизиран за ZR-V, 2,0-литровият 4-цилиндров двигател с директно впръскване и цикъл на Аткинсън на системата e:HEV работи заедно с два електромотора, за да осигури ускорение и въртящ момент, достойни за 3,0-литров силов агрегат. Максимумът на въртящия момент на електромотора е 315 Нм, а мощността му е 184 к.с. С тези данни е гарантирано ускоряване от 0 до 100 км/ч за 7,8 сек. Въпреки динамичните си качества ZR-V отделя едва 130 г/км вредни емисии от СО2 и изразходва едва 5,7 л/100 км гориво в комбиниран режим по WLTP.

Хибридната задвижваща система сменя режимите (електрически, хибриден и ДВГ) неусетно за шофьора.

Необходимо ли е ускоряване, активира се хибридният режим, при който се съчетават усилията на 2,0-литровия бензинов двигател с мощност 143 к.с. и на по-мощния електромотор.

ZR-V разполага с общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна. Както и при всички останали модели на японската марка безопасността е издигната до съвършенство чрез най-новото издание на пакета от системи Honda Sensing. Асистентът за предотвратяването на напускането пътното платно вече е част от стандартното обзавеждане. Допълнен е от този за спазване на пътната лента, който сам коригира волана в случай, че автомобилът не е позициониран, както трябва.

Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът при задръстване, който снема част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в наситен градски трафик.

Наскоро подобрената система за разпознаване на пътни знаци вече автоматично отбелязва над 90% от тях и ги показва чрез пиктограма на разположения зад волана интерфейс за шофьора.

Нивата на комфорт са изключителни, а материалите в интериора – меки и приятни на допир. Навсякъде ще открием точки за зареждане на мобилни устройства и най-новата технология HMI, която ще поддържа връзката между обитателите на купето и света, посредством 9-инчов сензорен дисплей, разположен в централната горна част на приборния панел.

Honda ZR-V
Honda ZR-V в шорума ни на „Ботевградско шосе“ 326. Фотография: Тони Тончев

Шеста генерация на CR-V

10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, новият силует на CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Колесната му база е увеличена с 40 мм.

Шестата генерация на CR-V идва като пълен хибрид с подобрената система e:HEV. Тя съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно пръскване, работещ по цикъл на „Аткинсън“ и с мощност 148 к.с. и електромотор със 184 к.с.

Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм. Досегашните обороти на двигателя също са нарастнали и сега диапазонът им е между 1500 и 14 500 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% макс. скорост.

Новият CR-V е с три основни режима на управление – обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ), и четвърти допълнителен – Snow.

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в смалените размери на блока за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) и на интелигентния блок на захранването (Intelligent Power Unit – IPU).

От 0-100 км/ч вариантът с предно предаване ускорява за 9,0 сек, а този с четири задвижващи колела – за 9,4 сек, преди да достигнат максималните си скорости от 194 км/ч и 187 км/ч съответно.

Освен с по-добрата динамика новото издание на системата e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът – едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаван и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

Това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност при катастрофа с участие на МПС от марката.

Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки.

CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си – 587 л до 1651 л според конфигурацията на седалките.

Honda CR-V
Honda CR-V в шоурума ни на „Ботевградско шосе“ 326. Фотография: Тони Тончев

И фейслифтът на Jazz…

В началото на годината дебютира и фейслифтът на Honda Jazz, който е на българския от пролетта. В гамата му влезе и новото ниво на оборудване Advance Sport, външният дизайн бе освежен с промяна в радиаторната решетка, която вече е тип „пчелна пита“. Малкият и функционален модел на Honda се сдоби и с нови джанти от алуминиева сплав. Вариантът Crosstar e с променени бордово табло и тапицерия на седалките.

Задвижващият електромотор е получил допълнителна порция от 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport).

Новото ниво на оборудване Advance Sport e и с ексклузивен цвят Urban Gray, с уникално покритие на предната броня, спортна броня, блестящи черни странични огледала, както и 16-инчови колела. Седалките му са тапицирани с комбинация от сива екокожа и черен синтетичен велур, а новият 3-спицев волан, централният подлакътник и панелите на вратата са декорирани с контрастен жълт шев.

В унисон с желанието на клиентите всички версии на Jazz e:HEV вече са способни да теглят до 500 кг под формата на малко ремарке или багажник за колело.

Пакетът за безопасност Honda Sensing e обогатен с помощта на още по-широкообхватна камера с още по-висока разделителна способност. Jazz вече „разпознава“ граничния край на пътя без бордюри или крайпътна маркировка. Асистентът за движение при задръстване вече функционира още от нулева скорост.

