Верстапен и Гасли носят двойна победа на Honda в Гран при на Бразилия
Макс Верстапен спечели Гран при на Бразилия, предпоследен кръг от световния шампионат. Втори в надпреварата на пистата „Интерлагос” стана Пиер Гасли, с което два болида, задвижвани от двигатели на Honda – Red Bull и Toro Rosso, постигнаха успех. За Верстапен това бе трета победа за сезона, докато Пиер Гасли за първи път се качва на подиума в кариерата си.
Състезанието бе изпъстрено с катастрофи, разнообразни стратегии и зашеметяващи изпреварвания. Така Гран при на Бразилия стана емблематична за сезон 2019 във Формула 1. Верстапен поведе в състезанието от първа позиция. Другият пилот на Red Bull Racing – Алекс Албон бе на 5-о място. Двамата от Toro Rosso бяха съответно – 6-и Гасли, а Данил Квят бе 16-и.
На 21-ата обиколка Макс влезе в пита за нов комплект меки гуми. Той имаше стратегия с две спирания. Излезе зад Люис Хамилтън, на следващата обиколка го изпревари на звой 1 и отново поведе. Обиколка по-късно, Гасли влезе в бокса и запази позиция. Албон направи питстоп на 24-ата обиколка и сложи медиум гуми. След като успя да задържи Хамилтън зад себе си, Макс направи втория си стоп на 44 и премина на средномеки гуми, докато Пиер продължи с меките. Същото стори и Албон на 50-ата обиколка.
Повреда в двигателя на Валтери Ботас извади кола за сигурност на пистата 17 обиколки преди финала. Шарл Льоклер притисна съотборника си Себастан Фетел в битката за четвъртото място. Двамата се удариха и напуснаха надпреварата. Пак излезе кола за сигурност. Верстапен, който на два пъти трябваше да изпреварва Хамилтън, за да си върне лидерската позиция, се откъсна бързо напред след рестарта.
Албон се движеше втори, а третият Гасли бе моментално атакуван при рестарта от Хамилтън. Световният шампион обърка стратегията си. Не сложи нови гуми и прибърза с атаката си срещу Албон. Двамата направиха контакт, който лиши Red Bull от заслужена двойна победа. Албон стигна до финала 14-и, а Хамилтън загуби позиция спрямо Гасли и не можа да я навакса да края на надпреварата заради пораженията по предното крило.
Зад Верстапен и Гасли, Даниил Квят стигна до 10-о място. Така за първи път Honda завършва на първо и второ място от Гран при на Япония през 1991 г. Това е най-добрия финал на Toro Rosso от 2008 г. насам, както и вторият подиум на тима за сезона.