Новини

Макс Верстапен с кола от екипа на Red Bull Racing, задвижвана от Honda, спечели Гран при на САЩ на пистата в Остин, Тексас. Това беше специална победа, тъй като Red Bull Racing записа своя подиум №200 и дойде на годишнината от първата победа на Honda във Формула 1 на този ден през 1965 г. Тогава Ричи Гинтър спечели Гран при на Мексико с Honda RA 272.

Макс Верстапен стартира от първа позиция, но остана на второ място зад Люис Хамилтън в завой 1. Умната стратегия на Red Bull обаче, скоро щеше да обърне тези позиции. Ранен първи пит-стоп за твърди гуми – в 10-ата обиколка, даде на Макс възможност да си върне преднината.

Серхио Перес се класира на третото място на старта и се задържа удобно там, като направи първия си стоп в 12-ата обиколка. Серхио премина на средномеки гуми. Тази промяна означаваше, че Хамилтън трябва да отговори в следващата обиколка. Това от своя страна позволи на Макс да дръпне напред.

Юки Цунода започна добре състезанието на 8-о място пред Пиер Гасли на 10-о. Скоро французинът изпревари Валтери Ботас, така че двете коли на Scuderia AlphaTauri вървяха една зад друга. Първата спирка на Юки дойде в 9-ата обиколка, а Пиер Гасли влезе една обиколка по-късно. След това обаче беше принуден да спре, тъй като имаше проблем в задната част на колата си.

Тъй като Хамилтън намаляваше преднината на Макс в средната част на състезанието, Red Bull остана с агресивната си стратегия и повика Верстапен за втори питстоп в 29-а обиколка. Той щеше да остане до края с твърди гуми. Екипът вярваше, че позицията на пистата е ключът и се оказаха прави.

Серхио направи второто си спиране в 32-та обиколка и удобно остана на трето място. Вторият пит-стоп на Юки дойде две обиколки по-късно, като отново влезе в зоната на точките.

Макс Верстапен беше спрял осем обиколки преди Хамилтън, така че неговият Mercedes намали преднината му в последната част на състезанието. Лидерът в шампионата обаче беше безупречен в контролирането на темпото си и държеше Хамилтън на дистанция. Двамата започнаха последната обиколка с разлика от по-малко от секунда, но Макс успя да спечели с 1,3 сек. и да вземе осмата си победа за сезона.

След като се състезаваше без течност за пиене в колата през по-голямата част от много горещия следобед в Тексас, Серхио Перес зае престижното трето място, за да намали разликата в шампионата на конструкторите с 13 точки. Юки Цунода записа две точки за своето 9-о място.

USGP Victory and double-podium for Red Bull Racing Honda

 

 

Завръщайки се към върха на моторните спортове за първи път от повече от десетилетие, марката на Acura ще се появи на задните крила на автомобилите Red Bull Racing Honda и Scuderia AlphaTauri Honda във Формула 1 за Гран при на САЩ на пистата в Остин, Тексас този уикенд. Отбелязвайки ролята си на подразделение на Honda в Северна Америка, Acura също ще присъства на овъролите и козирките на каските на пилотите на Red Bull Макс Верстапен и Серхио Перес, както и  на тези на Scuderia AlphaTauri – Пиер Гасли и Юки Цунода по време на състезателния уикенд.

„Особеното е, че Acura стана част от партньорството ни с Red Bull Honda и Scuderia AlphaTauri Honda за Гран при на САЩ през 2021 г.“, казва Масаши Ямамото, управляващ директор на Honda F1. „Това беше невероятен сезон във Формула 1 досега и с гордост добавяме марката Acura към нашата история за това емблематично състезание в Америка.“

Това не е първият път, когато легендите във Формула 1 представят брандиране на Acura. От 1989 до 1992 г. пилотите на Honda във Формула 1, включително Айртон Сена и Ален Прост, носеха каски с надпис Acura на Гран при на Канада и САЩ. По-късно Дженсън Бътън и Рубенс Барикело показаха логото на Acura на каските си за Гран при на Канада през 2007 г.

Състезанията са ключов израз на ангажимента на Acura за Precision Crafted Performance. Acura има значително присъствие в моторните спортове в Северна Америка, като марката обхваща шампионата на пилотите, производителите и тимовете на IMSA WeatherTech SportsCar както в класациите DPi, така и в GTD през 2020 г. Acura също спечели първата си победа в легендарното състезание Rolex 24 часа на Дайтона тази година с прототипа Acura ARX-05  за екипа на Wayne Taylor Racing.

„През последните пет години Acura демонстрира непрекъснат ангажимент към Precision Crafted Performance както на пътя, така и на пистата“, каза Джон Икеда, вицепрезидент и търговски директор на Acura. „Този ​​уикенд празнуваме ролята си на подразделение на Honda и сме развълнувани да се върнем във Формула 1 за първи път от почти 15 години.“

На пътя Precision Crafted Performance показва продуктова гама с инженерство, динамика на движение и технологии от световна класа. Показана отново в шоурумовете тази година, марката за производителност Type S на Acura е призната от водачите, които търсят по-динамично шофиране с подобрена мощност, управление и спиране. Най-ефективният седан и SUV в историята на Acura, турбокомпресорните TLX Type S и MDX Type S дават радост и емоционално шофиране на нови висоти. Новият суперкар NSX Type S с мощност 600 к.с. е най-мощната и най-ефективна Acura, произвеждана някога.

 

Новият HR-V осигурява уникално изживяване зад волана и бърза реакция, съчетана с мощната и икономична двумоторна технология e:HEV, включена като стандартно задвижване за първи път в модела. Следващото поколение на популярния компактен SUV предлага водещи в класа пространство, комфорт, практичност, безопасност и технологии, всичко това въплътено в eдновременно дръзкия и елегантен дизайн като на спортно купе. Напълно новият HR-V е поредното попълнение в хибридната e:HEV гама на Honda, наред с представените през 2020 г. следващи поколения на CR-V и Jazz. Инженерите на Honda са се фокусирали върху активния начин на живот.

