Pro Motocross: Още един двоен успех на Джет Лоурънс и Honda в Уошоугал

Шампионатът за 2023 в Pro Motocross на AMA Pro Racing, направи последния си старт на Западния бряг. Този път надпреварата в Тихоокеанския северозапад бе сред живописния пейзаж на Уошоугал MX Парк. Силното слънце и високи  температури бяха идеални, за да продължи перфектният сезон на Джет Лоурънс Team Honda HRC. В първата му кампания в клас 450 той продължи с още едно изключително представяне. Младият австралиец постигна своята осма поредна обща победа, съчетана с 15-та и 16-та в маншовете. В клас 250, новобранецът Хейдън Дийгън се наслади на най-доброто постижение в кратката си кариера с впечатляващо каране. Пилотът отбеляза 1-1 (победа в двата манша) за първи път. Така заплете битката за шампионата с втората си победа за сезона.     В първия манш на клас 450 холшота бе за Дилън Ферандис. Той бе точно пред Лорънс, докато неговият съотборник от Honda HRC Чейс Секстън се бори за трето място. Ферандис държеше Лорънс на разстояние, за да поведе в първия тур, което го направи едва третият различен пилот, успял да води през този сезон. Ферандис сложи край на серията от 105 поредни обиколки на Лорънс като лидер. Французинът запази преднината си за още една обиколка. Лоурънс успя да го изпревари и да овладее контрола над състезанието. Ферандис бе втори, следван от Секстън. На 15-ата минута Секстън атакува Ферандис и грабна втора позиция. Секстън остана на 6,5 секунди зад своя съотборник и се опита да регистрира най-бързите си обиколки в манша, за да се опита да намали разликата. Лорънс не се отказа и увеличи преднината на 7,5 секунди. Австралиецът запази преднината си и стана първи, като удължи поредицата си без поражение до 15 манша. Той бе на 7,9 секунди пред съотборника си от Honda – Секстън. Ферандис отблъсна няколко на Джейсън Андерсън, за да си осигури трето място. Андерсън се задоволи с четвъртото. Вторият манш започна с повреда на бариерата. Това наложи червен флаг и рестартиране за 40-те кросисти. При рестартирането Плесинджър взе холшота, докато Лорънс и Секстън бяха след него. Андерсън бе 4-и. Чистата писта изплати дивиденти за Плесинджър. Той успя да запази преднината си през първите пет минути. Лорънс изглежда изчака времето си, запазвайки предимство пред Секстън на трето място. След 10 минути Лорънс потърси пролука и направи бърз и решителен щурм на Плесинджър, за да поеме контрола над манша. След това Плесинджър поведе битка със Секстън за второто място. Пилотът на Honda успя да направи бързо изпреварване, за да се задържи зад съотборника си. Около 2,5 секунди разделиха състезателите на Honda. Секстън изглеждаше малко по-бърз и успя да намали разликата под две секунди. Когато се приближиха до финала, битката се измести в полза на Лорънс. Три минути преди края съотборниците бяха по-близо, отколкото на всички маншове до сега, разделени с малко повече от секунда. Потенциалната битка приключи, когато Секстън за кратко падна. Това позволи на Лорънс да запази серията си от победи в маншове до 16. Той бе на три секунди пред Секстън, докато Плесинджър използва своя холшот за трето място, точно пред Андерсън. Последното представяне на Лорънс 1-1 първите му победи в Уашоугал. Перфектния му сезон продължи в осем кръга, а остават още три. Неговата осма победа в кариерата поставя австралиеца в топ 20 в списъка с победи за всички времена. Секстън се задоволи с четвъртото си поредно второ място (2-2). Андерсън стана най-новият пилот този сезон, завършил на подиума трети (4-4). Огромната преднина на Лорънс в класирането в клас 450 нарасна до 95 точки пред Ферандис, който завърши четвърти (3-5). Петото място на Плесинджър (7-3) му позволи да запази третото място, на 120 точки зад Лорънс.