Новини

Сушата най-накрая приключи за Александър Роси. Той спечели Gallagher Grand Prix на пистовото трасе Indianapolis Motor Speedway. Така най-после прекъсна поредицата от 49 състезания без победа. Това бе първият му успех в сериите INDYCAR от 23 юни 2019 г. на Road America, т.е. преди 1133 дни. Това бе осма победа в кариерата на Роси.

Пилотът на Andretti Autosport Александър Роси с NAPA AUTO PARTS/AutoNation Honda пресече финалната линия с 3,5441 секунди пред новобранеца Кристиан Лундгард с Shield Cleansers Honda, който спечели второ място – най-доброто класиране в кариерата му.

Уил Пауър завърши трети в състезанието от 85 обиколки  и пое лидерството в шампионата на сериите INDYCAR само с четири кръга преди края. Пауър има преднина от девет точки пред Маркос Ериксон, който тръгна последен в решетката от 25 автомобила, за да завърши 11-ти със своя в Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.

Скот Маклафлин завърши четвърти, а двукратният шампион от сериите Джоузеф Нюгардън е пети.

Роси, който стартира втори, поведе в обиколка 42, когато лидерът и негов съотборник Колтън Херта с Gainbridge Honda загуби управление при влизане в завой 8. По трасето с дължина 2,439 мили и 11 завоя, Херта успя да се придвижи до входа на питлейна, но състезанието му приключи.

Механичният проблем беше жесток обрат за Херта. Той стартира девети и стигна до лидерството в 8-ата обиколка 8, задминавайки стартиралия от първа позиция Феликс Розенквист в завой 7. Херта и Роси се очертаха като класа над останалите в началото. От отборите на съперниците неуспешно опитваха множество стратегии, за да неутрализират предимството им.

След като Херта излезе от състезанието, Роси създаде стабилна разлика от около четири секунди спрямо Лундгард. Датският новак направи нещата интересни в края на състезанието, като се приближи до 2,7 секунди в оставащите 10 обиколки.

Но Роси дръпна в последните турове за решителна победа, слагайки край на шанса на Лундгард да стане първият новобранец, спечелил състезание от сериите, откакто Роси шокира света с победата си в Индианаполис 500 през 2016 г.

Пауър отново показа хладнокръвие. Преодоля тежките си проблеми в началото, за да поеме лидерството по точки. Пауър се захапа с Пато О’Уорд в трафика от три ширини в завои 1 и 2 в първата обиколка. Имаше и конфликт с колата AutoNation/SiriusXM Honda на Елио Кастроневес, който се озова на 16-то място в първите обиколки. Но Пауър спокойно караше и изпреварваше в колоната, за да спечели седмия си подиум за сезона.

По-малко от точките за едно състезание разделя Пауър от петия Пато О’Уорд, който е с 46 т. Нюгардън е трети, на 32 от лидера. Шесткратният шампион в сериите Скот Диксън с PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, който завърши осми, е на 38 точки назад на четвърто място.

 

Аржентинецът Нестор Гиролами с Honda Civic Type R TCR спечели състезанието от сериите WTCR на пистата  Валелунга, близо до Рим. Той успя да издържи на напрежението през цялото състезание, да управлява температурата и износването на гумите си, особено в периода на Кола за сигурност в първия старт. Така Гиролами премина всички тестове с апломб, докато превръщаше своята първа позиция в победа.

Въпреки че във второто състезание му беше по-трудно за постигане на успех в по-горещо време и по-взискателно състезание, „Bebu“ последва победата си с пето място.

Усилията му означават, че сега той е втори в шампионата на пилотите, на 36 точки от лидера, като ALL-INKL.COM Münnich Motorsport също е втори в класирането на отборите.

Естебан Гуериери изигра най-добрата поддържаща роля във второ състезание, след като изпревари своя съотборник и после го пусна на пето място.

От края на групата, Естебан започна атака и първо беше готов да атакува колите отпред, което включваше и лидера по точки в шампионата. След това да се отдръпне зад Нестор, което също означаваше, че може да защити водещия Civic Type R TCR от тези отзад.

