Новини

Ryan Crowe

Братята Райън и Калъм Кроу спечелиха две победи в състезанията Isle of Man TT при Sidecar (мотоциклети с кош). Във втората надпревара братята, на борда на Kelproperties Honda, влязоха в Клуб 120 м/ч за най-висока скорост по 60-километровото планинско трасе.

Райън и Калъм Кроу спечелиха първата си победа в ТТ в първото състезание 3wheeling.media Sidecar TT при сайдкарите. Те финишираха на 26.894 секунди пред Пит Фоундс – Джеиван Уолмсли с FHO Racing Honda. Трети станаха Алън Фоундс и Райън Гибсън.

Семейство Кроу направиха най-бързата обиколка от състезанието на своят Kelproperties Honda при 192,8 км/ч (119,8 м/ч), за да станат първия нов екипаж на върха в ТТ Manx Sidecar от 2014 г насам. Те вече подражават на подвига на своя баща и петкратен победител при сайдкарите в ТТ Ник Кроу.

Екипът на Kelproperties Honda на Райън и Калъм Кроу, доминираше и във второто Sidecar състезание за 2024 г. Надпреварата бе рестарирана след по-ранен червен флаг. Вторият старт на сайдкар за седмицата трябваше да бъде във вторник, но заради лоши атмосферни условия се наложи да бъде пренасрочено за четвъртък.

Първото състезание бе спряно заради катастрофа на екипа новобранци Тод Елис и Еманюел Клемент в секцията Waterworks в първата обиколка. И двамата бяха добре, но отломките не бяха отстранени навреме, за да се предприеме рестартирането.

Семейство Кроу бяха отново неудържими в двете обиколки. Те водиха през цялото време като само в началото първото им място бе застрашено от 14-кратният победител в TT Бен Бърчал и новия му копилот Кевин Русо. Те завършиха втори.

Подиумът допълни един от най-популярните и легендарни имена на TT на Sidecar, 60-годишния Дейв Молиню. Той регистрира своя 31-ви подиум и първи от 2017 г насам. 17-кратният победител с балансьор Джейк Робъртс, си осигури третото място в първата обиколка.

Братя Кроу също се присъединиха към Клуб 120 м/ч в клас Sidecar след последна обиколка от 120,33 м/ч (193,66 км/ч).

За пореден път Скот Диксън с кола PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda преодоля хаоса, за да спечели състезание от сериите NTT INDYCAR. Диксън триумфира в осеяния с повишено внимание Chevrolet Detroit Grand Prix, по улиците на Детройт.

Шесткратният шампион на IndyCar победи колегата си от Indianapolis 500, Маркъс Ериксон, с 0,8567 от секундата. Второто място е най-добрият резултат на Ериксон за сезона с Delaware Life Honda, от тима на Andretti Global. Маркъс Армстронг завърши трети в Root Insurance Chip Ganassi Racing Honda за първото си класиране на подиума в кариерата. Така коли, задвижвани от Honda окупираха подиума в Детройт.

Диксън поведе в шампионата с 18 точки от съотборника си Алекс Палу с втората си победа за сезона. Първата му бе през април в Acura Grand Prix на Лонг Бийч. Диксън спечели 58-ата си победа в кариерата, като вече е на 9, от възможността за изравняването на рекорда на Ей Джей. Кайл Къркууд завърши с най-добър резултат за сезона – 4-ти с AutoNation Honda, на Andretti Global. Александър Роси продължи силната си форма, като закръгли челната петица.

Диксън и Хъл отново направиха магия. Те избраха да направят последния си пит-стоп внимателно в края на обиколка 56 и се надяваха на достатъчно жълти знамена, за да им стигне горивото до финала в обиколка 100. Стратегията проработи до съвършенство, тъй като имаше още два предупредителни периода след последния стоп на Диксън, за да му позволи да спести достатъчно от 100% възобновяемото състезателно гориво на Shell. Така стигна до финала, като парира зареждащия Ериксон.

