Победа за Верстапен, двоен подиум за Red Bull Racing Honda
Макс Верстапен с кола от екипа на Red Bull Racing, задвижвана от Honda, спечели Гран при на САЩ на пистата в Остин, Тексас. Това беше специална победа, тъй като Red Bull Racing записа своя подиум №200 и дойде на годишнината от първата победа на Honda във Формула 1 на този ден през 1965 г. Тогава Ричи Гинтър спечели Гран при на Мексико с Honda RA 272.
Макс Верстапен стартира от първа позиция, но остана на второ място зад Люис Хамилтън в завой 1. Умната стратегия на Red Bull обаче, скоро щеше да обърне тези позиции. Ранен първи пит-стоп за твърди гуми – в 10-ата обиколка, даде на Макс възможност да си върне преднината.
Серхио Перес се класира на третото място на старта и се задържа удобно там, като направи първия си стоп в 12-ата обиколка. Серхио премина на средномеки гуми. Тази промяна означаваше, че Хамилтън трябва да отговори в следващата обиколка. Това от своя страна позволи на Макс да дръпне напред.
Юки Цунода започна добре състезанието на 8-о място пред Пиер Гасли на 10-о. Скоро французинът изпревари Валтери Ботас, така че двете коли на Scuderia AlphaTauri вървяха една зад друга. Първата спирка на Юки дойде в 9-ата обиколка, а Пиер Гасли влезе една обиколка по-късно. След това обаче беше принуден да спре, тъй като имаше проблем в задната част на колата си.
Тъй като Хамилтън намаляваше преднината на Макс в средната част на състезанието, Red Bull остана с агресивната си стратегия и повика Верстапен за втори питстоп в 29-а обиколка. Той щеше да остане до края с твърди гуми. Екипът вярваше, че позицията на пистата е ключът и се оказаха прави.
Серхио направи второто си спиране в 32-та обиколка и удобно остана на трето място. Вторият пит-стоп на Юки дойде две обиколки по-късно, като отново влезе в зоната на точките.
Макс Верстапен беше спрял осем обиколки преди Хамилтън, така че неговият Mercedes намали преднината му в последната част на състезанието. Лидерът в шампионата обаче беше безупречен в контролирането на темпото си и държеше Хамилтън на дистанция. Двамата започнаха последната обиколка с разлика от по-малко от секунда, но Макс успя да спечели с 1,3 сек. и да вземе осмата си победа за сезона.
След като се състезаваше без течност за пиене в колата през по-голямата част от много горещия следобед в Тексас, Серхио Перес зае престижното трето място, за да намали разликата в шампионата на конструкторите с 13 точки. Юки Цунода записа две точки за своето 9-о място.