Новини

Алекс Палу стартира от първа позиция и с плавния си стил на шофиране, успя да триумфира на едно от най-трудните трасета в сериите  Indycar по улиците на Детройт. Испанецът Палу (Ridgeline Lubricants Honda) на Chip Ganassi Racing запази лидерството по време на два късни рестарта и победи Уил Пауър на финала с 1.1843 секунди.

Това беше шеста победа в кариерата за шампиона от сезон 2021 Палу насам и втората му в последните три състезания през този. С кола, задвижвана от Honda, той спечели и GMR Grand Prix на 13 май в пистовата версия на трасето Indianapolis Motor Speedway.

Феликс Розенквист завърши трети и това е неговият най-добр резултат за сезона. Той се пребори със съотборника си Александър Роси по време на оспорван дуел в последните обиколки на временната улична писта с девет завоя и дължина 1,7 мили (2,74 км). Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) завърши четвърти, като постави две коли CGR с двигатели на Honda в първите четири. Роси завърши челната петица.

Следващото издание на състезанието от сериите е на Роуд Америка, на 18 юни в Елкхарт Лейк, Уисконсин.

Honda ще усъвършенства своите технологии за електромотори и батерии в състезанията на Формула 1, а след това ще ги вкара в масово производство

Honda ще участва в сезон 2026 на Формула 1 в качеството си на доставчик на двигатели за тима Aston Martin Aramco Cognizant. Съгласно правилата в голямата надпревара процентът на мощност от електромоторите ще бъде увеличена на три етапа. Honda ще усъвършенства своите технологии за електромотори и батерии в състезанията на Формула 1, а след това ще ги вкара в масово производство.

В преследване на целта си да постигне въглеродна неутралност от 2030 г. от началото на сезон 2026, организаторите на Формула 1 ще въведат нови правила за съотношение до 50/50 между мощностите на ДВГ и електромотора. Това е сериозно увеличение спрямо актуалния индекс 2, като е въведено и изискване за използването на 100% възобновяеми горива. Съгласно актуалните за сезон 2023 правила приносът на електромотора към изходната мощност трябва да е малко под 20%.

По-специално регулациите за сезон 2026 изискват намаляване на мощността на двигателя, придружено от увеличаване на тази на системата за възстановяване на енергия (ERS), която рекуперира кинетичната енергия при определени ситуации като спиране и я превръща в електрическа. Резултатът от това ще е максимална изходяща мощност в диапазона между тази на ДВГ и електрическия мотор.

Тези промени във Формула 1 са в унисон с насоката, в която Honda вече работи с цел да постигне въглеродна неутралност. На основата на тези планове японският производител реши да се включи в новото изданиена Голямата надпревара.

Honda Racing Corporation (HRC), която от 2022 г. ръководи както автомобилните, така мотоциклетните дейности на марката в областта на моторните спортове, поема отговорността за разработването на силовите агрегати, участието в състезанията и менижирането на участието във Формула 1.

Ето какъв бе и коментарът на Тошихиро Мибе, изпълнителен директор на Honda: „Една от ключовите причини за нашето решение да се впуснем в новото предизвикателство е, че най-голямата по формат надпревара в света се стреми да се превърне в състезание с устойчиви източници на енергия, което е в унисон с корпоративната линия на Honda – стремеж към въглеродна неутралност. Така участието ни ще се превърне в платформа, която улеснява разработването на нашите електрически технологии.

Honda е компания, чието развитие исторически е свързано с поемането на предизвикателства и печеленото на състезания от световен мащаб. С новите за сезон 2026 регулации ключово за успеха ще бъде наличието на компактен, олекотен и мощен електрически мотор с ефективна батерия, способна да поддържа висока и незабавна изходяща мощност, както и технологии за управление на енергията. Вярваме, че технологиите и ноу-хауното, натрупано в спорта, може да бъде приложено директно в бъдещи масово произвеждани електрически превозни средства като електрически спортни флагмани, технологии за електрификация в различни сфери, вкл. и eVTOL, която все още е в процес на разработване.

Honda и новият ни партньор, тимът на Aston Martin във Формула 1, споделят еднаква решимост за победа, така че от началото на сезон 2026 ние заедно ще работим и ще се борим за шампионската титла като отбор Aston Martin Aramco Honda“.

