Новини

Съгласно новите тенденции и още по-сериозните изисквания по отношение на вредните емисии, налагани от организации и правителства, хибридите стават все по-популярна алтернатива за онези купувачи, които все още не могат да свикнат с електромобилите. Наскоро престижното британско издание Auto Express обяви 10-те най-добрите хибридни автомобила на пазара.

Почетното първо място в класацията зае нашият Honda Civic и то близо месец, след като оглави и друг рейтинг на медията – за най-добър семеен хечбек. „Автомобилът се наложи като абсолютен фаворит“, пишат редакторите в сайта на Auto Express. Те оценяват високо 2,0-литровия му двигател с вътрешно горене, съчетан с два електрически мотора и 1,06-киловатчасова високоволтова батерия.

„Това не означава, че просто разполагате със солидна мощност от 184 к.с., но и че през по-голямата част от времето в града ще се движите в напълно електрически режим“, коментират специализираните журналисти. Когато Civic се изправи срещу сериозни конкуренти в техния групов тест на семейни автомобили, моделът показа среден разход малко над 50 мили на галон (4,7 л/100 км), което го прави едновременно с това и най-икономичния и най-бърз автомобил в класацията.

В интериора на новия Civic са съчетани висококачествени материали и изключително елегантна информационно-развлекателна система. Стилът на каросерията, просторното купе и 401-литровият багажник осигуряват много място за четирима души и техния багаж.

Изборът на хибриден автомобил вече няма да е голямата крачка, която мнозина се страхуват да направят, защото продуктовото разнообразие сред моделите с такова задвижване става все по-голямо и трябва да свикваме с мисълта, че от алтернатива, то се превръща в тенденция , смятат специалистите в бранша.
От 1988 г. насам Auto Express e най-авторитетното британско автомобилно издание, в чиито съвети се вслушват редица бъдещи и настоящи притежатели на автомобили, както хората с бензин в кръвта.

 

КЛАСАЦИЯТА НА AUTO EXPRESS

  1. Honda Civic
  2. Renault Clio
  3. Toyota Yaris
  4. Dacia Jogger Hybrid
  5. Kia Niro
  6. Toyota RAV4
  7. Hyundai Tucson
  8. Kia Sportage
  9. Toyota Corolla
  10. Lexus NX

Honda CR-V Hybrid, както и бензиновата версия (налична само за американския пазар) на шестата генерация на най-продавания ни модел заеха съответно първо и второ място в класацията за най-добри SUV модели с 4 задвижващи колела на онлайн и печатното издание Car and Driver. Вече 60 години популярната специализирана медия обявява своя рейтинг за различни категории автомобили. Традиционно еспертите на американското издания тестват над 400 модела и дават своята оценка въз основата на 200 точки, включващи данни за ускоряване, управление, комфорт, товарно пространство, икономичност, цена и доколко всеки от автомобилите е приятен за шофиране.

„Ако хибридният Honda CR-V е първото нещо, което ви идва на ум, когато обмисляте покупка на компактен SUV, значи сте избрали добра компания“, пишат редакторите на Car and Driver. „Той е практичен, елегантен и икономичен, а хибридната версия издига на още по-високо ниво всичко, което ни харесва в стандартния модел“, добавя авторитетният сайт, а заключението гласи: „Honda CR-V 2024, с великолепното си шаси, както и с просторния си и комфортен интериор, е истинска звезда в сегмента на компактните кросоувъри“.

Двата модела на Honda заеха челните позиции, като изпревариха представители на редица престижни марки. По-долу публикуваме пълния списък от първите 20 класирани автомобила.

  1. Honda CR-V Hybrid
  2. 2024 Honda CR-V
  3. 2024 Kia Telluride
  4. 2025 Genesis GV70
  5. 2024 Porsche Macan
  6. 2025 Hyundai Ioniq 5
  7. 2024 Kia EV6
  8. 2024 Kia EV9
  9. 2024 Toyota Grand Highlander Hybrid
  10. 2024 Toyota Grand Highlander
  11. 2025 Genesis GV80
  12. 2024 Mazda CX-50
  13. 2025 BMW X5
  14. 2025 BMW X7
  15. 2025 BMW iX
  16. 2024 Mazda CX-90
  17. 2024 Mazda CX-90 Hybrid
  18. 2024 Hyundai Palisade
  19. 2025 Porsche Cayenne
  20. 2024 Volvo XC90

 

Скот Диксън доказа за пореден път, че за него почти всичко е възможно зад волана на състезателната кола. Той спечели Acura Long Beach Grand Prix с драматична комбинация от търпение и агресия.

