Макс Верстапен с болид Red Bull, задвижван от двигател Honda потегли за първи път в кариерата си от първа позиция и стъпи на подиума Гран при на Унгария. За първи път Honda е на полпозишън, след завръщането си във Формула 1. За последно пилот на Red Bull стартира от лидерската позиция в Гран при на Мексико 2018, когато Даниел Рикардо победи именно Верстапен.

В състезанието обаче холандецът отстъпи лидерската позиция на Хамилтън три обиколки преди края. Mercedes спечели стратегическия двубой с Red Bull, въпреки че Верстапен водеше през голяма част от надпреварата и изглеждаше сигурен победител. Второто спиране в бокса позволи на Хамилтън да го изпревари три тура преди края.

Още в 39-ата обиколка британецът излезе за миг начело, но след грешка в четвърти завой отново отстъпи лидерската позиция на Верстапен. Тогава от тима му смениха подхода. Хамилтън бе повикан в бокса за второ спиране, а от Red Bull пропуснаха да направят същата стратегия. Пет обиколки преди края разликата между Макс и Люис бе под секунда. След два тура на Хунгароринг световният шампион бе лидер след безапелационна атака в първи завой.

За Верстапен остана шансът да се бори за най-бързата обиколка. Пилотът на Red Bull мина през бокса, сложи нови меки гуми и спечели бонус точката за рекордния тур на „Хунгароринг”. Последното място на подиума бе за Себастиан Фетел, който изпревари Шарл Льоклер две обиколки преди края.

Още двама пилоти с двигатели на Honda влязоха в топ 10. Съотборникът на Верстапен от Red Bull –  Пиер Гасли стана 6-и, а Алекс Албон от Toro Rosso – 10-и.

След това състезание Формула 1 излиза във ваканция. Заводите на отборите ще бъдат затворени за две седмици и шампионатът ще бъде възобновен на 1 септември в Белгия.