„Приветствам присъединяването на Honda и на HRC към отбора Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team. С тях споделяме общи пориви, убеждения и безмилостна амбиция да успеем. Honda е световен титан с дългогодишен и впечатляващ успех в моторните спортове. Бих искал да благодаря на г-н Мибе и на г-н Ватанабе, както и на целия екип на HRC, че се впускаме в това вълнуващо бъдеще заедно“, коментира Лорънс Строл, изпълнителен президент на Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team.

 

„На фона на големите промени, свързани с преминаването към общество с въглеродна неутралност, възстановихме HRC като платформа за устойчиво и прогресивно развитие на дейността на Honda в нейна голяма сила – моторните спортове като. Ще създадем устойчиви оперативни структури за нашите състезателни дейности и ще продължим да осигуряваме повече мечти и вълнения за феновете си от цял свят“, заяви Коджи Ватанабе, президент на Honda Racing Corporation.

 

Важни дати от участията на Honda във Формула 1

1964 – 1968 г. – участва като единен отбор Honda, отговорен за двигателите и за шаситата.

1965 г. – отбелязва първата си победа в Гран При на Мексико през 1965 г.

1983 – 1992 г. – участва като доставчик на двигатели.

1986 г. – печели титлата при конструкторите като Williams Honda

1987 г.- двойна титла – при пилотите и при конструкторите

1988 – 1991 г. – двойна титла – при пилотите и при конструкторите за четири поредни години като McLaren Honda

2000 – 2005 г. – участва като доставчик на двигатели и съвместен разработчик на шасито за BAR Honda

2006 – 2008 – участва като единен Honda отбор, отговорен за двигатели и шасита

2015 – 2017 г. – участва като доставчик на двигатели за McLaren

2018 г. – започва да доставя силови агрегати за Toro Rosso (в момента Scuderia Alpha Tauri)

2019 г. – започва да доставя двигатели за Red Bull Racing

2021 г. – Макс Верстапен печели шампионската титла при пилотите за Red Bull Racing Honda

– Honda приключва участието си във Формула 1

2022 г. – HRC започва да изпълнява техническата поддръжка за двигателите на Red Bull

– Red Bull Racing и Макс Верстапен печелят двойна титла – при пилотите и при конструкторите

 

 

За Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team

Локация: Силвърстоун, Нортхамптъншир, Великобритания

Шеф на отбора: Майк Крак

Първо състезание във Ф1: 2021 г.

Официален уебсайт: https://www.astonmartinf1.com/

Легендарната британска марка Aston Martin се състезава във Формула 1 за първи път през 1959 г. и се завръща в този спорт отново през 2021 г. под ръкъводството на канадския предприемач Лорънс Строл. С екип от сърцати хора и талантливи пилоти, вкл. и двукратния световен шампион Фернандо Алонсо и канадеца Ланс Строл, това е отбор с богата история и нови перспективи.

Добре обученият, подготвен и квалифициран специалист е изключително важен фактор за поддръжката на един автомобил

За поредна година петимата най-добри механици на Honda в България получиха официалните си грамоти този петък, 19 май, по програмата на Honda за обучение и сертифициране, приложима за цяла Европа. Съгласно нея всеки оторизиран дилър е длъжен да осигури в сервиза си поне по един специалист, получил съответния сертификат. В търговско-сервизните ни комплексите в Пловдив и в София дори надвишаваме норматива на високотехнологичната японска марка и разполагаме с по двама такива.

Благослав Благоев, Антонио Динов, Матей Симеонов, Ивайло Първанов и Ивайло Гецов от Бултрако Моторс, оторизиран дилър на Honda, преминаха през специално обучение, положиха изпити и всички се справиха отлично. За да станат част от програмата, те първо бяха подложени на тестове, после преминаха самостоятелно през образователни онлайн модули в европейската система на Honda. „След решаването на теоретичните задачи в края на всеки модул в програмата финалът е практическо решаване на седем сложни задачи в реални условия. Всеки от младежите безпогрешно откри неизправностите в автомобилите от изпита и отговори без затруднения на всички поставени въпроси“, сподели инж. Петър Спасов, водещ обучението и директор следпродажбано обслужване в Бултрако АД, официален представител на Honda за България. „Добре обученият, подготвен и квалифициран специалист е изключително важен фактор за поддръжката на един автомобил. Всички наши механици задължително преминават регулярно сертификационните програми на Honda, както и допълващи обучения при излизане на нов модел“, добави още той.