Никой не пести гориво по-добре от Диксън. И той го доказа, като кара последните 34 обиколки на уличното състезание с един резервоар гориво в колата си PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda. Той успя да издържи на натиска на заредения с гориво Колтън Херта, който имаше по-малко рискова стратегия. Така Диксън го победи с 0,9798 от секундата.

Диксън, който стартира осми, дори имаше достатъчно гориво за двигателя на Honda, за да направи триумфален бърнаут, след като спечели първата си победа за сезона и 57-ата победа в легендарната си кариера. Това беше втората му победа на временната улична писта с 11 завоя и дължина 1,968 мили в Лонг Бийч, след тази през 2015 г.

Действащият шампион от сериите Алекс Палу завърши трети с колата на DHL Chip Ganassi Racing Honda. Лидерът по точки от серията Джоузеф Нюгардън зае разочароващото четвърто място, след като изглеждаше най-голямата заплаха за Диксън, докато Gainbridge Honda на Херта, за тима Andretti Global, се залепи за него в края на състезанието.

Маркус Ериксон закръгли топ 5 в Delaware Life Honda, управлявана също от Andretti Global. Този отбор и Chip Ganassi Racing заеха по две от първите пет финални позиции.

Honda Motor Europe (HME) потвърди редица промени във висшето ръководство на своя европейски бизнес:

  • Honda Motor Europe потвърди назначаването на двама нови лидери
  • Ханс дьо Жеже заема длъжността главен вицепрезидент на подразделенията на секции „Автомобили“, „Мотоциклети“, „Градинска техника и генератори“, „Извънбордови двигатели“ и „Обслужване на клиенти“ на мястото на Том Гарднър, който се оттегля
  • Жан-Марк Стренг е назначен за вицепрезидент, отговарящ за енергийните услуги и направление „Бизнес развитие и трансформация“
  • Всички назначения са в сила от 1 април 2024 г

Ханс дьо Жеже е назначен за старши вицепрезидент на подразделенията „Автомобили“, „Мотоциклети“, „Градинска техника и генератори“, „Извънбордови двигатели“ и „Обслужване на клиенти“. Той разполага с над 30-годишен опит с марката, като е започнал кариерата си в логистичния отдел на компанията, преди да премине през редица позиции. Първото му назначение на поста изпълнителен директор е като вицепрезидент, отговорен за енергийните услуги и направление „Бизнес развитие и трансформация“. Ханс заменя Том Гарднър, който след 30 години в Honda се пенсионира в края на март.

„Развълнуван съм да оглавя звено, в което ще отговарям за нашите ключови европейски подразделения. Това са двигателите на бъдещия ни растеж в региона и ще ни позволят да предоставяме изключителни продукти и услуги на нашите клиенти. Предвиждам да укрепим допълнително структурата на компанията, докато поемаме предизвикателствата, наложени от електрификацията на бранша, и се развиваме, за да предложим набор от продукти и услуги, които ни поставят начело в списъка на нашите клиенти“, коментира Ханс.

Досегашната му позиция, вицепрезидент на отдела за енергийни услуги и направление „Бизнес трансформация и развитие“, заема Жан-Марк Стренг. Мениджърът разполага с дългогодишен опит – започва в PwC през 1991 г., а преди това сменя различни длъжности във Volkswagen Group (Франция). Той работи за Honda от 2007 г. и заема позиции като президент и управляващ директор на Honda Motor Europe UK.

„Радвам се да поема позицията на вицепрезидент, който отговаря за развитието на новите и нововъзникващи области в нашия бизнес. Отделът за енергийни услуги разполага с най-усъвършенстваното предложение за клиенти на EV, които искат да намалят разходите си, като същевременно увеличат максимално използването на възобновяема енергия. Ще се стремя да надграждам свършената досега работа, за да укрепя допълнително иновационната култура на Honda и да създам успешно бъдеще за марката в нашия регион“, споделя Жан-Марк.

Кадровите промени обхващат и главния комуникационен екип на Honda Motor Europe. Ник Пиърсън оглавява корпоративните комуникации и моторните спортове, заемайки досегашния пост на Джон Кингстън, назначен за генерален мениджър на направление „Бизнес развитие и трансформация“.

Всички промени са в сила от 1.04.2024 г.

 

Honda обяви, че се цели в световния шампионат във Формула 1 през 2026 г. Те обединяват амбицията си с тази на собственика на Aston Martin Лорънс Строл. От 2026 г. Honda ще прехвърли сделката си за производство на двигатели към Aston Martin, като слага край на успешното си сътрудничество с Red Bull.

