Без категория

Маркос Ериксон спечели 106-ия Индианаполис 500, в дива финална надпревара след късен червен флаг. Това е първата му победа в кариерата ва легендарното трасе.

Ериксон от Кумла, Швеция, спечели с колата Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda, след като Сейдж Карам катастрофира в завой 2 в последната обиколка. Преди инцидента, приключващ състезанието, Ериксон и Пато О’Уорд направиха фантастичен дуел за лидерство след рестарта с две обиколки до червения флаг. Така двамата направиха на овала от 2,5 мили в един от най-спиращите дъха финали в вековната история на състезанието. О’Уорд завърши втори в класацията, което е най-доброто му постижение от 3 старта на Indy500.

Ериксон направи страхотна защитна стратегия веднага след рестарта, за да парира всякакви атаки на конкурентите след него. „Знаех, че колата е достатъчно бърза, но все пак беше трудно. Трябваше да направя всичко там в края, за да задържа лидерството. Не мога да повярвам. Толкова съм щастлив.“

Бившият пилот от Формула 1 Ериксон стана вторият швед, триумфирал в Indy500, присъединявайки се към победителя от 1999 г. Кени Брак. Най-добрият финал на Ериксон н трите предишни старта на Indy500 беше 11-и миналата година.

Това беше първата победа в надпреварата за собственика на отбора Чип Ганаси от 2012 г. насам, неговата пета като самостоятелен шеф на тим и шеста като цяло.

Ериксон поведе в класирането на сериите Indycar с третата си победа в кариерата, подсилена от двойните точки, присъдени в това състезание. Интересното е, че и трите му първи места са след червени знамена. Двата му предишни успеха през 2021 г. в Детройт и Нашвил, също са след прекъсвания на състезанията.

Победителят в Indy 500 от 2013 г. Тони Канан завърши трети с American Legion Chip Ganassi Racing Honda. Така отборът на Ganassi завърши доминиращ през месец май, като постави две коли на подиума. Канан записа петото си класиране в топ 3 на славната си кариера в Indy 500.

Феликс Розенквист се класира на четвърто място с Vuse Arrow McLaren SP. Александър Роси, победител в 100-ия Индианаполис 500 през 2016 г., закръгли първите пет в класирането с кола AutoNation Honda, след като стартира 20-и. Седми завърши победителят за 2021 г. Елио Кастроневес, който стартира 27-и с AutoNation/SiriusXM Honda. Той е пилотът, спечелил най-много позиции от началото до края в състезанието.

Общо 6 автомобила, задвижвани от двигателите на Honda се класираха в топ 10. Съотборникът на Кастроневес – Симон Пажено стана 8-и, следван на 9-о място от Алекс Палау.

Ериксон, който стартира пети, поведе и остана начело в обиколка 190. Това стана, когато новакът в Indy 500 Джими Джонсън направи последния си пит стоп. Ериксон поведе на Пато О’Уорд с 3,2869 сек. и изглежда беше за трофея Borg-Warner. О’Уорд се откъсна през следващите четири обиколки, издърпвайки до 2,7 секунди. Но все пак Ериксон просто трябваше да задържи колата си в състезателната позиция за победата.

След това сценарият беше обърнат. В обиколка 194 Джонсън се завъртя и се удари в стената в завой 2, задействайки петия от шест жълти периода в състезанието. Организаторите от Indycar решиха да отбележат прекъсването с червен флаг. Така се опитаха то да завърши на зелен. Всички коли се изтеглиха в бокса за близо осем минути, докато отломките от катастрофата на Джонсън бяха изчистени.

Състезанието със зелен флаг се възобнови в обиколка 199. Ериксон веднага се изви наляво и надясно отпред и на правата. Така се опита да разбие аеродинамичния слипстрийм, теглещ О’Уорд. Приближавайки към бялото знаме, Ериксон се насочи към входа на питлейна и след това обратно към центъра на пистата, опитвайки се да се откъсне от О’Уорд.

Разликата между двете беше 0,0445 от секундата на белия флаг за една обиколка до края. О’Уорд направи бягане към външната страна на завой 1 в обиколка 200, търсейки по-висока скорост. Той дръпна леко пред Ериксон, който влезе в завоя, но шведа задържа ниската линия и принуди О’Уорд да вдигне газта.