В оторизираните сервизи на Бултрако Моторс клиентът получава услуга, съответстваща на високите стандарти на Honda. Наличието на оригинална диагностична апаратура, с която могат да се изпълняват и най-сложните процедури, включително и актуализация на софтуера на управляващите блокове, гарантира дълъг живот на обслужваните превозни средства.

Редовно обслуженият в оторизиран сервиз автомобил и наличието на сервизна история за него гарантират и по-високата му цена на вториячния пазар, когато клиентът реши да продаде колата си.

*На снимката от ляво на дясно: Благой Благоев, Антон Динов, Матей Симеонов, инж. Петър Спасов, Ивайло Първанова и Димитър Пашев, заместил Ивайло Гецов при получаването на сертификата.

Алекс Палу от Chip Ganassi Racing Honda взе първата си победа за сезона, след като изпревари стартиралия от първа позиция Кристиан Лундгард, който слезе до 4-о място в заключителните етапи на състезанието.

Алекс Палу и екипът на Чип Ганаси използваха мощна комбинация от скорост и стратегия, за да спечелят GMR Гран при на шосейното трасе на легендарната Indianapolis Motor Speedway. Тази конфигурация бе използвана и от Формула 1. Сега на обикновената писта, испанецът взе първата си победа за сезон 2023 в IndyCar.

Шампионът от сериите за 2021 г. Палу (The American Legion Honda) стартира трети и стигна до победата с 16.8006 сек. пред втория Пато О’Уорд. Победителят от Индианаполис 500 за 2016 г. и негов съотборник Александър Роси завърши трети.

Последната победа на Палу бе в последното за сезона състезание в Монтерей миналия септември на пистата Лагуна Сека.

Стартиралият от първа позиция Кристиан Лундгард (Hy-Vee Honda) завърши 4-и, като това е най-добрият му резултат за сезона. Феликс Розенквист оформи топ 5, като също направи най-добрият си резултат за сезона и донесе на отбора три от първите пет финални позиции.

Изработването на правилната стратегия за гумите за състезанието от 85 обиколки предизвика значително затруднение на стратезите и инженерите на питлейна още в петък, а и снощи, в деня на състезанието. Шестима от най-добрите 10 на старта започнаха състезанието на първичния „черен“ модел на гумите Firestone. Четирима стартираха с алтернативни „червени“. Правилата на IndyCar изискват всеки пилот да използва и двете смеси за гуми по време на шосейни и улични състезания.

Палу даде знак за намерението си за победа и показа скоростта си в обиколка 1. Той скочи от трето на първо място, като на завой 13 изпревари Лундгаард. За следващите 65 обиколки Палу, Лундгаард, О’Уорд, Розенквист, Роси, Скот Диксън, Греъм Рахал и Маркос Ериксон си размениха първото място, тъй като лидерите излизаха от трасето от 14 завоя и 3,930 км, за да изпълнят избраните от тях стратегии за гуми и гориво.

Постоянното разбъркване държеше стратезите на нокти, тъй като един грешен ход можеше да се окаже решаващ, ако жълт флаг бе показан в неподходящия момент. Но състезанието остана без жълт период.

Така резултатът се сведе до комбинация от интелигентност, скорост и изпълнение. И никой не го направи по-добре от Палу и мозъчния тръст на Чип Ганаси.Палу направи последното си спиране на обиколка 60, като избра използвани основни гуми Firestone, Те първоначално са по-бавни от алтернативните с по-мека смес, но чиято по-твърда смес издържа няколко обиколки по-дълго от алтернативните и се оказа по-добрият избор за постоянни времена за обиколка.

