Просто карай напред! Без притеснения, без ограничения. Освободи своята страст към приключенията…..
Когато си с мотоциклет ти усещаш свободата по непознат за автомобилистите начин. Отдаваш се напълно на адреналина, и на позитивните емоции. С новата Africa Twin Adventure Sports можеш да достигнеш и до най-отдалечените, екзотични и красиви места на Земята – на две колела и с една мечта!
За повечето производители на мотоциклети самото участие в Париж-Дакар е голямо предизвикателство, а успешното изминаване на целия маршрут е безспорен триумф. Но Africa Twin е създадена да побеждава. Вдъхновена от митичния NXR750 с лекота преодолява и най-тежките терени. Не е проблем да прекоси пустинята с безкрайните пясъци, скали, прах и мръсотия, с температури през нощта от под нулата, през деня до +50℃, със замърсеното гориво и задръстени филтри.
Наследила създадения преди 30 години легендарен Honda XRV650 Africa Twin става правоприемник на неговата слава, и обогатява носталгията и емоцията с натрупания през годините опит, висока технологичност и иновативност.
И преди, и сега тайната на успехите е в перфектния баланс между тегло и мощност. Резултатът е мотоциклет, който може да бъде каран всекидневно в трафика, да бъде използван за туристически обиколки, както и за незабравими офроуд приключения.
За 2018 Honda е подготвила една нова Africa Twin Adventure Sports, създадена за още по-екстремни преживявания.
Mr K. Morita, Large Project Leader (LPL) 18YM Africa Twin Adventure Sports: „CRF1000L Africa Twin отговори максимално на проекта ‘Go Anywhere’. През изминалите 2 години тестваните мотоциклети изминаха милиони километри, и нашия технически отдел събра и обработи огромна по обем информация. И за това през 2018 ще представим новата Africa Twin Adventure Sport, която ще надмине вашите очаквания”
Africa Twin Adventure Sports е по-висок от предшественика си, с по-широка, удобна седалка, и с по-изправена позиция на водача. Спойлерите и ветроупорното стъкло осигуряват по-добра защита на водача, а по-големия и усилен протектор на картера, както и ролбарите пазят мотоциклета. Новият резервоар поема 5.4 литра гориво в повече,с което увеличава автономността до 500km. Ръкохватките с подгрев, изводът за зареждане 12V и др. дребни екстри създават комфорт и удобство.
Мотоциклетът е с нова, оптимизирана кутия на въздушния филтър, с олекотения балансиращ вал, системата за подаване на газ Throttle By Wire (TBW) с три режима, и с контрола на сцеплението Honda Selectable Torque Control (HSTC) .
Уникалната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT (Dual Clutch Transmission) дава възможност и за механична смяна на предавките. Освен познатия механичен, директен автоматичен, и три спортни автоматични режима има възможност и за по-добър контрол на офроуд приключенията с G бутона. При неговото натискане независимо от режима, в който сте вие получавате контрол над съединителя и възможност за по „директно” управление.
Задните мигачи са с функция „Emergency Stop Signal”. При скорост от над 53 км/ч, и натискане на някоя от спирачките, и намаляване с над 6,0 м/s2 се включват аварийните светлини, с което предупреждаваме другите участници в движението. При мокро време и задействане на ABS времето за реакция се скъсява, и реагира при намаляване с 2.5m/s2. Изключват се автоматично: вместо с обикновен таймер сравнявайки скоростите на предното и на задното колело, и изчисляват кога да дезактивира системата.
Докато Africa Twin 2017 предлагаше 3 режима на HSTC, плюс OFF, 2018 е със 7 режима – от режим 1 за агресивна офроуд експлоатация с максимално сцепление до режим 7 за мокри и хлъзгави гладки настилки. Има възможност и за пълното изключване на HSTC.
Двигателят работи в три основни режима:
TOUR/Туристически: максимална мощност(1), средна моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).
URBAN/Градско: средна мощност (2) и моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).
GRAVEL/Оф-роуд: ниска мощност и моторна спирачка(3), и висок HSTC (6).
Четвъртият режим: USER дава възможност на водача на персонализира, както и да променя по всяко време настройките, за да получи перфектния за него мотоциклет
Новата DCT за Africa Twin е разработена специално за работа в по-тежките условия на оф-роуда. Благодарение на G-превключвателя на таблото може да променяте сцеплението на задната гума, и да осъществявате по-голям контрол благодарение на възможността за промяната на приплъзването на съединителя при смяната на предавките
Превключването на скоростите отчита и промяната на наклона (степен на стръмност при изкачване/слизане) за оптимален контрол
4. Аксесоари
- Туринг чанти
- Гумени степенки за пасажера
- Крачен превключвател за DCT
- Фарове за мъгла
- Ленти за каплите
- Алармена система
- Централна стойка
- Усилена защита за картера
- Два вида занижена седалка
- Куик-шифтър
- Чанта за резервоара
ЦЕНИТЕ:
CRF1000A2 Africa Twin Adventure Sports: 28 699 лв.
