Новини

Героите на последният кръг от сериите  Indycar са двама. Уил Пауър и Алекс Палу. На легендарната писта Лагуна Сека в Монтерей, Калифорния първият сложи короната, а вторият с кола Chip Ganassi Racing Honda спечели победата в последния кръг за сезон 2022 Firestone Grand Prix.

Пауър оцеля при различните стратегии за гуми и предизвикателствата от своите съперници. Той стана 3-и, но това му беше достатъчно да спечели втория си шампионат след 2014 г.

41-годишният австралиец Уил Пауър спечели само едно състезание този сезон. Но пък 12 пъти бе в топ 5 от общо 17 състезания. Това е с три повече от всеки друг пилот.

Алекс Палу, с колата на NTT DATA Chip Ganassi Racing Honda, сложи край на царуването си като шампион от сериите за 2021 г. с първата си победа за сезона. Той доминира в състезанието, като победи Джоузеф Нюгардън с 30.3812 сек. Това е най-голямата разлика за победа този сезон с повече от 24 секунди.

Победата дойде въпреки наказанието от шест точки на стартовата решетка за неодобрена смяна на двигателя след квалификацията в събота. Това измести Палу от пето на 11-о място на стартовата решетка. Той обаче за първи път поведе в обиколка 16 и почти веднага се оказа доминиращият пилот. Водеше 67 от 95-те обиколки в състезание, забавено само с три жълти периода.

Разликата на испанеца Палу спрямо второто място Пауър беше 8.6287 секунди в обиколка 50. Палу обаче рязко отстъпи през втората половина на състезанието, тъй като съперниците му имаха различни стратегии за гуми. До обиколка 62 разликата на Палу пред Пауър беше 20 секунди.

Нюгардън започна страхотен рейд към второто място и дори не пожали съотборника се Пауър, който спечели бонус точка за първата позиция. Нюгардън започна 25-и от 26 коли, след като излезе извън пистата по време на квалификациите. Но не отстъпи до финала, дори когато изпревари съотборника си Пауър с плашеща скорост в предизвикателния комплекс от завои „Тирбушон“ (Corkscrew).

Нюгардън нямаше шанс да хване Палу, който вече беше в различна стратосфера. Той взе седем секунди аванс само четири тура след рестартирането в обиколка 41. Първите три автомобила задържаха мястото си до края на състезанието, запечатвайки титлата за Пауър.

Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън с Chip Ganassi Racing Honda се класира на трето място  в шампионата, на 39 точки зад Пауър, след 12-ото си място в Лагуна Сека.

Победителят от Индианаполис 500 Маркус Ериксон завърши най-добрия си сезон в сериите 6-и. Пилотът на Chip Ganassi Racing Honda стана 9-и в последния старт.

Кристиан Лундгард с PeopleReady Honda спечели титлата Новак на годината с петото си място в общото класиране. Лундгаард завърши с разлика от 18 точки пред Давид Малукас, който в Лагуна Сека бе 13-и с HMD Honda.

 

 

FL5 (2022-)

Тази година легендарният горещ „хеч“ на Honda празнува четвърт век

Емблематичният модел Civic на Honda празнува две годишнини през 2022 г.: 50 години непрекъснато производство и 25 години от създаването на спортния му вариант Type R. Това е автомобил, роден от състезанията, пренаписал правилата за това какъв трябва да бъде един „хотхеч“.

В продължение на шест поколения формулата е еволюирала, за да се получи най-добрият спортен хечбек с предно разположен двигател и предно предаване. С такъв автомобил можете да пътувате всекидневно от понеделник до петък, преди да блесне на пистата през уикендите.