Тази стратегия е помагала неведнъж в легендарната кариера на Диксън. Диксън направи невероятна икономия на гориво, за да спечели през април в Лонг Бийч и направи същото миналия август на World Wide Technology Raceway, като направи едно спиране по-малко от всеки друг пилот.

В центъра на Детройт Диксън можеше да кара до финала на състезанието по временната улична писта с девет завоя, дълга 2,65 км. След това Ериксон изпревари Къркууд за трето място и насочи погледа си към Армстронг.

Междувременно Диксън се справяше с турбуленцията и по-бавното темпо на пилота на Gainbridge Honda Колтън Херта, който стартира от първа позиция. Той бе точно пред него в опашката на водещата обиколка. Само 1,6 секунди разделиха първите трима в обиколка 94.

Диксън, Ериксон и Къркууд бяха сред осемте пилоти от 27, които не спираха за гуми за дъжд. Това им помогна да се издигнат по-напред в класирането и да влязат в позиция, за да спечелят топ пет, когато лекият дъжд спря. Триото направи само два стопа през цялото състезание.

Следващото състезание от сериите е тази неделя, 9 юни – Grand Prix Road America в Елкарт Лейк, Уисконсин.

Лас Вегас, 20 май 2024 г. На започващото от днес изложение ACT Expo 2024 (Advanced Clean Transportation) Honda представи концептуална разработка на камион с горивни клетки от Class 8 (тежкотоварни машини над 14 тона). С нея марката дава заявка, че търси бизнес партньори за производство на превозни средства със задвижване по тази технология, предвидени за пазарите в Северна Америка. На щанда на марката присъстват и други нейни продукти с нулеви вредни емисии, вкл. и прототип на безпилотен автомобил (Autonomous Work Vehicle), както и напълно нов Honda CR-V e:FCEV 2025.

За да постигне плана си за въглероден отпечатък за всичките си продукти до 2050 г., японският производител възнамерява да разшири дейността си в сферата на задвижването с водород.

“Товарните автомобили, вкл. и камионите от Class 8, при които горивните клетки са най-добрата алтернатива с нулеви вредни емиси на дизеловите двигатели с вътрешно горене, са ключов момент от стратегията на Honda за водородното задвижване“, коментира Райън Харти, заместник вицепрезидент в сектор „Устойчивост и бизнес развитие“ в American Honda Motor Co., Inc.

Камионът на Honda от Class 8 е задвижван от три нови системи с горивни клетки, произвеждани вече серийно в джойнтвенчърното предприятие на марката и General Motors (GM) в Браунстаун, Мичиган. Те са плод на 10-годишна съвместна разработка на японската компания и американския гигант.

Honda посочва четири основни направления за първоначалното приложение на новите системи с горивни клетки: леки електромобили, товарни машини, станции за зареждане и строителна техника.

На щанда си на изложението ACT Expo компанията демонстрира и други продукти и технологии с нулеви вредни емисии. Това са 2025 Honda CR-V e:FCEV, първият сериен водороден плъгин хибрид в Америка и Honda Autonomous Work Vehicle (AWV) – електрически прототип за безпилотен високопроходим автомобил, способен да изпълнява повтарящи се задачи.

 

Технически характеристики на Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck Concept Specifications:

Дължина x широчина x височина (мм)           8000 x 2400 x 4000

Обща маса на влекача с ремаркето (кг)         37 273

Влекач (кг): 12 918

Товар (кг): 24 255

Макс. скорост          113 км/ч

Пробег с едно зареждане           при максимално натоварване  644 км

Мощност на системата от горивни клетки     240 кВт, комбинирано: 80 кВт x 3 системи

Водороден резервоар      Под високо налягане от 700 бара H2, резервоар: 82 кг

Батерия        120 кВтч високоволтова батерия

По-евтини, по-леки, по-бързи електромобили, каквито само Honda ще може да предложи. Предвидени са и прогрес в хибридната гама и нова e-AWD система за четири задвижващи колела

 

Honda не променя становището си, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите. Целите на компанията са 100% от глобалните продажби на марката да се падат за електрическите превозни средства и такива с горивни клетки до 2040 г. Това стана ясно по време на състоялата се вчера в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co., Ltd.