 

Прелюдия към спортни електрифицирани прототипи и високотехнологични продукти от бъдещето показа компанията по време на JAPAN MOBILITY SHOW, заменило досегашния автомобилен салон в Токио

Автомобилните салони вече не са това, което бяха. Досегашното изложение Tokyo Motor Show се завръща, но с ново име – JAPAN MOBILITY SHOW, за да предложи вълнуващ поглед към бъдещата мобилност не само за автомобилите и мотоциклетите, но и за още по-широка гама от технологични продукти.
Въпреки че 75-годишната история на Honda започва с мотоциклетите, последвани от автомобилите, днес компанията продължава да разширява своето портфолио, в което влизат и роботи, самолети, извънбордови двигатели, градинска техника и генератори. На щанда си на японското изложение марката позволи на посетителите да надникнат в бъдещето на мобилността. „Показваме различни продукти и технологии за мобилност, които ще позволят на хората да надскочат ограниченията на времето и пространството и да надградят своите способности и възможности,“ сподели по време на пресконференция по повод началото на JAPAN MOBILITY SHOW Тошихиро Мибе, директор и президент на Honda Motor Co.

Honda планира да лансира този проект в Япония през 2026 г., съвместно с GM и Cruise.

Той представи новостите на марката, сред които и автономното превозно средство Cruise Origin. Интериорът подлежи на индивидуално изпълнение, а пътниците могат да оползотворят прекараното в пътуване време напълно свободно.

Honda eVTOL и HondaJet ще издигнат триизмерната мобилност в небесата, тъй като ще могат да комбинират самолета с мобилни системи на земята и да се пътува още по-свободно.
SUSTAINA-C Concept е с каросерия от акрилна смола, която подлежи на рециклиране

 

Дистанционно контролируемият Honda Avatar Robot ще ни позволи да изпълняваме задачите си от разстояние така, сякаш присъстваме лично. Той е идеална възможност и за хората с ограничена подвижност да живеят активно
А UNI-ONE е устройство за придвижване, управлявано чрез преместване на телесното ни тегло, докато седим, без да е необходимо да използваме ръце
Honda CI-MEV е самостоятелно движещо се микромобилно превозно средство, способно да увеличи жизнения ни радиус на действие. С остаряването ни шофираме и ходим все по-турдно. А има хора, които живеят на места, където обществен транспорт липсва. При наличието на лесно достъпни превозни средства за достигане до близки места хората могат да се придвижват бързо и непринудено до желаната дестинация.

На изложението бе представен и концептуален електрически наследник на легендарния модел Prelude и редица електрифицирани спортни модели „Този прототип е истинска прелюдия към наши бъдещи модели, които ще пренесат насладата от шофирането към електрическото бъдеще и ще носят в себе си спортната същност на Honda“, заключи президентът на компанията.

  • Honda Civic Type R печели Hot Hatch на годината на News UK Motor Awards за 2023 г.

  • Honda Civic Type R предлага „усещане за висцерален ентусиазъм“ според Ник Ръфорд, редактор на Sunday Times Motoring

Honda Civic Type R триумфира в категорията Hot Hatch на годината на Sunday Times на 2023 News UK Motor Awards.

Малко след 75-ата годишнина на корпорацията Honda в края на септември, шестото поколение на Civic Type R, възнагради марката, като добави към нейния непрекъснато нарастващ брой на витрината с трофеи, още един. Допълнително потвърждавайки изживяването при шофиране, с технология, родена от състезанията и усъвършенствано на писти по целия свят, Type R е проектиран за динамично и перфектно балансирано шофиране.

Наградите на News UK се дават за шеста година. Те се присъждаат на автомобили от всички сегменти – от хотхечове до офроудъри и семейни градски коли. Наградите се оценяват от експертна група от автомобилни журналисти на News UK, като сегментът на хотхечовете се фокусира върху представянето на автомобила и впечатляващия дизайн.

The Honda Civic Type R Triumphs in News UK Motor Awards 2023

Ребека Адамсън, ръководител на автомобилния отдел в Honda UK, коментира: „Развълнувани сме, че автомобилният екип на Sunday Times аплодира силните страни на Honda Civic Type R. Те  подчертават дизайна, фокусиран върху водача на автомобила. Type R е нашият върховен хотхеч и отличен пример за 75-годишен стремеж към съвършенство на автомобила.“

The Honda Civic Type R Triumphs in News UK Motor Awards 2023

Ник Ръфорд, редактор на Sunday Times Motoring коментира: „От момента, в който се качите в Civic Type R, той ви подмамва с усещането си за туристически автомобил. Седалките са удобни, таблото е живо с обратна връзка за ефективността, включително показания дори за G-сила и сцепление на гумите. Има още: усещане за висцерален (б.р. вътрешен, анатомично понятие)  ентусиазъм. Освободете съединителя, наберете обороти до червената линия и Type R ще достигне 100 км/ч. с около половин секунда по-бързо от предишната версия. Мощността се усеща в изобилие на всяка предавка и на писта, на която можете да шофирате, ако ви стиска. Гумите Michelin Pilot Sport 4S осигуряват превъзходно сцепление. Мога да го потвърдя, че съм карал колата по бившата писта Формула 1 на Португалия на мокро, при скорости, които трябваше да ме пратят в чакъла в зоната за сигурност.“