Атила Таси и Тиаго Монтейро записаха точки във всяко състезание, въпреки че и в двата случая имаха проблеми с гумите.

В първото състезание пилотът на LIQUI MOLY Team Engstler  Атила Таси се нуждаеше от питстоп за смяна на гуми. Въпреки това успя да се възстанови до пето място, като в още един уикенд, който демонстрира потенциала на отбора с Civic Type R TCR.

Той беше направил отлично изпреварване в първата обиколка на втората надпревара, за да се класира втори. След това оказа натиск върху лидера, но отпадна от битката, когато беше принуден да влезе в бокса, за да смени гуми. Това го прати осми на финала.

Тиаго Монтейро, който отпразнува 46-ия си рожден ден на Валелунга в неделя, беше закован в топ 10 пилот ден по-рано до квалификацията. Въпреки че започна надолу в решетката, показа потенциала си и в двете състезания.

Тиаго се класира осми, в същата група като Естебан и Нестор, във второто състезание, но влезе в бокса пет обиколки преди края и беше ограничен до 11-и. Това беше повторение на резултата му в надпревара, в която той беше принуден да влезе в бокса след осем обиколки.

Honda Civic Type R

Токио, Япония, 21 юли – Днес във виртуалното пространство се състоя световната премиера на новото поколение на Civic Type R, чиито продажби започват от септември в Страната на изгряващото слънце

 

Honda представи екстериора и интериора на „горещия хечбек“ Civic Type R и обяви, че той ще е още по-динамичен. Можете да проследите премиерата му на официалния канал на Honda в YouTube.

■ Концепцията – “Ultimate SPORT 2.0”

CIVIC TYPE R 2023

С подобрения на концептуалната разработка на предишното поколение модела, известна като Ultimate SPORT, новият Civic Type R бе създаден с идеята отново да се превърне в символ на скоростта и емоцията от спортното шофиране.

■ Дизайн

Дизайнът се придържа към стилистиката на така добре приетия на пазара Civic Hatchback, съобразен обаче със спортния характер на Type R и отличната видимост за шофьора дори при екстремни скорости.

CIVIC TYPE R

Раздутите калници красиво преливат към страничните панели и подобряват аеродинамиката на каросерията.

Възможностите за цветове са вече повече и освен станалия емблематичен за Civic Type R бял Championship White, в гамата вече присъства и перленосивият Sonic Gray Pearl.

Интериорът се отличава с червени спортни седалки и стелки, които повдигат духа още с влизането в купето на автомобила и контрастират с черните панели, позволяващи на свой ред на шофьора да се съсредоточи върху управлението.

CIVIC TYPE R

Предните седалки са с триизмерен дизайн с висока и силна странична поддръжка така, че шофьорът и пътникът отпред да се чувстват напълно защитени дори и при разгръщане на пълния потенциал на Type R на състезателна писта. Тапицерията вече е изработена от високотехнологичен материал тип „велур“, чийто висок коефициент на триене намалява хлъзгането на тялото в ситуации на високо G при завой, внезапни ускоряване или забавяне.

Към стандартния дисплей е добавен и ексклузивният режим +R с фокус върху това шофьорът моментално да разчита важната информация по време на спортно управление, на пътя или на състезателна писта. Горната част се показва ключовата информация като оборотите на двигателя, предавката, а долната функционира като мултиинформационен дисплей с персонални настройки. Оборотомерът със светлинна визуализация дава възможност на шофьора да възприема интуитивно ситуацията, без да се налага водачът да държи индикатора непрекъснато под око.

Шесткратният шампион в сериите Indycar Скот Диксън спечели първата си победа от май 2021 г. насам, постигната на овала Texas Motor Speedway. Новозеландецът триумфира на състезанието Honda Indy Toronto в канадския град. За Диксън това бе дълга поредица от 23 състезания без успех и втората най-дълга серия в кариерата на Кивито.

Скот Диксън финишира със своя болид №9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda с 0,8106 от  секундата над Колтън Херта в кола №26 Gainbridge Honda. Така Honda постигна двоен триумф в Канада.