Чрез фокусирането върху високоволтовите батерии, считано от 2030 г., Honda ще намали цените на доставените в Северна Америка с 20% спрямо актуалните. Освен това компанията ще установи конкурентна бизнес структура, за да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 млн. електрически превозни средства годишно.

Стратегията на Honda за електрификация

Стратегия за електрическата гама

Общо седем модела от различни сегменти ще дебютират в световен мащаб до 2030 г. от представената през януари гама Honda 0 Series. Още през 2026 г. компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от горе-споменатата серия.

Планът за електрификация на гамата включва и Honda Mobile Power Pack e: (MPP) и до края на фискалната 2026 марката ще въведе в Япония продукт за микромобилност, оборудван с 4 MPP.

Honda 0 Series
Honda 0 Series

По-тънки

От 2030 г. eлектромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това тя възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, каквито само марката да може да предложи, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес.

Предвижда се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас, с подобрено задвижване, уникален стил и ниска височина.

Във връзка с така наречената компактна e-Axle платформа и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии отсекът за двигателя ще бъдат изключително тънки, но въпреки това моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор. Това ще бъде постигнато с оптимизирано разположение и намаляване на броя на различни части, както и с прилагането на технологията на Honda за контрол на удара, а самото купе ще комбинира отличния дизайн с динамиката.

По-леки

За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането.

 

  • Към олекотените купета на автомобилите от новата електрическа серия производителят ще добави и напълно нова задвижваща система, чиито размери и маси ще са още по-компактни благодарение на прилагането на натрупания от Honda технологичен опит във Формула 1 и разработването електрически хибриди. Новите машини ще са с близо 100 кг по-леки спрямо актуалните.
  • Тежки компоненти като високоволтовата батерия и захранващият блок ще бъдат ниско разположени в централната част на автомобила, за по-нисък център на тежестта за повече стабилност и спортни показатели.
  • Благодарение на комбинацията от високоефективен захранващ блок и технологичния си опит по отношение на аеродинамиката, натрупан в моторните спортове, автомобилите от новата елктрическа серия ще се отличават с едновременно характерното за Honda спортно поведение и водеща в света енергийна ефективност. По този начин компанията ще се стреми да постигне икономичен пробег в рамките на 480 км за всеки от моделите в гамата Honda 0 Series.

По-умни

  • Оборудвани с новата оригинална операционна система, моделите от гамата ще предлагат дигитална платформа, оптимизирана към потребителското изжививяна (UX) и високотехнологична свързаност. Функциите на автомобила непрекъсато ще бъдат обновявани безжично по метода OTA (over-the-air), което ще ги превърне изключително ценни продукти, каквито само Honda ще има възможност да предлага.
  • Останалите технологични новости предвиждат E&E архитектура, оригинална персонализация на полупроводниците SoC (system-on-chip). Тя ще включва изкуствен интелект, ключов за автоматизацията, както и за понижаването на енергийния разход.
  • Автоматизираното шофиране и усъвършенстваните системи за подпомагане на водача AD/ADAS ще бъдат усъвършенствани, за да са в по-голяма хармония с човека чрез прилагане на сензорни технологии и AI.

 

Преходен период – средата на 20-те години на XXI в.

По време на преходния период съществуващите заводи за производство на модели с ДВГ ще поемат и това на електромобили на една и съща поточна линия. Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си “Thin, Light and Wise” (тънък, лек и умен).

Кулминацията на всички тези инициативи се очаква да се случи през 2028 г. в специалния завод за електромобили в Канада, където марката се надява да намали производствената цена с 35%.

