Какво става, когато двукратният шампион в Dunlop MSA BТСС (Британския шампионат за туристически автомобили) Гордън Шедън застане срещу носителя на 23 победи в ТТ на остров Ман – Джон Макгинес, всеки със своята състезателна машина?

Dunlop и Honda бяха домакин на уникална надпревара на пистата Нокхил, където Гордън смени своята Halfords Yuasa Racing Honda Civic Type R за Honda CBR1000RR Fireblade SP на Джон за 30 обиколки на шотландското трасе. Двете возила са тотално различни заради броя на колелата, но имат и прилики,  производителите на колата и мотоциклета, а също и на гумите – съответно Honda и Dunlop. Спортистите също са различни, но и двамата са на върха в своите дисциплини. Те са в състояние да използват гумите на максимум, за да постигнат най-добрите времена в обиколките. Дали това е състезание от 27 обиколки срещу 31 други коли на гладка писта или да си сам на писта с дължина 60 км на планинското трасе на ТТ на остров Ман, на обществени пътища.

Размяната на машините не е подвиг. За да получат конкурентни времена за една обиколка, двамата трябва да научат особеностите съответно на колата и на мотоциклета и то само в определен брой обиколки. През това време, те трябва да се приспособят също и към много различни типове гуми, които са единствената връзка  между техните машини и асфалта. Нито Dunlop, нито Honda обявиха официални времена за това, което се случи на Нокхил. Но двамата пилоти бяха много близо един до друг като междинни времена.

Факти и разлики в гумите 

  • Размерът има значение. Контактната повърхност на мотоциклета е много по-малка в сравнение с тази на колата – с размерите на кредитна карта. Около 3-4 пъти по-малка е мощността към теглото – близо до 1 за мотоциклета срещу близо 0,25 за BTCC. И това е само за задната гума. На предната контактната площ на мотоциклета е още по-малка и трябва да се справя със спиране на мотора близо до 1G.
  • Важно за колелата. Колелото на автомобила от BTCC е 18 инча, един инч по-голямо от този на задното колело на мотоциклета TT. Въпреки че пълния диаметър на гумата на мотоциклета е всъщност по-голяма, това не означава, че механиката на гумите е различна.
  • Малко отстрани. Гордън трябваше да разчита на страничните стени на гумите на Fireblade, докато Civic Type R на Джон на площта от стъпката на гумите. Гумата на мотоциклета се деформира повече в областта на страничната стена и протектора. Там е генерирането на сцепление с асфалта, докато гумата за BTCC се деформира главно в областта на страничната стена, за да издържи теглото и да получи необходимата стабилност. 
  • Под налягане. Има разлика от 1.1 бара в налягането на гумите на автомобила и мотоциклета. При горещо време, налягането на гумите на мотоциклета е между 1,5 и 1,6 бара, докато гумата за BTCC ще трябва да се движи с 1.85 – 1.95 бара. Това може да не изглежда толкова голяма разлика за повечето хора, но Гордън или Джон веднага забелязаха, че има промяна в характеристиките на гумите с по-малко от 0,1 бара разлика!
  • Вълшебните съставки и конструкцията на гумите. При обикновените гуми могат да бъдат разкрити съставки или поне концепции при производството на гумите. За състезания обаче гумите са много различни и производителят предпочита да запази в тайна как и от какво са направени.