Скоростта на Палу и с двете смеси Firestone се оказа твърде голяма. Той натрупа преднина в последните обиколки. Палу водеше в 52 от 85-те обиколки, следван от Лундгард с 13 обиколки начело. Победата изкачи Палу до върха на класирането на сериите в най-важния месец от календара. Той води със 174 т. на втория О’Уорд със 168  след пет състезания този сезон.

Следващото състезание от IndyCar  сериите е 107-ото Индианаполис 500 на 28 май, на класическия овал от 2,5 мили на  Indianapolis Motor Speedway.

Европа ще играе ключова роля в глобалната стратегия на производителя

Honda представи новите си екологични модели и заяви следващите си стратегически крачки по време на специално събитие в европейския си развоен център в Офенбах, Германия. Крайната цел на японския производител в световен мащаб е постигането на пълна въглеродна неутралност до 2050 г.

Официално покривалото падна от три модела от категорията SUV – напълно електрическия e:Ny1, напълно новия хибриден ZR-V и следващата генерация на CR-V. Наред с тях марката демонстрира и електрическия скутер за европейския регион – EM1e:, както и новата услуга за управление на енергия e:PROGRESS.

„Европа е и изключително важна за нашия бизнес и ние имаме много местни клиенти, които шофират нашите автомобили, мотоциклети, и които използват нашите генератори и агрегати“, заяви Кацухиза Окуда, президент и изп. директор на Honda Motor Europe.

Напълно електрическият e:Ny1 разполага с пробег от 412 след едно зареждане при напълно нулеви вредни емисии.

Шеста генерация CR-V

Новото поколение на CR-V идва и с нови опции за задвижването

Шестата генерация на CR-V ще се предлага като пълен хибрид със системата e:HEV, или за първи път на европейския пазар – и като „плъгин“ хибрид (e:PHEV). И двата варианта са с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъл на „Аткинсън“. Външно ще се отличават по характерната за всеки от тях радиаторна решетка.

Версията със система e:PHEV използва същите олекотени електротомотори, с каквито функционира и познатата ни вече технология e:HEV. Тя ще е способна да изминава 82 км само в електрически режим, достатъчни да покрият повечето всекидневни градски пътувания. 100-процентов заряд на високоволтовата батерия е постижим в рамките на 2,5 часа при температура на батерията 25 градуса. Вариантът e:HEV е усъвременена и усъвършенствана разработка на спечелилата награда система, дебютирала с хечбека Civic. Високоволтовата литиево-йонна батерия и двата компактни, олекотени електромотора са комбинирани с бензинов двигател, като цялата система с лекота превключва между режим на двигател с вътрешно горене, електрически и хибриден.

Следващото поколение на CR-V ще е и първият модел на Honda, оборудване с усъвършенствания набор от системи за сигурност и асистенти на шофьора – Honda SENSING 360.

Напълно нов хибриден SUV

Напълно новият в гамата на марката модел, ZR-V, заема нишата между HR-V и CR-V. Хибридът е ориентиран към младите купувачи, които търсят силен, мощен, екологичен, но и забавен за управление автомобил, достатъчно адаптивен за всяка ситуация от разнообразния им живот. Освен изчистения и стилен дизайн, автомобилът функционира с хибридната технология на Honda, която споделя спортните гени на многократно награждавания Civic e:HEV. ZR-V пренася този имидж в сегмента SUV C.

Оптимизираната система e:HEV съчетава 2,0-литров бензинов 4-цилиндров агрегат по цикъл на „Аткинсън“ с два електромотора. Освен всичко останало новият модел разполага с много джобове, ниши и пространства за съхранение на вещи, както с допълнително пространство под дъното на багажника, така че общият товарен обем достига до 1291 л.

Нивата на комфорт са изключителни, а материалите в интериора – меки и приятни на допир. Навсякъде ще открием точки за зареждане на мобилни устройства и най-новата технология HMI, която ще поддържа връзката между обитателите на купето и света, посредством 9-инчов сензорен дисплей, разположен в централната горна част на приборния панел.