На българският пазар първоначално ще дебютира във версия пълен хибрид e:HEV

Шестата генерация на Honda CR-V идва с подобрения във всяко отношение и предла съвършено съчетание от динамика, практичност и елегантност. Флагманският SUV в гамата на Honda се предлага като пълен хибрид (e:HEV) във варианти с предно предаване и 4х4, както и като Plug-in хибрид (e:PHEV) с предно. CR-V е първият европейски автомобил на Honda, обзаведен с обогатения пакет от асистенти и системи за безопасност, обединени по името Honda SENSING 360. На българския пазар първоначално ще дебютира версията e:HEV.

Познатата досега пълна хибридна система на Honda e подобрена, батерията е с по-компактни размери, двигателят – по-ефективен, а новата технология e:PHEV осигурява елекритечски пробег до 82 км благодарение на по-големия си пакет от високоволтови батерии.

Напълно новият CR-V запазва досегашния си силует, но с променен дизайн. Предницата е по-агресивна, но същевременно стилна, с широки отвори на радиаторната решетката, която е видимо различна за двете версии. Вертикалните стоп-светлини и мигачи отзад с LED лампи създават напълно нов светлинен подпис. С по-дългата си колесна база и по-широката си стойка, CR-V предлага вътрешно пространство, сравнимо с това на автомобилите от D-сегмента на категорията SUV. По-големите пропорции на модела също осигуряват повече пространство за краката на пътниците от втория ред, но и повече място за багаж. Освен това подобряват и цялостната стабилност на автомобила.

Honda CR-V e:HEV

Пълен хибрид и Plug-in хибрид

Наред с традиционното и познато ни от предишното поколение на модела хибридно задвижване, Honda вече предлага и Plug-in вариант.

Двигателят с вътрешно горене и в двете версии е бензинов, 2,0-литров, 4-цилиндров с директно впръскване по цикъл на Atkinson. В силовия агрегат са направени подобрения. Те включват горивна система с многостепенно директно впръскване под високо налягане, високоефективен катализатор, активиран при ниски температури, напълно уретанов капак на двигателя, отлична шумоизолация и др.

Honda CR-V e:PHEV

Версията e:HEV

Версията e:HEV е с познатата ни и многократно награждавана хибридна система на Honda, съчетаваща бензиновия ДВГ с два електромотора и автоматична трансмисия. Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм. Досегашните обороти на двигателя също са нарастнали и сега диапазонът им е между 1500 и 14 500 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% макс. скорост.

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в смалените размери на блока за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) и на интелигентния блок на захранването (Intelligent Power Unit – IPU).

Увеличението на мощността в сравнение с предишното поколение на CR-V е равносилно на по-уверено ускоряване и по-бърза реакция при натискане на педала. От 0-100 км/ч вариантът с предно предаване ускорява за 9,0 сек, а този с четири задвижващи колела – за 9,4 сек, преди да достигнат максималните си скорости от 194 км/ч и 187 км/ч съответно.

Освен с по-добрата динамика новото издание на системата e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът – едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаван и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

CR-V e:HEV Advance

Версията e:PHEV

Разработена на основата на доказалата се вече система e:HEV за самозареждащи се хибриди, батерията на e:PHEV е с по-голям капацитет (17,7 кВтч) и с олекотно вградено зарядно. Това увеличено електрическо подпомагане означава, че двигателят може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично. Високоволтовата батерия позволява и пробег от 82 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. При пълен спад на заряда ѝ тези стойности ще се увеличат, тъй като в този случай автомобилът се превръща в традиционен хибрид, сравним с варианта e:HEV с предно предаване.

Портът за зареждане е разположен от ляво, над предния ляв калник се отваря с едно натискане на капачето му. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията и това е чудесно решение при студено време с минусови температури. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа, благодарение на мощността на зарядното устройство от 6,8 кВт.

Като част от свързаните услуги за системата e:PHEV потребителите могат предварително да планират зареждането да се случва в най-удобното време и при най-изгодни цени на електричеството. Освен това имат възможност за предварителна настройка на желаната температура.

Honda CR-V  e:PHEV Advance Tech

 

Още по-големи комфорт и безопасност

Това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност с при катастрофа с автомобил от марката.

Версията e:PHEV разполага с допълнителна напречна греда на пода за повишена защита на интелигентния блок на захранването (IPU) и пътниците в случай на страничен удар. Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки.

Honda SENSING 360

Honda SENSING 360 включва предна камера със 100-градусов обзор, милиметров радар и четири ъглови радара, за да предложи пълен 360-градусов обзор около автомобила. Благодарение на това CR-V идентифицира пътни линии, мотоциклети, велосипедисти и други превозни средства.

