Новини

  • Напълно новият HR-V ще се предлага стандартно двумоторната хибридна технология на Honda
  • Системата e:HEV осигурява оптимален баланс между икономия на гориво, ниски вредни емисии и динамика
  • е:HEV е разработена на основата на над 20-годишния опит на Honda в областта на хибридните технологии, прилагани в пътническите автомобили, както и на ноухауто на марката във Формула 1
  • Honda ще електрифицира всичките си водещи европейски модели до края на 2022 г.

 

Honda обяви, че напълно новият HR-V, чиито европейски продажби ще започнат в края на 2021 г., ще бъде оборудван с прогресивната хибридна задвижваща технология на компанията, а именно – e:HEV. С въвеждането на доказалата се вече система в компактния SUV в този изключително конкурентен клас се налага и нов микс от икономичност и динамика.

 

В новото поколение на HR-V системата e:HEV осигурява обща мощност от 96 кВт (131 к.с.), съчетана с въртящ момент от порядъка на 253 Нм. Резултатът е безгрижно и комфортно пътуване, независимо дали то се случва в градска среда или с висока скорост на магистралите. Бензиново-електрическото задвижване отделя вредни емисии от CO2 от порядъка на едва 122 г/км (WLTP), а разходът на гориво е 5,4 л/100 км (WLTP). Автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.

Новата генерация на HR-V е поредният модел, който се присъединява към семейството e:HEV на Honda, в което вече присъстват CR-V и Jazz, налични само с хибридно задвижване. С липсата на необходимост от включване в електрическа мрежа за зареждане HR-V е подходящ за всяка ситуация при шофиране, тъй като комбинира незабавната реакция и икономичността на електромобил с практичността и гъвкавостта на традиционните бензинови и дизелови автомобили.

 

e:HEV: ниски вредни емисии и незабавна динамика

Прогресивното задвижване e:HEV предлага уникално и напълно хибридно изживяване, спечелило признание в цяла Европа с отличната си динамика и високите нива на икономичност в реални условия. Системата се състои от два компактни, мощни електромотора, които работят заедно с 1,5-литров бензинов двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиево-йонна батерия и иновативна предавателна кутия с фиксирана предавка, свързана с интелигентен блок за управление на мощността (IPU).

 

Технологията e:HEV вече се доказа в новия Jazz с най-доброто в класа съотношение между икономия на гориво и ускорение. При монтирането ѝ в HR-V е приложена подобна нейната подредба, за да се постигне също толкова добра енергийна ефективност, а промените в настройките на вътрешното изгаряне и IPU са довели до нарастване на въртящия момент. Броят на клетките на батерията е увеличен от 48 на 60 в унисон с по-големите размери на HR-V, за да се постигне по-голям енергиен запас и разгръщане на по-високата мощност спрямо Jazz, при който тя е 80 кВт. Увеличеният размер на батерията обаче не е за сметка на интериорното пространство. Други промени в задвижващия блок са намаляването на предавателното отношение между електромотора и колелата, довело до подобрение в ускорението и динамичните характеристики на HR-V като цяло.

 

Начинът, по който почти незабележимо се сменят трите режима на управление, отличава системата e:HEV от всички останали. Интелигентният блок за електронен контрол автоматично и непрекъснато превключва между електрическо, хибридно или управление с двигател с вътрешно горене според това кой от режимите ще бъде най-икономичен в дадена ситуация при шофиране.

При шофиране с постоянно висока скорост на магистрала системата оперира с двигателя с вътрешно горене, тъй като той е най-ефективен при тази ситуация. Ако е наложително по-голямо ускорение (примерно при изпреварване), автомобилът автоматично ще превключи на хибриден режим. В този случай мощността от захранвания от бензиновия силов агрегат генератор дозарежда батерията, като по се гарантира допълнителна икономия.

 

Спортният режим, който се отличава с по-бърза реакция на автомобила при натискане на педала на газта, може да бъде активиран от селектора на скоростния лост, докато икономичният регулира климатичната система и подаването на газ за по-икономично шофиране. При режим ‘Normal’ автомобилът „взема“ най-доброто от другите два – шофьорът има възможност да превключва между всички режими.