Ericsson дръпна напред веднага, след като отблъсна от гърба си О’Уорд, ускорявайки се към завой 3. Тогава Карам катастрофира в завой 2 – петият инцидент за деня, който предизвика жълт флаг. Това бе краят на състезанието, включващо 38 промени на лидерите между девет пилота.

 

 

Такума Сато спечели за втори път легендарното състезание 500 мили на Индианаполис. Пилотът на Rahal Letterman Lanigan Racing Honda победи в 104-ото издание на надпреварата при жълти флагове, показани след инцидента на Спенсър Пиго в последните обиколки. Японецът донесе и 13-ата победа на Honda на Брикярд.

Сато спечели и през 2017 г. за Andretti Autospor. Сега той водеше 5 обиколки от общи 200 по овала с дължина 2,5 мили. Такума се бореше с трафика и същевременно се защитаваше от пилота на Chip Ganassi Racing Скот Диксън. Сато успя да изпревари Тони Канан (AJ Foyt Racing) и да се отдели от преследващия го болид на Honda с №9 на Диксън.

В обиколка 196 Спенсър Пиго загуби контрол при излизането от завой 4  и се удари в питуола, като разби колата. Бяха показани жълти флагове и четири обиколки преди края Сато бе обявен за победител. Така той стана 9-ия пилот с две победи в легендарната надпревара.

В състезанието доминираше стратегията за горивото. Диксън прекара голяма част от дистанцията като лидер, опитвайки се да спести гориво. Това позволи на Сато да зареди в 156-ата обиколка при зелени флагове. След това японецът влезе за последен път в 169-ата обиколка 169, а Диксън зареди на следващия тур. Стратегията помогна на бившия пилот от Формула 1 да го изпревари в 172-ата обиколка и да поеме контрола над състезанието.

Това даде на Сато преднина, която донесе на RLLR (Rahal Letterman Lanigan Racing) първата победа в на Indy 500 след Бъди Райс през 2004 г. и 13-та като цяло на Honda.

Диксън водеше в състезанието 111 обиколки. Новозеландецът доминираше в ранните етапи, като изпревари още в първия завой на първата обиколка Марко Андрети. Освен питстоп стратегията, победителят през 2008 г.  се опитваше да изкара по дълго време с горивото си на овала. Той пет пъти смени лидерството с Александър Роси. Диксън обаче на можа да се справи със Сато след последните спирания в бокса. Все пак второто място на петкратния шампион IndyCar бе най-добрият му финал от второто място през 2012 г.

Греъм Рейхал, който като Сато се класира в първите три реда на стартовата решетка, направи кротко и стабилно каране към третото място. Така изравни най-добрия си резултат от 2011 г. Рейхал изпревари действащия шампион от сериите Джоузеф Нюгардън в 172-ата обиколка на завой 3. С това пилотите на Honda успяха да увеличат темпото си така, че колегите им с Chevrolet не можеха да го поддържат.

Бившият пилот от Формула 2 Сантино Феручи, също с Honda  стана четвърти. На първите четири места в класирането бяха болиди с такъв двигател. Това бе най-добрият резултат на Феручи на Indy 500. Той финишира пред Нюгардън – водещият пилот на Chevrolet за Team Penske – 5-и. Пато O’Уард в своят първи Indy 500, зае шесто място за Arrow McLaren SP, пред двамата от Andretti Autosport – Джеймс Хинчклийф и Колтън Херта.

Топ 10 оформиха британецът Джак Харви и победителят през 2014 г. Райън Хънтър-Рей, също с Honda. В десетката общо осем коли бяха задвижвани с Honda.

Пилотът на Red Bull Racing Honda Макс Верстапен финишира втори на Гран при на Унгария на пистата Хунгароринг. Той завърши след победителя Люис Хамилтън. Това е втори подиум на холандеца, след като бе 3-и в Гран при на Щирия.

Заради дъждът, завалял преди състезанието, формирашите обиколки бяха на мокра писта. Макс излезе извън трасето на завой 12 с гуми интермедия. Повреди лявото предно окачване и счупи предното крило на колата. От екипа на Red Bull незабавно направиха необходимите ремонти и то на стартовата решетка. Така колата бе готова само 30 секунди преди решетката да бъде освободена за стартиране.