Honda ZR-V
Хибридният SUV ZR-V е ориентиран към младите купувачи

 

Напълно електрическият e:Ny1

 

Електрическият скутер EM1e

 

Развойният екип на Honda постигна времето от 7 минути 44:881 сек. на „Зеления ад“

Honda Civic Type R продължава да жъне успехи и с новото си поколение. Горещият хечбек за пореден път завоюва титлата за най-бърз автомобил с предно предаване в света на прословутата 20,8-километрова писта „Нюрбургринг-Нордшлайфе“. На 24 март членове на развойния екип на модела постигнаха времето от 7 минути 44:881 сек. на „Зеления ад“, въпреки увеличената му през 2019 г. дължина.

Двигателят на Type R е 2,0-литров, 4-цилиндров, с турбокомпресор и развива максимална мощност от 329 к.с., а максималният въртящ момент е 420 Нм. Куплиран е с обновена 6-степенна механична предавателна кутия. Автомобилът спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,4 сек и постига максимална скорост от 275 км/ч. Водачът ще може да разчита на три основни режима на работа – Comfort, Sport и +R, а също и на изцяло нов с възможност за персонализация Individual Mode. Има възможност и на записи от бордовата Honda LogR система.

Новият изключително аеродинамичен дизайн на екстериора също допринася за рекордното време на обиколката. Наклонът на високия заден спойлер и елементите под пода генерират завидна притискаща към пътя сила.

Удължената с 35 мм спрямо предишното поколение на Type R колесна база и задното многоточково окачване са комбинирани с изключително широка задна следа, за да бъде подобрена стабилността при звой, като всичко това е усъвършенствано с многократни тестове на германските магистрали и на „Нюрбургринг“.

“Civic Type R бе разработен с идеята за ‘Ultimate Sport 2.0’, за да се получи върхов спортен модел с предно предаване, предизвикващ увереност и въодушевление в сърцата на шофьорите“, споделя Хидеки Какинума, главен ръководител на проекта Civic Type R.

“Шест години след предишното поколение постигнахме нови измерения в еволюцията на Type R и вложената в него страст. Надяваме се, че онези, които вече притежават последното издание на Civic Type R, както и тези, които се надяват скоро да станат собственици на такъв, наистина ще го оценят и обикнат“, заключава той.

Кайл Къркууд спечели първата си победа в сериите IndyCar, като триумфира в Acura Гран при на Лонг Бийч от първа позиция. Успехът на пилота на  AutoNationHonda дойде в 20-ия старт в кариерата му (трети с Andretti Autosport). Къркууд се присъедини в тима, след като караше за AJ Foyt Racing като новобранец през 2022 г.

Съотборникът му от Andretti Autosport – Ромен Грожан завърши втори в болида DHL Honda, като остана на 0.9907 сек. зад Къркууд. Това беше първото класиране на първо и второ място за Andretti Autosport, откакто Колтън Херта, Александър Роси  и Райън Хънтър-Рей заеха първите три места на подиума във второто състезание на Мид Охайо през септември 2020 г.

Победителят от Индианаполис 500 за 2022 г. Маркъс Ериксон, завърши 3-и на подиума със своя Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda и пое лидерството в шампионата с 15 точки пред Пато O’Уорд, който завърши 17-ти.

Роденият в Южна Калифорния Херта завърши четвърти в домашното си състезание с Gainbridge Honda и помогна на Andretti Autosport да вземе първо, второ и четвърто място. Шампионът от сериите за 2021 г. Алекс Палу се класира на пето място с Ridgeline Lubricants Honda. Той и Ериксон заеха за Chip Ganassi Racing две от първите пет места. Така колите, задвижвани от Honda, заеха първите пет места в класирането на състезанието по улиците на Лонг Бийч.

Роденият във Флорида Къркууд влезе в серията миналия сезон и в надпреварата за гумите, стана първият пилот, печелил титли в USF2000, USF Pro 2000 и INDY NXT с Firestone в три поредни сезона. Но той имаше изпълнен с инциденти дебютен сезон с отбора на Foyt и завърши 24-и в шампионат.

Първите две състезания от този сезон също бяха трудни за Къркууд. Той завърши 15-и в откриващия сезона старт в Сейнт Питърсбърг и отпадна поради механичен проблем на Texas Motor Speedway, за да бъде класиран на 27-о място.