Обявени са и цените за България >>

  1. Задвижващата технология e:HEV осигурява оптимален микс от икономичност и динамика

Напълно новият HR-V е оборудван стандартно с e:HEV – високотехнологичната задвижваща хибридна система на Honda без необходимост от зареждане с електричество, спечелила признание в цяла Европа.

2021 Honda HR-V e:HEV

Ниски вредни емисии и незабавна реакция

Системата e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). Технологията е плод на 20-годишния опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в пътните автомобили, така и във Формула 1. За HR-V, мощността на е:HEV е увеличена до 131 к.с. и 253 Нм въртящ момент срещу 109 к.с. при Jazz. При HR-V тя дори е по-компактна, отколкото беше при малкия градски модел. Броят на клетките на батерията е увеличен с 25% и това осигурява по-голям енергиен запас. Блокът за управление на захранването (PCU) е с по-малък размер и сега то е намерило място в моторния отсек. Охлаждането е водно вместо въздушно. Предавателното число между електромотора и колелата е понижено, а това на свой ред подобрява динамиката на HR-V. HR-V отделя вредни емисии от CO2 от 122 г/км (WLTP) и изразходва 5,4 л /100 км (WLTP) и ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.

Оптимизирани режими на управление

Системата e:HEV се отличава от всички останали подобни по неусетния начин, по който се сменят трите режима на управление. Интелигентният захранващ блок (IPU) автоматично и непрекъснато превключва цикъла на движение между електрическо задвижване, хибридно или такова на двигател с вътрешно горене съобразно специфичната пътна ситуация.

При шофиране с постоянно висока скорост (примерно на магистрала) системата оперира с бензиновия двигател, тъй като в този случай той предлага оптималното съотношение между икономичност и динамика. При необходимост от по-високо ускорение в случаите на изпреварване актуалният режим е хибридният. Допълнително в този случай двигателят с вътрешно горене захранва и батерията.

Спортният режим може да бъде активиран от селектора. При този избор резултатът е още по-бърза реакция при подаването на гориво, докато при икономичния ‘Econ’ климатичната система се настройва за оптимален разход на енергия. В позиция ‘Normal’ автомобилът е с най-добър баланс между „двата свята“ шофьорът има възможност да превключва през всички работни режими.

2021 Honda HR-V e:HEV

Реакция като при електромобил

За увеличено усещане тип „електромобил“ шофьорът трябва да постави в позиция В селектора на трансмисията, при което е наличен избор за различни нива на възстановяване на енергията при намаляване или спиране. Нивото на рекуперацията ѝ може да бъде допълнително увеличено, когато лостът е в традиционната позиция D и шофьорът използва лостчетата зад волана.

Преминаването между различните режими на управление, включително и стартирането на двигателя с вътрешно горене в ролята на генератор за електроенергия става много по-неусетно. Трансмисията с фиксирана предавка изразходва по-малко енергия за разлика от конвенционална система с планетарна предавателна кутия, при която се получава високо ниво на триене.

Най-важното е, че тази разработка на Honda натрупва повече време за електрически пробег при движение в градовете спрямо конкурентните хибриди, предлагани на пазара в момента.

Ноухау от Formula 1® и хибридно наследство

Инженерното ноухау, натрупано от Honda с програмата Formula 1 Hybrid Power Unit вдъхнови технологията e:HEV.

Оригиналният Honda Insight от 1999 г., утвърди Honda като лидер в хибридните технологии. В исторически план това е и първият хибриден модел, излязъл на европейския пазар и въвел технологията Integrated Motor Assist (IMA). Тя залага предимно на двигателя, подпомаган от електромотор и рекуперация на енергията при спиране.

Honda продължи да развива хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва при Jazz, CR-V, новата генерация на HR-V и в бъдещия нов Civic от единадесето поколение.

  1. Стилистиката на луксозен SUV се среща със съвременната дизайнерска философия на Honda

При проектирането на третото поколение на HR-V инженерите на Honda са дали напълно нов облик на популярния компактен SUV. Проучването на производителя показа, че съвременните купувачи избират продуктите не само на основата на показателите и естетиката, но се водят и от това как даденият артикул се вписва в начина им на живот и дали отговаря на индивидуалните им потребности.

В резултат на това каросерията на HR-V от трета генерация съчетава облика на купе и на SUV и това постига рядката и желана комбинация от луксозно излъчване, динамика и завидно вътрешно пространство. Моделът се придържа към семплата и съвременна дизайнерска философия на Honda, напълно в духа на новите модели, като същевременно надгражда нейната репутация на производител на качествени, функционални и практични автомобили.

Гладкият силует на HR-V е постигнат благодарение на увеличения до 188 мм пътен просвет, стойност, близка до тази на класическите пълноразмерни автомобили с четири задвижващи колела. Височината на модела е намалена с 20 мм спрямо предишното му поколение.

В духа на луксозните SUV автомобили е пораснал и стандартно предлаганият размер на колелата – 18 цола. Гумите с размер 225/50R18 се отличават с най-широкия външен диаметър в класа на 18-цоловите.

  1. Умни решения в оборудването за водещи в класа комфорт на интериора и практичност

За да поддържат баланса между стилистиката на луксозен SUV и изключителното вътрешно пространство, инженерите на Honda са подредили по умен начин хибридните агрегати в шасито и моторния отсек. Находчивите решения включват разполагането въздушните колектори и други компоненти над горната част на двигателя, което отваря място за електромоторите и генератора.