За първи път Honda въвежда в свой модел сигнализация за страничен трафик отпред, която информира шофьора за наличието на други превозни средства от ляво и от дясно при потегляне след спиране или при движение с ниска скорост.

Подобрена система за разпознаване на пътни знаци ги открива и ги показва на инструменталния панел зад волана, както и на хедъп дисплея. Тя е свързана с адаптивния автопилот, за да предложи регулиране на скоростта с едно докосване. За първи път в европейски модел системата ще показва знаците предварително, например „предстоящ знак стоп“.

Асистентът за предотвратяване на удар при смяна на пътната лента също е незаменим помощник на шофьора. Спирачната система за предотвратяване на ПТП кара автомобила да спре в случай на опасност от неизбежен челен удар. Първо известява със звуков сигнал, а след това активира автоматично спирачките.

Новост при модела е и асистентът при задръствания, който снема натоварването от шофьора при движение с ниска скорост в интензивен трафик, като запазва дистанцията от предностоящия автомобил и коригира волана, за да остане CR-V в лентата си. Когато трафикът намалее, системата незабележимо превключва към асистент за спазване на пътната лента. Новост при модела е и автономното паркиране. Този „паркинг пилот“ функционира съвместно със звуковия радар и системата от камери с няколко перспективи. Открива място за паркиране, дори в случай, че то не е обозначено с маркировка. След като шофьорът избере подходящата локация, системата поема контрола върху педалите за газта и спирачките, волана и селектора на трансмисията, за да паркира или извади автомобила. Активира се с три лесни стъпки от специален превключвател и сензорен бутон от екрана.

2023 Honda CR-V

Първокласен интериор и водещо в класа пространство

Отпред ни посреща изчистено, ниско разположено арматурно табло с вентилационен отвор по пълната широчина, централно монтиран 9,0-инчов екран на инфоразвлекателната система и 10.2” мултиинформационен дисплей зад волана. Всяка от версиите е с индивидуална стилиска на интериора, като Plug-in хибридът е с ексклузивно спортно оформление на металния панел с декорация тип „пчелна пита“. Коженият салон е комбинация от естествена и висококачествена еко-кожа. Стандартното оборудване е повече от богато, като предните седалки са с отопление, а при по-високото ниво Advance – и с вентилация. На задния ред седалки е постигнато пространство, достойно за SUV от сегмент D, като мястото за краката е с 16 мм повече спрямо предишния модел.

CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си – 587 л за версията e:HEV, а за e:PHEV – със 72 л повече благодарение на регулируемия товарен под. Задните седалки се плъзгат напред с до 190 мм, което позволява лесно пренасяне на по-дълги предмети. Вратата на багажника е с нов и по-тих повдигащ механизъм, като отварянето и затварянето се случват значително по-бързо спрямо същото действие при предишното поколение на модела.

Спортен облик

10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, новият силует на CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Колесната му база е увеличена с 40 мм.

Купувачите могат да избират между шест цвята, сред които напълно новите Diamond Dust Pearl, Canyon River Blue Metallic и Gold Titan Metallic, за първи път предлагани за CR-V. Все така актуални са познатите от предишното поколение Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl и Crystal Black.

Четири задвижващи колела

Вариантът e:HEV на CR-V се предлага и с усъвършенствана система за задвижване на четирите колела с ново активно разпределяне на въртящия момент при значително намалени нива на вибрации и шум. При предишното поколение тя се изключваше при по-високи скорости, но при новата генерация на модела контролът върху задния мост остава активен за по-добро сцепление при всякакви условия.

Режими на управление

Новият CR-V е с три основни режима на управление – обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ), като при Plug-in хибрида e наличeн и електрически. Добавен е SNOW за заснежени пътища. Наличен е и режим TOW, благодарение на който вариантът e:PHEV е способен да тегли до 1500 кг (със спирачки), а e:HEV – до 750 кг.

Нивата на оборудване за пълния хибрид са Elegance и Advance, а за Plug-in хибрида – Advance Tech.

Мощната аудиосистема на стандартното обзавеждане е с осем високоговорителя, а луксозната BOSE Premium на по-високото оборудване и за двата варианта – с дванадесет.

Специалната зона за безжично зареждане на мобилни телефони вече е 15-ватова, иначе казано – три пъти по-мощна, отколото при предишното поколение CR-V.

Съвременна свързаност

Моделът e:PHEV се предлага с цифров ключ на Honda с нови опции за свързване. Използвайки приложението за смартфон на Honda, клиентите могат да заключват и отключват автомобила и да включват двигателя по същия начин, както с обикновен ключ. Дигиталният обаче може да бъде споделен с избрани от собственика шофьори.

Oracle Red Bull Racing, на който Honda е партньор, осигури втората си поредна титла при конструкторите във Формула 1. Това стана на Гран при на Япония, 17-ия кръг от шампионата. Успехът бе постигнат след блестяща победа на Макс Верстапен на пистата Сузука, която е собственост на Honda.