CRF1000D2 Africa Twin Adventure Sports: 30 699 лв.
ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИФИКАЦИИ
CRF1000A2/D2 Africa Twin Adventure Sports | CRF1000A/D Africa Twin | |
Двигател | 4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен | 4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен |
Работен обем | 998cm3 | 998cm3 |
Диаметър & ход на буталото | 92.0 x 75.1mm | 92.0 x 75.1mm |
Мощност | 70kW/7,500rpm (95/1/EC) | 70kW/7,500rpm (95/1/EC) |
Въртящ момент | 99Nm/6,000rpm (95/1/EC) | 99Nm/6,000rpm (95/1/EC) |
Горивна система | ||
Резервоар за гориво | 24.2 литра | 18.8 литра |
Разход на гориво (според предписанията на WMTC) | MT: 21.7 km/l (WMTC) DCT: 21.8 km/l (WMTC) |
MT: 21.7 km/l (WMTC) DCT: 21.8 km/l (WMTC) |
Трансмисия | ||
Съединител | MT: Многодисков, приплъзващ, в маслена баня, с пружина
Опция: DCT |
MT: Многодисков, приплъзващ, в маслена баня, с пружина
Опция: DCT |
Скоростна кутия | Постоянно зацепена 6-степенна MT / 6-степенна DCT с on и off-road режими | Постоянно зацепена 6-степенна MT / 6-степенна DCT с on и off-road режими |
Крайна предавка | O-ring запечатана верига | O-ring запечатана верига |
Рама | Стоманена рамка с двойно рамо и високоякостна задна подрамка | Стоманена рамка с двойно рамо и високоякостна задна подрамка |
Габарити | ||
(L x W x H) | 2,340 x 930 x 1,570mm | 2,335 x 930 x 1,475mm |
Междуосие | 1,580mm | 1,575mm |
Височина на седалката (Стандартна/ Ниска позиция) | 900/920mm | 870/850mm |
Клиърънс | 270mm | 250mm |
Сухо тегло | 243 kg (MT), 253kg (DCT) | 230 kg (MT), 240kg (DCT) |
Радиус на завой | 2.6m | 2.6m |
Окачване, гуми, спирчана система | ||
Окачване (предно) | Обърната вилка Showa 45mm с хидравличен пълнител с регулируемо налягане на твърдост и рибаунд, 252mm ход, 224mm аксиален ход | Обърната вилка Showa 45mm с хидравличен пълнител с регулируемо налягане на твърдост и рибаунд, 230mm ход, 204mm аксиален ход |
Окачване (задно) | Моноблок алуминиева ключица Pro-Link с газов амортисьор, двойно хидравлично регулиране на налягането и на рибаунда, 240 mm ход на задното колело | Моноблок алуминиева ключица Pro-Link с газов амортисьор, двойно хидравлично регулиране на налягането и на рибаунда, 220 mm ход на задното колело |
Предна капла | Алуминиева, със спици 21M/C x MT2.15 | Алуминиева, със спици 21M/C x MT2.15 |
Задна капла | Алуминиева, със спици 18M/C x MT4.00 | Алуминиева, със спици 18M/C x MT4.00 |
Предна гума | 90/90-21, с вътрешна гума | 90/90-21, с вътрешна гума |
Задна гума | 150/70-R18, с вътрешна гума | 150/70-R18, с вътрешна гума |
Спирачна система | ||
ABS система | 2-канален с възможност за изключване на задния ABS | 2-канален с възможност за изключване на задния ABS |
Предна | 310mm двоен хидравличен вълнообразен диск с алуминиева главина и радиално разположен 4- бутален спирачен апарат със синтерирани накладки | 310mm двоен хидравличен вълнообразен диск с алуминиева главина и радиално разположен 4- бутален спирачен апарат със синтерирани накладки |
Задна | 256mm хидравличен вълнообразен диск с еднобутален спирачен апарат със синтерирани накладки. DCT вариантът е оборудван с допълнителна паркинг спирачка с плъзгащ се еднобутален апарат | 256mm хидравличен вълнообразен диск с еднобутален спирачен апарат със синтерирани накладки. DCT вариантът е оборудван с допълнителна паркинг спирачка с плъзгащ се еднобутален апарат |
Табло и ел. система | ||
Табло | Рали стил на дисплея (LCD) тип негатив (светли символи на тъмен фон за по-добра четивност) , отчитайки: Режими, Скоростомер, Изминато разстояние, Гориво, Предавка, ABS, HSTC, Пробег, и Часовник | Рали стил на дисплея (LCD) тип негатив (светли символи на тъмен фон за по-добра четивност) , отчитайки: Режими, Скоростомер, Изминато разстояние, Гориво, Предавка, ABS, HSTC, Пробег, и Часовник |
Фар | Двоен LED (1 дълъг/1 къс) | Двоен LED (1 дълъг/1 къс) |
Стоп-светлини | LED | LED |
Мигачи | LED | LED |