Софтуер за производствено планиране и следпродажбени услуги

Honda ще усъвършенства всички бизнес операции от планирането до следпродажбените услуги, като ги свърже със софтуер. Получените от него данни ще дават възможност за индивидуално адаптиране на предложенията според нуждите на всеки клиент. Софтуерът ще отчита и най-новите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите, получени „на място“ при продажба, като тази информация ще служи за разработването на нови продукти.

На свой ред данните за автомобила в реално време ще бъдат свързани със сервизните операции на Honda.

 

Прогрес и в хибридната гама

Хибридната гама със задвижване по системата e:HEV ще бъде обновена. Следващите поколения на моделите ще бъдат още по-леки и още по-икономични.

Honda ще въведе и електрическа система за 4 задвижващи колела e-AWD, която ще функционира с моторите, разработени за електрическите модели. Тя ще увеличи потока на максималната задвижваща сила и ще позволи по-бърза реакция и по-прецизен контрол при разпределението на въртящия момент.

До 2027 г. 100% от продаваните автомобили Honda в Китай ще бъдат електрически или такива с горивни клетки

 

Двукратният шампион в сериите IndyCar Алекс Палу отбеляза перфектен старт на месец май с втора поредна победа. Той спечели от първа позиция на пистовото трасе на Индианаполис Мотор Спийдуей (IMS). Палу финишира със своя болид № 10 DHL Chip Ganassi Racing Honda, на 6.6106 секунди пред Уил Пауър.

Състезанието на обикновена писта предхожда легендарната надпревара Индианаполис 500, на овала от 2,5 мили (4,02 км). Тренировките за 108-ия Индиполис 500, започват във вторник, а квалификацията е следващата събота и неделя. Денят на състезанието е неделя, 26 май.

Испанецът Палу спечели своята 10-та победа в кариерата и първа победа за сезона, от която взима точки. С този успех Палу взе преднина в шампионата на сериите NTT IndyCar с 12 точки пред Пауър, който завърши втори за трети път в четири състезания този сезон.

Кристиан Лундгаард пое лидерството от Палу в първата от общо 85 обиколки на състезанието. Той обаче завърши трети с № 45 Hy-Vee Honda, на Rahal Letterman Lanigan Racing. Коли на Honda заеха три от първите пет места в класирането. Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън завърши четвърти в № 9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, а Маркъс Армстронг беше пети в № 11 IU Simon Cancer Center Honda.

Отборът на Ganassi спечели последните три пътни състезания в IMS, като Палу стана двукратен победител в това събитие, а Диксън спечели Gallagher Grand Prix миналия август. Колтън Херта, който дойде с преднина в точките, стартира от 24-то място, за да завърши 7-ми в кола № 26 Gainbridge Honda, на Andretti Global. При това, той беше изхвърлен от пистата от своя съотборник Маркъс Ериксон в началото на състезанието. Херта падна до четвърто място в класирането, на 25 точки зад Палу.

Лундгаард поведе в завой 2 на началната обиколка – една от рекордните 13 смени на лидер в състезанието. Той остана отпред, докато направи първия си питстоп в обиколка 19, заедно с Палу, който бе втори. Преди това Пауър направи първото си спиране на обиколка 18. Така бе сложено началото на тристранна тактическа битка, която беше както за стратезите и екипите в бокса, така и за пилотите до края на състезанието.

Пауър влезе в бокса в обиколка 39, опитвайки се да измести лидера Лундгаард, който влезе в бокса в следващата обиколка в отговор на изненадващото ранно спиране на Пауър. Изглеждаше, че Пауър, който бе отпред веднага с горещи гуми Firestone Firehawk, може да изпревари Лундгаард, когато последния излезе от бокса в обиколка 40.

Но № 28 Delaware Life Honda на Ериксон беше между Лундгаард и Пауър, позволявайки на Лундгаард да запази предимството си. Междувременно Палу спря в обиколка 41 със стратегия за изпреварване и напусна бокса пред Лундгаард.