През сезон 2023, в допълнение към спечелването на шампионата на конструкторите, Oracle Red Bull Racing постави рекорда за серия от победи във Формула 1 – общо 15 последователни, от Гран при на Абу Даби през сезон 2022 до Гран при на Италия, 15-ия кръг от този сезон. Освен това, Макс Верстапен също постави рекорда на Формула 1 за последователни победи с безпрецедентните 10 поредни, от Гран при на Маями до Италия този сезон. В Япония Верстапен постигна 13-и успех за сезона и 47-и в кариерата си.

За сезон 2023, като партньор на отбора, Honda предоставя техническа поддръжка и си сътрудничи в маркетинговите дейности с Oracle Red Bull Racing и Scuderia AlphaTauri. Като част от техническата поддръжка, Honda Racing Corporation (HRC) произвежда и доставя всички компоненти на силовите агрегати (PU) с изключение на ESS (Energy Storage System – системата от батерии, която съхранява възстановената електрическа енергия) до Red Bull Powertrains (б.р. Red Bull Group е компания, която произвежда двигатели за Формула 1. За текущата версия на PU, PBPT отговаря за производството и експлоатацията на ESS).

Тъй като това отборно партньорство продължава до края на сезон 2025, Oracle Red Bull Racing и Scuderia AlphaTauri планират да се състезават във Формула 1 през следващите два сезона, използвайки машини, оборудвани с PU, за които Honda ще осигури техническа поддръжка.

Тошихиро Мибе, глобален главен изпълнителен директор на Honda сподели: „Бих искал да поздравя Oracle Red Bull Racing за спечелването на два поредни шампионата при конструкторите. Също така сме много щастливи, че отборът да спечели титлата на пистата Сузука, домашната писта на Honda. Като партньор на отбора, Honda ще продължи да предоставя пълната ни подкрепа за оставащите шест състезания от този сезон, както и за сезоните 2024 и 2025. Докато продължаваме да повишаваме културата на състезанията, ние ще продължим да усъвършенстваме натрупаните в най-престижните категории в моторните спортове технологии и ще поемем предизвикателства, за да станем най-добрите в света в това поприще.“

Коджи Ватанабе, президент на Honda Racing Corporation (HRC): „Поздравления за Oracle Red Bull Racing за спечелването на втората поредна титла в шампионата на конструкторите! За нас е голямо удоволствие да видим, че PU, вдъхновен от технологиите на Honda и HRC, допринесе за такова забележително постижение. Бих искал да изразя своята благодарност на членовете на HRC, членовете на екипа на Honda, участвали в проекта F1, както и на всички хора, включили се в производството на PU, в това число и нашите доставчици. HRC ще продължи да усъвършенства нашите технологии и ще бъде напълно ангажиран да продължи да предоставя техническа поддръжка както на Oracle Red Bull Racing, така и на Scuderia AlphaTauri”.

 

Скот Диксън го направи отново! Той преодоля наказание на стартовата решетка и още едно на пистата, за да триумфира. Диксън  адаптира стратегията си към многото жълти периоди, за да спечели финалната битка за сезона – на Лагуна Сека в Монтерей, Калифорния.

Това беше третата победа за сезона в последните четири състезания и 56-ата победа в кариерата на 6-кратния шампион от сериите Диксън. Той триумфира на пистата с 11 завоя и 2,238 мили за първи път.

Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) пресече финала на 7.3180 секунди пред Скот Маклафлин. Шампионът Алекс Палу (The American Legion Honda) завърши трети за екипа на Chip Ganassi Racing. Двукратният шампион от серията Уил Пауър бе 4-и, следван от Калъм Илот, който допълни топ 5.

Маркъс Армстронг (Ridgeline Lubricants Chip Ganassi Racing Honda) беше първият завършил новобранец. Това бе достатъчно на новозеландеца, за да спечели отличието Новак на годината. Армстронг помогна на CGR да постигне безпрецедентното постижение да заеме първите две места в класирането, с Палу и Диксън.

Първото препятствие, което Диксън успя да преодолее, дойде преди зеления флаг за започване на състезанието. Неговият екип CGR беше наказан с шест места на стартовата решетка за смяна на двигателя след сутрешната загрявка. Така Диксън падна от квалификационното си пето на 11-то място в решетката.

Тази задна стартова позиция постави Диксън в средата на хаоса, който избухна в предната част в обиколка 1. Пет коли пострадаха при множеството сблъсъци в завой 2. Колата на Диксън се отклони рязко надясно в трафика. Той излезе от завоя на катастрофата, по-известен като фибата Андрети в обиколка 1. Диксън докосна колата на Ринус ВийКей от екипа на Ed Carpenter Racing и го изпревари в чакъла точно след завой 2. След преглед на цялата ситуация, служителите на IndyСar наложиха на Диксън наказание с преминаване през бокса, заедно с  наказанието за изпреварване на Кристиан Лундгаард  (Hy-Vee Honda) от Rahal Letterman Lanigan.