С 20% спрямо излезлите преди това хибридни модели на Honda e намален и размерът на блока за управление на захранването (PCU). Така допълнителната 12-волтова батерия също е вместена в моторния отсек, като по този начин се освобождава пространство в задната част на автомобила. Това е възможно, тъй като за подобрената генерация на този блок са използвани най-новите електронни компоненти.

Ключова роля за увеличението на пространството играе централното разположение на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Агрегатите на отоплението, вентилацията и климатизацията (HVAC) са далеч по-компактни и това позволява интериорът да се придържа към по-ниска и хоризонтално ориентирана линия в името на по-добра видимост напред и усещане за повече простор.

Нов еталон за комфорт в интериора

Чувството за връзка с външния свят започва още от отличната видимост напред. Постигната е с редица подобрения, като започнем от новата позиция на шофьорската седалка, която е с 10 мм по-висока спрямо тази в предишното поколение на HR-V. Прозорците са оформени така, че да се вкара повече естествена светлина в интериора.

 

Стабилизираните седалки на Honda от следващо поколение са със структурна поддръжка на възглавниците, заменила досегашните класически пружини. Тази конфигурация осигурява шофиране без умора при дълги пътувания и увеличава комфорта при всекидневна употреба на автомобила. За допълнително удобство при шофиране контролните уреди са разположени възможно най-удобно в зоната зрителното поле на шофьора. Интуитивното, прегледно подредено и лесно за употреба разположение на бутоните за управление на аудиосистемата и вентилацията и всичко останало допълнително увеличава усещането за простор.

Въпреки че като цяло размерите на автомобила са сходни с тези на предишното поколение, новият HR-V се отличава с повече пространство за краката и раменете. Освен 35-те милиметра увеличение на пространството за краката при втория ред седалки са въведени и две допълнителни нива на наклон. Платформата позволява и в новата генерация на HR-V да се запази изключително практичната система „магически седалки“ на Honda, предлагащи богато разнообразие от конфигурации според необходимостта. Долната им част може да бъде вдигана като при столчетата в киносалон по отделно за всяка от тях, а облегалките им – да бъдат свалени до получаването на товарно пространство с равен под.

 

Вентилационна система

Най-впечатляващата особеност е уникалната система за разпръсване на въздуха. С L-образните си вентилационни отвори, разположени в горните ъгли на бордовото табло, тя е концептуално нов подход в областта на климатизацията. По този начин е гарантирано усещането за ободряващ полъх на почти истински бриз за всички пътници и шофьора.

От сензорния циферблат е възможно превключване между два режима. При първия въздушната струя се насочва през нормалния вентилационен отвор, като системата генерира полъх, подобен на истински бриз. Вторият активира системата за разпръсване на въздуха и тя дискретно насочва лекия бриз към страничните прозорци, а полъхът просто леко „гали“ бузите на предните пътници. Въздушният поток преминава и към тавана, като създава леко завихряне, което не духа директно към пасажерите. През лятото образувалият се като възглавница около предните и задните седалки въздушен слой блокира топлината от нагорещените отвън стъкла. На същия принцип той изолира и студа през зимата. Седалките от втория ред също са с добра вентилация благодарение на отворите в задната конзола. Комбинацията от тези характеристики осигурява равномерна вътрешна температура, независимо от метеорологичните условия. Пътниците от втория ред също се радват на облагите от системата, като въздушният поток идва към тях чрез отвора на задната конзола.

2021 Honda HR-V e:HEV

Водещо в класа пространство за багаж

Следвайки принципа M/M (максимум човек, минимум машина) при разработването на автомобила, инженерите на Honda са постигнали водещо в класа пространство за багаж с много възможности за реорганизация на пространството. С помощта на умното разположение на частите от хибридната система и патентованата от Honda технология „магически седалки“ е постижим равен багажен под. Ниският праг на багажника за по-лесно товарене не е за сметка на вдъхновената от спортните купета линия на покрива. В автомобила можем да вкараме и бордове за сърф, както и два планински велосипеда с демонтирани предни колела. Налично е и допълнително пространство под дъното на багажника.

Удобството при товарене е още по-голямо с функцията за безконтактно отваряне на багажника ‘Power Tailgate Walk Away Close’*. Функцията „умен ключ“ (smart key proximity function) открива кога ключът е извън автомобила, за да стартира автоматично затварянето на вратата на багажника.

Пространството за съхранение на дребни вещи в HR-V е оптимизирано, а централната конзола се намира точно в средата на купето и е с преден джоб с USB портове за зареждане отпред и отзад*, допълнени от подложката за безжично зареждане. Първокласната аудиосистема с 10 говорителя, външен усилвател* и сензорното активиране на осветлението в купето допълнително засилват луксозното излъчване на интериора и комфорта като цяло.

* Според нивото на обзавеждане

  1. Създаден за наслада от шофирането

 Подобрения в окачването и кормилната система

Торсионната твърдост на кормилната колона е увеличена с 15% и това осигурява по-плавна смяна на посоките. Първоначалният ъгъл на завъртане е по-директен спрямо този при предишното поколение на HR-V и това дава по-прецизно и по-линейно усещане при маневриране.

Частите на окачването са с понижено триене. Отзад втулките са запълнени с течност и осигуряват отличен комфорт.

Друга усъвършенствана система е асистентът за векторно разпределение на въртящия момент при завой (AHA), който също подобрява динамичната стабилност на автомобила, особено при неизбежно маневриране с висока скорост при аварийни ситуации.

Спирачна сила

За надеждното спиране се грижи мощна спирачна система с 293-милиметрови вентилирани дискове отпред и 282-милиметрови отзад. Специалната електрическа сервоспирачка, свързана със системата e:HEV, плавно контролира регенеративното спиране.