Когато останалите направиха своите стопове, Палу се озова начело в обиколка 45 и постоянно увеличаваше разликата си спрямо Лундгаард. Палу окончателно излезе начело в обиколка 65. След единствения жълт период Палу отново дръпна при рестарта в обиколка 68 и натисна педала докрай, за да осигури победата.

Съгласно новите тенденции и още по-сериозните изисквания по отношение на вредните емисии, налагани от организации и правителства, хибридите стават все по-популярна алтернатива за онези купувачи, които все още не могат да свикнат с електромобилите. Наскоро престижното британско издание Auto Express обяви 10-те най-добрите хибридни автомобила на пазара.

Почетното първо място в класацията зае нашият Honda Civic и то близо месец, след като оглави и друг рейтинг на медията – за най-добър семеен хечбек. „Автомобилът се наложи като абсолютен фаворит“, пишат редакторите в сайта на Auto Express. Те оценяват високо 2,0-литровия му двигател с вътрешно горене, съчетан с два електрически мотора и 1,06-киловатчасова високоволтова батерия.

„Това не означава, че просто разполагате със солидна мощност от 184 к.с., но и че през по-голямата част от времето в града ще се движите в напълно електрически режим“, коментират специализираните журналисти. Когато Civic се изправи срещу сериозни конкуренти в техния групов тест на семейни автомобили, моделът показа среден разход малко над 50 мили на галон (4,7 л/100 км), което го прави едновременно с това и най-икономичния и най-бърз автомобил в класацията.

В интериора на новия Civic са съчетани висококачествени материали и изключително елегантна информационно-развлекателна система. Стилът на каросерията, просторното купе и 401-литровият багажник осигуряват много място за четирима души и техния багаж.

Изборът на хибриден автомобил вече няма да е голямата крачка, която мнозина се страхуват да направят, защото продуктовото разнообразие сред моделите с такова задвижване става все по-голямо и трябва да свикваме с мисълта, че от алтернатива, то се превръща в тенденция , смятат специалистите в бранша.
От 1988 г. насам Auto Express e най-авторитетното британско автомобилно издание, в чиито съвети се вслушват редица бъдещи и настоящи притежатели на автомобили, както хората с бензин в кръвта.

 

КЛАСАЦИЯТА НА AUTO EXPRESS

  1. Honda Civic
  2. Renault Clio
  3. Toyota Yaris
  4. Dacia Jogger Hybrid
  5. Kia Niro
  6. Toyota RAV4
  7. Hyundai Tucson
  8. Kia Sportage
  9. Toyota Corolla
  10. Lexus NX

Honda CR-V Hybrid, както и бензиновата версия (налична само за американския пазар) на шестата генерация на най-продавания ни модел заеха съответно първо и второ място в класацията за най-добри SUV модели с 4 задвижващи колела на онлайн и печатното издание Car and Driver. Вече 60 години популярната специализирана медия обявява своя рейтинг за различни категории автомобили. Традиционно еспертите на американското издания тестват над 400 модела и дават своята оценка въз основата на 200 точки, включващи данни за ускоряване, управление, комфорт, товарно пространство, икономичност, цена и доколко всеки от автомобилите е приятен за шофиране.

„Ако хибридният Honda CR-V е първото нещо, което ви идва на ум, когато обмисляте покупка на компактен SUV, значи сте избрали добра компания“, пишат редакторите на Car and Driver. „Той е практичен, елегантен и икономичен, а хибридната версия издига на още по-високо ниво всичко, което ни харесва в стандартния модел“, добавя авторитетният сайт, а заключението гласи: „Honda CR-V 2024, с великолепното си шаси, както и с просторния си и комфортен интериор, е истинска звезда в сегмента на компактните кросоувъри“.

Двата модела на Honda заеха челните позиции, като изпревариха представители на редица престижни марки. По-долу публикуваме пълния списък от първите 20 класирани автомобила.