 

EK9 (1997-2000)
EK9 (1997-2000): Достъпен Type R за всички

Табелката с името Type R може да бъде проследена до Honda NSX Type R от 1992 г., която вдигна летвата по отношение на динамиката. Тази кола обаче беше произведена в изключително ограничен тираж. Прилагането на философията Type R към Civic следва подобна инженерна етика към Integra и NSX, за да предложи ангажиращо, емоционално шофиране. EK9 се предлага само на японския пазар и има спецификация от висок клас; включително ръчно сглобен 1,6-литров DOHC VTEC двигател с литрова мощност 116 к.с. на литър. Колата е с лек корпус със заварени шевове, който допринася за обща маса едва 1050 кг. Монтиран е спирален диференциал с ограничено приплъзване (LSD), и уникални компоненти на окачването, за да се трансформира напълно изживяването при шофиране. Лансиран с изключителни отзиви, EK9 поставя началото на преследването на най-добрия хечбек с предномоторна компановка и задвижващи предни колела.

EP3 (2001 – 2005)

EP3 (2001 – 2005) Европейски поглед върху Type R

В резултат на огромния успех на автомобила от първо поколение, започват да предлагат второто в цяла Европа. Отчасти благодарение на това, че вече се произвежда в Обединеното кралство. Колата представя изцяло нов и вече емблематичен 2.0-литров DOHC i-VTEC двигател от серия „K“. Той предефинира това, какво може да направи един двулитров двигател с нормално пълнене. Колата има подобрени спирачки, прецизна шестстепенна трансмисия с къси предавки, и черупка, която използва восокоякостна стомана, за да увеличи статичната устойчивост на усукване с 80% в сравнение с EK9. Окачването е с носачи за контрол на рамената отпред и с двойни напречни носачи с реактивни връзки отзад. Това е съчетано с ново електрическо сервоуправление (EPS) и променливо предавателно отношение (VGR) за изключително усещане при управление и обратна връзка.

FN2/ FD2 (2007-2011)

FN2/ FD2 (2007-2011):  Type R – по японски и по европейски

 

Третото поколение Civic Type R е уникално с това, че европейският и японският модел се различават драматично. Европа получи базирания на FN2 хечбек, който запази доказания 2,0-литров двигател, но представи ново шаси, което премести резервоара за гориво под предните седалки, за да подобри вътрешното пространство и гъвкавостта. Вместо това, на японските клиенти беше предложен седан FD2, който предлага още по-фокусирано шофиране благодарение на допълнителни елементи като по-мощен двигател K20A, спирален LSD и мощни спирачки Brembo. Увеличеното тегло е компенсирано от широкото използване на структурни лепила, вместо заваряване и алуминий както в шасито, така и в панелите.

 

 

 

 

FK2 (2015-2017)
FK2 (2015-2017) – Представяне на VTEC TurboA

Тъй като пазарните и регулаторните очаквания се променят, преминаването към турбокомпресор бе неизбежно. Инженерите на Honda работиха щателно, за да разработят 2,0-литровия двигател K20C1 с турбокомпресор, който предлага експлозивна производителност, благодарение на мощността от 310 к.с. За да контролира по-добре значителното увеличение на мощността, Honda представи своето окачване с двойна ос, съчетано с диференциал с ограничено приплъзване, за да се противопостави на въртящия момент, който се среща при автомобили с предно задвижване с висока мощност. 2015 Civic Type-R спринтира от 0-100 км/ч само за 5,7 секунди и е оборудван с предни дискове с голям диаметър – 351 мм. Те са част от високоефективната спирачна система Brembo. FK2 се оказа страхотна база за състезателен автомобил, който печели няколко титли TCR Touring Car по целия свят.

FK8 (2017-2022)

FK8 (2017-2022) Най-добрият спортен хечбек

Представен през 2017 г., FK8 беше най-добрата еволюция на Civic Type R. Колата получи множество нови механични характеристики като адаптивни амортисьори и допълнителни ревизии на двигателя K20C1 за увеличаване на мощността до 320 к.с. В модела е въведена и притискаща сила за още по-интензивно шофиране. Външният аеродинамичен пакет работи в унисон с усъвършенстван, почти плосък под, за да допринесе активно за отрицателното повдигане. Моделът направи своя дебют и в САЩ, като регионът е водещ в световните продажби на автомобила.