Победата беше и 52-ата в кариерата на Диксън, който се изравни по този показател с друга легенда – Марио Андрети – №2 в списъка с победи в Indycar за всички времена. Води Ей. Джей. Фойт с 67 първи места. Четвъртата победа в кариерата на Диксън в Торонто увеличи рекорда му до 18 последователни сезона в сериите, в който той има поне едно първо място. Също така той печели състезания в рекордните 20 сезона общо.

Феликс Розенквист завърши трети, за да вземе първия си подиум след единствената своя победа в кариерата в сериите през юли 2020 г. на Road America. Греъм Рейхъл с №15 United Rentals Honda, завърши 4-и – най-добър резултат за сезона. След него бе лидерът в шампионата Маркус Ериксон с №8 Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.

Така Ериксон увеличи преднината си от 20 на 35 точки пред втория – Уил Пауър в класирането на сериите. Пауър завърши 15-ти, след като започна 16-ти на старта.

Диксън е пети в класирането, на 44 точки зад своя съотборник от Chip Ganassi Racing – Ериксон. Ако триумфира като шампион, Диксън ще се изравни с Фойт като победител в сериите за всички времена в историята на Indycar.

gДиксън, който тръгна втори, използва хитра стратегия, като влезе в бокса по-рано в състезанието, за да поведе за първи път в 32-ата от общо 85 обиколки. „Кивито“ преследва носителя на наградата за първа позиция Колтън Херта в първите 17 обиколки на пистата по улиците на Торонто. Трасето е с 11 завоя и дължина 2,250 км, конструирано около Exhibition Place. Екипът на Ganassi извика Диксън за гориво и за смяна на алтернативните „червени“ гуми на Firestone с основните „черни“ гуми в 17-ия тур.

Този ход накара Andretti Autosport да извика Херта в бокса за идентична смяна на гумите в обиколка 18. Диксън обаче беше вече със загрети нови гуми и изпревари Херта, който бе с още студени след спирането му в бокса. Тази маневра за изпреварване се оказа решаваща. Диксън излезе начело в 32-ата обиколка, когато Пато О’Уорд му предаде лидерството, след като най-накрая направи първия си пит-стоп.

Състезанието беше забележително чисто за първите 44 обиколки. Имаше само един жълт флаг за две обиколки в началото,  когато контакт повреди кола № 51 Deloitte Honda на Такума Сато. Но коварната, неравна писта с нейните твърди и високи стени, предизвика три жълти периода между обиколки 45 и 60.

Това даде шанс на Херта и на други пилоти да прескочат Диксън при рестартирането. Той обаче се задържа твърдо отпред и пое водачеството до финала в обиколка 61. Тогава Ринус ВанКий влезе в бокса. Диксън водеше в 40 от 85-те обиколки, а ВанКий беше втори с 18 като лидер.

Херта не успя да изпревари Диксън при последния рестарт на състезанието в обиколка 66. Тогава Колтън се съсредоточи върху огледалата си и устоя на интензивния натиск на връхлитащия го Розенквист. Така Херта надделя за второ място над шведа с 0,5384 сек. на финала.

След победата си Диксън ще раздели $10 000 с екипа си и благотворителна организация по свой избор за победата като част от PeopleReady Force for Good Challenge.

50 години Honda Civic

Тази година Honda празнува 50 години от своя емблематичен Civic. Разработен като „автомобил за света“, от него са продадени повече от 27,5 млн. бройки в 170 страни от пускането на модела за първи път през 1972 г. Рожденият ден на колата е точно на 12 юли 1972 г.

Докато навлиза в шестото десетилетие от историята си, 11-то поколение, Civic продължава да издига нови еталони в класа си и надминава очакванията на клиентите по целия свят. Трайната популярност на Civic е свидетелство за пионерската работа на инженерите на Honda през последния половин век.

Всяко поколение въвежда своя собствена прогресивна еволюция на оригиналния дизайн на Civic, напреднали технологии и нови нива на производителност. Същевременно запазва целта на първия Civic: просторен, забавен за шофиране, икономичен и компактен автомобил.

Honda Civic e:HEV и първият Civic

Civic за всички граждани

Първият Civic е разработен като глобален автомобил за всички пазари и предлага изключителна практичност при всекидневното шофиране. Това е един от първите автомобили на Honda на европейския пазар. Той постига незабавно признание за компактния си дизайн, за впечатляващата си икономия на гориво и за своята функционалност.