 

За да се увеличи усещането за електрически автомобил, шофьорът има възможност да избере диапазон „B“ от трансмисията, като тази позиция позволява регулиране на различни нива на възстановяване на енергията при движение с ниска скорост и спиране. При диапазон „D“ рекуперирането на енергията и ефектът на обратното ускорение могат да бъдат задавани от перата зад волана.

Преходът между тези режими на задвижване, включително и стартирането на двигателя за генериране на електрическа енергия, се случва неусетно за хората в автомобила. За разлика от конвенционална система с планетарен механизъм на предавателната кутия, при която нивото на силата на триене е високо, трансмисията с фиксирана предавка създава далеч по-ниско съпротивление и изразходва по-малко енергия при шофиране само на електричество.

Благодарение на това икономичната система на Honda се радва на по-висок коефициент на натрупаното при шофиране в електрически режим в града време спрямо останалите, предлагани днес на пазара хибридни автомобили.

 

Хибридна технология от Формула 1

Технологията e:HEV е вдъхновена от инженерното ноухау на Honda в успешната ѝ програма за хибриди във Формула 1. В резултат на това новият HR-V e:HEV предлага изключителни мощност и икономичност в широк диапазон от пътни ситуации.

 

Историята на хибридите

Оригиналният Insight от 1999 г. наложи Honda като лидер в света на хибридните технологии. В качеството си на първия хибриден автомобил в Европа моделът въведе фирмената система IMA (от Integrated Motor Assist), която при необходимост от ускоряване и намаляване на разхода на гориво залагаше предимно на двигателя с вътрешно горене, подпомаган от електромотора, както и на рекуперирането на енергията при спиране. Honda продължи да разработва хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва в Jazz, CR-V, новото поколение на HR-V и задаващата се скоро 11-а генерация на Civic.

Скъпи приятели на Honda, на 19.07.2021 в интервала от 10,00 до 13,00 ч. стационарните телефони на софийските ни центрове няма да работят поради профилактика. Търсете ни на мобилните телефони, указани в сайта ни. Молим да ни извините за причиненото неудобство.

Верстапен триумфира с Honda на Гран при на Австрия

За първи път от 1988 г. насам болид от Формула 1, задвижван от двигател на Honda печели пет поредни Гран при. Това е факт благодарение на доминиращата победа на Макс Верстапен в Гран при на Австрия.

Пилотът си осигури първа позиция пред съотборника си от Red Bull Racing Серхио Перес, станал 3-и. Двамата караха със средномеки гуми. Пиер Гасли и Юки Цунода от Scuderia AlphaTauri, другия тим, задвижван от Honda, стартираха с меки.

Макс се изстреля напред още в началото. След чистото преминаване през първите няколко завоя, Перес бе атакуван от Ландо Норис на четвъртия завой и бе принуден  да отстъпи второто място на пилота на McLaren, като мина през чакъла и изостана до 10-о място, а самият Норис бе наказан.

Стартирането с меки гуми означаваше, че пилотите на AlphaTauri първи ще осъществят своите пит-стопове. Юки Цуонда го направи се хвърли в 12-та обиколка, а Пиер Гасле на следващата. И двамата пилоти сложиха твърди гуми, но Юки получи наказание от пет секунди за пресичане на бялата линия при влизането си в питлейна. Механиците на Гасли пък се забавиха със смяната на дясната предна гума.

Двамата пилоти на Red Bull направиха по-дълъг стинт със средномеките си гуми и направиха пит-стоп в една и съща обиколка. Верстапен влезе в 32-та обиколка, а Перес го последва няколко секунди след това. Макс запази комфортната си преднина, докато Серхио продължи да се бори и два пъти участваше в близък дуел с Шарл Льоклер.

И в двата случая мексиканецът получи наказание от пет секунди за изтласкване на другата кола извън пистата. Той обаче продължи да се движи напред и изпревари  Даниел Рикардо в 53-та обиколка, точно когато Луис Хамилтън пред него направи още един стоп. Перес преследваше Хамилтън за четвъртото място, но не успя да задмине неговия Mercedes. Това позволи на Карлос Сайнц да стопи разликата от 10 секунди, като изпрати Серхио Перес на шесто място в крайното класиране.