Първоначално решението на Honda бе да се оттегли от Формула 1. Това доведе до намерението на Red Bull да има собствени двигатели и да се свърже с Ford за 2026 г. Японската марка беше принудена да потърси нов партньор за работа, когато отмени решението си за напускане. След като се свързаха с няколко кандидати, Honda беше впечатлена от амбицията на собственика на Aston Martin.

В ексклузивно интервю за сайта Motorsport.com президентът на Honda Racing Corporation Коджи Ватанабе сподели: „Знаем, че ще бъде много трудно да станем световни шампиони, но имаме нужда от някои цели, за да положим най-доброто от себе си заедно с Aston Martin. Така че, ето защо заедно със Строл и Тошихиро Мибе  – изпълнителен директор и президент на Honda, си поставихме целта просто да се стремим към световното първенство през тази година.“

Когато оценяваше дали Aston Martin и Honda ще разполагат с всичко необходимо, за да се борят за титлата, Ватанабе добави: „Вероятно ни липсва нещо в момента, но трябва да си кажем какво. От гледна точка на Aston Martin какво липсва на Honda и също какво липсва на Aston Martin. Това е честен разговор, за да станем отбор от най-висока класа заедно.“

Ватанабе е бил впечатлен от плановете на Строл, както и от модерното съоръжение на отбора в Силвърстоун. Това е бил важен момент за това колко сериозен е бил канадският бизнесмен в реализирането на високите си цели. Ватанабе казва: „След като се регистрирахме като доставчик на двигатели за 2026 г., други отбори се свързаха с нас. Те се интересуваха от работа с Honda, но въпреки това бяхме много впечатлени от силната страст на г-н Строл да се бори за световния шампионат през 2026 г.

Посетихме ги, за да видим фабриката в Силвърстоун, която беше в процес на изграждане. Няколко пъти имаме срещи с Мартин Уитмарш и Майк Крак от мениджърския екип. Те са много отворени и целият екип работи в една обединена посока. Вече стартирахме технически работен екип, а също и среща на управителния комитет, за да обсъдим някои важни въпроси, които може би можем да подобрим.“

Миналата седмица двукратният световен шампион Фернандо Алонсо обяви, че ще остане с отбора в ерата на Honda поне до 2026 г. Той потвърди, че е убеден в перспективата за връзка между Aston Martin и Honda.

И двете версии на новата генерация на Honda CR-V e:HEV и e:PHEV със SENSING 360 получиха максимална оценка от пет звезди в последните тестове за безопасност на независимата организация EuroNCAP. Като въплъщава ангажимента на японския производител за нулева смъртност до 2050 г. при пътен инцидент с участието на МПС от марката, шестото поколение на CR-V разполага с редица подобрени и модернизирани технологии за постигане на едно от най-високите нива на безопасност на пътниците и пешеходците в своя клас.

Honda SENSING 360 разполага със 100-градусова камера, насочена напред, радар с милиметрови вълни и четири ъглови радара, за да предложи пълен 360-градусов обзор около автомобила. Разпознаването на обекти чрез изображение, с актуализираната предна камера на CR-V и откриването на обекти чрез радар, позволяват на модела да идентифицира пътни линии, ръбове, мотоциклети, велосипедисти и други превозни средства.

В Honda SENSING 360 е включена и система за предупреждение за страничен трафик отпред. Тя е проектирана да открива наличието на превозни средства в ляво, в дясно и пред автомобила, преди да издаде звукови, визуални и сензорни сигнали. Така водачът е предупреден, ако се приближава с твърде голяма скорост.

Ако той не успее да реагира, спирачната система за смекчаване на сблъсъка се задейства. Тя автоматично прилага лек спирачен натиск, за да помогне за намаляване на вероятността от или силата на челен удар. Ако системата усети неизбежен сблъсък, тя ще спре рязко автомобила.

В допълнение към Honda SENSING 360, за да отговори на строгите стандарти за безопасност при сблъсък на Euro NCAP за защита на възрастните пътници, каросерията на CR-V включва редица структурни елементи за подобряване на цялостната пасивна безопасност на автомобила.

Това включва страничната рамка и горен елемент на шасито, проектирани с множество пътеки на натоварване за ефективно абсорбиране на енергията от сблъсъка далеч от пътниците. В допълнение, А-колоната е проектирана и подсилена, за да потиска деформацията на пътническата клетка.