Допълнително спирачният педал е преместен удобно съобразно ергономията с цел да се сведе до минимум умората при шофиране на дълъг път. Разстоянието между двата педала е намалено с 5 мм, като е увеличена повърхността на този за подаване на газта. Тази малка промяна създава голяма разлика в усещането при преместване на крака.

Електронната спирачна система включва: електронна система за динамичната устойчивост (VSA), система за подпомагане на спирането (BAS), асистент за потегляне под наклон (HAS) и автоматично задържане на спирачката (ABH). За първи път в Европа HR-V е наличен с асистент за спускане по наклон, опериращ при минимална скорост от 3 км/ч.

Платформа, проектирана за водещи в класа динамика и комфорт

Актуалната глобална компактна платформа на Honda бе настроена за новия HR-V спрямо увеличената якост на стоманата, използвана за каросерията му. Стомана с ламбда коефициент 980 е приложена в централната част на пода и от вътрешната страна на централната колона, като това допълнително увеличава здравината, но и намалява масата с 1,5 кг. Пръстеновидната структура е добавена към C-колоните за допълнително укрепване на шасито.

  1. Високотехнологична свързаност

 Напълно новият HR-V предлага изключително богат инфоразвлекателен пакет.

Лесният за употреба 9-инчов сензорен интерфейс е проектиран, за да сведе до минимум разсейването на шофьора, операционното време, което отнема боравенето с на най-често използваните контролни уреди е намалено на половина спрямо предишното поколение на модела. Всичко е станало още по-безопасно и ергономично. Интерфейсът на системата е в привичния стил на смартфоните със скролване през страници и списъци. Дисплеят може да бъде конфигуриран с персонални настройки.

Богатият пакет от вградени приложения позволява и така наречения „mirroring“ чрез приложенията Apple CarPlay (с WiFi или кабелна връзка) и Android Auto (само с кабел). Собствениците могат да разчитат на опцията за абонамент за WiFi, за да разполагат с интернет в автомобила си по всяко време.

Свързани услуги

Платформата My Honda+ бе настроена специално за новия HR-V, съгласно обратната връзка, получена от клиентите на модела. Допълнително Honda възприе подхода „свързването като услуга“ (Connectivity-as-a-Service) с възможност за т. нар. „програмиране по въздуха“ (over-the-air – обновяването на софтуера се случва дистанционно от облачен сървър чрез клетъчна или WiFi връзка). Семейството и приятелите също могат да се възползват от предимствата на My Honda+ след добавяне на данните им в приложението.

По-широкият обхват на услугите със свързаност включва виртуален приборен панел, дистанционно заключване и отключване, достъп до актуалните данни за състоянието на автомобила и история на инспекциите по него, данни за абонаменти, както и в най-близко време ще бъдат налични и възможности за напомняния за сервизни обслужвания, онлайн резервации за поддръжка.

Допълнителният пакет Safety and Journey позволява на клиентите дистанционно да изпращат планираните си маршрути към техните сателитни навигационни системи, както и да записват и споделят историята на всяко пътешествие. Това позволява на потребителите да локализират автомобила си лесно в приложението My Honda+. В случай на спешност те ще могат да активират с натискането на един бутон дигиталната пътна помощ на Honda, при което локацията на автомобила се споделя автоматично с доставчика на услугата. За допълнителна сигурност собствениците ще бъдат известени в случай, че автомобилът им бъде преместен от предварително дефинираната географска зона.

 

Оперираният от смартфон дигитален ключ е допълнително удобство, тъй като може да бъде споделян с приятели и семейство. Той отключва и заключва дистанционно вратите, включва електрическата система на автомобила и оперира с прозорците. Чрез него се получават и известия за статуса на HR-V. Дигиталният ключ работи с надеждната Bluetooth технология и Android или iOS.

Всички услуги за свързаност на Honda се поддържат на мощния и обезопасен глобален сървър на компанията, както и на европейската ѝ телематична платформа. Услугите ще бъдат налични на 17 европейски пазара и на 13 езика.

  1. Богат пакет за безопасност Honda SENSING

Напълно новият HR-V идва с широка гама от системи за безопасност. Стандартно в цялата гама са налични със система за автоматично превключване между къси и дълги светлини и информация за мъртвата зона на видимостта. При по-високо оборудваната версия Advance към пакета е добавен и следенето на страничния трафик, а при ниво Advance Style вече откриваме и допълнителни LED фарове, включващи се в завой.

Основна роля в системата играе широкоъгълната камера с висока резолюция, заместила мултифункционалната с датчици и сензори от предишното поколение на HR-V. Показателите на монокулярната камера също са подобрени спрямо наскоро въведената с актуалното поколение на Jazz. Тя разпознава още по-прецизно, защото в нея е използвана технологията AI (изкуствен интелект). Примерно спирачната система за предотвратяване на ПТП вече е способна да открие наличието и на мотоциклет пред автомобила.

Както и всички нови модели на марката, следващото поколение на HR-V е обзаведено с набора от усъвършенстваната система системи за активна безопасност Honda SENSINGTM.