Когато светлините угаснаха, Макс се отплати на бързата работа на механиците със зашеметяваща първа обиколка. От 7-о той мина на 3-а позиция, като изпревари двете коли на Ferrari и се залепи за Ланс Строл.

Условията на пистата се подобряваха и Данил Квят взе смелото решение със Scuderia AlphaTauri, за да влезе в пита в края на първата обиколка за сликове. Същото направиха Алекс Албон и Пиер Гасли в 3-ия тур. Макс направи същото в 4-ата обиколка, и изпревари Строл за да се нареди втори.

 

 

Алекс Албон също направи силен старт да се изкачи от 13-о до 9-о място. Той изпревари Себастиан Фетел в 11-ата обиколка, преди да догони Шарл Льоклер седем тура по-късно, за да стане 7-и. Данил Квят влезе в бокса за твърди гуми точно когато Алекс изпреварваше Льоклер.

За съжаление състезанието на Пиер Гасле бе приключило няколко обиколки по-рано, когато той влезе в бокса и спря заради проблем със скоростната кутия. Алекс Албон влезе в пита за твърди гуми в 34-ата обиколка. Заради бавния питстоп той отново трябваше да гони Фетел. Пет обиколки преди края той излезе напред на завой 2 и си осигури ценно пето място.

Докато Алекс гонеше предни позиции, Макс Верстапен беше затворен от Валтери Ботас, заради различна стратегия във втората част на състезанието. Макс прецени отлично темпото си и се задържа с 0,7 сек. преднина, за да заеме втория си пореден подиум, след като направи такъв страхотен старт на състезанието.

На писта, която е трудна за изпреварване, Даниил се пребори за 12-то място. Той завърши на по-малко от пет секунди зад Льоклер, но не взе точки.

Само сега получавате 6000 лв. отстъпка от цената на високопроходимия бестселър Honda CR-V с 1,5-литров турбобензинов двигател и безплатно сервизно обслужване в рамките на шест години от датата на първа регистрация или на 100 000 км (което настъпи първо).

Промоцията важи за произведени/налични автомобили на склад до изчерпване на съответните количества.

Към конкретните наличности

ЗА КОИ МОДЕЛИ Е ВАЛИДНА?

Валидна е за всички турбобензинови версии на най-продавания модел на Honda, независимо от оборудването и модификацията. Поканете и приятели и се насладете на отлични цени, отлична безопасност и на 100 000 безгрижни километра.

Запазете тест драйв

 

КАКВО ВКЛЮЧВА БЕЗПЛАТНОТО ОБСЛУЖВАНЕ?

1. При сигнализация на арматурното табло за необходимост от обслужване Тип A или при изминаване на една година от последното обслужване Тип А (което настъпи първо): двигателно масло, труд, инспекции съгласно предписанията на Honda. Безплатно се предоставят до 6 (шест) такива обслужвания за периода.

2. При сигнализация на арматурното табло за необходимост от обслужване Тип B или при изминаване на две години от последното обслужване Тип B (което настъпи първо): двигателно масло, маслен филтър, труд, инспекции съгласно предписанията на Honda. Безплатно се предоставят до 6 (шест) такива обслужвания за периода.

3. На 40 000 км или две години от експлоатацията на автомобила (което настъпи първо): поленов филтър, труд, инспекции съгласно предписанията на Honda.

4. На 60 000 км (независимо от годините): въздушен филтър, труд.

5. На три години (независимо от пробега): спирачна течност, труд.

6. На 80 000 км или четири години от експлоатацията на автомобила (което настъпи първо): поленов филтър, труд, инспекции съгласно предписанията на Honda.

 

НЯКОИ HONDA ПРЕДИМСТВА

БЕЗКОНТАКТЕН ДОСТЪП ЗА БАГАЖНИКА*: Автоматичната врата на багажника се задейства, след като поставим крака си под задната броня. Изключително удобно, когато ръцете ни са заети с багаж. (Предлага се за ниво на оборудване Prestige)

СЛЕДЕНЕ НА НАПРЕЧНИЯ ТРАФИК ПРИ ЗАДЕН ХОД: При движение на заден ход този асистент разпознава наближаващите отстрани автомобили и предупреждава за възможна опасност.