Оборудван с революционния двигател Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC), Civic е първото превозно средство, което отговаря на най-строгите регулации за емисии в света, Закона за чистия въздух от 1970 г. Така той започва да диктува бъдещите стандарти в глобалната автомобилна индустрия. Първото поколение на Civic е произведено във фабриката Suzuka, Япония. Обемът на производство достига до 1 милион единици през първите четири години.

80-те години: Зрялата възраст на Civic

През 1979 г. второто поколение Civic пристига заедно с подобрен двигател CVCC-II. Надгражда успеха на оригиналния Civic с 1,3-литров двигател, който предлага по-плавно подаване на мощност, както и по-големи икономи на гориво. Гамата от модели също е разширена с 1,5-литров седан, хечбек и комби. Към нея е добавена и петстепенна механична скоростна кутия. Моделът представя нов забележителен двукомпонентен трапецовиден дизайн, като предната решетка и фаровете му придобиват по-ъгловат вид. Популярността на Civic расте непрекъснато, назрява необходимостта от нов модел, за да се отговори на потребителското търсене за по-големи автомобили.

Третото поколение Civic дебютира през 1983 г. с по-широко междуосие и по-ъгловат дизайн. С него е въведен принципът на Honda „Максимум човек – минимум машина“. Това е фокусиран върху човека дизайнерски подход, който гарантира, че технологията и оформлението обслужват нуждите на водача и пътниците. Днес този принцип все още помага да се определят всички модели на Honda, за да се осигури пространството и използваемостта, очаквани от съвременните шофьори.

Моделът се предлага в три версии на каросерията – с три врати за спортно шофиране, с четири – като практичен седан и с пет – като комбито Civic Shuttle, което предлагаше изключително пространство и функционалност. Беше представен и по-спортен вариант на Civic Si с 1,6-литров редови четирицилиндров двигател от серия DOHC.

1987 – 2000: Нови стандарти за качество и производителност

През 1987 г. четвъртото поколение Civic идва с нова гама двигатели, включващи системата VTEC (Променливо газоразпределение и електронно управление) на Honda. Неговият механизъм за променливо синхронизиране прави революция в технологията на двигателите. Осигурява по-добра производителност при високи обороти и подобрен разход на гориво при ниски. Това носи на Civic няколко награди.

Петото поколение Civic дебютира през 1991 г. с по-елегантна и по-аеродинамична форма за по-спортен облик, като запазва своята функционалност, станала синоним на модела.

Шестото поколение Civic е разработено, за да даде по-висока стойност на компактния клас автомобили. През 90-те години по-ниският разход на гориво и други екологични действия стават все по-значими. Шестата генерация е с новоразработен VTEC двигател. Той също така включва „Hondamatic Transmission“ – за първи път автоматична безстепенна трансмисия (CVT), която предлага безпроблемна смяна на предавките и икономия, подобна на механичната.

Надграждайки изключителните динамични възможности на стандартния Civic, Honda дебютира с фокусирания върху производителността Type R вариант през 1997 г. Той се превръща в катализатор на 25-годишния успех на Honda в изключително конкурентния сектор на „хотхеч“ автомобилите.

2001 – 2021: Civic от новото хилядолетие

Седмото поколение е представено през 2000 г. и година по-късно става първият Civic, предлагащ хибридна технология. Този Civic се налага и като най-икономичния в света 5-местен сериен бензинов автомобил с разход на гориво от едва 29,5 км/л.

През 2005 г. осмата генерация на хечбека пристига с футуристичен стил за европейските пазари, решетка от Perspex и триъгълни акценти – включително двойните изпускателни тръби – което го прави един от най-забележимите автомобили на пътя.

Това е и първото поколение на Civic с патентованата система на Honda Magic Seats (магически седалки). Възглавниците на задните седалки могат да бъдат повдигнати, за да се създаде висока товарна зона. Това е възможно, тъй като резервоарът за гориво е разположен под предните.

