Навлизането на електронните системи в автомобила не е самоцел на инженери и конструктори. Това е необходимост, която е призвана във века на технологиите да опазва живота и здравето на водача, пътниците в автомобила и на пешеходците. Това е причината Honda да работи непрекъснато за безопасността в автомобила, като модернизира изцяло системите за активна безопасност, които са базирани на сензорни технологии и имат наименованието Advanced Driving Assist Systems (ADAS). Това са системите на Honda Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition System, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor и High Beam Support System, които се предлагат в комбинация с Honda SENSING за ниво на оборудване Executive, но се предлага и като опция за някои от другите нива.
a
Новоразработената система CMBS (Collision Mitigation Braking System) използва комбинация от камери и радари с разширен обхват. Може да задейства автоматично спирачките при високи и ниски скорости до пълното спиране на автомобила, ако е необходимо.
С помощта на камера и радар, CMBS може да установи от по-голямо разстояние каква е относителната скорост на автомобила спрямо движещите се отпред лек автомобил или камион. Новата система разпознава пешеходци и насрещно движещи се автомобили на пътя.
Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) е предиктивен автопилот, който може да предвиди и автоматично да реагира при опасност от “засичане” от автомобил, движещ се в съседна пътна лента. На базата на подробен анализ на реални ситуации, които са типични за европейските стилове на шофиране и с помощта на камера и радар, i-ACC установява местоположението на останалите автомобили на пътя. След това системата прилага алгоритъм, с който определя каква е вероятността от “засичане” от превозни средства, движещи се в съседните пътни ленти и подготвя оборудвания автомобил за бърза, безопасна и комфортна реакция в такива ситуации. i-ACC не заменя, а допълва традиционния автопилот Adaptive Cruise Control (ACC), който поддържа предварително зададена надлъжна скорост, която се намалява само тогава, когато е необходима безопасна дистанция до движещото се отпред превозно средство.
Ако обаче автомобилът бъде засечен от движещия се в съседната лента, тези системи реагират само след извършване на почти цялата маневра. i-ACC може да установи дали има опасност от “засичане” до пет секунди предварително и действа достатъчно плавно, за да не стресне шофьора, който може все още да не очаква такава опасност. Системата първоначално задейства спирачките съвсем леко, а на дисплея се показва предупредителна икона, информираща шофьора за причината за автоматичното намаляване на скоростта. След това системата генерира по-силно спирачно усилие, за да намали скоростта и да запази безопасна дистанция до съответното превозно средство. Honda CR-V за 2015 г. е първият автомобил в света, оборудван с i-ACC.
Lane Keep Assist System ще продължи да бъде част от Honda SENSING. С помощта на универсалната камера, системата подпомага поддържането на движение в избраната пътна лента, следи маркировката на пътя и се грижи автомобилът да се движи в средата на лентата. Системата функционира при скорости над 72 км/час, ако радиусът на кривата на пътя е минимум 230 метра.
Системата City-Brake Active на Honda се предлага за всички модели. Тя помага за предотвратяване и намаляване на риска от инциденти при ниски скорости, сканира пътя пред автомобила с радарни устройства и автоматично задейства спирачките при възникване на непосредствена опасност от удар. Системата функционира при скорости под 32 км/час. Ако установи, че има опасност от удар, реагира с предварително задействане на спирачките и генериране на звукови и визуални предупредителни сигнали, като при необходимост напълно автономно прилага максимално спирачно усилие. Системата може да бъде изключена от шофьора само при неподвижен автомобил и остава в деактивирано състояние до изключване на двигателя. След стартиране му, системата отново се включва автоматично.
Forward Collision Warning определя какъв е рискът от сблъсък на базата на информация от универсалната камера, следяща движещото се отпред превозно средство. Системата функционира при скорост на автомобила над 15 км/час. При опасност от сблъсък тя дава визуални и звукови предупредителни сигнали. Разстоянието, при което се реагира, може да се променя в зависимост от предпочитанията на шофьора, който може и да я изключи.
Cross Traffic Monitor на Honda предупреждава шофьора за приближаващи превозни средства по време на движение на заден ход с помощта на разположени в задната част на автомобила радарни сензори. Посоката на движение на приближаващото се превозно средство се показва на екрана на камерата за задно виждане или със стрелки върху интелигентния мултиинформационен дисплей (i-MID). Системата дава и звуков предупредителен сигнал, като реагира на коли и камиони, движещи се със скорост до 25 км/ч.
С универсалната камера, системата Traffic Sign Recognition разпознава пътните знаци пред автомобила и когато той мине покрай тях, автоматично се показва на i-MID. На дисплея едновременно могат да бъдат показани два пътни знака – в дясната страна се показват само знаците за максимална разрешена скорост, а в лявата – за забрана за изпреварване, еднопосочна улица и приближаване на знак СТОП.
Системата Lane Departure Warning следи маркировката на пътната лента с универсалната камера. При отклоняване на автомобила от пътната лента без сигнализация с мигачите, тя предупреждава шофьора със звукови и визуални сигнали. Може да се изключи по всяко време.