Макс Верстапен имаше толкова голяма преднина, че успя да направи втори пит стоп за оставащите 11 обиколки и да реализира най-бързата обиколка на състезанието, като подобри времето с повече от 1,5 сек. Така за първи път в кариерата си той взе Големия шлем – първа позиция, победа, най-бързата обиколка и лидер във всяка от седемдесетте и една обиколки.

Пилотите на AlphaTauri останаха със стратегия с два стопа, след като стартираха с меки гуми. Гасли направи второто си спиране в 45-та обиколка, като това го доближи до десетката. Втората спирка на Юки Цуонда бе шест обиколки по-късно. Той трябваше да изпълни петсекундното си наказание на стопа. Така той отпадна от зоната на точките и завърши 12-и.

Пред него Гасли се изкачи напред, но не можа да се пребори с Даниел Рикардо и Шарл Льоклер стана девети.

Това е 84-а победа на Honda във Формула 1. Макс Верстапен увеличи преднината си в шампионата на пилотите до 32 точки. Red Bull води в класирането на конструкторите с предимство от 44 точки. Участието на Honda в тази серия от страхотни резултати бе признато с прекрасен жест – техническият директор Тойохару Танабе беше поканен на подиума, за да получи трофея на победител Конструктор от името на отбора.

Тойохару Танабе беше поканен на подиума, за да получи трофея на победител Конструктор от името на отбора

 

Гран При на Испания

Honda ще остане във Формула 1 още една година, като ще доставя задвижващи системи. Това обяви през изтеклата седмица шефът на Red Bull Racing, Кристиан Хорнър, по време на Гран при на Австрия.  2021 г. щяла да бъде преходна и тимът и производителят са се договорили двигателите да продължат да се сглобяват в Сакура, Япония, добави още той.

Причината е, че Red Bull Racing не са готови с подготовката си за производство на агрегати във фабриката си в Милтън Кийнс. Липсата на достатъчно специалисти също е допринесла за това решение. Така Honda остава във Формула 1 една година повече от планираното.

3,66 лв. ще струва изминаването на 100 километра с електромобила при зареждане с ток на дневна тарифа, а обслужванията за 100 000 км ще възлизат на 236,78 лв. с ДДС

Първият екземпляр от напълно електрическия модел на Honda, обозначен с простичкото име „e“, пристигна миналата седмица в България. Цените на носителя на престижното звание „Световен градски автомобил на годината 2021“ започват от 66 990 лв. с ДДС. Моделът от ново поколение е истински гостенин от бъдещето със своята технологичност и симпатичния си кокетен дизайн. Honda e е с компактни размери за по-лесно паркиране (3894 мм дължина, 1752 мм широчина, вкл. страничните и камери, 1512 мм височина), задно предаване, независимо окачване и перфектно разпределение на масата между предния и задния мост в отношение 50:50. Макар и по-малък от Jazz, той има идентична по размер колесна база – 2530 мм, което го превръща в пълноценен 5-местен автомобил. За първи път в компактния клас страничните огледала са заменени от система от камери.

2,11 лв/100 км? Мисията – възможна!

„3,66 лв. ще струва изминаването на 100 километра с Honda e при зареждане с ток на дневна тарифа, а на нощна удоволствието ще е още по-евтино – 2,11 лв. Дори при зареждане само от публични станции цената на 100 километра пътешествие е все така атрактивна – 8 лв. За сравнение ще посочим, че с бензиновия Honda Jazz от предишното поколение стойността е 12, 78 лв. при средна цена на бензина 2,13 лв. за литър“, коментира инж. Петър Спасов, директор следпродажбена дейност в Бултрако АД, официален представител на Honda у нас.

Каква е цената на обслужването до 100 000 км на Honda e? Тя е равносилна на 2 литра масло на трансмисията и 2 смени поленов филтър на обща стойност 236,78 лв. с ДДС, докато обслужванията компактен бензинов автомобил (пример – предишното поколение на Jazz) биха възлизали на 1452,46 лв. с ДДС, е изчислил инженерът.

Изобретението Honda Power Charger превръща обикновения контакт за битово електричество в станция за бързо зареждане. Очаквайте скоро и цените за устройството, което ще може да бъде поръчвано допълнително като аксесоар и е съвместимо и с други електромобили.

