Формула 1: Honda приключи сезон 2019 с подиум в Абу Даби
Макс Верстапен от екипа на Aston Martin Red Bull Racing приключи сезон 2019 с подиум в Гран При на Абу Даби. Той стана втори и с това си осигури 3-ото място в крайното класиране. Общо за тази година Верстапен има 9 подиума, включително и три победи.
В Абу Даби три от четирите коли, задвижвани с двигатели на Honda, спечелиха точки. За съжаление Пиер Гасли от екипа на Toro Rosso си изпати в началото, когато беше ударен отзад на завой 1. При завъртането си предното му крило беше повредено. Той спря в бокса за ново предно крило, но това го прати извън зоната на точките.
Съотборникът му Даниил Квят имаше много по-вълнуваща вечер под светлините на пистата Яс Марина. След старта си проби път напред от 13-то място. След като заложи на средномеки гуми в 41-ата обиколка, Квят бързо влезе в зоната на точките. Той изпревари Нико Хюлкенберг, за да осигури 9-о място. С това той завърши пред Хюлкенберг в крайното класиране при пилотите.
Александър Албон завърши шести. Той се бори със Себастиан Фетел в по-голямата част от състезанието. Ранното първо спиране за смяна на гуми му позволи да стигне до финала с едно спиране. Фетел обаче успя да го изпревари в последните обиколки, тъй като имаше стратегия с две спирания. Алекс все пак взе осем точки с осмия си финал в топ 6 след като дойде в Red Bull. Това не беше достатъчно, за да прескочи Пиер Гасли и Карлос Сайнц в класирането.
За разлика от тях, Макс Верстапен си осигури трето място при пилотите. Той бе втори и пробва да атакува Люис Хамилтън извън линия, но след това се настани зад него. Той удължи първия си стинт и смени гуми в 25-ата обиколка. После изпревари Шарл Льоклер. В завой 8 след 7 обиколки, за да си върне второто място. Така Макс завърши сезона с победа и два подиума от последните три състезания.
Honda официално потвърди, че ще остане във Формула 1 поне до края на 2021 г. Това потвърди дългосрочните амбиции на компанията за шампионата. Управителният директор на Honda F1 Масаши Ямамото коментира, че Honda е в процес на оценка на програмата си във Формула 1 и че изчислява какви инвестиции ще са необходими, за да остане в шампионата и след 2020 г.
През 2021 г. в сила влиза новият правилник, който не засяга директно задвижващите системи. Той обаче ще наложи ограничения върху развойната дейност. Това означава, че Honda трябва да навакса изоставането си спрямо Ferrari и Mercedes дотогава, за да може Red Bull да се бори за титлата, а Alpha Tauri, както от догодина ще се казва Toro Rosso, да играе ключова роля в шампионата. Финансовата страна на проекта явно удовлетворява Honda и затова компанията да подновят партньорството си с Red Bull и Toro Rosso.
В края на настоящия сезон Honda записа най-добрия си резултат откакто се завърна във Формула 1 с McLaren през 2015 г. Red Bull спечели три състезания и две първи позиции, а Макс Верстапен се пребори с Шарл Льоклер за третото място при пилотите.