Технологии

До 2022 година всички европейски модели на марката ще бъдат електрически или хибриди

e:HEV – вдъхновение от Формула 1

Още с въвеждането на хибридната технология в Insight през 1999 г., ние от Honda се стремим да я усъвършенстваме. Години по-късно приложихме инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU), за да подобрим енергийната ефективност на новата си хибридна система e:HEV. Новият Jazz е първият ни модел, работещ с тази технология. Под знака на e:HEV Technology премина и CR-V, а много скоро и новата генерация на HR-V.

Елементи на системата

Системата e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора, свързани са чрез интелигентен блок за контрол на мощността към 1,5-литров бензинов двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Всички тези агрегати работят изключително хармонично заедно, за да осигурят плавно и директно управление.

Литиевойонни батерии

Вече в няколко поколения хибридни автомобили прогресивни технологии от HONDA се грижат за все по-добро представяне на батериите. Батериите на HONDA могат да съхраняват повече електричество при ниски загуби при заряд и разряд. Това дава възможност автомобилът да бъде експлоатиран при по-чести спирания на двигателя.

e-CVT  с фиксирано отношение

Electronically Controlled Continuously Variable Transmission (e-CVT) е с фиксирано предавателно съотношение, за да се създаде директен контакт между движещите се компоненти. Резултатът е плавно и сигурно предаване на въртящ момент с линейно усещане по време на ускоряване при абсолютно всички режими на управление подобно на това при многостепенните трансмисии. Когато е необходима повече мощ, новата логика на контрола на предавателна кутия избира идеалната скорост на двигателя.

Модул за контрол на мощността

Модулът за контрол на мощността управлява действието на двата мотора, ефективно отдавайки топлината, която се отделя в резултат на обработването на големи количества електричество, с което се гарантира сигурна работа. HONDA успя да постигне компактни размери на модула, без това да се отразява на представянето.

Режим EVе:hev ev mode

Нулеви емисии – ДВГ не работи
Литиевойонната батерия подава мощност директно към задвижващия електромотор

 

Хибриден режиме:HEV

Ниски емисии – ДВГ работи ефективно
ДВГ осигурява мощност за генератора, а той захранва задвижващия електромотор

Режим ДВГe:hev engine mode

Ниски емисии – ДВГ работи ефективно
ДВГ се свързва с колелата чрез блокиращ съединител и подава тяга директно към тях

Honda e: Бъдещето сега 

Спортно задно предаване и електромотор с макс. мощност от 136 к.с. и макс. въртящ момент от 315 Нм – това позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да заредите и от домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.

Къде ще зареждаме

Липсата на инфраструктура е една от големите пречки за шофьорите на електромобили в градска среда. Honda си партнира със специалистите от Ubitricity. Повечето точки за зареждане от този тип се намират в населени жилищни зони, където автомобилът остава паркиран цяла нощ и съответно се зарежда през това време.

Honda Power Manager
Honda Power Manager

Умна електрическа мрежа

Прототипът Honda Power Manager е двупосочна система, която свързва електромобила с „умна“ електрическа мрежа. Това позволява интелигентно и балансирано събиране и разпределение на електричеството между автомобила и мрежата и използването на възобновяеми източници на енергия. Така при необходимост от допълнително електричество в дома ви, автомобилът сам по себе си може да се превърне в източник на ценната енергия. Когато зарядът му спадне, той отново може да черпи енергия от мрежата.

e:PROGRESS – Honda Power Charger

Експресното зареждане на батерията до 80% на Honda e от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да заредите и от домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.

Honda eАвтомобилната индустрия се променя по-бързо откогато и да било в исторически план. Ние от Honda смятаме, че от 2030 г. нататък развитието в бранша ще е фокусирано върху електрификацита, автоматицазията и услугите. Опазването на околната среда и климатичните катаклизми налагат все по-екологични решения и съвсем логично ускоряват на прехода към електрическа мобилност.