Зареждането

Спортно задно предаване и електромотор с макс. мощност от 136 к.с. и макс. въртящ момент от 315 Нм – това позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да използвате за целта и домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.

Стандартно моделът се предлага с кабел за битово електричество, с който зареждането не се различава от това на мобилния ви телефон или лаптопа ви. В този случай се използва монофазен ток, 10 А и мощност 2,3 кВт. Допълнително може да се поръчва ССЕ стенно зарядно с букса Тип 2 или фиксиран кабел (т. нар. „къмпинг букса“). В случая параметрите са монофазен ток, 16 А и 3,7 кВт мощност.

Зарядната станция Honda Power Charger в базовия си вариант е допълнително устройство, което включваме директно към контакт за битово електричество и дава възможност за бързо зареждане. Тя разполага с максимална зарядна мощност 22 кВт при трифазно свързване и 7,4 кВт при монофазно. Подходяща е за ползване в домашни условия. Добрата новина е, че е съвместима и с конкурентни електромобили. По-технологичните варианти на Honda Power Charger, обозначени с S и S+, дават възможност за ползване на смарт-приложения за планиране на зареждането на автомобила и позволяват само оторизиран достъп с карта с код, като S+ дава възможност за изграждането на свързана мрежа от зарядни, особено подходящо при наличието на автопарк.

Три нови технологии и режим на управление с един комбиниран педал

Цели три нови технологии за безопасност въвежда Honda в новия модел. Първата от тях е контрол на ускорението за предотвратяване на ПТП (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е сигнализация за потегляне на предния автомобил (Lead Car Departure Notification System).

Голямо улеснение е технологията режим на управление с един комбиниран педал. При активиран Single Pedal Control шофьорът има възможност едновременно да ускорява, забавя и дори да спира автомобила само с помощта на педала на газта, нещо изключително удобно при движение в градски трафик.

Две оборудвания и две версии на мощността на електромотора

Две са нивата на оборудване, като по-високото, Honda e Advance, включва избор между 16- или 17-цолови джанти от алуминиева сплав, увеличена до 113 кВт (154 к.с.) мощност на двигателя, система от камери (Centre Camera Mirror System), които излъчват образ директно в огледалото за обратно виждане. Двигателят на базово оборудваната версия е с макс. мощност 100 кВт (136 к.с.). Максимумът на въртящия момент и за двата варианта е в размер на 315 Нм.

35,5-киловатчасова батерия, тежаща 228,4 кг и разположена под пода, осигурява пробег от 222 км (по Световния унифициран стандарт WLTP) при заряд 80%, постижим при половинчасово зареждане.

Образът от страничните камери, заместили огледалата
Образът от страничните камери, заместили огледалата при Honda e

Honda Parking Pilot паркира вместо вас

12 звукови сензора изчисляват размера на потенциалното свободно място за паркиране, а широкообхватна камера различава бялата линия на точката за паркиране. Когато шофьорът натисне бутона на таблото, нововъдената система Honda Parking Pilot започва да търси наличните места за паркиране. В случай, че открие на дисплея се очертава дигитална схема с места за паркиране. Шофьорът избира желаната позиция, натиска отново горе-споменатия бутон и паркирането започва, без да се налага водачът да оперира с волана, да сменя предавки или да натиска каквито и да било педали. Системата паркира паралелно, диагонално и т.н., стига мястото да е отбелязано с бяла линия. В случай, че такава няма, отново е възможно, стига сензорите да отчетат достатъчно пространство за автомобила

Асистентът Honda Parking Pilot е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance, когато е съчетано със 17-цолови джанти, и оказва пълна помощ на шофьора при всички възможни сценарии за паркиране.

Дизайн и свързаност

Красивата гладка аеродинамична линия продължава от капака на Honda e до панорамното челно стъкло и абсолютно плавната извивка на тънките A-колони и така се създава илюзията, че стъклата в автомобила нямат рамки. Буксата за зареждане на автомобила е разположена централно на предния капак. Тя е защитена под високоякостно стъкло.Пълноразмерните сензорни LCD екрани на Honda eТози изчистен дизайн продължава и в интериора, а декорацията пълноразмерните сензорни LCD екрани, които опасват бордовото табло по цялата му широчина и са с възможност за превключване и размяна на екраните. Материите са приятни на допир, седалките приличат на уютен диван с текстилна тапицерия, а декоративните елементи с ефект на естествено дърво допълнително засилват първокласното излъчване на тази изискана атмосфера.