  1. Honda CR-V Hybrid
  2. 2024 Honda CR-V
  3. 2024 Kia Telluride
  4. 2025 Genesis GV70
  5. 2024 Porsche Macan
  6. 2025 Hyundai Ioniq 5
  7. 2024 Kia EV6
  8. 2024 Kia EV9
  9. 2024 Toyota Grand Highlander Hybrid
  10. 2024 Toyota Grand Highlander
  11. 2025 Genesis GV80
  12. 2024 Mazda CX-50
  13. 2025 BMW X5
  14. 2025 BMW X7
  15. 2025 BMW iX
  16. 2024 Mazda CX-90
  17. 2024 Mazda CX-90 Hybrid
  18. 2024 Hyundai Palisade
  19. 2025 Porsche Cayenne
  20. 2024 Volvo XC90

 

Скот Диксън доказа за пореден път, че за него почти всичко е възможно зад волана на състезателната кола. Той спечели Acura Long Beach Grand Prix с драматична комбинация от търпение и агресия.

Никой не пести гориво по-добре от Диксън. И той го доказа, като кара последните 34 обиколки на уличното състезание с един резервоар гориво в колата си PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda. Той успя да издържи на натиска на заредения с гориво Колтън Херта, който имаше по-малко рискова стратегия. Така Диксън го победи с 0,9798 от секундата.

Диксън, който стартира осми, дори имаше достатъчно гориво за двигателя на Honda, за да направи триумфален бърнаут, след като спечели първата си победа за сезона и 57-ата победа в легендарната си кариера. Това беше втората му победа на временната улична писта с 11 завоя и дължина 1,968 мили в Лонг Бийч, след тази през 2015 г.

Действащият шампион от сериите Алекс Палу завърши трети с колата на DHL Chip Ganassi Racing Honda. Лидерът по точки от серията Джоузеф Нюгардън зае разочароващото четвърто място, след като изглеждаше най-голямата заплаха за Диксън, докато Gainbridge Honda на Херта, за тима Andretti Global, се залепи за него в края на състезанието.

Маркус Ериксон закръгли топ 5 в Delaware Life Honda, управлявана също от Andretti Global. Този отбор и Chip Ganassi Racing заеха по две от първите пет финални позиции.

Honda Motor Europe (HME) потвърди редица промени във висшето ръководство на своя европейски бизнес:

  • Honda Motor Europe потвърди назначаването на двама нови лидери
  • Ханс дьо Жеже заема длъжността главен вицепрезидент на подразделенията на секции „Автомобили“, „Мотоциклети“, „Градинска техника и генератори“, „Извънбордови двигатели“ и „Обслужване на клиенти“ на мястото на Том Гарднър, който се оттегля
  • Жан-Марк Стренг е назначен за вицепрезидент, отговарящ за енергийните услуги и направление „Бизнес развитие и трансформация“
  • Всички назначения са в сила от 1 април 2024 г

Ханс дьо Жеже е назначен за старши вицепрезидент на подразделенията „Автомобили“, „Мотоциклети“, „Градинска техника и генератори“, „Извънбордови двигатели“ и „Обслужване на клиенти“. Той разполага с над 30-годишен опит с марката, като е започнал кариерата си в логистичния отдел на компанията, преди да премине през редица позиции. Първото му назначение на поста изпълнителен директор е като вицепрезидент, отговорен за енергийните услуги и направление „Бизнес развитие и трансформация“. Ханс заменя Том Гарднър, който след 30 години в Honda се пенсионира в края на март.

„Развълнуван съм да оглавя звено, в което ще отговарям за нашите ключови европейски подразделения. Това са двигателите на бъдещия ни растеж в региона и ще ни позволят да предоставяме изключителни продукти и услуги на нашите клиенти. Предвиждам да укрепим допълнително структурата на компанията, докато поемаме предизвикателствата, наложени от електрификацията на бранша, и се развиваме, за да предложим набор от продукти и услуги, които ни поставят начело в списъка на нашите клиенти“, коментира Ханс.