 

Деветото издание на Civic е допълнително усъвършенствано, за да получат клиентите още по-богат пакет от оборудване, както и водеща в класа ефективност. С обновения си двигател 1.6 DTEC, автомобилът регистрира световен рекорд в книгата „Гинес“ за „Най-нисък разход на гориво през всичките 24 съседни държави от ЕС“ с резултат средно 2,82 л/100 км (100,31 mpg) за 13 498 км (8387 мили), в 25-дневно пътуване, като маршрутът минава и през България.

Напълно преработено, 10-то поколение започва да набира скорост през 2016 г. с избор от два VTEC TURBO двигателя и включени усъвършенствани функции за безопасност и помощни средства за водача, Honda SENSING, за първи път.

Проектиран с по-твърдо шаси и по-голяма динамична производителност, той осигурява перфектната платформа за Civic Type R 2017, поставил нови граници на високопроизводителните хечбеци. Колата е възхвалявана за директното си управление, мигновената реакция на газта, високата максимална скорост, стабилността и изключителната спирачна сила. Благодарение на всичко това Type R поставя ново най-добро постижение за обиколка за автомобили с предно задвижване на пистата Нюрбургринг – Нордшлайфе в Германия през април 2017 г.

 

2022: Нова ера на Civic

 

С 50-годишно наследство зад гърба си, 11-то поколение Civic съчетава силно представяне и ефективност с подобрени нива на вътрешен комфорт, визуална привлекателност и цялостна използваемост. Новата генерация е важен крайъгълен камък за Honda в Европа, тъй като тя завършва ангажимента на Honda Motor Europe „Electric Vision“ за 2022 г. да електрифицира всички свои масови модели. Автомобилът е с най-съвременната версия на многократно награждаваната пълна хибридна задвижваща система e:HEV на Honda, предлагаща ангажираща динамика и производителност с впечатляващи икономичност и ефективност.

 

„Още от първото си поколение Honda Civic е емблематичен модел за европейските клиенти“, заяви Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda Motor Europe Ltd. „11-то поколение капсулира основните характеристики на функционалност, практичност и комфорт от първото поколение Civic. То е проектирано, за да гарантира, че неговите задвижване, кормилно управление и окачване осигуряват завладяващите нива на производителност, динамична реакция и обратна връзка, които винаги са били централни за привлекателността на Civic.”

Honda Civic Type R 2023

Honda отбелязва половинвековната история на Civic със специална страница, посветена на „нагорещената“ му версия. Световната премиера на Type R ще се състои на 21 юли

 Днес, 12 юли, точно на 50-ия рожден ден на легендарния си модел Civic, Honda Motor Co., Ltd. посвети специална страница на новото издание на култовата спортна версия Civic Type R . Официалната му премиера ще се състои в четвъртък, 21 юли, от 11 часа, японско време. Всеки може да стане част от това забележително събития на официалния YouTube канал на марката.

През ноември „горещата серия“ на японската марка ще отбележи своята 30-годишнина. Историята започва с лансирания през 1992 г. NSX Type R. Моделът Civic със забележителна червена емблема е традиционен рекордьор в книгата „Гинес“ като най-бърз хечбек с предно предаване.

След зашеметяващия успех на своя всепризнат изцяло електрически градски EV, Honda представи нова Honda e Limited Edition, предлагаща уникален екстериорен стил за подобрена открояваща се индивидуалност. Английското подразделение на Honda обяви, че лимитираната серия вече може да бъде закупена.

Honda e Limited Edition е базирана на Advance Grade и се предлага за първи път в Premium Crystal Red боя с множество контрастни черни акценти. Бяха въведени черни емблеми отпред и отзад и уникални 17” черни джанти, за да издигнат още повече елегантния и емоционален стил на градския електромобил.

Броят им е ограничен само до 50 бройки в цяла Европа. Новото лимитирано издание предлага най-ексклузивното Honda e изживяване досега. Откакто беше пуснат в Европа и Япония през 2020 г., Honda e получи одобрението на критиците по целия свят. Автомобилът бе приветстван за своя иновативен дизайн и прогресивна технология. Печели множество награди, включително Световен градски автомобил на годината и наградите Red Dot Design Awards.