Багажникът е с минимален обем от 171 л при изправени задни седалки, а при сгънати капацитетът му достига до 861 литра.

Верстапен печели с Honda

Макс Верстапен доминираше в Гран при на Щирия и спечели победата. Така увеличи преднината си в шампионата и спечели домакинското състезание на Red Bull Racing на пистата Ред Бул Ринг. Три автомобила, задвижвани от Honda, завоюваха точки от това състезание.

Макс стартира състезанието със средно меки гуми (медиум), а останалите трима пилоти със задвижващи системи на Honda бяха с меки гуми. Двете коли на Red Bull и Пиер Гасли с AlphaTauri бяха в първите шест. Юки Цунода за съжаление беше принуден да стартира на с меките гуми, с които кара в Q2 и бе 11-и.

Макс Верстапен запази преднината си, а Серхио Перес се бори за третото място с Ландо Норис. Гасли нямаше голям късмет, а състезанието му приключи на първата обиколка. Предното крило на Шарл Льоклер бе разрязало при контакта между двамата лявата задна гума на Пиер на завой 3. Спуканата гума причини твърде много щети, за да му позволи да продължи.

Докато половината от бокса на Scuderia AlphaTauri остана разочарована, Юки направи силна първа обиколка, с която стигна до 9-о място.

След десет обиколки Перес най-накрая успя да изпревари Норис, за да заеме трета позиция. Тъй като първият му стинт продължи, той започна усеща натиска на Валтери Ботас. Red Bull избра да вкара в бокса Перес за твърди гуми в 26-ата обиколка. Лявата му задна част бе нестабилна и той слезе на четвърто място зад Mercedes.

Юки Цунадо направи пит стоп в същата обиколка и имаше същата стратегия като на Перес. Той сложи твърдите гуми, за да остане на пистата до края на състезанието и задържа позицията си в челната десетка.

Макс Верстапен влезе в 29-та обиколка и запази преднината си с лекота, като контролираше разликата с Люис Хамилтън през трафика. Перес затвори Ботас, но не успя да го доближи, за да предприеме атака. Така от Red Bull решиха да направят втори пит стоп 17 обиколки преди края със средномеки гуми. Това позволи на Перес да преследва Ботас в заключителните етапи.

Серхио Перес направи най-бързата обиколка, ала Хамилтън предприе късно спиране за меки гуми, след като беше далеч от Макс Верстапен и взе допълнителната точка в последната обиколка. Перес хвана Ботас, но не успя да мине пред него и да завърши на подиума, а остана 4-и.

Юки беше изпреварен от възстановяващия се Льоклер,  но се задържа на десето място, като изтласка Фернандо Алонсо.

Макс Верстапен в крайна сметка спечели с повече от половин минута с много впечатляващо каране. Така той осигури 83-ата победа за автомобил с двигател Honda във Формула 1, както и четвъртата поредна победа през този сезон.

Верстапен спечели четвърта победа за Honda

 

Рано тази сутрин в Токио се състоя световната премиера на единадесетата генерация на хечбека Honda Civic. Той остава ключов за марката модел на европейския пазар. Последното му поколение е плод на почти 50-годишна успешна история и осигурява практичност, комфорт и атрактивен дизайн, качества, с които той винаги се е славил.
Напълно новият Civic ще бъде предлаган изключително и само като хибрид. Така автомобилът става поредният модел на марката, който ще бъде задвижван от високотехнологичната система e:HEV (hybrid electric vehicle) и ще изпълни целта на Honda всички нейни водещи европейски модел да бъдат с електрическо задвижване до края на 2022 г.

Civic e:HEV

Наложена вече в наскоро излезлите на пазара Jazz, Jazz Crosstar, 2020 CR-V, както и в наскоро представеното ново поколение на HR-V, чиито продажби все още не са започнали, и спечелилата позитивна оценка хибридна система ще предложи на собствениците на бъдещия нов Civic перфектния микс от забавно шофиране и икономичност.