Подобренията при нея включват:

  • Спирачна система за предотвратяване на ПТП с нова шиорокообзорна камера (CMBS) с подобрено опериране през нощта и способност за откриване на пешеходци дори и при липса на нощно осветление. Системата „разпознава“ още по-добре велосипедисти и е способна да приложи спирачно усилие, дори когато HR-V пресича през или завива около траекторията на друг автомобил.
  • Адаптивният автопилот автоматично контролира разстоянието до предния автомобил в лентата, позволявайки на HR-V да следва общия трафик дори и при ниски скорости в задръстване. Системата включва и функцията „следване при ниски скорост“ и промените във времето за ускоряване при смяна на лентите и изпреварване.
  • Системата за автоматично спиране при ниска скорост си служи със звукови сензори, разположени от всеки край на автомобила, за да открие опасност от потенциален удар със стена или друго препятствие.
  • Асистентът за спазване на пътната е лента вече оперира от по-ниски скорост и в диапазона на 72 до 180 км/ч.
  • Подобрената система за предотвратяване на напускане на пътното платно подпомага шофьора да не се отклони от пътя, разпознавайки маркировъчни линии, трева или чакъл.
  • Системата за разпознаване на пътни знаци използва информацията от предната широкообхватна камера, като автоматично разпознава и показва знаците на 7-инчовия LCD дисплей непосредствено, след като автомобилът премине покрай тях. Възпроизвежда на екрана едновременно два пътни знака.
  • Интелигентният ограничител разпознава ограниченията на пътните знаци за скорост и я настройва спрямо тях.
  • Контрол на ускорението за предотвратяване на ПТП отпред и отзад – щом тази система установи интензивно опериране с педала на газта, дори, когато автомобилът е спрял или се движи с ниска скорост, се активират визуални и звукови сигнали, като същевременно се ограничава подаването на газ, за да бъдат избегнати внезапни и нежелателни резки движения на автомобила напред или назад.

 Пасивна безопасност в новия HR-V

Каросерията на всяко HR-V е изградена на основата на разработената от Honda технология ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™), която осигурява максимална защита на пътниците в купето при удар.

Състои се от мрежа от структурно свързани елементи, които разпръскват енергията от удара в предната част на автомобила, намалявайки не само предаваните към пътниците в купето сили, но и ефекта от сблъсъка върху другата кола.

За предпазване на пешеходците Honda адаптира клиренса под капака и ефективността му по отношение на „поглъщане“ на силата на удара, както и разпределянето на силите, действащи върху бронята при сблъсък.

Пасажерите на борда на HR-V ще бъдат предпазени от многобройни въздушни възглавници, предните седалки са със защита срещу камшичен удар.

Нестор Гиролами с Honda Civic Type R TCR спечели първото състезание на новата чешка писта Мост. За Honda това бе голям успех, тъй като второто място спечели Естебан Гуерери, който взе два подиума в WTCR на ФИА за екипа на ALL-INKL.COM Münnich Motorsport.

Двамата осигуриха двойната победа резултата в първото състезание вчера, въпреки че пътищата им до тези позиции на подиума, бяха много различни.

От втори на стартовата решетка, Нестор тръгна добре и поведе до първия завой. Той задържа тази позиция през завой 1, въпреки че беше ударен отзад. Той води колоната преди излизането на кола за сигурност.  Аржентинецът контролира надпреварата, когато тя се възобнови, като бе пред съотборника си Естебан Гуерери на финала, за да вземе първата си победа за сезона.

„Бебу“ имаше по-малък късмет в състезание две, тъй като заради множество удари в началото, той се срина от 9-о място към задната част на колоната. При рестарта той мина още по-назад, но все пак взе една точка и завърши уикенда, като се изкачи на 7-о място в шампионата на пилотите.

Пътят на Гуерери до второто място в първата надпревара беше по-труден от 9-о място при старта. Заради отличната си преценка той избегна завой 1 и напредна до 3-а позиция, преди да изпревари колата пред него отвън на втория завой.

С Нестор Гиролами начело, Естебан държеше преследващия пакет зад себе си. Наградата му за това беше първи подиум за сезона.

Вторият му дойде скоро – в състезание 2. С поредното си упорито каране, той успя да задържи колите след себе си и спечели трето място. Важният ход дойде в началната обиколка, когато Гуерери победи колегата си от втория ред на първия завой, като излезе трети. Той се сблъска с постоянно предизвикателство за позицията, когато състезанието се възобнови след показването на ранен червен флаг.

Този двоен подиум, съчетан със 7-те точки, които Естебан отбеляза в петък в квалификациите, го издигна до второ място в класирането на пилотите. До края на сезон 2021 в WTCR остават 6 състезания.

Имаше контрасти за екипа на ALL-INKL.DE Münnich Motorsport, тъй като и Тиаго Монтейро, и Атила Таси се бориха усилено за малко точки.

Въпреки че и двамата направиха добър старт, те бяха на 10-то и 1 -то място в ранните етапи. Въпреки това Тиаго Монтейро бе извън точките, когато получи наказание за опасно шофиране след ранно излязлата кола за сигурност. Нарязаната гума от отломки по пистата принуди Атила да отпадне. Атила Таси нямаше късмет и във второто състезание. Въпреки поредния силен старт, той беше ударен отзад в завой 1, заради което счупи интеркулера. Той успя да върне колата обратно в бокса, но не можа да продължи. Монтейро поне успя да спечели точки, като завърши 12-и, но отново беше невинна жертва на контакт. И четиримата пилоти отново ще стартират следващия уикенд, когато WTCR прави първото си посещение на пистата По-Арнос във Франция.

 

Мократа Гран при на Турция донесе двоен подиум на колите, задвижвани от Honda. Макс Версапен и Серхио Перес заеха второ и трето място на Истанбул парк. Верстапен отново е лидер в класирането.  Така в трудните условия и двата наши отбора – Red Bull Racing и Scuderia AlphaTauri, се справиха блестящо. Три коли, задвижвани от Honda, завършиха в първите шест.

Утринният дъжд отслабна, но никога не спря напълно над пистата. Сивото небе ниските температури означаваха, че пистата няма да изсъхне. Така че в състезанието всички започнаха с гуми интермедия. Макс Верстапен започна от втория пред Пиер Гасли на четвърто място, Серхио Перес беше на шесто, а Юки Цунода на девето.