Точно преди победата си в Гран при на Емилия Романя във Формула 1 на пистата Имола, световният шампион Макс Верстапен кара Honda e Limited Edition в близкото село Доца, което е международно известно с еклектичното си улично изкуство. Макс беше впечатлен от електрическото представяне на Honda e Limited Edition и привлекателния стил, докато маневрираше през тесните и криволичещи улици на средновековното село.

„Honda e Limited Edition е просто прекрасна“, каза Верстапен. „Има страхотен външен вид, компактен дизайн и е забавно за шофиране. Това е страхотно електрическо градско превозно средство.“

 
  • Изцяло новата Honda Civic присъства на седмицата на дизайна в Милано във връзка с Vanity Fair
  • Civic е с подход, насочен към човека, както към интериорния, така и към външния дизайн
  • По-дългото междуосие, по-широката следа и по-ниската линия на покрива придават силует на купе
  • Гладките, изчистени линии и спортната форма създават познат, но свеж вид
  • Интелигентните форми засилват усещането за ефирност, което води до просторна кабина

 

За да отпразнува европейската поява на изцяло новата Honda Civic e:HEV, автомобилът зае централно място на изложението Vanity Fair „Social Garden“ на Седмицата на дизайна в Милано 2022.

„Vanity Fair винаги се стреми да гледа една крачка напред с интерес и революционен дух. В тази седмица на дизайна с удоволствие се приветства VF Social Garden и креативните, и динамични умове, чийто принос подобрява качеството на живота ни и го прави по-лесен. Не се пренебрегва и Въздействието върху околната среда на това, което създават“, обяснява Кристина Лучини, съдиректор на Vanity Fair

„Радваме се, че можем да споделим Civic с италианската публика за първи път. Досега отзивите за автомобила са изключителни и домакинството на Седмицата на дизайна в Милано дава възможност да се ангажират клиенти, фокусирани върху дизайна“, обяснява генералният мениджър на автомобилния отдел в Италия Симоне Матоньо.

Изцяло новото 11-то поколение Civic на Honda е проектирано с уникален, ориентиран към човека подход към динамиката и дизайна. Следвайки етоса за развитие на „вълнуващия Civic“, инженерите на Honda са се фокусирали върху това как външният и вътрешен пакет могат да работят заедно, за да създадат по-удобно и освежаващо изживяване в автомобила, което ще подобри всекидневието на собствениците.

Представен за първи път през 1972 г. като „автомобил за хората по света“, Civic се превърна в основата на принципа за развитие на Honda „Човек-максимум, машина-минимум“ (M/M). Сега, открита в продуктовото портфолио на Honda, тази посока следва вярата, че целта на технологията и дизайна на превозните средства е да обслужват нуждите на водача и пътниците. В най-новия Civic резултатът е кабина с по-голям комфорт, видимост и простор от всякога, в допълнение към повишена безопасност и по-голямо ангажиране на водача.

 Динамичен външен дизайн

„Вълнуващият“ подход за развитие на Honda създаде модерна еволюция на външния дизайн на Civic. Той отразява безшумната, елегантна дизайнерска посока на други скорошни модели на Honda. Новият Civic се отличава с по-ниска, по-елегантна линия на покрива и по-ниска линия на тялото, която увеличава и подобрява видимостта навън, като доставя усещане за ефирност, изпитано в оригиналния Civic.

За да създаде по-спортна, подобна на купе естетика, междуосието на новия Civic е с 35 мм по-дълго от предишния модел, но с 20 мм по-къс заден надвес и намалена обща височина. Най-високата точка на линията на покрива е поставена по-напред от предишния модел, с лек наклон към задната врата, допълващ елегантния му вид.

Задната врата е от смола, разработена чрез нова производствена технология. Така се намалява теглото на задната врата с 20% в сравнение със своя предшественик и е от решаващо значение за постигането на по-елегантен дизайн.

Този подход към сдържан, гладък дизайн е очевиден и около предната част на автомобила. В сравнение с предишното поколение предните калници са по-ниски с 25 мм, а А-колоните са с 50 мм по-назад, което осигурява на водача впечатляваща, непрекъсната видимост. Тази намалена предна маса също така прави колелата и гумите да изглеждат по-големи, което, в комбинация с по-широката задна следа и подгъва на арката на колелата, създава по-ниска, по-сигурна стойка и създава усещане за по-голяма пъргавина.