Civic e:HEV

От началото на производството на Civic през 1972 г. до днес моделът е доставен до 27 млн. купувачи от 170 страни от цял свят. Новото поколение с хибридна система e:HEV пристига в Европа от есента на 2022 г., за да продължи тази успешна почти половинвековна история.

Макс Верстапен спечели Гран при на Франция, а Серхио Перес направи подиума двоен – първият за Red Bull Racing през този сезон. Този успех означава, че за първи път от 1991 г. автомобилите, задвижвани от Honda, са спечелили три поредни победи.

Състезанието беше вълнуващо, а победата бе решена със стратегия и изобилие от близки двубои. В зоната на точките влезе и екипът на Scuderia AlphaTauri, които също се задвижват с Honda.

След катастрофата на Юки Цунода в началото на квалификацията в събота, се наложи да се смени скоростната кутия на неговата кола AlphaTauri. Също така и пода за една от различните спецификации,  на използваната използва при квалификацията. Естествено се направиха и промени в настройката на окачването също. Затова се наложи Юки да стартиро  от питлейна. Това значи, че той може да се включи в състезанието едва след като последната кола е освободила изхода от питлейна.

Цунода стартира със средномеки гуми като останалите три автомобила, задвижвани от Honda, които се класираха на квалификацията с този компаунд. Въпреки дъжда сутринта преди старта, самото състезание беше на сухо.

Масс Верстапен стартира от първа позиция и запази преднината си извън линията, но след това имаше презавиване на завой 1, което го принуди да пропусне завой 2 и да даде преднина на Луис Хамилтън. Перес и Пиер Гасли бяха съответно на четвърто и шесто място.

В първите няколко обиколки след старта си от питлейна, Юки постигна бърз напредък, за да изпревари пилотите на Haas и Williams. Беше първият от автомобилите, задвижвани с Honda, който направи пит стоп, когато премина на твърди гуми в 15-та обиколка.

Гасли трябваше да спре в бокса в 17-та обиколка, в отговор на заплаха от Даниел Рикардо, но за съжаление загуби позиция. Макс влезе в 18-та обиколка в отговор на спирането на Mercedes. Red Bull бе в добра позиция в тази част от състезанието, докато Макс държеше Валтери Ботас на разстояние. След това прескочи Хамилтън една обиколка по-късно, за да си върне чистата преднина. Серхио Перес влезе в пита на 24-та обиколка, като се върна на четвърто място.

Верстапен бе под натиск от Люис Хамилтън и всички се безпокояха за деградацията на гумите. От Red Bull направиха смелия ход за нов питстоп в 32-та обиколка. Макс Макс спря от лидерската позиция, за да сложи медиум гуми и се опита да преследва първите трима.

Перес позволи на Верстапен да преследва двойката на Mercedes. След като направи поредица от най-бързи обиколки, Макс затвори и изпревари Валтери Ботас и стана втори девет обиколки преди края. Все още имаше голяма разлика между него и Хамилтън. Той продължи преследването, докато Перес хвана Ботас и направи смела атака от външната страна на високоскоростния завой Синжес, за да заеме 3-о място.

В крайна сметка Макс Верстапен се залепи за лидера две обиколки преди края. Изпревари Хамилтън с мощна и решителна атака обиколка и половина преди финала, за да вземе третата си победа за сезона. С най-бързата обиколка той увеличи преднината си в шампионата до 12 точки.

След близък двубой с Ландо Норис, Пиер Гасли успя да изпревари пилотите на Ferrari,  с няколко силни атаки. Отмъкна 7-ото място от Карлос Сайнц в 36-та обиколка. Оттам той доближи двете коли на McLaren и беше точно пред Даниел Рикардо,  който имаше проблем със скоростната кутия в последната обиколка. Гасли обаче остана 7-и и взе 6 точки, след поредното впечатляващо каране. Юки Цунода стигна до 11-то място на даде етап, но след като беше един от първите пилоти, които направиха питстоп, гумите му се износиха и той се класира на 13-то място.След като Red Bull отбеляза 41 от максимално възможните 44 точки, преднината в шампионата на конструкторите също бе удължена до 37 т. пред Mercedes, докато AlphaTauri остават 5-и, но спечели шест точки и намали преднината на Ferrari.