Blind Spot Information е система, която с радарна технология автоматично реагира при наличие на леки автомобили, мотоциклети и камиони в сляпата зона на шофьора и предупреждава за потенциалната опасност при скорост на автомобила над 20 км/час. Когато автомобил навлезе в сляпата зона на шофьора, в страничното огледало се появява визуално предупреждение, което изчезва едва след като този автомобил излезе от зоната. Ако шофьорът включи мигач, когато в сляпата зона има автомобил, визуалният сигнал започва да мига, появява се и звуков, за да предупреди шофьора за потенциалната опасност. Системата може да се изключи само при спрял автомобил.
High Beam Support System функционира при скорости над 40 км/час, като автоматично превключва дълги и къси светлини в зависимост от движещите се насрещно и отпред моторни превозни средства. Системата може да бъде изключена по всяко време.
Система за стабилизиране на ремарке – TSA (Trailer Stability Assist) Всички водачи, на които се е налагало да теглят ремарке, знаят с какви опасности е свързано това. При определени условия, ремаркето изпада в резонанс и започва да се клати все по-силно, като в крайна сметка е възможно и да се преобърне. При ТSA система от различни датчици отчита „разклащането” на задната част на автомобила и започва да прилага спирачно усилие, последователно на лявото и дясното задно колело, като по този начин успокоява ремаркето. От водача се иска само да следи пътя, без да натиска спирачката и без да се налага да върти волана за да компансира разклащането.
All wheel drive (AWD) системата за задвижване на всички колела на Honda e автоматична. All wheel drive (AWD) системата за задвижване на всички колела на Honda e автоматична. Системата сама преценява кога автомобилът да се движи на предно предаване и кога да се движи 4х4.В такъв случай автоматично се предава мощност на всички колела, променяйки съотношението на въртящия момент между предните и задните оси.
Honda Connect предлага удобно управление и комуникационни възможности по време на пътуване, а основните функции включват AM/FM, DAB и Internet Radio, Bluetooth интерфейс, навигация в интернет, сателитна навигация и камера за задно виждане при паркиране. Honda Connect е съвместима с Android 4.0.4 и позволява да се използват популярните начини за управление – докосване и плъзгане с пръсти върху 7-инчовия сензорен екран.
Глобалният обхват на Honda Connect
Миналата година на автомобилното изложение в Париж бе представена инфо-развлекателната система, наречена Honda Connect. Тя води автомобилната екосистема на NVIDIA към по-широк и глобален обхват. Honda е първият партньор на NVIDIA, който използва техните процесори за караудио и информационни системи, инсталирани в автомобили. Honda Connect използва Android OS, вървящ на Tegra процесор, но е доста различен от Android Auto.
С мощния и енергийно ефективен процесор NVIDIA Tegra, информационно-развлекателната система Honda Connect е лесна и интуитивна за използване. Бързият отговор при жестове като допир с екрана, увеличение на картината или слайд ще осигури на потребителите същата лекота на управление като при смартфони и таблети.
Honda Connect е система, която е базирана на Android 4.0.4 OS и е допълнена от 7-инчов капацитивен сензорен дисплей в централното табло на автомобилите. Новата система Honda Connect е стандартна за новите модели за 2015 на Civic, Civic Tourer и CR-V, а също и представените наскоро HR-V и Jazz. На дисплея ще се визуализира информация за състоянието на автомобила, AM/FM/DAB радио система, задната камера и сателитна навигация. Honda Connect също предоставя лесен достъп до Honda App Center, за да можете бързо да се инсталират приложения, съвместими със системата.
Honda Connect има удивително добра графика, с възможност за персонализиране на интерфейса, съобразена с нуждите на всеки потребител. Сензорният екран се използва и за сателитна навигация, но е идеален за показване на пътни карти или информации, свързани със състоянието на превозното средство. Достъпът до App Center-а на Honda дава възможност на съвместими приложения за използване на сензорния екран, като Aha Radio. Това е аудио плейър, базиран на Интернет, който предлага хиляди аудиостанции, от които може да избирате различна музика, новини, аудио папки, както и социални медиини новини и услуги в зависимост от местоположението. Aha приложението е стандарт за Honda Connect.
Още от началния екран при стартиране всеки, който някога е използвал смартфон или таблет, веднага ще се почувства удобно. Менютата са лесни за навигация чрез цветово кодирани иконки. Точно като при смартфон, дисплеят може да бъде персонализиран в зависимост от желанието на клиента.
Предимствата на Honda Connect са ясен сензорен екран, а познатите контроли и двуядрения процесор правят системата интуитивна за използване като Smartphone или Tablet. Освен това HFT с гласов маркер е инсталиран във всички автомобили с Honda Connect. Когато е свързан, достъпът до определени интернет функции е лесен, дори в движение. Те включват интернет радио или услуга на Apple Siri чрез Bluetooth сдвоен iPhone, който използва гласова команда за изпращане на съобщения, за набиране по телефона и отговаря на общи информационни въпроси.
Когато Honda Connect е с навигационна система Garmin, тя може да следи и избягва трафика в реално време, да дава предупреждения за ограничение на скоростта, да показва 3D сгради, изглед към терена, фото реалистични изображения на кръстовища и изходи и препоръчване на еко маршрут за по-малък разход на гориво. Има функция от текст към говор “Text to speech (TTS)” до ниво име на улица. Картите се актуализират всяка година и са на разположение в продължение на 4 годиниA за изтегляне от Honda Connect Navi. Клиентите ще имат безплатни годишни актуализации.