Просто карай напред! Без притеснения, без ограничения. Освободи своята страст към приключенията…..

Когато си с мотоциклет ти усещаш свободата по непознат за автомобилистите начин. Отдаваш се напълно на адреналина, и на позитивните емоции. С новата Africa Twin Adventure Sports можеш да достигнеш и до най-отдалечените, екзотични и красиви места на Земята – на две колела и с една мечта!

За повечето производители на мотоциклети самото участие в Париж-Дакар е голямо предизвикателство, а успешното изминаване на целия маршрут е безспорен триумф. Но Africa Twin е създадена да побеждава. Вдъхновена от митичния NXR750 с лекота преодолява и най-тежките терени. Не е проблем да прекоси пустинята с безкрайните пясъци, скали, прах и мръсотия, с температури през нощта от под нулата, през деня до +50℃, със замърсеното гориво и задръстени филтри.

Наследила създадения преди 30 години легендарен Honda XRV650 Africa Twin става правоприемник на неговата слава, и обогатява носталгията и емоцията с натрупания през годините опит, висока технологичност и иновативност.

 

И преди, и сега тайната на успехите е в перфектния баланс между тегло и мощност. Резултатът е мотоциклет, който може да бъде каран всекидневно в трафика, да бъде използван за туристически обиколки, както и за незабравими офроуд приключения.

За 2018 Honda е подготвила една нова Africa Twin Adventure Sports, създадена за още по-екстремни преживявания.

Mr K. Morita, Large Project Leader (LPL) 18YM Africa Twin Adventure Sports: „CRF1000L Africa Twin отговори максимално на проекта ‘Go Anywhere’. През изминалите 2 години тестваните мотоциклети изминаха милиони километри, и нашия технически отдел събра и обработи огромна по обем информация. И за това през 2018 ще представим новата Africa Twin Adventure Sport, която ще надмине вашите очаквания”

Africa Twin Adventure Sports е по-висок от предшественика си, с по-широка, удобна седалка, и с по-изправена позиция на водача. Спойлерите и ветроупорното стъкло осигуряват по-добра защита на водача, а по-големия и усилен протектор на картера, както и ролбарите пазят мотоциклета. Новият резервоар поема 5.4 литра гориво в повече,с което увеличава автономността до 500km. Ръкохватките с подгрев, изводът за зареждане 12V и др. дребни екстри създават комфорт и удобство.

Мотоциклетът е с нова, оптимизирана кутия на въздушния филтър, с олекотения балансиращ вал, системата за подаване на газ Throttle By Wire (TBW) с три режима, и с контрола на сцеплението Honda Selectable Torque Control (HSTC) .

Уникалната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT (Dual Clutch Transmission) дава възможност и за механична смяна на предавките. Освен познатия механичен, директен автоматичен, и три спортни автоматични режима има възможност и за по-добър контрол на офроуд приключенията с G бутона. При неговото натискане независимо от режима, в който сте вие получавате контрол над съединителя и възможност за по „директно” управление.

Задните мигачи са с функция „Emergency Stop Signal”. При скорост от над 53 км/ч, и натискане на някоя от спирачките, и намаляване с над 6,0 м/s2 се включват аварийните светлини, с което предупреждаваме другите участници в движението. При мокро време и задействане на ABS времето за реакция се скъсява, и реагира при намаляване с 2.5m/s2. Изключват се автоматично: вместо с обикновен таймер сравнявайки скоростите на предното и на задното колело, и изчисляват кога да дезактивира системата.

Докато Africa Twin 2017 предлагаше 3 режима на HSTC, плюс OFF, 2018 е със 7 режима – от режим 1 за агресивна офроуд експлоатация с максимално сцепление до режим 7 за мокри и хлъзгави гладки настилки. Има възможност и за пълното изключване на HSTC.

Двигателят работи в три основни режима:

TOUR/Туристически: максимална мощност(1), средна моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).

URBAN/Градско: средна мощност (2) и моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).

GRAVEL/Оф-роуд: ниска мощност и моторна спирачка(3), и висок HSTC (6).

Четвъртият режим: USER дава възможност на водача на персонализира, както и да променя по всяко време настройките, за да получи перфектния за него мотоциклет

Новата DCT за Africa Twin е разработена специално за работа в по-тежките условия на оф-роуда. Благодарение на G-превключвателя на таблото може да променяте сцеплението на задната гума, и да осъществявате по-голям контрол благодарение на възможността за промяната на приплъзването на съединителя при смяната на предавките

Превключването на скоростите отчита и промяната на наклона (степен на стръмност при изкачване/слизане) за оптимален контрол

4. Аксесоари

  • Туринг чанти
  • Гумени степенки за пасажера
  • Крачен превключвател за DCT
  • Фарове за мъгла
  • Ленти за каплите
  • Алармена система
  • Централна стойка
  • Усилена защита за картера
  • Два вида занижена седалка
  • Куик-шифтър
  • Чанта за резервоара

ЦЕНИТЕ:

CRF1000A2 Africa Twin Adventure Sports: 28 699 лв.