 

FL5 (2022-)

FL5 (2022-) Ultimate Sports 2.0 – Историята продължава

Стартирайки по-късно тази година, автомобилът от изцяло ново поколение допълнително се развива, съзрява и усъвършенства технологиите, които са разработени в продължение на няколко поколения. Въпреки че новите технологии и усъвършенстваната аеродинамика за пореден път вдигнаха летвата още по-високо, ДНК-то на Type R може да бъде проследено до поколението FD2 с постепенните ревизии, водещи до най-бързия и най- пристрастяващ Civic Type R, създаван някога. Вече рекордьор на пистата Сузука, версията 2022 на Civic Type R подготвя атмосферата за предстоящата след пет години 30 годишнина от червеното лого на Type R.

 

Шесткратният шампион в сериите IndyCar Скот Диксън спечели надпреварата по улиците на Нешвил. Той стартира 20-и и победи сънародника си от Нова Зеландия Скот Маклафлин. Това беше 53-а победа на Диксън в сериите. Така той вече е сам на второ място в класирането за всички времена, като задмина Марио Андрети. Пред него е единствено Ей. Джей Фойт с 67 победи в кариерата си.


Състезанието в Нешвил за втора поредна година беше хаос. И с победител, който едва ли някой е очаквал след 80 обиколки по неравното, тясно улично трасе от 2,1 мили, с 11 завоя. Трасето включва две минавания на обиколка на Мемориалния мост на ветераните от Корейската война над река Къмбърланд.
Това бе втората победа за сезона на пилота на PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda. С нея Диксън се приближи на шест точки от лидера в шампионата IndyCar Уил Пауър, като до края на шампионата остават само три състезания. Диксън се опитва да достигне рекорда на серията от седем титли, също държан от Фойт.
Скот Маклафлин завърши втори, само на 0,1067 секунди зад Диксън. Всичко стана след преследване от близо две обиколки до финала след късен червен флаг. Това беше най-малката разлика между първия и втория този сезон на улично трасе или на писта. Също бе четвъртият най-близък финал на тези трасета в историята на сериите IndyCar.
Действащият шампион от серията Алекс Палу завърши трети с Chip Ganassi Racing Honda. Той финишира с повреда на лявото предно крило, което вибрираше от неравностите, след контакт по-рано в състезанието.
Александър Роси с AutoNation Honda се съвзе от многобройните контакти по време на надпреварата. Неговият съотборник в Andretti Autosport Колтън Херта също се възстанови от ранен контакт и изоставяне с обиколка, за да завърши 5-и с колата си Gainbridge Honda.
Яростният финал след 80 обиколки на състезанието с много контакти, бе реално отражение на ситуациите преди това в Нешвил. Остават три състезания, а само 33 точки разделят първите пет в класирането, като минимум 51 точки са на разположение на победител в един кръг.
Шампионът от сериите за 2014 г. Пауър, който завърши 11-ти, води пред Диксън с шест точки. Победителят в 500 мили на Индианаполис Маркос Ериксон с Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda, който завърши 14-ти, е на 12 точки зад Пауър на трето място. Роденият в района на Нешвил Джоузеф Нюгардън – 6-и, е на 22 т. зад Пауър – 4-и. Палу пък има шансове за втора поредна титла, защото е на 33 т. зад Пауър на пето място.

Сушата най-накрая приключи за Александър Роси. Той спечели Gallagher Grand Prix на пистовото трасе Indianapolis Motor Speedway. Така най-после прекъсна поредицата от 49 състезания без победа. Това бе първият му успех в сериите INDYCAR от 23 юни 2019 г. на Road America, т.е. преди 1133 дни. Това бе осма победа в кариерата на Роси.

Пилотът на Andretti Autosport Александър Роси с NAPA AUTO PARTS/AutoNation Honda пресече финалната линия с 3,5441 секунди пред новобранеца Кристиан Лундгард с Shield Cleansers Honda, който спечели второ място – най-доброто класиране в кариерата му.

Уил Пауър завърши трети в състезанието от 85 обиколки  и пое лидерството в шампионата на сериите INDYCAR само с четири кръга преди края. Пауър има преднина от девет точки пред Маркос Ериксон, който тръгна последен в решетката от 25 автомобила, за да завърши 11-ти със своя в Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.