Докато Макс запази втора позиция в първия завой, Серхио имаше най-добрия рейд и атакува четвърто място отвътре в завой 1. Пиер Гасли беше хванат в средата на сандвича от Перес отвътре и Фернандо Алонсо отвън. Болидът на AlphaTauri завъртя този на Alpine, а Пиер получи наказание от 5 секунди.

Юки зае 8-о място след чист старт и след това осигури отлично защитно каране, за да задържи Люис Хамилтън за няколко обиколки. За съжаление, след като най-накрая бе изпреварен, той се завъртя на завой 9 на 22 -ра обиколка и отпадна от първите десет.

Макс Верстапен се грижеше да съхрани гумите си и се стремеше да стопи преднината на Валтери Ботас, но не можеше да се доближи достатъчно, за да атакува. Вместо това, запази на безопасна дистанция от себе си Шарл Льоклер.

Състезанието влезе в ритъм, като Верстапен бе втори, Перес – 4-и и Гасли 6-и, след като беше изпреварен от Хамилтън. Всички чакаха да видят дали пистата ще изсъхне достатъчно за сликове. Тъй като стана ясно, че това няма да се случи, темпото се засили и Серхио води епична битка с Хамилтън, като задържа пилота на Mercedes, след като двамата бяха колело в колело през няколко завой.

Тунода пръв направи питстоп за нов комплект междинни гуми в 35-ата обиколка, последван от Верстапен и Перес в две последователни обиколки. Гасли влезе в 39-атата и изтърпя наказанието си, като се върна на 6-о място.

Макс остана втори, докато Серхио бе затворен от Льоклер и Хамилтън. Те се опитаха да останат с междинни гуми до финала, но двамата направиха питстоп. Така Перес успя да изпревари колата на Ferrari за трето място в завой 12.

И двата болида на Red Bull, които бяха със специалната бяла цветова схема, за да отбележат това, което би било уикенда в уикенда за Гран при на Япония, стъпиха на подиума за втори път този сезон. Пиер Гасли записа 4-ия си финал в топ 6 в последните шест състезания. Второто място донесе лидерство на Верстапен в шампионата за пилоти за пореден път. Той има шест точки предимство с оставащи шест състезания.

  • Honda печели 10-а и 4-а поредна титла при производителите
  • Пилотът на Chip Ganassi Racing Алекс Палоу печели титлата при пилотите с 4-о място на Гран при Acura Grand Prix в Лонг Бийч
  • Колтън Херта допълни триумфалния уикенд за Honda с победа в Лонг Бийч

 

Пилотът на Chip Ganassi Racing Алекс Палоу спечели шампионката корона при пилотите в сериите NTT INDYCAR. Той стана 4-и в последното състезание за сезона в Лонг Бийч. Палау стана 10-ия пилот на кола, задвижвана от Honda, който печели титлата в Indy car. Това е и 18-и шампионат, откакто Honda влиза в Северноамериканските серии през 1994 г. Honda спечели при производителите с 1401 т. пред Chevrolet с 1238 т.

На Палоу му трябваше 11-о място или по-предно класиране, за да спечели короната. Той кара перфектно по трасето по улиците на Лонг Бийч, като през 85-те обиколки на състезанието не допусна никаква грешка. Така Палоу донесе на своя шеф на отбор Чип Ганаси 14-а титла в сериите Indy car. Двигателите Honda помогнаха на също и на победителя в състезанието Колтън Херта на спечелил победата за Andretti Autosport. Херта водеше в 43 от общо 85 обиколки, за да постигне своята 3-а победа за сезон 2021 и първа на домашното си трасе в Лонг Бийч.

Резултати от Гран при Acura за Honda

  • 1. Колтън Херта Andretti Autosport Honda
  • 3. Скот Диксън Chip Ganassi Racing Honda
  • 4. Алекс Палоу Chip Ganassi Racing Honda
  • 6. Александър Роси Andretti Autosport Honda
  • 7. Джак Харви Meyer Shank Racing Honda
  • 9. Такума Сато Rahal Letterman Lanigan Honda

 

Класиране при пилотите в сериите NTT INDYCAR

  1. Алекс Палоу, Chip Ganassi Racing Honda 549 т. [3 победи]
  2. Джоузеф Нюгардън, Team Penske 511 [2 победи]
  3. Пато O’Уорд, Arrow McLaren SP 487 [2 победи]

 

  1. Скот Диксън, Chip Ganassi Racing Honda 481 [1 победа]

 

Бързи факти

  • Това е десетата победа на INDYCAR от 16 състезания за Honda този сезон.
  • Палоу е десетият различен пилот на Honda, спечелил титла в Indy car, а първенството е 18-то за Honda, откакто компанията участва в Indy през 1995 г. Короната досега са печелили Джими Васер (1996); Алекс Занарди (1997 и 1998); Хуан Пабло Монтоя (1999); Жил де Феран (2000 и 2001); Тони Канан (2004); Дан Уелдън (2005); Сам Хорниш – младши (2006); Дарио Франкити (2007, 2009 и 2011); Скот Диксън (2008, 2013, 2018, 2020)

Honda спечели своята 10-а и 4-а поредна титла при производителите в сериите IndyCar. Това стана на класическото състезание на пистата Лагуна Сека в Монтерей – Firestone Grand Prix. Титлата бе спечелена в 25-годишнината от първото първенство, спечелено от Honda производителите в IndyCar на 8 септември 1996 г., с резултат 1-4 за съотборниците от Chip Ganassi Racing  Алекс Занарди и Джими Васер. На същото състезание Васер спечели титлата при пилотите за Honda.