Но Къркууд събра всичко заедно този уикенд на слънчевите улици, на които е построена временната писта с 11 завоя и дължина 1,968 мили. Най-накрая изпълни това, което показа в юношеските категории. Победата му помогна да скочи от 20-то на пето място в класирането на шампионата.

Къркууд водеше 53 от 85 обиколки и се наложи окончателно в обиколка 56 та до финала.

Джоузеф Нюгардън изпусна първото място в обиколка 52, като Грожан влезе в бокса за последен път от второ място в обиколка 53. Къркууд последва примера в обиколка 54 и успя да излезе удобно от бокса пред Нюгардън и Грожан.

Когато Палу направи последното си спиране в обиколка 55, Къркууд се върна начело. Грожан остави своя съотборник да бъде лидер през последните 30 обиколки, като се забави в рамките на около секунда през по-голямата част от надпреварата. Пилотът трябваше да пести и гориво поради спирането си една обиколка по-рано от Къркууд и не можеше да използва наличния си, но поглъщащ гориво потенциал, за да атакува до последния тур.

Следващото състезание и е Гран при Children’s of Alabama на 30 април в Бабрър Моторспорт Парк в Бирмингам, Алабама.

 

За четвърта поредна година Honda получи четири приза от престижния конкурс за дизайн Red Dot. Отличени са новите Civic e:HEV и Civic Type R, както и мотоциклетите CB750 Hornet и XL750 Transalp.

С тези последни награди за продуктов дизайн, марката вече е горд притежател на 13 за последните четири години.

Престижният международен приз Red Dot се присъжда като признание за дизайн, естетика, функционалност, технологии или иновации. Журито се състои от 50 експерти, които тестват и оценяват всяка кандидатура, а продуктите победители отразвяат най-новите технически, социални, икономически и екологични изисквания на съвременните потребители.

 

„Тази година Honda празнува 75-ия си рожден ден и получаването на многобройни награди от престижния конкурс Red Dot през последните четири години е наистина фантастично признание на цялостния ни развоен процес. Вярваме в уникалния, центриран към човека подход към дизайна и практичността и това ни гарантира, че именно това допринася за получаването на престижния приз“, сподели Тошинобу Минами, главен оперативен директор на дизайнерския център на Honda. „Това е наистина огромно признание за екипа, разработил наградените продукти“, добави още той.

 

Honda ще представи за първи път в света два нови прототипа на електрически автомобили от типа „e:N Series“ по време на 20-то издание на международния автомобилен салон в Шанхай. Изложението отваря врати 20 април.

Всички експонати на щанда на японския производител ще бъдат под знака на електричеството. Така наречената серия „e:N Series EV“ включва електрически хибрид и плъгин хибрид. Посетителите на салона в Шанхай ще видят и анонсираните още през януари три електрически мотоциклета – Honda Cub e:, Dax e: и ZOOMER e:.

Почитателите на марката ще имат възможност да се докоснат и до четвъртото поколение на технологията си за свързаност Honda CONNECT 4.0, както и с новото издание на технологията за автомобилна безопасност Honda SENSING 360 и асистиращите системи на ADAS.

На мотоциклетния си щанд Honda ще представи голямо продуктово разнообразие от машини от серията FUN. Там ще се състои и китайската премиера на напълно нови модели от световен ранг, които марката ще започне да предлага в страната чрез компанията Honda DreamWing, дистрибутор на големите мотоциклети в Китай.

Honda се класира във финалните петици с два модела в категориите „леки автомобили“ и „кросоувъри“

Два модела на Honda продължават уверено напред, след като се класираха във финалните петици в родното издание на конкурса „Автомобил на годината“. Това са новите поколения хибриди – Civic и HR-V, класирани съответно в категориите „леки автомобили“ и „кросоувъри“.  Над 40 журналисти от „Прес Авто клуб България“ (ПАК) този уикенд се включиха във финалните  тестове на 45 автомобила, всички до един, номинирани за наградите в българския конкурс.

Продажбите на единадесетата генерация на хечбека Civic и третата на кросоувъра HR-V у нас започнаха през миналата година. Избраниците на журито ще бъдат обявени на 15 март по време на традиционната церемония.

https://cars.honda.bg/wp-content/uploads/sites/2/2023/03/coty.jpg