 

Повишен интериорен комфорт и удобство

Вътре в кабината принципът на развитие на Honda M/M е илюстриран от интериор, насочен към човека, който е проектиран да гарантира първокласни нива на финес и простор. Кабината има по-голяма видимост и проветривост благодарение на ниското плоско арматурно табло, позиционирането на външни огледала и големите прозорци навсякъде.

„Когато всички измислихме ключовата дума „вълнуващо“ за концепцията за дизайн, започнахме да мислим как да приложим това към интериора и ни хрумна идеята какво ще се случи, ако го отрежем от времето, например ”, казва Ясунори Огава, граждански интериорен дизайнер. „Мислехме, че ако можем да имаме освежаваща сутрин, приятна сутрин, ще се чувстваме добре през целия ден. Трудно е да се чувстваме добре през целия ден, но ако се фокусираме върху сутринта, можем да постигнем това. По време на нашето изследване се появиха три ключови думи: чистота, ритъм и стимулация.“

Това, което се превежда, е интериорен дизайн, който въплъщава същата изчистена, модерна философия на дизайна като екстериора. Той е с ненатоварено, насочено към потребителя оформление, включващо висококачествени материали, които подобряват изживяването за шофьора и пътниците.

Въпреки по-ниската линия на покрива, вътрешното пространство над главата и пространството в кабината остават същите като предишния модел. Това е постигнато, благодарение на умното опаковане на хибридни компоненти в шасито и двигателния отсек. Щедрото товарно пространство на новия Civic има същата товароносимост като преди. То е сред най-големите в своя сегмент, но с по-широк отвор на задната врата за подобрена използваемост. Резултатът е превозно средство с пространство и функционалност, което го прави жизнеспособна алтернатива на по-големите превозни средства като SUV.

Продължаване на дизайнерския фокус върху вниманието към детайла са иновативните въздушни отвори, разположени около интериора. Те позволяват по-широк, но по-малко натрапчив въздушен поток около кабината, като същевременно се постига първокласен външен вид чрез нанасяне на мрежест модел на пчелна пита върху отвора за отвор за въздух с пълна ширина.

„Една от ключовите думи за интериорния дизайн на Civic е „чистота.“ Това е лично впечатление, но откакто се присъединих към индустрията усетих, че не харесвам наличието на изводите за климатици в арматурното табло“, обяснява Огава. „В старите дни в Япония влаковете имаха вентилатори. Не мога да не видя съдържанието на AC контакта точно това. Но ако погледнете домашния интериор, например, всички тези неща са скрити на очи. Използвайки тези ключови идеи за дизайна на Civic, въведох модел пчелна пита през арматурното табло, за да придам висококачествен завършек, но също така и чистота в целия интериор.“

Голям акцент е поставен върху проектирането на среда, която изисква малко физическо движение от пътниците, веднъж седнали. Информационно-развлекателната система е разположена в периферния изглед на водача, което означава, че за да проверява информация, той не трябва физически да движи главата си. Намалява се разсейването и времето, което не гледа напред, повишавайки безопасността.

„Този ​​път възприехме интересен подход към разработката и от ранните етапи на разработка динамично проверихме рамката за обем и височината на HMI, като приложихме различни пасти към действителния автомобил на сайта на съоръжението на Honda, за да проверим ергономичното оформление и колко лесно е да взаимодействате с контролите, както и да видите каква видимост би била добра“, обяснява Огава.

Civic постави нови стандарти от пускането си на пазара преди петдесет години, като продаде повече от 27,5 милиона бройки в 170 страни. Изцяло новата версия пристига в Европа от есента на 2022 г.

Скот Диксън с Chip Ganassi Racing Honda за пети път ще стартира от първа позиция в легендарната надпревара Индианаполис 500. Това той постигна с рекорд и отново се утвърди като един от най-великите пилоти на IndyCar сериите. Той постигна най-бързата средна скорост в четири обиколки за първа позиция във вековната история – 106 години на “The Greatest Spectacle in Racing.”