Резултатът от Honda – първо, второ и трето място на подиума бе воден от Колтън Херта – пилот на Andretti Autosport, който спечели от първа позиция. Херта направи същата победа за втори пореден път. Точно такъв успех той постигна при последното посещение на Лагуна Сека през 2019 г. Херта водеше във всички 95 обиколки, без 4 по пътя към втората си победа през 2021 г. Лидерът в шампионата Алекс Палоу завърши втори, като увеличи преднината си пред Пато Pato O‘Уорд на 35 т., като остава едно състезание до края на шампионата. Бившият пилот от Формула 1 Ромен Грожан проби напред от 13-о място на решетката, за да завърши на подиума в за Dale Coyne с RWR Honda.

 

 

 

 

 

 

  1. Колтън Херта – Andretti Autosport Honda
  2. Алекс Палоу – Chip Ganassi Racing Honda
  3. Ромен Грожан – Dale Coyne RWR Honda
  4. Греъм Рейхъл – Rahal Letterman Lanigan Honda

Временно класиране: Алекс Палоу – 517 т. (3 победи),  Пато О’Уорд (Arrow McLaren SP) – 482 т. (2 победи), Джоузеф Нюгардън (Team Penske) – 469 т.(2 победи), Скот Диксън (Chip Ganassi Racing Honda) – 445 т. (1 победа).

Факти

Това е деветата победа на IndyCar от 15 състезания за Honda през този сезон и второто поредно класиране 1-2-3-4 за производителя. Палоу спечели Гран при на Портланд на 12 септември, а след него бяха колегите му с Honda – Александър Роси, Скот Диксън и Джак Харви.

В допълнение към титлата от 1996 г., последваха шампионатите на производителите за Honda през 1998-99 и 2001 г. в Championship Auto Racing Teams (CART) и през 2004-05 г. в Indy Racing League. От 2006 до 2011 г. Honda e единствен доставчик на двигатели за IRL.

Сегашната шампионска серия на Honda започна през 2018 г., като всичките пет отбора, задвижвани от Honda, спечелиха поне по едно състезание, а компанията отбеляза 11 победи през 17-те състезания, за да запише седмата си титла. Следват 8-а и 9-а съответно през 2019 и 2020 г.

 

Макс Верстапен с Red Bull Racing Honda спечели домашната си Гран при на Нидерландия. Той накара над 65 000 свои фенове по трибуните на пистата Зандвоорт да полудеят от радост. Завърналото се в календара състезание на това трасе след 36 години отсъствие (от 1985 г.), бе тотален триумф за Верстапен. С успеха си в Зандвоорт, Макс си върна шампионската преднина, след като взе 7-ата си победа за сезона.Преди състезанието бе взето стратегическо наказание за Серхио Перес с Red Bull, след повредата на силовия агрегат, която се появи при инцидентите в първата обиколка в Унгария. Щеше да е необходим нов силов агрегат и след квалификацията в събота беше решено да той да стартира от питлейна, за да има нови компоненти.Това означаваше, че автомобилите на Red Bull Racing започнаха с Макс на първа позиция и Серхио в питлейна. За Scuderia AlphaTauri Пиер Гасли тръгна от четвърто място, а Юки Цунода на 14 -то.Верстапен и Гасли трябваше да започнат с меките гуми. От AlphaTauri решиха да направят същото с Цунода, докато Серхио Перес беше в затруднение, за да опита дълъг първи стинт. Въпреки това, Верстапен направи високо темпо, за да запази преднината си, а Гасли се задържа на четвърто място. Серхио Перес блокира колелата си, когато атакува кола на Haas в завой 1 и трябваше да спре отново само след осем обиколки за комплект от медиум гуми. Перес достави много забавления за оранжевата армия, дошла да подкрепя Макс, който бе лидер. На пистата, на която е изключително трудно да се изпревари, Серхио задминаваше колите в завоите 1 и 11 както отвътре, така и отвън, като се изкачваше напред, докато другите пилоти правеха своите питстопове.

Макс Верстапен отговори на първия стоп на Луис Хамилтън в 21-ата обиколка. Сложи медиум гуми и остана напред, като налагаше темпо, за да отблъсне всички атаки. Докато Валтери Ботас дълго остана със стратегия с едно спиране, Макс го затвори и атакува в завой 1, за да възвърне лидерството си.

Гасли направи своя единствен питстоп три обиколки след Макс, като сложи медиуми и се спусна след Ferrari. За съжаление, след като Юки Тцунода направи първия си стоп, имаше проблем с колата AlphaTauri и се прибра в бокса.

Това оттегляне дойде, след като Макс Верстапен беше отворил такова предимство, че можеше да спре за втори път в 40-ата обиколка. Сложи по-здравите твърди гуми, като до края на състезанието можеше да отговори на всякакви опити за атака на Хамилтън.

Две обиколки преди Юки да се оттегли, Серхио Перес също направи втория си стоп, но премина към меки гуми, за да има по-добри шансове за да атакува напред. Той надлежно изпълни задачата с редица изпреварвания, като акцентът беше вълнуващата атака отвън на първия завой над Даниел Рикардо, за да премине към точките.

След като се пребори и с Ландо Норис, Серхио се изкачи до осмо място на финала, като се справи и и с Естебан Окон в последните няколко обиколки. Мексиканецът имаше много по-екшън завършек от своя съотборник Версапен, който можеше да се наслади на възхищението на родната си публика. Той финишира на 21 секунди от Хамилтън. Макс донесе на Honda 87-ата победа във Формула 1, а Пиер Гасли завърши на отличното 4-о място, за да добави 12 точки към актива си.

  • Напълно новият HR-V ще се предлага стандартно двумоторната хибридна технология на Honda
  • Системата e:HEV осигурява оптимален баланс между икономия на гориво, ниски вредни емисии и динамика
  • е:HEV е разработена на основата на над 20-годишния опит на Honda в областта на хибридните технологии, прилагани в пътническите автомобили, както и на ноухауто на марката във Формула 1
  • Honda ще електрифицира всичките си водещи европейски модели до края на 2022 г.