CRF1000D2 Africa Twin Adventure Sports: 30 699 лв.

ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИФИКАЦИИ

CRF1000A2/D2 Africa Twin Adventure Sports CRF1000A/D Africa Twin
Двигател 4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен 4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен
Работен обем998cm3998cm3
Диаметър & ход на буталото92.0 x 75.1mm92.0 x 75.1mm
Мощност70kW/7,500rpm (95/1/EC)70kW/7,500rpm (95/1/EC)
Въртящ момент99Nm/6,000rpm (95/1/EC)99Nm/6,000rpm (95/1/EC)
Горивна система  
Резервоар за гориво24.2 литра18.8 литра
Разход на гориво (според предписанията на WMTC)MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)
MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)
Трансмисия  
СъединителMT: Многодисков, приплъзващ, в маслена баня, с пружина

Опция: DCT

MT: Многодисков, приплъзващ, в маслена баня, с пружина

Опция: DCT

Скоростна кутияПостоянно зацепена  6-степенна MT / 6-степенна DCT с on и off-road режимиПостоянно зацепена  6-степенна MT / 6-степенна DCT с on и off-road режими
Крайна предавкаO-ring запечатана веригаO-ring запечатана верига
РамаСтоманена рамка с двойно рамо и високоякостна задна подрамкаСтоманена рамка с двойно рамо и високоякостна задна подрамка
Габарити  
(L x W x H)2,340 x 930 x 1,570mm2,335 x 930 x 1,475mm
Междуосие1,580mm1,575mm
Височина на седалката (Стандартна/ Ниска позиция)900/920mm870/850mm
Клиърънс270mm250mm
Сухо тегло243 kg (MT), 253kg (DCT)230 kg (MT), 240kg (DCT)
Радиус на завой2.6m2.6m
Окачване, гуми, спирчана система  
Окачване (предно)Обърната вилка Showa 45mm с хидравличен пълнител с регулируемо налягане на твърдост и рибаунд, 252mm ход, 224mm аксиален ходОбърната вилка Showa 45mm с хидравличен пълнител с регулируемо налягане на твърдост и рибаунд, 230mm ход, 204mm аксиален ход
Окачване (задно)Моноблок алуминиева ключица Pro-Link с газов амортисьор, двойно хидравлично регулиране на налягането и на рибаунда, 240 mm ход на задното колелоМоноблок алуминиева ключица Pro-Link с газов амортисьор, двойно хидравлично регулиране на налягането и на рибаунда, 220 mm ход на задното колело
Предна каплаАлуминиева, със спици 21M/C x MT2.15Алуминиева, със спици 21M/C x MT2.15
Задна каплаАлуминиева, със спици 18M/C x MT4.00Алуминиева, със спици 18M/C x MT4.00
Предна гума90/90-21, с вътрешна гума90/90-21, с вътрешна гума
Задна гума150/70-R18, с вътрешна гума150/70-R18, с вътрешна гума
Спирачна система  
ABS система2-канален с възможност за изключване на задния ABS2-канален с възможност за изключване на задния ABS
 Предна 310mm двоен хидравличен вълнообразен диск с алуминиева главина и радиално разположен 4- бутален спирачен апарат със синтерирани накладки 310mm двоен хидравличен вълнообразен диск с алуминиева главина и радиално разположен 4- бутален спирачен апарат със синтерирани накладки
Задна 256mm хидравличен вълнообразен диск с еднобутален спирачен апарат със синтерирани накладки. DCT вариантът е оборудван с допълнителна паркинг спирачка с плъзгащ се еднобутален апарат 256mm хидравличен вълнообразен диск с еднобутален спирачен апарат със синтерирани накладки. DCT вариантът е оборудван с допълнителна паркинг спирачка с плъзгащ се еднобутален апарат
Табло и ел. система  
ТаблоРали стил на дисплея (LCD) тип негатив (светли символи на тъмен фон за по-добра четивност) , отчитайки: Режими, Скоростомер, Изминато разстояние, Гориво, Предавка, ABS, HSTC, Пробег, и ЧасовникРали стил на дисплея (LCD) тип негатив (светли символи на тъмен фон за по-добра четивност) , отчитайки: Режими, Скоростомер, Изминато разстояние, Гориво, Предавка, ABS, HSTC, Пробег, и Часовник
ФарДвоен LED (1 дълъг/1 къс)Двоен LED (1 дълъг/1 къс)
Стоп-светлиниLEDLED
МигачиLEDLED