Благодарение на L-образните вентилационни отвори в купето е гарантиран ободряващият полъх на почти истински бриз

  • Светлината и вятърът са ключовите идеи за интериора на HR-V
  • Уникалната система за разпръсване на въздуха създава естественото усещане за полъх на бриз
  • Практичното оборудване осигурява на пътниците пространство, типично за по-големи модели

За да отговорят на ценностите и нуждите на съвременните купувачи и да създадат желан и практичен автомобил, инженерите от Honda дават нова насока на интериора на следващото поколение на хибрида HR-V. Със структурните технологии на марката от следващо поколение и интериорен дизайн, вдъхновен от светлината и вятъра, новият модел изпъква с изключително високи нива на комфорт в интериора си и със завидно пространство в сегмента компактните автомобили от категория B-SUV.

 

Най-впечатляващата особеност е уникалната система за разпръсване на въздуха. С L-образните си вентилационни отвори, разположени в горните ъгли на бордовото табло, тя е концептуално нов подход в областта на климатизацията. По този начин е гарантирано усещането за ободряващ полъх на почти истински бриз за всички пътници и шофьора.

„Съобразихме, че ще намалим максимално усещането за дискомфорт, ако черпим вдъхновение от природата. Много често пътниците страдат от директно насочената към тях въздушна струя на климатика. Резултатът е усещане за въздушност и повече комфорт за всички пътници“, споделя Йошитомо Ихаши, главен ръководител на проекта.

Възможно е превключване между три режима. При първия през нормалния вентилационен отвор директно се насочва въздушната струя, като системата генерира полъх, подобен на истински бриз. Близкият режим я изключва, а при избор на вентилация изцяло от новата система, тя дискретно насочва лекия бриз към страничните прозорци, като полъхът просто леко „гали“ бузите на предните пътници. Въздушният поток преминава и към покрива, като създава леко завихряне, което не духа директно към пасажерите. През лятото образувалият се като възглавница около предните и задните седалки въздушен слой блокира топлината от нагорещените отвън стъкла. На същия принцип той изолира и студа през зимата. Седалките от втория ред също се радват на добра вентилация благодарение на отворите в задната конзола. Комбинацията от тези характеристики осигурява равномерна вътрешна температура, независимо от метеорологичните условия.

Създаване на пространство и комфорт

В основата на интериорния дизайн на HR-V стои взаимодействието между пътниците и автомобила, обмислен така, че да се впише напълно във всекидневието им. Това започва от мига на влизане в колата и завършва в момента на излизане от нея. Всеки момент от ползването на HR-V цели на първо място да осигури възможно най-доброто изживяване.

Всяка особеност на структурата на кокпита е посветена на постигането на усещане за простор и въздушност – от стъклата, проектирани с идеята да пропускат възможно най-много светлина и да осигуряват оптимално добра видимост, та чак до равната линия на предния капак.

Значително внимание е обърнато на удобното разположение на контролните уреди. Максимално изчистеното и улеснено разположение на приборите добавя усещане за спокойствие. Контролните уреди за вентилацията и аудиосистемата, както и инструменталният панел са разположени възможно най-близко до зрителното поле на шофьора. Лесно разпознаваемите уреди осигуряват безопасно и интуитивно опериране.

За да се поддържа баланса между първокласната стилистика на SUV и изключителното вътрешно пространство, инженерите на Honda са предвидили всички части на хибридната система да бъдат разположени в шасито и в моторния отсек, а резервоарът да е под предните седалки. Този подход се корени в производствените принципи на Honda, известни като „максимум човек, минимум машина“, основани на вярата, че целите на технологията и дизайна са да служат на шофьора и пътниците.

Новоразработените седалки от втория ред са изтеглени 30 мм по-назад. Това позволява два допълнителни градуса наклон спрямо предишното поколение на HR-V. Докато пространството за главите е спрямо стандартите в класа, комфортната позиция за сядане в стил седан осигурява 35 мм повече място за краката и раменете.