Това вбеси Диксън, известен като „Ледения човек“ заради хладнокръвието, което показва, когато е под напрежение. Той бързо охлади емоциите си в пилотската кабина. Диксън и ветеранът стратег от CGR  – Майк Хъл започнаха да измислят алтернативни тактики, за да ускорят дългото изкачване от задната част на колоната, като колите все още се движеха във водещата обиколка.

Хъл и Диксън решиха да спестят гориво и да се опитат да завършат състезанието от 95 обиколки с едно спиране по-малко от повечето останали пилоти. Те използваха подобна победна стратегия, когато Диксън излезе в тревата в обиколка 1 на Галахър Гран при през август.

Стратегията за пестене на гориво беше рискована, но проработи. Тя изискваше малко по-бавно движение при жълт период, за да стигне до финала с едно спиране по-малко. Диксън също не можеше да позволи на съотборника си Палу, който се движеше отпред и водеше в 51 от първите 58 обиколки, да натрупа достатъчно голяма преднина, за да остане отпред след края на последните престои в бокса.

Дойдоха жълтите флагове, от които Диксън се нуждаеше. И един от тях бе в  ужасен момент за Палу.

В обиколка 58 Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) и Девлин ДеФранческо (Sapphire Gas Solutions Honda) направиха контакт, когато караха един до друг. Малукас се завъртя в чакъла в близост до завой 3, за да задейства петия от рекорда за състезанието 8 жълти периода.

Палу беше към края на един от своите питстопове за зареждане с гориво, когато се разигра инцидентът. Той не можа да влезе в бокса, преди жълтия период. Направи второто си и последно спиране в следващата обиколка 59. Отново влезе в състезанието на 15-то място, 37 тура преди края.

Междувременно Диксън направи третия си и последен стоп в обиколка 65. Това в крайна сметка беше един питстоп по-малко от Маклафлин. Междувременно Палу не успя да навакса достатъчно в заключителните етапи на състезанието, за да може със стратегията си с две спирания да хване Диксън или Маклафлин. Последните 17 тура преминаха на зелено, въпреки четирите жълти периода между обиколки 58 и 75.

Диксън поведе в обиколка 76, когато лидерът Ромен Грожан (DHL Honda) от тима на Andretti Autosport влезе в бокса за последен път. Това беше една от шестте смени на лидерството на шестима различни пилоти в дивото състезание, включващо 432 изпреварвания. Това е рекорд на сериите IndyСar на тази живописна писта, която включва известния комплекс от завои „тирбушон“.

Оттам нататък Диксън се справи с разликата след последното рестартиране в обиколка 78 и дръпна напред в периода на състезанието от 95 обиколки, без да има нужда да пести гориво. Така той спечели.

 

Алекс Палу е отново шампион в сериите IndyCar! Пилотът на The American Legion Honda, от екипа на Chip Ganassi Racing, постави шампионския печат на един мечтан сезон, като спечели Голямата награда на Портланд на пистата Portland International Raceway.
Роденият в Барселона, Испания – Алекс Палу завоюва втората си корона в серията, след първата през 2021 г. пак с този отбор. Той стана и първият пилот, взел титлата в IndyCar един кръг преди края, откакто Себастиен Бурде грабна отличието в Champ Car през 2007 г. в предпоследното състезание.
Chip Ganassi Racing спечели своя 15-и шампионат в IndyCar, като е втори след 17-те титли на Team Penske в историята на спорта. Ganassi Racing постигна и първото си 1-2 място в класирането по точки при пилотите от 2009 г. насам. Шесткратният шампион Скот Диксън си осигури второ място с третата позиция за PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda в Портланд.