Тези структурни подобрения са включени в шасито на CR-V, за да отговарят на новата мобилна прогресивна деформируема бариера (MPDB), усъвършенствана европейска мобилна деформируема бариера и тестове за удар при 32 км/ч. Поради увеличения размер на батерията на варианта e:PHEV, към шасито са добавени допълнителни напречни елементи на пода, за да се сведе до минимум деформацията на пода от странични сблъсъци.

В допълнение към по-здравото и по-защитено шаси, всички варианти на оборудването на новия CR-V включват общо 11 въздушни възглавници като стандарт. Има включително въздушни възглавници за коленете и за двамата пътници отпред, за да се намалят нараняванията при челни удари. Също и странични въздушни възглавници за защита на пътниците на предните и задните седалки.  За първи път се предлага предна централна въздушна възглавница, която предотвратява сблъсък между водача и пътника отпред при страничен удар.

Това ниво на защита е разширено за всички пътници, не само за възрастни. Колата също така постигна добър резултат в категорията за защита на деца, благодарение на интегрираните ISOFIX монтажни точки, които отговарят на най-новите европейски стандарти i-Size.

Версията Elegance на CR-V e:HEV, оборудвана със системата SENSING на Honda, постигна оценка от четири звезди в новите, по-строги тестове на EuroNCAP.

За пета поредна година Honda печели награди Red Dot Design Awards за продуктов дизайн. С престижния приз бяха отличени електрическият мотопед  EM1 e:, ултракомпактният сгъваем електроскутер Motocompacto, големият извънбордов мотор BF350 и косачката-робот Miimo.

EM1 e:

Разработен, в съответствие с концепцията за създаване на „електрически скутер „точно за хората“, EM1 e: е електрически мотопед за лична употреба, задвижван от Honda Mobile Power Pack e: (сменяема батерия). Разполага с тънък външен пакет, реализиран чрез оптимизиране на разположението на ключовите компоненти. Светодиодите с висока яркост са използвани за светлините, което допринася за по-голямо спокойствие на клиентите, докато карат през нощта.

Motocompacto

Motocompacto е съвременна и напълно електрическа версия на първоначално представения през 1981 г. Honda Motocompo. Тогава той бе разработен като  „мотор за багажника“, предназначен да се побере в Honda City. Отличава се със сложен стил, който противоречи на неговата простота. Компактният му размер означава, че може да се сгъне в лесна за пренасяне конфигурация, което прави възможно товаренето/разтоварването от стандартно превозно средство от сегмент B и съхраняването му в тясно пространство. Дизайнът подлежи на персонализиране с помощта на стикери и други декорации.

BF350

Оборудван с новоразработен специален двигател V8 с работен обем от 4952 куб. см, BF350 е водещият морски извънбордови модел на Honda, осигуряващ мощно задвижване. В допълнение към високата производителност и плавателни способности, постигнати чрез изобилния въртящ момент, силовият агрегат реализира високо ниво на тиха работа и ниски вибрации. BF350 е екологично отговорен и рентабилен извънбордови двигател с икономия на гориво от най-високо ниво в своя клас.

Miimo

Miimo е електрическа и автономна роботизирана косачка, която коси тревата в рамките на определена зона. Разполага и с функция за автоматично зареждане, като се връща сама към своята докинг станция, когато захранването е ниско.

Най-новият модел, пуснат в Европа през 2023 г., разполага с функция за насочване с помощта на сателит, която използва информация за местоположението от сателитна система за позициониране, за да намери по-директен маршрут за връщане до своята докинг станция и кабел за бърз достъп, който позволява на Miimo да се управлява през тесни проходи и пространства, което допълнително увеличава ефективността на косене.

Докато се стреми към динамичен дизайн, с усещане за жизненост, Miimo е изработен с помощта на меки и заоблени извивки, които предизвикват усещане за привързаност. Дизайнерският екип успява да създаде компактна форма с нисък център на тежестта, която позволява на косачката да се движи дори в най-тесните пространства.

Honda e хедлайнер на изложбата „Градина на идеите“ на Седмицата на дизайна в Милано. Събитието „Garden of Ideas“ на Vanity Fair Italia ще отпразнува дизайна, иновациите и устойчивостта в Museo Diocesano от 16 до 21 април.

Концепцията SUSTAINA-C и Pocket Concept на Honda е да участват заедно с произвеждания скутер SH125 „Vetro“, за да покажат предимствата на дизайна на продукта от по-устойчивото използване на материали. Honda иска да постигне въглеродна неутралност до 2050 г. чрез нейната стратегия „Triple Action to Zero“.

Моделите на Honda, изложени в Museo Diocesano, ще  демонстрират уникалните естетически възможности, които могат да бъдат постигнати чрез повторно използване на материали. Същевременно спомагат за намаляване на емисиите на CO² чрез въвеждане на повече иновативни рециклирани елементи в производствения процес.