 

Honda обяви, че напълно новият HR-V, чиито европейски продажби ще започнат в края на 2021 г., ще бъде оборудван с прогресивната хибридна задвижваща технология на компанията, а именно – e:HEV. С въвеждането на доказалата се вече система в компактния SUV в този изключително конкурентен клас се налага и нов микс от икономичност и динамика.

 

В новото поколение на HR-V системата e:HEV осигурява обща мощност от 96 кВт (131 к.с.), съчетана с въртящ момент от порядъка на 253 Нм. Резултатът е безгрижно и комфортно пътуване, независимо дали то се случва в градска среда или с висока скорост на магистралите. Бензиново-електрическото задвижване отделя вредни емисии от CO2 от порядъка на едва 122 г/км (WLTP), а разходът на гориво е 5,4 л/100 км (WLTP). Автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.

Новата генерация на HR-V е поредният модел, който се присъединява към семейството e:HEV на Honda, в което вече присъстват CR-V и Jazz, налични само с хибридно задвижване. С липсата на необходимост от включване в електрическа мрежа за зареждане HR-V е подходящ за всяка ситуация при шофиране, тъй като комбинира незабавната реакция и икономичността на електромобил с практичността и гъвкавостта на традиционните бензинови и дизелови автомобили.

 

e:HEV: ниски вредни емисии и незабавна динамика

Прогресивното задвижване e:HEV предлага уникално и напълно хибридно изживяване, спечелило признание в цяла Европа с отличната си динамика и високите нива на икономичност в реални условия. Системата се състои от два компактни, мощни електромотора, които работят заедно с 1,5-литров бензинов двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиево-йонна батерия и иновативна предавателна кутия с фиксирана предавка, свързана с интелигентен блок за управление на мощността (IPU).

 

Технологията e:HEV вече се доказа в новия Jazz с най-доброто в класа съотношение между икономия на гориво и ускорение. При монтирането ѝ в HR-V е приложена подобна нейната подредба, за да се постигне също толкова добра енергийна ефективност, а промените в настройките на вътрешното изгаряне и IPU са довели до нарастване на въртящия момент. Броят на клетките на батерията е увеличен от 48 на 60 в унисон с по-големите размери на HR-V, за да се постигне по-голям енергиен запас и разгръщане на по-високата мощност спрямо Jazz, при който тя е 80 кВт. Увеличеният размер на батерията обаче не е за сметка на интериорното пространство. Други промени в задвижващия блок са намаляването на предавателното отношение между електромотора и колелата, довело до подобрение в ускорението и динамичните характеристики на HR-V като цяло.

 

Начинът, по който почти незабележимо се сменят трите режима на управление, отличава системата e:HEV от всички останали. Интелигентният блок за електронен контрол автоматично и непрекъснато превключва между електрическо, хибридно или управление с двигател с вътрешно горене според това кой от режимите ще бъде най-икономичен в дадена ситуация при шофиране.

При шофиране с постоянно висока скорост на магистрала системата оперира с двигателя с вътрешно горене, тъй като той е най-ефективен при тази ситуация. Ако е наложително по-голямо ускорение (примерно при изпреварване), автомобилът автоматично ще превключи на хибриден режим. В този случай мощността от захранвания от бензиновия силов агрегат генератор дозарежда батерията, като по се гарантира допълнителна икономия.

 

Спортният режим, който се отличава с по-бърза реакция на автомобила при натискане на педала на газта, може да бъде активиран от селектора на скоростния лост, докато икономичният регулира климатичната система и подаването на газ за по-икономично шофиране. При режим ‘Normal’ автомобилът „взема“ най-доброто от другите два – шофьорът има възможност да превключва между всички режими.

 

За да се увеличи усещането за електрически автомобил, шофьорът има възможност да избере диапазон „B“ от трансмисията, като тази позиция позволява регулиране на различни нива на възстановяване на енергията при движение с ниска скорост и спиране. При диапазон „D“ рекуперирането на енергията и ефектът на обратното ускорение могат да бъдат задавани от перата зад волана.

Преходът между тези режими на задвижване, включително и стартирането на двигателя за генериране на електрическа енергия, се случва неусетно за хората в автомобила. За разлика от конвенционална система с планетарен механизъм на предавателната кутия, при която нивото на силата на триене е високо, трансмисията с фиксирана предавка създава далеч по-ниско съпротивление и изразходва по-малко енергия при шофиране само на електричество.

Благодарение на това икономичната система на Honda се радва на по-висок коефициент на натрупаното при шофиране в електрически режим в града време спрямо останалите, предлагани днес на пазара хибридни автомобили.

 

Хибридна технология от Формула 1

Технологията e:HEV е вдъхновена от инженерното ноухау на Honda в успешната ѝ програма за хибриди във Формула 1. В резултат на това новият HR-V e:HEV предлага изключителни мощност и икономичност в широк диапазон от пътни ситуации.

 

Историята на хибридите

Оригиналният Insight от 1999 г. наложи Honda като лидер в света на хибридните технологии. В качеството си на първия хибриден автомобил в Европа моделът въведе фирмената система IMA (от Integrated Motor Assist), която при необходимост от ускоряване и намаляване на разхода на гориво залагаше предимно на двигателя с вътрешно горене, подпомаган от електромотора, както и на рекуперирането на енергията при спиране. Honda продължи да разработва хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва в Jazz, CR-V, новото поколение на HR-V и задаващата се скоро 11-а генерация на Civic.

Скъпи приятели на Honda, на 19.07.2021 в интервала от 10,00 до 13,00 ч. стационарните телефони на софийските ни центрове няма да работят поради профилактика. Търсете ни на мобилните телефони, указани в сайта ни. Молим да ни извините за причиненото неудобство.