Скот Маклафлин завърши четвърти, а двукратният шампион от сериите Джоузеф Нюгардън е пети.

Роси, който стартира втори, поведе в обиколка 42, когато лидерът и негов съотборник Колтън Херта с Gainbridge Honda загуби управление при влизане в завой 8. По трасето с дължина 2,439 мили и 11 завоя, Херта успя да се придвижи до входа на питлейна, но състезанието му приключи.

Механичният проблем беше жесток обрат за Херта. Той стартира девети и стигна до лидерството в 8-ата обиколка 8, задминавайки стартиралия от първа позиция Феликс Розенквист в завой 7. Херта и Роси се очертаха като класа над останалите в началото. От отборите на съперниците неуспешно опитваха множество стратегии, за да неутрализират предимството им.

След като Херта излезе от състезанието, Роси създаде стабилна разлика от около четири секунди спрямо Лундгард. Датският новак направи нещата интересни в края на състезанието, като се приближи до 2,7 секунди в оставащите 10 обиколки.

Но Роси дръпна в последните турове за решителна победа, слагайки край на шанса на Лундгард да стане първият новобранец, спечелил състезание от сериите, откакто Роси шокира света с победата си в Индианаполис 500 през 2016 г.

Пауър отново показа хладнокръвие. Преодоля тежките си проблеми в началото, за да поеме лидерството по точки. Пауър се захапа с Пато О’Уорд в трафика от три ширини в завои 1 и 2 в първата обиколка. Имаше и конфликт с колата AutoNation/SiriusXM Honda на Елио Кастроневес, който се озова на 16-то място в първите обиколки. Но Пауър спокойно караше и изпреварваше в колоната, за да спечели седмия си подиум за сезона.

По-малко от точките за едно състезание разделя Пауър от петия Пато О’Уорд, който е с 46 т. Нюгардън е трети, на 32 от лидера. Шесткратният шампион в сериите Скот Диксън с PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, който завърши осми, е на 38 точки назад на четвърто място.

 

Аржентинецът Нестор Гиролами с Honda Civic Type R TCR спечели състезанието от сериите WTCR на пистата  Валелунга, близо до Рим. Той успя да издържи на напрежението през цялото състезание, да управлява температурата и износването на гумите си, особено в периода на Кола за сигурност в първия старт. Така Гиролами премина всички тестове с апломб, докато превръщаше своята първа позиция в победа.

Въпреки че във второто състезание му беше по-трудно за постигане на успех в по-горещо време и по-взискателно състезание, „Bebu“ последва победата си с пето място.

Усилията му означават, че сега той е втори в шампионата на пилотите, на 36 точки от лидера, като ALL-INKL.COM Münnich Motorsport също е втори в класирането на отборите.

Естебан Гуериери изигра най-добрата поддържаща роля във второ състезание, след като изпревари своя съотборник и после го пусна на пето място.

От края на групата, Естебан започна атака и първо беше готов да атакува колите отпред, което включваше и лидера по точки в шампионата. След това да се отдръпне зад Нестор, което също означаваше, че може да защити водещия Civic Type R TCR от тези отзад.

Атила Таси и Тиаго Монтейро записаха точки във всяко състезание, въпреки че и в двата случая имаха проблеми с гумите.

В първото състезание пилотът на LIQUI MOLY Team Engstler  Атила Таси се нуждаеше от питстоп за смяна на гуми. Въпреки това успя да се възстанови до пето място, като в още един уикенд, който демонстрира потенциала на отбора с Civic Type R TCR.

Той беше направил отлично изпреварване в първата обиколка на втората надпревара, за да се класира втори. След това оказа натиск върху лидера, но отпадна от битката, когато беше принуден да влезе в бокса, за да смени гуми. Това го прати осми на финала.

Тиаго Монтейро, който отпразнува 46-ия си рожден ден на Валелунга в неделя, беше закован в топ 10 пилот ден по-рано до квалификацията. Въпреки че започна надолу в решетката, показа потенциала си и в двете състезания.