Това беше петата победа на Палу за сезона. Той бе най-малко 8-и и във всичките 16 състезания тази година. Палу води на Диксън в класирането, с 618 срещу 527 т., с едно оставащо състезание в Лагуна Сека в Монтерей на 10 септември.
Палу спечели състезанието с 5.4353 секунди пред втория Феликс Розенквист. Диксън – 3-и, изостана на 8.0669 секунди от победителя.
Пато О’Уард се класира на четвърто място, а двукратният шампион от серията Джоузеф Нюгардън завърши челната петица.
Палу стартира пети и водеше в 69 от 110 обиколки. Той проправи пътя за евентуална победа в началото, когато се стрелна около Диксън и Колтън Херта (Gainbridge Honda) в първия завой, за да вземе третото място.
Стартирайки с първичните гуми на Firestone в началото, Палу за първи път поведе в обиколка 22, когато тръгналият от полпозишън Греъм Рахал и колегата му от първия ред, Скот Маклафлин, спряха за гориво и смениха своите алтернативни гуми с основните. Екипът на CGR реши да избере стратегия за Палу и Диксън с първични гуми. Така стинтът им продължи дълго време на трасето с 12 завоя и 3,16 км (1,964 мили).
Тази стратегия проработи перфектно. Палу направи първото си спиране в обиколка 31, преминавайки към алтернативни гуми Firestone. Диксън спря една обиколка по-късно като беше последният пилот, влязъл в бокса за първия си сервиз, оставайки с основни гуми.
Палу кара начело в 34-та обиколка, когато Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) от тима на Дейл Койн отстъпи лидерството.
Оттам Палу и Диксън редуваха водачеството по време на спиранията в бокса, докато Розенквист грабна първото място в обиколка 81. Тогава Палу направи последното си спиране.
Но Палу поведе окончателно в обиколка 84, когато Розенквист направи една обиколка, преди да бъде показан жълт флаг за новака Агустин Канапино, който излезе от пистата в завой 12.
Този жълт период позволи на Розенквист да загрее своите нови, но още студени алтернативни гуми при бавна скорост зад колата на Honda. Той избегна вероятната атака на Диксън с по-топли гуми с по-голямо сцепление, ако имаше зелен флаг.
Палу се отдалечи от Розенквист и Диксън при рестарта в обиколка 88. Но Розенквист остана в рамките на една секунда през следващите пет, преди Палу да започне невероятното си шофиране с темпо, което го остави далеч от всякакви заплахи. Алтернативните гуми на Розенквист загубиха сцепление към края на надпреварата.

Никой пилот в сериите IndyCar не може да направи от невероятното възможно по-добре от Скот Диксън. Той го постигна на овала World Wide Technology Raceway (WWTR) в Сейнт Луис.

Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) показа всяка частица от майсторската си способност да пести гориво и да управлява трафика, за да спечели 55-та победа в кариерата си и втора в този сезон.

Пилотът на Chip Ganassi Racing Honda се нуждаеше само от три спирания в бокса поради пестене на гориво, поне с едно по-малко от останалите 27 пилоти на трасето. Тази стратегия се роди по необходимост. Диксън стартира 16-и от 28 коли, след като получи наказателно преместване с девет позиции назад на решетката. Причината е извънредна смяна на двигателя след последното състезание на 12 август. То бе на обикновената писта на Indianapolis Motor Speedway. Диксън пак триумфира в надпреварата, като спести гориво и изгради стратегия, след като се завъртя и влезе в тревата по време на инцидент в обиколка 1.

Пато О’Уорд завърши втори. Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) се класира трети за своя тим Dale Coyne Racing. О’Уорд и Малукас бяха единствените пилоти в водещата обиколка с Диксън, който пресече финала с 22.2256 секунди пред втория. Това е най-голямата преднина за състезание от сериите IndyCar на овала от 1.25 мили WWTR.

Александър Роси бе четвърти, пред стартиралия от първа позиция Скот Маклафлин.

Шесткратният шампион на IndyCar Диксън запази надеждите си за рекордна седма титла с победата. Той изостава от лидера в серията Алекс Палу (The American Legion Honda) със 74 точки при две оставащи състезания. Съотборникът му Палу завърши седми и трябва да води с 55 точки или повече в Гран при на Портланд следващата неделя, 3 септември. Така Палу може да спечели втория си шампионат в сериите през последните три сезона. Палу и Диксън са единствените останали пилоти, имащи право да спечелят Astor Challenge Cup като шампиони.

Победата на Диксън сложи край на пътя на Джоузеф Нюгардън за титлата. Нюгардън стартира в състезанието от 260 обиколки, след като спечели на всичките четири предишни овала тази година. Той искаше да стане първият пилот от IndyCar, победил на всички овални състезания в един сезон с  много пистови надпревари.

Двукратният шампион Нюгардън спечели три поредни състезания на WWTR до 2020 г. Сега обаче излезе твърде високо в завой 2 на обиколка 211 и удари стената за сигурност. Той завърши 25-и и отпадна от борбата за титлата.

Нюгардън тръгна от първа позиция, след като спечелилият квалификацията негов съотборник Маклафлин беше принуден да стартира 10-и. Той също получи наказание от 9 позиции назад в решетката за нерегламентирана смяна на двигателя след последното състезание. Нюгардън водеше в 98 от първите 102 обиколки, тъй като повечето отбори развиха своите стратегии в бокса до четири спирания.

Диксън имаше различен план. Той пое лидерството за първи път в обиколка 113, когато Колтън Херта (Gainbridge Honda) влезе в бокса като лидер. До обиколка 120 всеки пилот бе направил поне две спирания. С изключение на Диксън.

Двукратният победител в Индианаполис 500 Такума Сато (Deloitte Honda) се удари в бариерите в завой 2. Той задейства втория и последен жълт период от състезанието в обиколка 122. Диксън влезе в бокса в обиколка 125 за второто си спиране. Нюгардън и О’Уорд го последваха.