Досегашната му позиция, вицепрезидент на отдела за енергийни услуги и направление „Бизнес трансформация и развитие“, заема Жан-Марк Стренг. Мениджърът разполага с дългогодишен опит – започва в PwC през 1991 г., а преди това сменя различни длъжности във Volkswagen Group (Франция). Той работи за Honda от 2007 г. и заема позиции като президент и управляващ директор на Honda Motor Europe UK.

„Радвам се да поема позицията на вицепрезидент, който отговаря за развитието на новите и нововъзникващи области в нашия бизнес. Отделът за енергийни услуги разполага с най-усъвършенстваното предложение за клиенти на EV, които искат да намалят разходите си, като същевременно увеличат максимално използването на възобновяема енергия. Ще се стремя да надграждам свършената досега работа, за да укрепя допълнително иновационната култура на Honda и да създам успешно бъдеще за марката в нашия регион“, споделя Жан-Марк.

Кадровите промени обхващат и главния комуникационен екип на Honda Motor Europe. Ник Пиърсън оглавява корпоративните комуникации и моторните спортове, заемайки досегашния пост на Джон Кингстън, назначен за генерален мениджър на направление „Бизнес развитие и трансформация“.

Всички промени са в сила от 1.04.2024 г.

 

Honda обяви, че се цели в световния шампионат във Формула 1 през 2026 г. Те обединяват амбицията си с тази на собственика на Aston Martin Лорънс Строл. От 2026 г. Honda ще прехвърли сделката си за производство на двигатели към Aston Martin, като слага край на успешното си сътрудничество с Red Bull.

Първоначално решението на Honda бе да се оттегли от Формула 1. Това доведе до намерението на Red Bull да има собствени двигатели и да се свърже с Ford за 2026 г. Японската марка беше принудена да потърси нов партньор за работа, когато отмени решението си за напускане. След като се свързаха с няколко кандидати, Honda беше впечатлена от амбицията на собственика на Aston Martin.

В ексклузивно интервю за сайта Motorsport.com президентът на Honda Racing Corporation Коджи Ватанабе сподели: „Знаем, че ще бъде много трудно да станем световни шампиони, но имаме нужда от някои цели, за да положим най-доброто от себе си заедно с Aston Martin. Така че, ето защо заедно със Строл и Тошихиро Мибе  – изпълнителен директор и президент на Honda, си поставихме целта просто да се стремим към световното първенство през тази година.“

Когато оценяваше дали Aston Martin и Honda ще разполагат с всичко необходимо, за да се борят за титлата, Ватанабе добави: „Вероятно ни липсва нещо в момента, но трябва да си кажем какво. От гледна точка на Aston Martin какво липсва на Honda и също какво липсва на Aston Martin. Това е честен разговор, за да станем отбор от най-висока класа заедно.“

Ватанабе е бил впечатлен от плановете на Строл, както и от модерното съоръжение на отбора в Силвърстоун. Това е бил важен момент за това колко сериозен е бил канадският бизнесмен в реализирането на високите си цели. Ватанабе казва: „След като се регистрирахме като доставчик на двигатели за 2026 г., други отбори се свързаха с нас. Те се интересуваха от работа с Honda, но въпреки това бяхме много впечатлени от силната страст на г-н Строл да се бори за световния шампионат през 2026 г.

Посетихме ги, за да видим фабриката в Силвърстоун, която беше в процес на изграждане. Няколко пъти имаме срещи с Мартин Уитмарш и Майк Крак от мениджърския екип. Те са много отворени и целият екип работи в една обединена посока. Вече стартирахме технически работен екип, а също и среща на управителния комитет, за да обсъдим някои важни въпроси, които може би можем да подобрим.“

Миналата седмица двукратният световен шампион Фернандо Алонсо обяви, че ще остане с отбора в ерата на Honda поне до 2026 г. Той потвърди, че е убеден в перспективата за връзка между Aston Martin и Honda.