Като последният пилот на пистата във Firestone Fast Six, шесткратният шампион на IndyCar Диксън се представи в четирите обиколки със средна скорост от четири обиколки от 376,66 км/ч. (234,046 м/ч.) с колата си Bank Chip Ganassi Racing Honda.

Диксън, който е от Окланд, Нова Зеландия, спечели $100 000 награда за първата си позиция. Той има една по-малко от четирикратния победител в Indy500 Рик Миърс за най-много полпозишъни в историята на Indy500.  Диксън счупи рекордната скорост за първа позиция за всички времена от 376,13 км/ч. (233,718 м/ч.), поставена през 1996 г. от Скот Брайтън. Ари Люендойк има рекорд за средна скорост в квалификациите за четири обиколки за всички времена от 381,39 км/ч. (236,986 м/ч.) през 1996 г. Това обаче бе направено на втория ден от квалификациите и не отговаря на условията за първа позиция, а Люендайк спечели 21-во място в решетката.

Така Диксън стана с втората най-бърза серия от 4 обиколки в историята на Indianapolis Motor Speedway. Затова пък стана най-бързият спечелил поул в историята на Indy500.

Шесткратният шампион на IndyCar и победител в Indy 500 от 2008 г. направи две обиколки над 234 м/ч. Диксън превъзхождаше своя съотборник и действащ шампион на IndyCar Алекс Палу с 0,5 м/ч. Ринус ВиКей се присъедини към тях от външната страна на първия ред с машина от екипа на Ed Carpenter Racing.

Тони Канаан, една от четирите коли на Ganassi и Honda, които попаднаха в Fast Six, беше първият, който излезе на пистата и даде средна скорост от 232,372 м/ч. или 373,97 км/ч.

Следващият беше Ед Карпентър със средната скорост от 4-те тура 233,080 м/ч. или 375,11 км/ч. и беше претендент за първия ред.

Той оцеля при опита на Маркъс Ериксон, който направи средно 232,764 м/ч. Алекс Палу с Honda наложи по-бързо темпо със средна стойност от 233,499 м/ч. (375,78 км/ч.), което гарантира на действащия шампион в IndyCar Series старт на първия ред за неговия трети Indy 500.

Диксън, Палу и ВиКей  се наредиха на първия ред. Това е най-бързият първи ред в историята на Indy 500, със средна скорост от 233,643 м/ч. или 376,01 км/ч., счупвайки рекорда от 233,233 м/ч., поставен през 1996 г.

Chip Ganassi Racing Honda спечели първия си старт 1-2 в Индианаполис от 2008 г. насам. Тогава Диксън постигна единствената си победа в надпреварата от първа позиция, а Дан Уелдън стартира втори. Сега Алекс Палу е втори, а двамата са водещите от четирите коли на Чип Ганаси във финалната квалификационна сесия на Firestone Fast Six.

Собственикът на тим и пилот Ед Карпентър ще стартира четвърти. след 233,080. До него на втория ред е отново пилот на Ганаси – Маркъс Ериксон с 232.764 м/ч. с Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda. Победителят от Indy500 от 2013 г. Тони Канаан се класира шести с 232.372 м/ч. също от екипа на Ганаси.

  • Honda ZR-V, автомобил от категорията SUV от C-сегмент, излиза на пазара от следващата година
  • С доказаната e:HEV пълна хибридна технология
  • Новият модел е еволюция в гамата на Honda

Honda потвърди, че нейният наскоро анонсиран нов SUV от сегмента С ще бъде наречен „ZR-V“. Предвиден да бъде пуснат в продажба на европейските пазари през 2023 г., напълно новият модел ще се намира между HR-V и CR-V в гамата на Honda. ZR-V ще бъде задвижван от изключителната хибридна технология e:HEV и така допълнително ще разшири електрифицираната гама на Honda.

С тази новина започва следващият етап от европейската стратегия за електрификация на Honda. С допълнителни електрифицирани SUV модели, които ще последват, ZR-V бележи важна еволюция в гамата на Honda, като марката се концентрира още повече върху този бързо разрастващ се сегмент.