Тиаго се класира осми, в същата група като Естебан и Нестор, във второто състезание, но влезе в бокса пет обиколки преди края и беше ограничен до 11-и. Това беше повторение на резултата му в надпревара, в която той беше принуден да влезе в бокса след осем обиколки.

Honda Civic Type R

Токио, Япония, 21 юли – Днес във виртуалното пространство се състоя световната премиера на новото поколение на Civic Type R, чиито продажби започват от септември в Страната на изгряващото слънце

 

Honda представи екстериора и интериора на „горещия хечбек“ Civic Type R и обяви, че той ще е още по-динамичен. Можете да проследите премиерата му на официалния канал на Honda в YouTube.

■ Концепцията – “Ultimate SPORT 2.0”

CIVIC TYPE R 2023

С подобрения на концептуалната разработка на предишното поколение модела, известна като Ultimate SPORT, новият Civic Type R бе създаден с идеята отново да се превърне в символ на скоростта и емоцията от спортното шофиране.

■ Дизайн

Дизайнът се придържа към стилистиката на така добре приетия на пазара Civic Hatchback, съобразен обаче със спортния характер на Type R и отличната видимост за шофьора дори при екстремни скорости.

CIVIC TYPE R

Раздутите калници красиво преливат към страничните панели и подобряват аеродинамиката на каросерията.

Възможностите за цветове са вече повече и освен станалия емблематичен за Civic Type R бял Championship White, в гамата вече присъства и перленосивият Sonic Gray Pearl.

Интериорът се отличава с червени спортни седалки и стелки, които повдигат духа още с влизането в купето на автомобила и контрастират с черните панели, позволяващи на свой ред на шофьора да се съсредоточи върху управлението.

CIVIC TYPE R

Предните седалки са с триизмерен дизайн с висока и силна странична поддръжка така, че шофьорът и пътникът отпред да се чувстват напълно защитени дори и при разгръщане на пълния потенциал на Type R на състезателна писта. Тапицерията вече е изработена от високотехнологичен материал тип „велур“, чийто висок коефициент на триене намалява хлъзгането на тялото в ситуации на високо G при завой, внезапни ускоряване или забавяне.

Към стандартния дисплей е добавен и ексклузивният режим +R с фокус върху това шофьорът моментално да разчита важната информация по време на спортно управление, на пътя или на състезателна писта. Горната част се показва ключовата информация като оборотите на двигателя, предавката, а долната функционира като мултиинформационен дисплей с персонални настройки. Оборотомерът със светлинна визуализация дава възможност на шофьора да възприема интуитивно ситуацията, без да се налага водачът да държи индикатора непрекъснато под око.

Шесткратният шампион в сериите Indycar Скот Диксън спечели първата си победа от май 2021 г. насам, постигната на овала Texas Motor Speedway. Новозеландецът триумфира на състезанието Honda Indy Toronto в канадския град. За Диксън това бе дълга поредица от 23 състезания без успех и втората най-дълга серия в кариерата на Кивито.

Скот Диксън финишира със своя болид №9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda с 0,8106 от  секундата над Колтън Херта в кола №26 Gainbridge Honda. Така Honda постигна двоен триумф в Канада.

Победата беше и 52-ата в кариерата на Диксън, който се изравни по този показател с друга легенда – Марио Андрети – №2 в списъка с победи в Indycar за всички времена. Води Ей. Джей. Фойт с 67 първи места. Четвъртата победа в кариерата на Диксън в Торонто увеличи рекорда му до 18 последователни сезона в сериите, в който той има поне едно първо място. Също така той печели състезания в рекордните 20 сезона общо.

Феликс Розенквист завърши трети, за да вземе първия си подиум след единствената своя победа в кариерата в сериите през юли 2020 г. на Road America. Греъм Рейхъл с №15 United Rentals Honda, завърши 4-и – най-добър резултат за сезона. След него бе лидерът в шампионата Маркус Ериксон с №8 Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.

Така Ериксон увеличи преднината си от 20 на 35 точки пред втория – Уил Пауър в класирането на сериите. Пауър завърши 15-ти, след като започна 16-ти на старта.