HONDA SENSING: Eдна от най-съвременните технологии за безопасност е налична за всички нива на оборудване. Включва система за автоматично спиране в градски условия, предупреждение за челен удар, интелигентен адаптивен автопилот и др.

HONDA CONNECT: Инфоразвлекателна система на български език

 

 

Молим да ни извините, в момента обновяваме нашите складови наличности
Молим да ни извините, в момента обновяваме нашите складови наличности

 

Д-р Николай Георгиев в Honda Civic Type R

Пластичният хирург, който ще открие най-голямата клиника на Балканите, е влюбен в спортните екологични автомобили и затова харесва Honda

Небезизвестният пластичен хирург, д-р Николай Георгиев, посети щанда на Honda в последния ден на Автомобилен салон София 2019. Съпругът на примата на родната естрада, Елвира Георгиева, открай време е почитател на марката и дори един от първите му автомобили е бил Accord, от който още пази свидни спомени.

Д-р Георгиев бе впечатлен от Honda Civic Type R и CR-V Hybrid, както и от мотоциклетите на щанда. „Почитател съм на автомобилите, които са едновременно екологични и спортни, затова Honda има специално място в сърцето ми. С нетърпение очаквам да видя хибрида NSX тук, в България. В момента изграждаме втора клиника по пластична хирургия, която ще бъде най-голямата на Балканите“, похвали се той пред Никола Петков, изпълнителен директор на Бултрако Моторс, оторизиран дилър на Honda в България.

Д-р Николов е отколешен приятел на Honda и Никола Петков, изпълнителен директор на Бултрако Моторс, оторизиран дилър на марката
Д-р Георгиев е отколешен приятел на Honda и Никола Петков, изпълнителен директор на Бултрако Моторс, оторизиран дилър на марката

За никого не е тайна, че почитателите на марката в страната ни са предимно лекари и фармацевти.

Д-р Николай Георгиев на щанда на Honda

Фотография: Станчо Шукеров
Honda открива учебната година във ВТУ

Експозиция от пет автомобила и два мотоциклета ще видят студентите от Висшето транспортно училище. Своя дебют пред широката публика ще направи Honda Civic с дизелов двигател и 9-степенен автоматик. Студентите ще се докоснат и до рекордьора по скорост Civic Type R, вписан официално в книгата „Гинес“

Ще открием новата учебна година в двора на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“ на 17 септември от 11.00 часа.  Като посланик на марка, която е загрижена за технологиите, екологията и транспортните средства по въздух, суша и вода, искаме да изразим своята подкрепа към студентите и академичната общност и в момента уточняваме условията на договор за дългосрочно партньорство. В нашата компания вече успешно работят и се развиват кадри, подготвени от Висшето транспортно училище и сме готови да приемем още млади и ентусиазирани хора.

С експозиция от пет автомобила и два мотоциклета ще започне новата учебна година. Сред тях е и Honda Civic Type R – най-бързият сериен автомобил с предно предаване, официално отбелязал рекорд на пистата „Нюрбургринг“ и вписан в книгата „Гинес“.

Своя дебют пред широката публика ще направи Honda Civic с дизелов двигател и 9-степена автоматична трансмисия ZF. Максимумът на въртящия момент на 1,6-литровия i-DTEC е 300 Нм и е възможен при 2000 об/мин. Новият силов агрегат на Honda е първият дизелов мотор официално издържал тестовете за вредни емисии по новия световен стандарт. В размер на 109 г/км са СО2 емисиите на двигателя по европейски стандарт NEDC при комбиниран цикъл.

Част от експозицията са и мотоциклетите NC750Х и CBR500, първият  – представител на on-off гамата на Honda с автоматична трансмисия DCT, а вторият – идеално решение за тези, които желаят първия си спортен модел.

Това няма да е последната среща на високотехнологичната японска марка с българските студенти, защото още през октомври  един от инженерите на Бултрако ще изнесе отворена лекция на тема съвременните технологии в Honda, която тази година празнува 70-ия си рожден ден.