Тогава, със способността си да пести гориво, Диксън пое контрол над състезанието. О’Уорд и Нюгардън влязоха за трети път в обиколки 165 и 167, съответно. Диксън не направи третото си и последно спиране до 197 тур и предаде лидерството на О’Уорд.

Но О’Уорд влезе в бокса за четвърти и последен път. Лидер стана Роси, но той трябваше да влезе за четвърти път в следващите седем тура.  Диксън скочи напред в обиколка 221 и остана там до карирания флаг, въпреки че следеше количеството гориво и нарастващия натиск отзад от Уил Пауър. Диксън водеше в 123 от 270 тура. Пауър трябваше да направи последното си спиране на 249-ия тур и Диксън беше свободен да спечели.

Скот Диксън спечели забележителна победа на шосейното трасе на Индианаполис Мотор Спийдуей. Това бе второто посещение за сезона на сериите Indycar  на легендарното трасе.

Шесткратният шампион в Indycar  Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) „възкръсна“ след завъртане в тревата. Новозеландецът бе изхвърлен при инцидент в първата обиколка. След това обаче той се върна отново на пистата, за да спечели Галахър Гран при. Така  Диксън удължи рекордната си серия в Indycar  до 19 последователни сезона с поне една победа. Той постави и друг рекорд на сериите със своя 319-и пореден старт.

Стартиралият от първа позиция Греъм Рейхал (Code 3 Associates Honda) постигна най-добрия си резултат за сезона – втори в състезанието от 85 обиколки. За Рейхал това бе първи полпозишън от юни 2017 г. насам, в Детройт. В Индианаполис Диксън финишира само на 0,4779 от секундата пред пилота на Rahal Letterman Lanigan Racing. Това беше най-малката разлика на финал на пистовото трасе на IMS с 14 завоя и дължина 3,93 км.

Пато О’Уорд завърши трети, пред Кристиан Лундгаард (Hy-Vee Honda). Пети стана Александър Роси, който спечели това състезание миналата година.

 

Лидерът в шампионата Алекс Палу (American Legion Honda) от екипа на Chip Ganassi Racing, стана 7-и и увеличи преднината си до 101 точки пред  Диксън. Той от своя страна изпревари Джоузеф Нюгардън за второ място в класирането.

Нюгардън също попадна в мелето, от което пострада и Диксън, но загуби една обиколка и завърши на 25-о място. Нюгардън финишира на две обиколки от победителя. Нюгардън е трети в класирането, на 105 точки зад Палу, три състезания преди края на шампионата.

В първата обиколка Палу бутна задната част на колата на съотборника си новак Маркъс Армстронг (IU Simon Cancer Center Honda) в тежкия трафик в завой 7. Армстронг се завъртя. Ефектът на верижната катастрофа дойде, когато пилотите отзад се опитаха да избегнат инцидента. Той бе предизвикан от Ромен Грожан (DHL Honda), който докосна Диксън, завъртайки колата му и новозеландецът влезе в тревата.

След това Нюгардън, който стартира 25-и, пристигна на местопроизшествието без да има къде да отиде. Колата му се качи на носа на спрелия автомобил на Армстронг. Предното крило на Нюгардън беше повредено.

Диксън остави двигателя си да работи в тревата на вътрешната страна на завоя, изправи колата си и се върна на пистата. Той влезе в бокса в обиколка 5 с алтернативна стратегия и започна похода си към челото.

Междувременно Девлин Де Франческо (Jones Soda Honda) продължи да води след дръзка атака от петата си стартова позиция до челото в завой 1 в първата обиколка. Рейхал се гмурна пред Де Франческо в завой 1 на обиколка 9, за да заеме първото място.

След това Рейхал, Лундгаард и Диксън си размениха водачеството чрез спирания в бокса през следващите 50 обиколки. Това бе преди Диксън да направи последното си спиране в обиколка 59, след като направи бързи турове, преди да влезе в бокса.

 

Диксън също направи блестящи времена след последното си спиране. Рейхал влезе в бокса от първо място в обиколка 64 за последния си питстоп, но излезе втори след Диксън.

Преднината на Диксън спадна до 3.8448 сек. до 72-ата обиколка. После Рейхал стопи още до 1.6028 сек. в обиколка 80. И двамата пилоти достигнаха трафик, а Рейхал намали разликата до 0.5076 от секундата в обиколка 82. След това той и Диксън изпревариха по-бавните коли.

Маржът се сви до 0,2689 сек. две обиколки преди края. Рейхал  се готвеше за битка в последната обиколка за победата с Диксън. Но последния увеличи преднината си до 0,8639 сек. при белия флаг и остана лидер при последната обиколка около пистата, която включва части от известния овал от 2,5 мили и на Брикярд.