Диксън е пети в класирането, на 44 точки зад своя съотборник от Chip Ganassi Racing – Ериксон. Ако триумфира като шампион, Диксън ще се изравни с Фойт като победител в сериите за всички времена в историята на Indycar.

gДиксън, който тръгна втори, използва хитра стратегия, като влезе в бокса по-рано в състезанието, за да поведе за първи път в 32-ата от общо 85 обиколки. „Кивито“ преследва носителя на наградата за първа позиция Колтън Херта в първите 17 обиколки на пистата по улиците на Торонто. Трасето е с 11 завоя и дължина 2,250 км, конструирано около Exhibition Place. Екипът на Ganassi извика Диксън за гориво и за смяна на алтернативните „червени“ гуми на Firestone с основните „черни“ гуми в 17-ия тур.

Този ход накара Andretti Autosport да извика Херта в бокса за идентична смяна на гумите в обиколка 18. Диксън обаче беше вече със загрети нови гуми и изпревари Херта, който бе с още студени след спирането му в бокса. Тази маневра за изпреварване се оказа решаваща. Диксън излезе начело в 32-ата обиколка, когато Пато О’Уорд му предаде лидерството, след като най-накрая направи първия си пит-стоп.

Състезанието беше забележително чисто за първите 44 обиколки. Имаше само един жълт флаг за две обиколки в началото,  когато контакт повреди кола № 51 Deloitte Honda на Такума Сато. Но коварната, неравна писта с нейните твърди и високи стени, предизвика три жълти периода между обиколки 45 и 60.

Това даде шанс на Херта и на други пилоти да прескочат Диксън при рестартирането. Той обаче се задържа твърдо отпред и пое водачеството до финала в обиколка 61. Тогава Ринус ВанКий влезе в бокса. Диксън водеше в 40 от 85-те обиколки, а ВанКий беше втори с 18 като лидер.

Херта не успя да изпревари Диксън при последния рестарт на състезанието в обиколка 66. Тогава Колтън се съсредоточи върху огледалата си и устоя на интензивния натиск на връхлитащия го Розенквист. Така Херта надделя за второ място над шведа с 0,5384 сек. на финала.

След победата си Диксън ще раздели $10 000 с екипа си и благотворителна организация по свой избор за победата като част от PeopleReady Force for Good Challenge.

50 години Honda Civic

Тази година Honda празнува 50 години от своя емблематичен Civic. Разработен като „автомобил за света“, от него са продадени повече от 27,5 млн. бройки в 170 страни от пускането на модела за първи път през 1972 г. Рожденият ден на колата е точно на 12 юли 1972 г.

Докато навлиза в шестото десетилетие от историята си, 11-то поколение, Civic продължава да издига нови еталони в класа си и надминава очакванията на клиентите по целия свят. Трайната популярност на Civic е свидетелство за пионерската работа на инженерите на Honda през последния половин век.

Всяко поколение въвежда своя собствена прогресивна еволюция на оригиналния дизайн на Civic, напреднали технологии и нови нива на производителност. Същевременно запазва целта на първия Civic: просторен, забавен за шофиране, икономичен и компактен автомобил.

Honda Civic e:HEV и първият Civic

Civic за всички граждани

Първият Civic е разработен като глобален автомобил за всички пазари и предлага изключителна практичност при всекидневното шофиране. Това е един от първите автомобили на Honda на европейския пазар. Той постига незабавно признание за компактния си дизайн, за впечатляващата си икономия на гориво и за своята функционалност.

Оборудван с революционния двигател Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC), Civic е първото превозно средство, което отговаря на най-строгите регулации за емисии в света, Закона за чистия въздух от 1970 г. Така той започва да диктува бъдещите стандарти в глобалната автомобилна индустрия. Първото поколение на Civic е произведено във фабриката Suzuka, Япония. Обемът на производство достига до 1 милион единици през първите четири години.