За да подобри комфорта за пътниците отпред, напълно новият HR-V въвежда стабилизиращи каросерията предни седалки със структурни подпори, заменили доскорошната система от пружини. Това допринася за намаляване на умората при продължителни пътувания и увеличава нивото на комфорт във всекидневието.

 

Европейските продажби на новото поколение на HR-V e:HEV ще започнат в края на 2021 г.

Серхио Перес спечели първата си победа през 2021 г., а Пиер Гасли взе първия си подиум. Успехите и на двамата бяха постигнати със задвижваните с мотори на Honda коли. Така Honda имаше две коли в топ 3 в Гран при на Азербайджан.

Макс Верстапен стартира от трета позиция на решетката, заедно с Пиер Гасли – 4-и. Серхио Перес бе 6-и, а Юки Цунода – 7-и. И четиримата пилоти направиха силна квалификация, която им осигури стартови места в топ 10.  В ранните етапи на състезанието Макс бе 3-и, преди бързо да задмине Шарл Льоклер и да започне преследване на Люис Хамилтън. Перес направи брилянтно начало, за да се придвижи на четвърто място в края на първата  обиколка. Един тур, след като Макс изпревари Льоклер, Перес също се справи с пилота на Ferrari. Така двамата от Red Bull Racing бяха втори и трети.

Гасле беше 5-и в този момент, докато Юки беше загубил една позиция в началото, но си я върна с добра атака над Фернандо Алонсо. Той беше първият от пилотите, чиито коли се задвижват от Honda, който направи питстоп. От Scuderia AlphaTauri го повикаха в 9-ата обиколка. Пиер последва примера му две по-късно. И двамата пилоти сложиха твърди гуми. Верстапен също да спря в 12-та обиколка.

С тази стратегия Макс излезе пред Хамилтън, за да поведе колоната. Чеко Перес също направи редица бързи обиколки в края на първия си стинт, преди да спре една обиколка след Макс. Въпреки малко бавният стоп, Серхио все пак излезе пред Хамилтън. Пилотите на Red Bull се наредиха на първо и второ място за по-голямата част от състезанието.

На 30-ата обиколка излезе кола за сигурност, заради катастрофата на Ланс Строл, причинена от спукана лява задна гума. Макс и Сердхо запазиха предните си позиции при рестартирането. Гасли слезе на пето място зад Себастиан Фетел, който беше с по-нови гуми.

Навлизайки в последните пет обиколки, Макс Верстапен катастрофира. Той се чувстваше комфортно като лидер, но спека лявата задна гума на правата пред  питлейна и се разби с близо 300 км/ч. в предпазната ограда. За щастие той не пострада, но парчетата от колата и гумите станаха причина състезанието да бъде спряно с червен флаг.

Всички пилоти можеха да сменят гуми и надпреварата беше рестартирана за две състезателни обиколки. Серхио Перес стартира от първа позиция, Гасли бе четвърти, а Юки седми. Всички пилоти се рестартираха с меки гуми. Хамилтън се опита да изпревари Перес на завой 1, пилотът на Mercedes пресече завоя, но Серхио успя да запази вътрешната страна, като си върне преднината, а след това да продължи към първата си победа за Red Bull и Honda.

С отпадането на Хамилтън, Пиер Гасли вече беше трети и имаше вълнуваща битка с Льоклер за последното място на подиума, тъй като бе изпреварен в края на предпоследната обиколка. Той обаче моментално използва слипстрийма и изпревари Ferrari на Завой 1.

Юки Цунода стана 7-и след няколко близки дуела при рестарта. Той постигна най-добрия резултат в сезона си на новак. Победата на Перес беше 81-ва за Honda във Формула 1, а с 3-ото място на Пиер Гасли беше първият двоен подиум от Бахрейн миналата година. След като Red Bull и AlphaTauri взеха по един трофей, това бе и първият път, в който Honda има два отбора на подиума заедно, от Бразилия през 2019 г., когато на стълбичката бяха Верстапен и Гасли.  Резултатът е, че Red Bull увеличава преднината си в шампионата на конструкторите до 26 точки, докато AlphaTauri вече са пети в класирането, след като изпреварват Aston Martin.