Лидерът на проекта Масаки Кобаяши разкрива тайни за създаването на уникалния кросовър
- Съчетанието на купе и SUV създава уникална визия
- Концепцията на екстериора дава „Емоционалност и здравина“
- Вътрешното пространство е характерно с „Персонален кокпит и експанзивност“
- Новит HR-V ще се лансира в цяла Европа през лятото
Масаки Кобаяши е човекът, който е наясно изцяло с новия Honda HR-V. Като ръководител на проекта за стила на HR-V, той знае всяка линия и крива, почувствал е всеки материал в най-голямото и обширно вътрешно пространствов този клас. Горд е с прагматизма, прецизността и емоционалността на дизайна, за да се получи нещо уникално. Той разкрива начина на замисъл и реализация на HR-V:
„Ние не искахме просто да създадем компактен SUV. Honda вече има CR-V, който съчетава предимствата на един SUV с лекия и пъргав конвенционален автомобила. Така че HR-V трябваше да предложи нещо по-различно. Екипът по развитието си постави за цел да се създаде нова стойност или тема от самото начало на проекта. Тази нова тема бе да се комбинира елегантността и плавността на купе с полезността и силата на един SUV. Намерихме ключав комбинирането на високия поглед и издръжливостта, които са основни ценности на SUV-а, с ново ниво на емоционалност. Така ние излязохме с външна концепция „Емоционалност и здравина“ и вътрешна концепция, наречена „Личен кокпит и експанзивност". Искахме да се слеят очевидно противоречащи си ценности, за да създаде нещо по-свежо.“
Този подход беше изграден около динамичния и взискателен профил на купувача. Кобаяши и неговия екип се насочиха към активни хора, които се радват както на тяхната работа, така и на семейния живот. Тези хора имат високо чувство на баланс между модата и практичността. „Постигането на този баланс в HR-V беше предизвикателство. Беше много трудно да се създаде желаното интериорното пространство, лекота на употреба, които да вървят ръка за ръка с динамичния и емоционален дизайн – започва Кобаяши. – Въпреки това, процесът е сравнително прост. Дизайнерите трябваше да отговарят за определяне на мястото и разположението на отделни точки в автомобила. От там екстериорните и интериорните дизайнери трябваше да представят идеята за автомобила."
Ако на теория е просто смесването на динамичен, но гъвкав интериор с аеродинамична ефективност, то създаването на такъв профил е изключително труден. Кобаяши казва с усмивка: "Разбира се, това не е толкова ясно в реалността!Дизайнерите и инженерите обсъждаха всичко до милиметър. Наричамхме ги аргументи! Но тези открити дискусии по проекта наистина се оформяха.“
След като тази концептуална фаза бе решена, започна работата на моделиране на HR-V. Кобаяши обяснява: „Най-дълго време прекарахме на този процес. Проектиране, моделиране и след това повтаряне на проверката. Използвахме и пълномащабни модели, за да се получи реално чувство за това как HR-V ще изглежда на пътя. Когато проектът стане реален,ние можем да експериментираме с форми и стил, които изграждат вътрешното пространство.“
Цялостният дизайн на HR-V е доказателство за това колко интензивени детайлизиран процес е приложен в изграждането. Кобаяши е горд: „Формата Fusion на кабината, съчетана с добра аеродинамика и силна долната част на тялото, се превръща в основа на динамичната форма на HR-V. Удоволетворението за нас е, че успяхме да създадем продукт без никакъв компромис по отношение на размер, функция и дизайн. Това означава, че интериорът е функционален, но се наслагва чувството за лично пространство и забавление. Положението на водача е като в купе и поражда усещане за пъргавина и динамика, защото архитектурата е с централно разположен резервоар за гориво. Това дава възможност за използването на системата Magic Seats в HR-V, което от своя страна предлага голямо пространство за пътниците и отлична гъвкавост. Тази комбинация дава на проектантския екип голяма доза удовлетворение.
За екстериора ние сме много доволни от динамичната форма, високото качество на повърхностите и внимание към най-малкия едтайл. Мога да кажа, че когато целият екип за първи път видя заедно прототипа на автомобила, ние се чувствахме горди, че успяхме да реализираме нашите цели с тази нова кола. Считам, че HR-V може да изглежда елегантно и привлекателно навсякъде, а в същото време да дава чувство за издръжливост и сигурност. От моя гледна точка смятам, че сме създали истинският „автомобил на водача". "
Изцяло новият HR-V е продукт, роден да предложи нещо по-свежо и иновативно, но в реалния живот на реалните хора и семейства. Honda предлага уникална среда, в която да се създават нови продукти. Кобаяши казва: „Honda е място, където ние реализираме нашите нови идеи, без да се свързваме с миналото. Това е нашата движеща сила да създаваме в интересна и стимулираща среда. Това е усещане за движение напред, а също и вслушване в потребителите, които живеят с нашите продукти по целия свят. Затова е много вълнуващо."