Чрез активно проучване на начини за намаляване на извличането на ресурси и постигане на по-енергийно ефективно рециклиране с ниски въглеродни емисии, Honda се стреми да ускори прехода си от бизнес модел на масово потребление към кръгов модел. Всичко това е като част от стратегията „Triple Action to Zero“, която има за цел да постигне 46% намаление на емисиите на CO² от корпоративни дейности.

Honda Civic Type R е спечели престижен приз в британския конкурс „Автомобил на годината“ в категория „мощни коли“. Уважаваното жури похвали производителността и цената на горещия хечбек в сравнение с конкурентите.

Тази наградасе присъединява към признанието от TopGear, News UK и Auto Express и така Honda Civic Type R за пореден път потвърди своето господство в автомобилния .

Известен със своята изключителна динамика на шофиране и несравнимо представяне за цената си, Civic Type R се превърна в шампион в ожесточена конкурентна област. Прочут със своето вълнуващо изживяване при шофиране, Honda Civic Type R пленява ентусиастите с изключителното си управление, прецизно инженерство и авангардни технологии. Civic Type R поставя нов стандарт за серийно произвеждани автомобили днес.

„За нас е вълнуващо и огромна чест да получим това признание от конкурса „Кола на годината в Обединеното кралство“, каза Ребека Адамсън, ръководител на отдел „Автомобили“ в Honda UK. „Honda Civic Type R е олицетворение на върха на инженеринговата производителност в Honda Automobiles, съчетавайки вълнуващо изживяване при всекидневно шофиране.“

Оценени от група от уважавани автомобилни журналисти, наградите „Кола на годината в Обединеното кралство“ признават високи постижения в различни автомобилни категории, поставяйки еталон за изключителна производителност, иновации и качество в индустрията.

Том Шарп, член на журито на UKCotY, каза: „Най-мощният Civic Type R е и най-бързият, но не за сметка на забавлението и управляемостта. Отличната скоростна кутия е абсолютна радост, а управляемостта на двулитровия двигател с турбокомпресор пристрастява. Каква кола!“

Докато Марк Никъл, друг член на журито от UKCotY, обобщи Civic Type R на Honda като: „Една от най-откровено забавните коли, правени някога. Нещо, което кара всяко шофиране да се усеща като събитие – и всеки шофьор се чувства като професионалист.“

Сега Civic Type R ще се изправи срещу победителите в останалите шест категории на тазгодишните награди, за да се определи абсолютният автомобил на Обединеното кралство за 2024 г. Това ще се случи в петък, 8 март.

Трикратният световен шампион във Формула 1 седна зад волана на изцяло електрическия Honda e:Ny1, за да изненада група начинаещи млади картинг пилоти преди началото на  сезон 2024 на Формула 1.

Автомобилът предлага до 412 км пробег по WLTP пробег, комфортен интериор и лесен за управление задвижващ механизъм и всичко това го превръща идеалното превозно средство за всеки ден. Превеждайки го от централата на Red Bull Technologies до местната закрита писта за картинг, Верстапен наблюдаваше младите състезатели на пистата, преди да отдели време, за да даде съвет и да сподели спомени от ранните дни на собствената си кариера в моторния спорт.

„Да бъда тук, на картинг пистата, за да гледам как по-малките деца се състезават и се опитват да влязат в света на моторните спортове, е наистина страхотно“, каза Верстапен. „Беше чудесно да видя усмивките им и винаги е удоволствие да общуваш с феновете на състезанията..“

„Беше толкова изненадващо и просто толкова хубаво изживяване“, добави Емели Джордан, на 17 години. „Помислих си, че ще бъде някой от Red Bull, не непременно пилот, като инженер или друг, но не Макс Верстапен. Бях напълно онемял; Нямах представа какво да кажа!“ Сид Смит, също на 17, добави: „Беше си голяма изненада – излизам зад ъгъла и да виждам Макс Верстапен. Винаги съм мечтал да го срещна. Освен това получих шапка с автограф, така че определено беше ден за запомняне.“

Сезон 2024 отбелязва 20 години Oracle Red Bull Racing и шестдесет години от първото участие на Honda във Формула 1, когато RA271 направи своя състезателен дебют на GP на Германия през 1964 г. Захранван от водещата PU технология на Honda RBPT, Oracle Red Bull Racing ще се стреми да осигури своите четвърти поредни титли в Световния шампионат при пилотите и трета поредна титла при конструкторите.