80-те години: Зрялата възраст на Civic

През 1979 г. второто поколение Civic пристига заедно с подобрен двигател CVCC-II. Надгражда успеха на оригиналния Civic с 1,3-литров двигател, който предлага по-плавно подаване на мощност, както и по-големи икономи на гориво. Гамата от модели също е разширена с 1,5-литров седан, хечбек и комби. Към нея е добавена и петстепенна механична скоростна кутия. Моделът представя нов забележителен двукомпонентен трапецовиден дизайн, като предната решетка и фаровете му придобиват по-ъгловат вид. Популярността на Civic расте непрекъснато, назрява необходимостта от нов модел, за да се отговори на потребителското търсене за по-големи автомобили.

Третото поколение Civic дебютира през 1983 г. с по-широко междуосие и по-ъгловат дизайн. С него е въведен принципът на Honda „Максимум човек – минимум машина“. Това е фокусиран върху човека дизайнерски подход, който гарантира, че технологията и оформлението обслужват нуждите на водача и пътниците. Днес този принцип все още помага да се определят всички модели на Honda, за да се осигури пространството и използваемостта, очаквани от съвременните шофьори.

Моделът се предлага в три версии на каросерията – с три врати за спортно шофиране, с четири – като практичен седан и с пет – като комбито Civic Shuttle, което предлагаше изключително пространство и функционалност. Беше представен и по-спортен вариант на Civic Si с 1,6-литров редови четирицилиндров двигател от серия DOHC.

1987 – 2000: Нови стандарти за качество и производителност

През 1987 г. четвъртото поколение Civic идва с нова гама двигатели, включващи системата VTEC (Променливо газоразпределение и електронно управление) на Honda. Неговият механизъм за променливо синхронизиране прави революция в технологията на двигателите. Осигурява по-добра производителност при високи обороти и подобрен разход на гориво при ниски. Това носи на Civic няколко награди.

Петото поколение Civic дебютира през 1991 г. с по-елегантна и по-аеродинамична форма за по-спортен облик, като запазва своята функционалност, станала синоним на модела.

Шестото поколение Civic е разработено, за да даде по-висока стойност на компактния клас автомобили. През 90-те години по-ниският разход на гориво и други екологични действия стават все по-значими. Шестата генерация е с новоразработен VTEC двигател. Той също така включва „Hondamatic Transmission“ – за първи път автоматична безстепенна трансмисия (CVT), която предлага безпроблемна смяна на предавките и икономия, подобна на механичната.

Надграждайки изключителните динамични възможности на стандартния Civic, Honda дебютира с фокусирания върху производителността Type R вариант през 1997 г. Той се превръща в катализатор на 25-годишния успех на Honda в изключително конкурентния сектор на „хотхеч“ автомобилите.

2001 – 2021: Civic от новото хилядолетие

Седмото поколение е представено през 2000 г. и година по-късно става първият Civic, предлагащ хибридна технология. Този Civic се налага и като най-икономичния в света 5-местен сериен бензинов автомобил с разход на гориво от едва 29,5 км/л.

През 2005 г. осмата генерация на хечбека пристига с футуристичен стил за европейските пазари, решетка от Perspex и триъгълни акценти – включително двойните изпускателни тръби – което го прави един от най-забележимите автомобили на пътя.

Това е и първото поколение на Civic с патентованата система на Honda Magic Seats (магически седалки). Възглавниците на задните седалки могат да бъдат повдигнати, за да се създаде висока товарна зона. Това е възможно, тъй като резервоарът за гориво е разположен под предните.

 

Деветото издание на Civic е допълнително усъвършенствано, за да получат клиентите още по-богат пакет от оборудване, както и водеща в класа ефективност. С обновения си двигател 1.6 DTEC, автомобилът регистрира световен рекорд в книгата „Гинес“ за „Най-нисък разход на гориво през всичките 24 съседни държави от ЕС“ с резултат средно 2,82 л/100 км (100,31 mpg) за 13 498 км (8387 мили), в 25-дневно пътуване, като маршрутът минава и през България.

Напълно преработено, 10-то поколение започва да набира скорост през 2016 г. с избор от два VTEC TURBO двигателя и включени усъвършенствани функции за безопасност и помощни средства за водача, Honda SENSING, за първи път.

Проектиран с по-твърдо шаси и по-голяма динамична производителност, той осигурява перфектната платформа за Civic Type R 2017, поставил нови граници на високопроизводителните хечбеци. Колата е възхвалявана за директното си управление, мигновената реакция на газта, високата максимална скорост, стабилността и изключителната спирачна сила. Благодарение на всичко това Type R поставя ново най-добро постижение за обиколка за автомобили с предно задвижване на пистата Нюрбургринг – Нордшлайфе в Германия през април 2017 г.

 

2022: Нова ера на Civic

 

С 50-годишно наследство зад гърба си, 11-то поколение Civic съчетава силно представяне и ефективност с подобрени нива на вътрешен комфорт, визуална привлекателност и цялостна използваемост. Новата генерация е важен крайъгълен камък за Honda в Европа, тъй като тя завършва ангажимента на Honda Motor Europe „Electric Vision“ за 2022 г. да електрифицира всички свои масови модели. Автомобилът е с най-съвременната версия на многократно награждаваната пълна хибридна задвижваща система e:HEV на Honda, предлагаща ангажираща динамика и производителност с впечатляващи икономичност и ефективност.

 

„Още от първото си поколение Honda Civic е емблематичен модел за европейските клиенти“, заяви Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda Motor Europe Ltd. „11-то поколение капсулира основните характеристики на функционалност, практичност и комфорт от първото поколение Civic. То е проектирано, за да гарантира, че неговите задвижване, кормилно управление и окачване осигуряват завладяващите нива на производителност, динамична реакция и обратна връзка, които винаги са били централни за привлекателността на Civic.”

Honda Civic Type R 2023

Honda отбелязва половинвековната история на Civic със специална страница, посветена на „нагорещената“ му версия. Световната премиера на Type R ще се състои на 21 юли

 Днес, 12 юли, точно на 50-ия рожден ден на легендарния си модел Civic, Honda Motor Co., Ltd. посвети специална страница на новото издание на култовата спортна версия Civic Type R . Официалната му премиера ще се състои в четвъртък, 21 юли, от 11 часа, японско време. Всеки може да стане част от това забележително събития на официалния YouTube канал на марката.

През ноември „горещата серия“ на японската марка ще отбележи своята 30-годишнина. Историята започва с лансирания през 1992 г. NSX Type R. Моделът Civic със забележителна червена емблема е традиционен рекордьор в книгата „Гинес“ като най-бърз хечбек с предно предаване.

След зашеметяващия успех на своя всепризнат изцяло електрически градски EV, Honda представи нова Honda e Limited Edition, предлагаща уникален екстериорен стил за подобрена открояваща се индивидуалност. Английското подразделение на Honda обяви, че лимитираната серия вече може да бъде закупена.

Honda e Limited Edition е базирана на Advance Grade и се предлага за първи път в Premium Crystal Red боя с множество контрастни черни акценти. Бяха въведени черни емблеми отпред и отзад и уникални 17” черни джанти, за да издигнат още повече елегантния и емоционален стил на градския електромобил.

Броят им е ограничен само до 50 бройки в цяла Европа. Новото лимитирано издание предлага най-ексклузивното Honda e изживяване досега. Откакто беше пуснат в Европа и Япония през 2020 г., Honda e получи одобрението на критиците по целия свят. Автомобилът бе приветстван за своя иновативен дизайн и прогресивна технология. Печели множество награди, включително Световен градски автомобил на годината и наградите Red Dot Design Awards.

Точно преди победата си в Гран при на Емилия Романя във Формула 1 на пистата Имола, световният шампион Макс Верстапен кара Honda e Limited Edition в близкото село Доца, което е международно известно с еклектичното си улично изкуство. Макс беше впечатлен от електрическото представяне на Honda e Limited Edition и привлекателния стил, докато маневрираше през тесните и криволичещи улици на средновековното село.

„Honda e Limited Edition е просто прекрасна“, каза Верстапен. „Има страхотен външен вид, компактен дизайн и е забавно за шофиране. Това е страхотно електрическо градско превозно средство.“